Kun veroehdotus on palautettava 14.5. - PITÄÄKÖ OLLA PERILLÄ SILLOIN?
Vai riittääkö että huomenna laittaa postiin? Entä saako palauttaa suoraan verotoimistoon?
Kommentit (21)
Eli riittää kun laitat sen 14.5 lähtemään. Kait sen voi suoraan verotoimistoonkin viedä auki olo aikoina.
Itse en ilmoittanutkaan kuin työhuonevähennyksen ja ammattikirjallisuutta. Netti-ilmoittamista varten pitää olla nettipankkitunnukset.
kyseessä oman auton mukaan tehtävät työmatkakuluvähennykset, johon tarvitsee liitteeksi työnantajan selvitys työajoista.
Itse en ilmoittanutkaan kuin työhuonevähennyksen ja ammattikirjallisuutta. Netti-ilmoittamista varten pitää olla nettipankkitunnukset.
....liitteillä. Ei niiden liitteiden tarvitse siellä olla myös 14.5.
Tosi moni ei nähtävästi tiedä että veroilmoitusta voi vielä täydentää liitteillä myöhemminkin. Kunhan sen on tehnyt syyskuun alkuun mennessä.
kyseessä oman auton mukaan tehtävät työmatkakuluvähennykset, johon tarvitsee liitteeksi työnantajan selvitys työajoista.
itsekin laitan työmatkakulut oman auton käytön mukaan enkä mitään selvitystä työnantajalta pyydä. Huomastiko muuten verottajan ohjeissa, oman auton käyttöä ei voi vähentään verotuksessa sen takia että sitä tarvitsee työssään.
Vähennystä ei myönnetä oma auton käytön mukaan laskettuna esimerkiksi sillä perusteella, että omaa autoa joudutaan käyttämään työssä tai että lapsi viedään päivähoitoon töihin lähdettäessä.
Syynä se, että työajat ovat toisinaan epäsäännölliset ja työmatka 40km suuntaansa. On päiviä, jolloin en pääsisi julkisilla kulkemaan vaikka haluaisinkin. Eli tämä on kerrottu tuossa työnantajan todistuksessa ja sen perusteella saa vähentää koko vuoden työmatkakulut oman auton mukaan (vs. juna-bussi-kuukausikortti).
itsekin laitan työmatkakulut oman auton käytön mukaan enkä mitään selvitystä työnantajalta pyydä. Huomastiko muuten verottajan ohjeissa, oman auton käyttöä ei voi vähentään verotuksessa sen takia että sitä tarvitsee työssään.
maksaisi kenenkään koti-työpaikka välisiä matkakuluja kilometrikorvauksina!? Ainoastaan työmatkat ja/tai jokin projektityö, joka vaatii autolla kulkemista...
Eikö työnantaja maksa sinulle kilometrikorvauksia ?
Syynä se, että työajat ovat toisinaan epäsäännölliset ja työmatka 40km suuntaansa. On päiviä, jolloin en pääsisi julkisilla kulkemaan vaikka haluaisinkin. Eli tämä on kerrottu tuossa työnantajan todistuksessa ja sen perusteella saa vähentää koko vuoden työmatkakulut oman auton mukaan (vs. juna-bussi-kuukausikortti).
Oma selvitys asiasta riittää.
tarvitsee työmatkavähennysten tekemiseen oman auton käytön mukaan.
Kyllä minua on verotoimisto uskonut, en ole koskaan mitään todistusta tarvinnut.
niin saan asian pois päiväjärjestyksestä kerralla. Mitä ihmeen haittaa todistuksesta voisi olla? Kaikki muutkin työpaikallani tekevät samoin.
tarvitsee työmatkavähennysten tekemiseen oman auton käytön mukaan.
Kyllä minua on verotoimisto uskonut, en ole koskaan mitään todistusta tarvinnut.
ei varsinaista km-korvausta, mutta ainaki mun mies saa ns. säteittäiskorvauksen, joka siis maksetaan yhteen suuntaan ja matka pyöristetään 5km tarkkuudella, tosin alaspäin.. :) eli jos vaik 38km työpaikalle ni saa 35km korvauksen.. toisen suunnan saa sit verottajalta..
mutta ei siihen työnantajan todistusta tarvitse. Netissä voit perustelukohtaan selvittää samat asiat kuin ovat liitteessä.
kuin että joutusin jälkikäteen selvityksiä tekemään tai matkat ei menisi ollenkaan läpi.
Massan mukana on niin helppo mennä....
linkissä luki että palautuspäivä on joka 7 tai 14.5
Mä laitoin viimeviikolla postiin torstaina.
Lukeeko ne jossakin kenen pitäs milloinkin palauttaa?
posti lähtisi seuraavana päivän.
Miksi ette netissä korjaa veroehdotusta ? Todella helppoa.
Voi myös palauttaa verotoimistoon viimeistään tuona päivänä.