Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joiden mielestä Facebookiin kuuluminen on noloa?

Vierailija
12.05.2009 |

Jostakin syystä se on musta niiiiiin noloa. Kerjätä ihmisiä kamuiksi ja toitottaa omista asioistaan kaikkien nähtäviksi. Narsistista, kun halutaan näyttää oma elämä tarkoin muille. Ja noloa että muut uteliaina tirkistelevät puolituttujen tai entisten koulukavereitten elämää. Oikeisiin ystäviin voi pitää yhteyttä puhelimella ja sähköpostilla, en ymmärrä tällaista massatiedottamista. Noloa järkyn pitkät kaverilistat kun jokainen näkee, että listaan kuuluu varmasti upioutojakin joille omat asiat räävitään tiettäviksi. Noloa jos ei ole paljon kavereita, muut näkee että tuopa vasta epäsuosittu. Olenko yksin mielipiteineni?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi itse määritellä, miten paljon kukakin kavereistasi näkee? Esim. kuvat voi käsittääkseni laittaa näkymään vain itse valitsemilleen henkilöille.

ajattelin rekisteröityessäni että hyväksyn vain parhaat ystävät listaan ystävikseni. Mutta kuka kehtaa hyljätä entisten luokkatovereitten, sukulaisten ja vanhojen naapureitten ja työkavereitten kutsuja? Tulevat kuitenkin joskus kadulla vastaan tai luokkakokouksissa ja ihmettelevät miksikä en kelvannut kaveriksi. Itse olen liian kiltti ja olen hyväksynyt kaikki jotka mua on tahtoneet. Nyt on aivan liiaksi kavereita enkä todellakaan tahtoisi heidän näkevän kuvia lapsistani ja saavan tietoa tekemisistäni. Senpä vuoksi en enää päivitä fb:ta.

Vierailija
22/46 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kotikaupungista poismuuttaneena näen facebookin vain keinona pitää yhteyttä vanhoihin kamuihin... ILMAISEKSI! Toki maksan nettiyhteyden mutta olis mulla yhteys ilman naamakirjaakin, joten ihan hyvänä asiana pidän koko fb:tä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosin ole 'haalinut' sinne kavereita ja nolointa varmaan on etta niita on vaan 14! mutta sitakin tarkeimpia. 2 australiassa, 1 jenkeissa, muutama ympari eurooppaa, muutama suomessa ja loput englannissa. nimenomaan tykkaan siita etta voi laittaa kuvia sinne ja silla tavoin jakaa elamaa ja katsoa lasten kasvavan.

Vierailija
24/46 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin, meistä (mieheni ja minä) se on naurettavaa. Emmekä me ole mitään aikaansaseuraamattomia pösilöitä tms. Mieheni on it-alalla, mutta meistä facebook kuuluu samaan sarjaan kuin BB, Tuksu-tv:t jne.

Vierailija
25/46 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi en ole kirjautunutkaan sinne.

Vierailija
26/46 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata nolostella mitään. Pahoja asioita voi katua, muut ottaa huumorilla.

Vierailija
27/46 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä ainakin tiedän henkilöitä, jotka ovat kirjautuneetkin koko palveluun vain sen takia, että voivat (sekä työnantajana että eräiden apurahojen ja stipendien jakamisesta päätettäessä) käydä katsomassa ihmisen "todellisen minän". Ja voin kertoa, että heidän mukaansa tosi monta hakijaa on juuri FBssa olleiden asioiden takia diskattu kokonaan tai laitettu B-mappiin, epävirallisesti toki.

Kuinka paljon mahtaa työnantajat käydä lukemassa niitä profiileja ja sivuja ylipäätään palkatessaan ihmisiä töihin?

Vierailija
28/46 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän kyllä, että kaikki ei halua liittyö facebookkiin, mutta en ole kyllä aikaisemmin kuullut kenenkään nolostelevan sitä, että siellä ihmisiä on liittyneenä. Tuntuu kuin ihmiset kapinoisivat uudistusta vastaan...aivan kuin et voisi hankkia kännykkää vaikka kaikilla muilla se jo on.

Minä pidän facebookin kautta yhteyttä ystäviini. Sähköpostia en oikeastaan enää käytä ollenkaan vaan kirjoitan facebookin kaútta ystäville. Olen muuttanut pois kotikaupungistani ja facebook on hyvä ja halpa reitti pitää yhteyttä ystäviin omassa kotikaupungissani.

