Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette halua naimisiin?

Vierailija
11.05.2009 |

rupeamalla kenenkään omaisuudeksi? Mä rakastan mun miestä ja mies rakastaa mua. Se riittää. Mä en myöskään usko omistamiseen, joten meillä ei ole omaisuutta, joka pitäisi sitten kuoleman tullessa kenenkään periä. Mä olen itsellinen ihminen joka haluaa jakaa elämänsä rakastamansa ihmisen kanssa ilman, että siihen sotketaan minkäänlaista byrokratiaa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoleskellä ei ole siihen oikeutta. Jos on asunto omistettu puolet-puolet, niin avoleski luonnollisesti pitää oman puoliskonsa, mutta toinen puoli siirtyy miehen suvulle, vanhemmille tmv. Jos parilla on lapsia, lapset luonnollisesti perivät vanhempansa.

Miten tuo tilanne talon omistamisen kannalta sitten muuttuu, jos menee naimisiin? Jos mies omistaa puolet talosta ja minä toisen puolelle, niin mitä sille miehen puoliskolle sitten tapahtuu, jos hän kuolee? En kai siltikään omista koko taloa, vaikka omainen olisinkin? Onhan noita omaisia muitakin. Eli omistaisin vain isomman osan, kuin "avoleskenä". Vai siirtyykö talo muka kokonaisuudessaan lesken omistukseen, jos on kyseessä avioliitto. Jos ei, kyllähän tuostakin riidan ja oikeusjutun saa aikaan, vaikka naimisissa olisikin.

Ja entä jos avoparilla on lapsia, ovathat hekin omaisia, joten jäähän siitä talosta heillekin joku osuus vaikkei vanhemmat naimisissa olisikaan olleet.

Vierailija
22/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison kuoltua aviopuolisoiden välillä suoritetaan omaisuuden ositus, joka tarkoittaa että saat puolet yhteenlasketusta omaisuudestanne. Jos omistatte talon puoliksi, saat siitä oman puolikkaasi.

Avioleskellä on kuitenkin oikeus hallita puolisoiden yhteistä omaisuutta kuolemaansa saakka. Avoliitossa tätä oikeutta ei ole, vaan sinun on maksettava muut perilliset ulos talosta tai myytävä asunto. Heillä on oikeus perintöönsä heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ollaan niin yksilöä niin yksilöä - ja voidaan pahoin. Kärsitään yksinäisyydestä, eristäydytään ja ollaan välinpitämättömiä muita ihmisia kohtaan. Onneksi edes jotkut haluavat vielä olla "me" eikä pelkästään "minä".

Muutenkaan nuo sinun kuvauksesi naimisissa olevista naisista eivät osu yhtään kohdalleen omassa tuttavapiirissäni. Ehkä sinä sitten vain liikut harvinaisen "typerien" ihmisten keskellä?

Vierailija
24/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut naimisissa, eikä erityisiä papereita ole asian tiimoilta tehty aikanaan, ja mies kuolee, ei avovaimo saa mitään. Kuolleen miehen mahdolliset lapset perivät silloin kaiken.

Siis ellei ole erikseen papereihin kirjattu näitä perimysjuttuja kuka perii kenetkin jne.

Jos on avioliitossa, niin tosiaan, ei puolet talosta jää aviovaimolle miehen kuollessa, jos parilla on lapsia. Silloin otetaan myös lapset huomioon, osansa perivät hekin.

Vierailija
25/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mihinkäs ne muut omaiset, siskot, veljet ja äidit katoavat, jos pari on avioliitossa? Eikö heille jää tuosta talosta mitään?

Vierailija
26/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on avioliitossa, ei kuollutta puolisoa peri kukaan muu kuin leski sekä mahdolliset lapset. Ellei ole määrätty erillisin asiakirjoin.

Kuollutta aviossa ollutta ihmistä ei peri siskot, veljet, äiti tai isä.

Vierailija
27/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten rehvastellaan avioliiton vanhanaikaisuudesta ja ettei sitä tarvita mihinkään, kun on paperit kunnossa. Ja näköjään ollaan autuaan tietämättömiä avioliiton juridisista vaikutuksista ja siitä, mihin avopuolison kuolema voi johtaa. Kannattaa AV-mammankin muistaa ettei kukaan elä ikuisesti ja rakas voi poistua rinnalta vaikka tänään!

Vierailija
28/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, eli loppujen lopuksi naimisiin menolla voi saada siis omaisuuden, joka muutoin menisi puolison vanhemmille ja sisaruksille? Okei, ihan perusteltu syy mennä naimisiin.

Vierailija
29/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle se ei ole vaan tarkeaa.

YHdessa ollaan oltu 10 vuotta ja 2 lastakin on. Naimisiin ei ole vaan tullut mentya, ei ole meille tarkeaa.

Saattaa olla etta joskus viela vanhoilla paivilla naimisiin mennaan, Tai sitten ei.

Vierailija
30/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla naisilla kyyninen asenne avioliittoa kohtaan muuttuu myönteiseksi silloin, kun se mies vihdoin ja viimein kosii. Siihen asti nuo miehen kosintaa loputtomiin odottavat naiset yrittävät uskotella kaikille etteivät muka haluaisi edes naimisiin. Mutta kun mies kosii, hyppäävät heti riemusta kattoon.

Vierailija
31/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pari on avioliitossa eikä lapsia ole, leski perii kuolleen puolisonsa.

Jos pari on avioliitossa ja lapsia on, kuolinpesän = kuolleen ja lesken omaisuus ja velat ynnätään ja lopputulos jaetaan kahtia. Toisen puoliskon saa leski ja toinen menee lapsille perinnöksi. Tähän on kuitenkin kaksi tarkennusta:

Jos lesken omistama osa kuolinpesästä on enemmän kuin puolet pesästä, hän saa pitää oman osuutensa ilman muuta.

Jos lesken omistama osa kuolinpesästä on alle puolet, hän saa pesästä ns. tasinkona niin paljon lisää, että hänen osuutensa kattaa puolet kuolinpesästä.

Avioleski saa kaikissa tapauksissa pitää hallussaan parin yhteisen asunnon irtaimistoineen. Jos lapset perivät puolet vanhempiensa asunnosta, he joutuvat maksamaan siitä perintöveroa, mutta se on lesken hallintaoikeuden takia pienempi kuin jos leski ei talossa asuisi.

Lapsettomalla avovaimolla ei ole oikeutta pitää yhteistä asuntoa hallussaan.

Jos on avioliitossa, niin tosiaan, ei puolet talosta jää aviovaimolle miehen kuollessa, jos parilla on lapsia. Silloin otetaan myös lapset huomioon, osansa perivät hekin.

Vierailija
32/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avioleski mitään omaisuutta saa hallita kuolemaansa asti. Ositus tehdään ja leskellä on oikeus jäädä asumaan pariskunnan käytössä olleseen asuntoon. Muut menee kyllä ihan perillisten hallintaan perinnönjaon mukaisesti. Siis jos puolisoilla on vaikka omakotitalo ja kaksi asunto-osaketta vuokralla. Leski saa jäädä taloon, mutta asunto-osakeomaisuus menee jakoon lesken ja perillisten kesken, ellei asiaa ole muuten juridisesti sovittu. (avioehto, testamentti)

Avioleskellä on kuitenkin oikeus hallita puolisoiden yhteistä omaisuutta kuolemaansa saakka. Avoliitossa tätä oikeutta ei ole, vaan sinun on maksettava muut perilliset ulos talosta tai myytävä asunto. Heillä on oikeus perintöönsä heti.

[/quote]

Vierailija
33/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosaista, jos naimisiin haluaa. Ja ei mulla ainakaan ole yhtään mitään tahtoa naimisiin ja tilanne olisi hankala, jos mies kosisi. Mä koen avioliiton vanhanaikaisena ja lisäksi mua ällöttää naisten tarve saada itselleen sormus sormeen, jotta saavat tavallaan varattua miehen julkisesti. Siksi en itse halua naimisiin, koska haluan elää elämääni näin ja hyvällä itseluottamuksella siihen, että me olemme toisiimme sitoutuneita ilman avioliittoakin. Lisäksi avioliitosta en hyötyisi mitään muuta kuin mahdollisen leskeneläkkeen, jos lapset on alaikäisiä. Sen jälkeen en saisi sitäkään, kun olen liian "hyväpalkkainen"

Monilla naisilla kyyninen asenne avioliittoa kohtaan muuttuu myönteiseksi silloin, kun se mies vihdoin ja viimein kosii. Siihen asti nuo miehen kosintaa loputtomiin odottavat naiset yrittävät uskotella kaikille etteivät muka haluaisi edes naimisiin. Mutta kun mies kosii, hyppäävät heti riemusta kattoon.

Vierailija
34/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasunnot, kesämökit, osakesijoitukset, raha jne. tämän päälle eivät tietenkään kuulu tähän oikeuteen. Vain se vakiasunto ja sen irtaimisto. Kuolinpesän se osuus, mikä ei kuulu leskelle, menee perillisille.

Jos perintönä on vain talo, puolet siitä on lesken nimissä ja toinen puolet perillisten, he maksavat siitä perintöveron mutta se on pienempi kuin ilman lesken hallintaoikeutta olisi.

Ei avioleski mitään omaisuutta saa hallita kuolemaansa asti. Ositus tehdään ja leskellä on oikeus jäädä asumaan pariskunnan käytössä olleseen asuntoon. Muut menee kyllä ihan perillisten hallintaan perinnönjaon mukaisesti. Siis jos puolisoilla on vaikka omakotitalo ja kaksi asunto-osaketta vuokralla. Leski saa jäädä taloon, mutta asunto-osakeomaisuus menee jakoon lesken ja perillisten kesken, ellei asiaa ole muuten juridisesti sovittu. (avioehto, testamentti)

Vierailija
35/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin kova tarve saada perusteluja mikseivät kaikki muut tee niin kuin hän itse?

Vierailija
36/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin on hirveän mielenkiintoista ymmärtää miksi jotkut ajattelevat toisin kuin minä, minusta se on sivistävää ja avartavaa.

on niin kova tarve saada perusteluja mikseivät kaikki muut tee niin kuin hän itse?

Vierailija
37/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avon puolesta ei puhu mikään.

Minusta ainakin on hirveän mielenkiintoista ymmärtää miksi jotkut ajattelevat toisin kuin minä, minusta se on sivistävää ja avartavaa.

Vierailija
38/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avon puolesta ei puhu mikään.

Miksi olet niin kiinnostunut muiden ratkaisusta ja haluat "puhua järkeä"? Jokainen tekee omat valintansa. Ehkäpä perinnöt sun muut eivät todellakaan ole niin tärkeitä. Näillä naimisiin menneillä tuntuu olevan se raha kaikkein tärkein asia maailmassa.

Vierailija
39/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkevää, kunhan vain saataisiin aikaiseksi...

Sormuksia ei kyllä hankita. en pidä koruista, varsinkaan miehillä!

Vierailija
40/40 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse eivät kosi, koska pelkäävät ihmisten juoruavan, että ovat pakottaneet miehen naimisiin. Siksi ollaan ivallisia ja hyökkääviä.

Ja useasti näillä avovaimoilla on se kihlasormus sormessa vuosikymmeniä merkkinä, että tosissaan ollaan:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän