Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moraalisaarnaava gynekologi tai tutkimusta tekevä hoitaja

Vierailija
12.05.2009 |

Tänäänpä törmäsin epäonnekseni vahvat mielipiteet omaavaan gynekologisia tutkimuksia suorittavaan hoitajaan.

Sain tapaamisen aikana kuulla kommenttia muun muassa kumppaneiden lukumäärästä, luuli minua varmaan huoraksi, sellaisen kuvan ainakin sain hänen puheistaan. Itselläni on kumppaneita ollut kahdeksan, heistä seitsemän on ollut vakituisia tai heistä piti tulla, vain yksi on ollut yhden yön juttu, sekin suojattu ja venyikin kahden viikon hoidoksi. Eihän hoitaja tietenkään tätä tiennyt, vaan veti johtopäätöksensä kun rehellisesti vastasin "Kyllä" kysymykseen "Oletko ollut sukupuoliyhdynnässä uuden kumppanin kanssa viime tarkastuksen jälkeen?".

Tarkastukseen menin, koska olin huolestunut omasta terveydestäni, vaikka edellisestä tutkimuksesta oli alle puoli vuotta. Ikinä en ole sukupuolitautia sairastanut. Ja sitä pientä pattia, jonka johdosta tutkimuksiin stressaantuneena hakeuduin, ei kuulemma alakerrassa näkynyt. Kysyi vain olenko mahdollisesti luullut kohdunkaulaa patiksi. Mielestäni niillä on aika helkutin moinen ero ja tuskin minulla kahta kohdunkaulaa on. Edelleen olen tiedoton ja paniikissa.

Sain myös kuulla useaan otteeseen hänen näkemyksensä alapään ajelemisesta. Itse ajelen, tosin en häntä varten ollut siistinyt, neljän päivän sänki kelvatkoon. Siinä ammatissa luulisi kamalampiakin tuheroita näkyneen. Sain kuulla että "on turhaa", "ei kannata" " kerran viikossa on liian usein". Hänhän se on ketä tietää miten kroppani karvaa puskee, mikä on mielestäni mukava karvoitus ja mitä kumppanilleni haluan esitellä. Ymmärtäisin, jos hän olisi kertonut karvatuppitulehduksen vaarasta tai sisäänpäin kasvavista karvoista. Moraalisaarna oli asiatonta.

Tarkastuksesta ei siis selvinnyt mitään vastausta pattiin, mutta hänen näkemyksensä kyllä tuli selväksi.

Ja satoipa niitä muitakin tiedon jyväsiä. Kuulemma kondomi tarjoaa 100 % suojan kaikkia sukupuolitauteja vastaan. Aivan, on kuulemma täysin varma ja erehtymätön konsti. Eiväthän ne taudit voi levitä jos kumi puhkeaa, luiskahtaa ja ainahan ne taudit ovat vain kondomin suojaan jäävällä alueella. Eihän kukaan ole koskaan raskaaksikaan tullut, kun on kumia käyttänyt. Mutta, nytpähän tiedätte.

Onko muilla kokemuksia epäammattimaisista gynekologeista tai hoitajista?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla kokemuksia epäammattimaisista gynekologeista tai hoitajista?

Ei onneksi ole! Toivottavasti olet jättänyt palautteen kyseisen gynekologin työnantajalle. Tuohan on aivan asiatonta!

Vierailija
2/7 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin kyselemään tutkimuksia kun entisellä kumppanilla ilmeni sukupuolitauti, eikä minua mitenkään syyllistetty, kuulusteltu tms. Hyvin asiallinen ja ymmärtäväinen oli. Tuollaista kohtelua en suostuisi sietämään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalin kokemus gynekologilla käynnistä tuli, kun mies lääkäri veti kumihanskat ronskisti käteen niin, että ne napsahtivat ranteeseen. Siis ensin venytti hanskaa ja sitten päästi irti tyyliin "ruvetaas hommiin". Hyvä etten karannut samoin tein vastaanottohuoneesta.

Mutta siinä kaikki, eikä tuokaan varmaan ollut tarkotettua vaan rutiinia vain.

Vierailija
4/7 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 59-vuotias fiksu nainen ja olen ollut leskenä jo monta vuotta ja vuoden vaihteessa erehdyin nuorehkon miehen kanssa sänkyyn ja siinä kiihkossa kondomi "unohtui".

Varasin sitten ajan gynekologille, sattumalta hän oli nuori nainen ja paheksui moraaliani pitkään. En olisi saanut olla niin nuoren miehen kanssa, miksi näin vanha nainen on vielä niin kiimainen, että unohtaa kondomin ja miksi yleensäkään rakastella näin vanhana. Ei ollut sukupuolitautia.

Seuraavalla viikolla soitin kyseiselle miehelle ja sovimme yhteisen viikonlopun ja rakastelimme sen viikonlopun aikana niin paljon etten ole ennen rakastellut ja kaikki vain tän gynekologin vuoksi. Kiitos siitä hänelle!

Vierailija
5/7 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva tietää minkälainen näiden gynekologien oma seksielämä on? Liekö turtunu liikaa koko hommaan vaan työnsä takia, ettei paljoo alapäät enää kiinnosta, edes se oma.

Vierailija
6/7 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseisen hoitsun työpaikalle.

Saa varmaan huomautuksen

Vierailija
7/7 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika tumpelo hoitsu, mutta siitä patista josta olet ollut huolissasi?

onko se kohdunnapukassa? itselläni oli sellainen ja olin todella huolissani, sain samanlaisia vastauksia - varmaan luulet kohdunnapukkaa patiksi, ei pitäisi räveltää värkkiään, miten oikein tulit sen huomanneeksi jne...

tätä jatkui pari vuotta mutta viimein yksi gyne paikansi patin ja ymmärsi mistä puhuin ja sanoi että kohdunsuun/napukan kudos on sellaista jossa helposti on patteja. Papa-kokeissakaan ei näkynyt mitään poikkeavaa. Eli jos kyse samasta asiasta niin elä hermoile, mutta papassa kannattaa toki käydä mielenrauhan vuoksi.