Lisäksi rakastan katsella kavereiden (myös vanhojen) kuulumisia kuvien muodossa. Olen kuva-ihminen ja olenkin ladannut facebookkiin paljon kuvia. Niitä on helppo ja kiva selailla esim työpaikalla kun tulee lapsia ikävä :)

Mutta se missä mauttomuus mielestäni ylittyy on se kun ihmiset ottavat itsestään poseeraus kuvia ja liittävät niitä sinne profiileiksi. Se tuntuu aika hölmöltä. Aivan kun menossa olisi joku missi-kisa :)

Vierailija
29/46 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät ole kirjautuneet fb:hen. noh ehkä tosikkojen onkin parasta pysytellä vain tällä palstalla. täällä voi nimettömästi muita arvostella ja haukkua.

Vierailija
30/46 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin, meistä (mieheni ja minä) se on naurettavaa. Emmekä me ole mitään aikaansaseuraamattomia pösilöitä tms. Mieheni on it-alalla, mutta meistä facebook kuuluu samaan sarjaan kuin BB, Tuksu-tv:t jne.

av-mamman ole aihetta nolostella kenenkään muun netin käyttöä.. :-D

Noloista noloimpia on nämä miehen jatkeet.

Vierailija
31/46 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa olla kokonaista 4 kaveria:D Minusta on noloa mieheni 800 kaveria. Ihminen jolla on tosielämässä vain yksi ystävä omaa fb:ssä lähes tuhat kaveria joita ei edes tunne! Minulla taas ystäviä on kymmeniä.

Vierailija
32/46 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapaan uuden mukavan tyypin niin kyllä pisteet laskee heti jos hän on jossain facebookissa tai irc-galleriassa.

Teinimeininkiä.

Mä en koskaan muutenkaan laita itsestäni, lapsistani tai kodistani kuvia nettiin.

Harrastuksen tiimoilta siihen olisi saumaa vaikka kuinka.

Vierailija
33/46 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se voi olla noloa monen mielestä kun huuma haihtuu ja tulee morkkis siitä, kuinka avoimesti on kertonut asioitaan netissä.

Kun kaikki ei ole sitä, miltä näyttää......

Vierailija
34/46 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua, miten tuota noloa käytöstä perustellaan juuri sillä että siellä jaetaan tietoa tekemisistään ja vielä kuviakin. Eihän se nyt noin mene! Ja ne kuvatkin pystyy rajaamaan että kenelle näkyy. Minulla on siellä tasan 1 kuva.

Vierailija
35/46 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, en tiennytkään että profiilia voi rajata. Tai ei ainakaan viime syksynä voinut, tai sitten en osannut käyttää oikein. Yhtäkaikki, olen viimeiset kuukaudet selvinnyt hyvin ilman fb:täkin, olen jo vieraantunut siitä ;)

Vierailija
36/46 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten naurattaa kun esimieheni ja hänen kollegansa ympäri maailmaa ovat FBssa ja kommentoivat suunnilleen vessassakäyntinsäkin päivän aikana:D Yli 40v tyypit... tekisivät töitä!

Vierailija
37/46 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kavereita ympäri maailmaa ja totta puhuen tulee nyt facebookin myötä pidettyä enemmän yhteyttä niihin,jotka facebookissa on..Kauhea kynnys alkaa kirjoitella sähköpostia..Facebookissa kun se on huomattavasti helpompaa! Mullakaan ei mitään kuvia ole ja en mitään tekemisitäni julkisesti kerro.

Vierailija
38/46 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- voihan sitä toki niin ajatella. Käytännössä sitäkin toosaa voi käyttää tosi monella tapaa, omiin tarkoituksiin. Ohjelmavalikoimasta voi ottaa sitä mikä kiinnostaa, ja jättää loput suosiolla väliin. Välillä katsella vakavammin ja tiedonhaluisemmin, välillä vähemmän vakavasti.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että jotkut tuntuvat antavan tosi paljon tietoa itsestään ja kommentoivan / testaavan ihan solkenaan kaikkea mahdollista. Se saattaa olla useilla alkuihastusta hommaan (tai sitten ei...)

Tulipahan tästäkin viestiketjusta nauruntyrskähdys, kun kävi ilmi että FB:ssa on oikeasti olemassa Av-palstailijat -ryhmä! Ja ehdottomasti mainio "profiilikuva" tuolla ryhmällä, aito ja oikea :D :D

Vierailija
39/46 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa facebookiin linkkiä tästä keskustelusta.

Vierailija
40/46 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhua pitkään puhelimessa/tavata kerran viikossa tai edes kerran kuussa :) Ja kyllä mieluummin kuulen vaikka tutun työpaikasta samana päivänä ja onnittelen siitä netin kautta kuin joskus monen kk:n päästä jos tavataan esim. kerran vuodessa.

Samaa mieltä. Miksi ystävien kuulumiset pitäisi pystyä tsekkaamaan nopeasti? Taitaa olla hieman eri käsitys ystävyydestä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi