Onko Peugeot luotettava auto?
Meillä on hakusessa uusi farmariauto. Eri vaihtoehtoja ollaan katseltu nyt alustavasti netissä ja pösöt näyttää olevan ulkonäöllisesti omaa silmää miellyttäviä.
Kommentit (70)
Ranskalaiset merkit : peogeot, renault, citroen
Laadultaan todellista kuraa hajoavat alle 200 000km.
Hinausautonkuljettajat sanovat: Luojan kiitos ranskalaisista autoista.
Peugeot on vähän kuin nainen-aina valuu alapäästä jotakin.
Itsellä on ollut autoina peugeot 206 vm -00 ajoin 4 vuotta ilman suurempia ongelmia. Pakoputken klemmari petti kerran ja äänet oli sen jälkeen järkyttävän kovat. Oisko jotain 20e maksanu korjaus. Lopulta annoin auton siskolleni, joka ajeli auton loppuun. Taka-akseli meni lopulta poikki. Itsellä ei pahaa sanottavaa.
Sitten oli -99 Opel astra wagon. Pelkkää huonoa, jätti tielle jne. Ei ollut mulla kauaa.
Sen jälkeen -02 Nissan primera porrasperä. Ei pahaa sanottavaa, ainoastaan ajettavuus vähän huono. Vikoja ei kuitenkaan kuluvaa osaa enempää.
Sitten oli vuoross Honda civic -07. Loistava auto, tykkäsin kovasti. Oli mulla reilut kolme vuotta ja 70tkm. Lopussa alkoi syömään öljyä siten, että 20tkm huoltovälillä piti itse lisätä välillä kun ilmoitti öljybtasosta. Vaihtoon meni koska kaikki iskarit oli uusintakunnossa ja tarvittiin lapsen myötä tilaa. 190tkm mittarissa kun vaihdoin.
Nyt alla volvo V50 -10. Ollut vuoden ja mittariin tullut n. 35tkm. Vaihtoon menossa. Erittäin vikaherkkä ja jättänyt myös tielle. Ei jaksa kokoajan olla huoltamassa ja huollot kalliita. Mm. Turbo laukesi kun auton mittariin tuli 160tkm. Aina halusin volvo ja piti olla hyvä. Loistava ajaa, mutta jatkuvia vikoja ei jaksa. Samaa olen kuullut nyt muiltakin volvon omistajilta.
Yksi vaihtoehto seuraavaksi autoksi peugeot 308sw, ranskalaisuudestaan huolimatta.
Volvomies kirjoitti:
Itsellä on ollut autoina peugeot 206 vm -00 ajoin 4 vuotta ilman suurempia ongelmia. Pakoputken klemmari petti kerran ja äänet oli sen jälkeen järkyttävän kovat. Oisko jotain 20e maksanu korjaus. Lopulta annoin auton siskolleni, joka ajeli auton loppuun. Taka-akseli meni lopulta poikki. Itsellä ei pahaa sanottavaa.
Sitten oli -99 Opel astra wagon. Pelkkää huonoa, jätti tielle jne. Ei ollut mulla kauaa.
Sen jälkeen -02 Nissan primera porrasperä. Ei pahaa sanottavaa, ainoastaan ajettavuus vähän huono. Vikoja ei kuitenkaan kuluvaa osaa enempää.
Sitten oli vuoross Honda civic -07. Loistava auto, tykkäsin kovasti. Oli mulla reilut kolme vuotta ja 70tkm. Lopussa alkoi syömään öljyä siten, että 20tkm huoltovälillä piti itse lisätä välillä kun ilmoitti öljybtasosta. Vaihtoon meni koska kaikki iskarit oli uusintakunnossa ja tarvittiin lapsen myötä tilaa. 190tkm mittarissa kun vaihdoin.
Nyt alla volvo V50 -10. Ollut vuoden ja mittariin tullut n. 35tkm. Vaihtoon menossa. Erittäin vikaherkkä ja jättänyt myös tielle. Ei jaksa kokoajan olla huoltamassa ja huollot kalliita. Mm. Turbo laukesi kun auton mittariin tuli 160tkm. