Muita joiden mielestä Facebookiin kuuluminen on noloa?
Jostakin syystä se on musta niiiiiin noloa. Kerjätä ihmisiä kamuiksi ja toitottaa omista asioistaan kaikkien nähtäviksi. Narsistista, kun halutaan näyttää oma elämä tarkoin muille. Ja noloa että muut uteliaina tirkistelevät puolituttujen tai entisten koulukavereitten elämää. Oikeisiin ystäviin voi pitää yhteyttä puhelimella ja sähköpostilla, en ymmärrä tällaista massatiedottamista. Noloa järkyn pitkät kaverilistat kun jokainen näkee, että listaan kuuluu varmasti upioutojakin joille omat asiat räävitään tiettäviksi. Noloa jos ei ole paljon kavereita, muut näkee että tuopa vasta epäsuosittu. Olenko yksin mielipiteineni?
Kommentit (46)
Olin siellä minäkin vielä syksyllä, mutta sitten alkoi ahdistaa: Liisa menee suihkuun, Liisa leipoo, Liisa miettin mitä tekisi viikonloppuna...
Ei vaan jaksanut kiinnostaa niin paljon kenenkään elämä. Mulla on tämä oma ja mieluummin käytän aikani elämässäni ihan muuhun kuin facebookiin.
Musta on kiva öukea kavereitten kuulumisia, FBn kautta saa nopeasti tietoon uudet työpaikat, raskaudet ym. niiltäkin joista muuten kuulisi vaan kerran, kaksi vuodessa.
Loin profiilin viime kesänä mutta hyvin pian luovuin siitä. Ei ollut minun tyylinen juttu laisinkaan.
mua nolottaa mun miehen puolesta, kun se on siellä. Ihme touhua...
Itse olen juuri sellainen, jota kiinnostaa toisten tekemiset ja omien tekemisten tiedottaminen. Tiedotan sitten miestänikin hänen parhaiden ystäviensä tekemistä... Ymmärrän hyvin, että FB on joidenkin mielestä tosi tyhmää ja noloa, mutta minua se ei haittaa yhtään. On onneksi muitakin yhtä noloja kavereita ja meillä on keskenämme hauskaa:)
Taitaa olla hieman eri käsitys ystävyydestä...
mutta yllättävän hauskaa. On hauskaa, kun voi jutskailla puutaheinää-jutuista kaukana asuvien kavereidensa kanssa niin kätevästi ja helposti. Ja kaikki kaverit kuulumisineen on samassa "ikkunassa", ei tarvii haeskella sähköposteja ja naputella kilomertiviestejä vaihtaakseen kuulumisia.
Tietysti voi edelleenkin myös soittaa tai meilata tai tavata, ei se niitä vaihtoehtoja poista.
Facebookissa ei ole myöskään pakko etsiä "niin paljon kavereita kuin mahdollista". Oman sivunsa voi pitää myös hyvien kavereiden keskeisenä, jos haluaa.
mutta itse en jaksanut ikinä sinne kirjautua. Ei ole todellakaan tarvetta elää virtuaalimaailmassa, saati jakaa asioitani ns. puolituttujen kanssa. Omat ystävät ja ihan live suhteet riittävät.
ja tykkään kun näkee mitä vanhoille kavereille ja tuttaville kuuluu. Itsellä on sielä muutama kuva ja en päivittele 5 minuutin välein mitä olen tekemässä.
Yhdyn siinä mielessä mielipiteeseesi, että minustakin on hieman outoa kun ihmiset tekee niitä kaikenmaailman testejä ja lähettelee niitä vielä eteenpäin. "Maija on kyrvänimijä mestari" "Mikko tykkää isotissisistä tytöistä" "Pekka panee vuohia" jne.. Ne ovat myös mielestäni hieman outoja, kun on kuitenkin aikuisista ihmisistä kyse. Samoin se kun perheelliset laittaa "Maija vetää perseet tänään" "Mikko sai eilen pillua" "Pekka pani naapurin muijaa vaikka oma muija paksuna" Itsekkään en noita ymmärrä.
Mutta muuten minusta helppo tapa pitää yhteyttä ystäviin ja tuttuihin ja tulee pidettyä yhteyttä sellaisiinkin ihmisiin joita ei ole tavannut vuosiin. Myös ulkomailla asuviin ystäviin on helppo pitää yhteyttä.
kun se ei ole niin kiva, mutta niitä tuiki tuntemattomia onnenonkijoita kuitenkin on.
