tuttavani 1v 10kk ikäinen lapsi on vielä kaukalossa
ovat kuulemma alkaneet harkita turvaistuimen ostoa :O miten se voi mahtua siihen vielä, tuskin on noin isolle kovin turvallinenkaan..
Kommentit (11)
Painaa 9kg ja on 74cm pitkä, joten juu, mahtuis. Mutta käytännössä turvaistuin ehdottomasti jo parempi ja onkin ollut jo vuoden käytössä!
Harvinaista varmaan että 1v 10kk mahtuu kaukaloon, toisaalta nykyään on niitä tosi tilaviakin kaukaloita, en siis epäile etteikö voisi mahtua.....
lapsi on ikäistään pidempi. on huomattavasti pidempi kuin mun lapsi joka on kuukauden verran vanhempi. meidän lapsi kyllä on tosi pieni kokoinen..
lapsi on ikäistään pidempi. on huomattavasti pidempi kuin mun lapsi joka on kuukauden verran vanhempi. meidän lapsi kyllä on tosi pieni kokoinen..
...emme me tiedä, miten noin iso lapsi voi mahtua turvakaukaloon, jos on ikäistään pidempi.
Minä ihmettelen aina ja yhä uudelleen sitä, miksi toisten asiat kiusaavat meitä niin kovasti. Miksi niitä pitää tulla nettiin ihmettelemään huuli pyöreänä, kun paljon helpompaa olisi kysyä asiaa siltä tutulta, jota ihmettelemme. Tulee hiukan sellainen olo, että me pyydämme muita haukkumaan jotakuta heille tuntematonta ihmistä, jotta saamme itsellemme jälleen hiukan kirkkaamman sädekehän.
"Olenhan minä parempi äiti kuin se ja se, olenhan jooko" -syndrooma.
Jos oikeasti mietityttää lapsen turvallisuus ja on siitä huolestunut, asia kannattaa ehdottomasti ottaa puheeksi nimenomaan tämän "väärin tekijän" kanssa. Ei repostella asiaa netissä. Juoruaminen on varmasti meistä kaikista mukavaa tiettyyn pisteeseen asti, mutta ei nyt viitsittäisi sitten naamioida sitä huoleksi. Huoli ottaisi härkää sarvista kiinni ja tekisi asialle jotakin. Juoruhimo juoruaa.
Turvaistuin on muuten käytössä, mutta jos mennään junalla mummolaan niin laitan kyllä pojan kaukaloon juna-aseman ja mummolan väliseksi ajaksi, kun mummon autossa ei ole turvaistuinta.
Toiset kaukalot on isompia, toisiin kaukaloihin mahtuu hädin tuskin puolivuotias lapsi. Ja toki lapsen koolla on myös suuri vaikutus. Joten jos lapsi mahtuu vielä kaukaloon, niin mikäs siinä. Turvallinen tapa sekin on matkustaa!
Ja normaalikokoinen lapsi (tai jopa vähän isompi) olisi mahtunut vielä ainakin 2 vuotiaana.
Gracon (eli iso) kaukalo meillä ja isommat lapset on halunneet kokeilla aina mahtuuko istumaan vauvan kaukaloon.
paljon yli 1v. lapsi kaukalossa ja valitetaan ettei oo rahaa ostaa turvaistuinta.
Samaan aikaan hussasivat kuitenkin rahaa vaikka mihin "tarpeettomaan", mitä meillekin esittelivät... oisko prioriteetit vähän vinksallaan?
Meidän 2v 1kk, normaali kokoinen tyttö mahtui gracon kaukaloon ihan hyvin. Pää tuli pari senttiä yli, mutta 3kk sitten olisi varmaan vielä voinut käyttää.
..olisi ihan hyvin kokonaispituutensa vuoksi pystynyt olemaan kaukalossa pidempäänkin, vaan oli niin pitkäselkäinen, että pää tuli kaukalosta yli 1v2kk vanhana. Ja painoakin oli vain 9kg.
niin hyvin voi matkustaa. Toiset vaan on pienempiä ja kevyempiä.