Nyt kun väki alkaa tähän villitykseen pikku hiljaa väsyä, kysyisinkin meille ei-olla-koskaan-oltu-fb:ssä -porukalle jotain uutta, mikä foorumi olisi vasta tulossa tai vasta rantautunut Suomeen. Voitaisiin liittyä siihen nyt ja oltaisiin niin chic!
Kaikkien ei tietenkään tarvitse tykätä Facebookista, mutta eihän se nolouteen liity millään lailla. Jos kokee sen hyväksi tavaksi viestiä jotain elämänsä asioita, pitää yhteyttä tai viihtyä, niin siinä ei ole mitään noloa.
Minusta noloa on lähinnä tavallisten asioiden nolostelu ja kaiken maailman roolien vetäminen. Kuten vaikkapa se, että esittää ettei Salkkarit tai Seiska kiinnosta, mutta oikeasti kuitenkin kiinnostaa.
Itsensä kanssa sinut olevalla ihmisellä on pokkaa tehdä niin kuin itse haluaa, eikä silloin tarvitse nolostella omia TAI muiden tekemisiä.
Musta on luonnollista että jotkut kaverisuhteet vaan hiipuu matkan varrella. on teennäistä että yhtäkkiä ollaan sitten niiiiiiiiiin hyvää pataa jossain virtuaaliympäristössä. Mulla ei ole edes aikaa pyöriä missään fB ssä. Kaksi lasta ja uusi omakotitalo sekä mies kyllä vie mun ajan täysin. Joskus jos on ylimääräistä aikaa niin voi sitten kävästä vaiks täällä!
ihanaa että ees joku aattelee tollasesta valtavirran jutusta myös toisin!
Joten kuulumiset vaihdetaan netissä. Mulle mitä mainioin tapa :)
Ventovieraitten ihmisten kanssa väitellä erinäisistä asioista, mitä hyötyä?
Yhdyn siinä mielessä mielipiteeseesi, että minustakin on hieman outoa kun ihmiset tekee niitä kaikenmaailman testejä ja lähettelee niitä vielä eteenpäin. "Maija on kyrvänimijä mestari" "Mikko tykkää isotissisistä tytöistä" "Pekka panee vuohia" jne.. Ne ovat myös mielestäni hieman outoja
Sinulle on outoa myös muu ei-niin-vakavastiotettava ajanviete? :D
Itse pidän facebookia niin nolona juttuna ylipäätään, että en pysty pysymään siellä kovin asialinjalla. Eikä ole muutenkaan tapana pelätä kovasti nolaavani itseni, joten outoa hyvinkin.
Oman elämän jakaminen puolituttujen kanssa ei ole pakollista.
A) Ei ole pakko hyväksyä ystäviksi puolituttuja ja
B) Elämän yksityiskohdista ei tarvitse siellä kenenkään kertoa. Ken haluaa, se kertokoon. Itse seurailen lähinnä siellä kavereiden päivityksiä, osallistun kevytmielisiin keskusteluihin ja tarpeentullen viestittelen jostain asiallisistakin jutuista, esim. yksärillä.
Mitään en sinne oikeastaan ole koskaan kirjoittanut. Kuinka paljon mahtaa työnantajat käydä lukemassa niitä profiileja ja sivuja ylipäätään palkatessaan ihmisiä töihin?
Ylipäätään itse suhtaudun fb:hen viihteenä, höpöhöpö-juttuna, josta on todellistakin hyötyä. Siksi teen kavereineni myös toosi lapsellisia ja outoja testejä, ja vieläpä nauran niille joskus.
Kakkajuttuja puskahuutelijoiden tapaan. Kaikki anonyyminä, eikä mitään sensuuria. Ala-arvoinen paikka kertakaikkiaan, pitäisi lähteä facebookiin notkumaan.
ajattelin rekisteröityessäni että hyväksyn vain parhaat ystävät listaan ystävikseni. Mutta kuka kehtaa hyljätä entisten luokkatovereitten, sukulaisten ja vanhojen naapureitten ja työkavereitten kutsuja? Tulevat kuitenkin joskus kadulla vastaan tai luokkakokouksissa ja ihmettelevät miksikä en kelvannut kaveriksi. Itse olen liian kiltti ja olen hyväksynyt kaikki jotka mua on tahtoneet. Nyt on aivan liiaksi kavereita enkä todellakaan tahtoisi heidän näkevän kuvia lapsistani ja saavan tietoa tekemisistäni. Senpä vuoksi en enää päivitä fb:ta.
Noloa on ajatella "tuopa vasta epäsuosittu" ...Heh, mä repesin XD.
Terv. sinne kutsusta kirjautunut, mutta ei yhtään kuvaa tms lisännyt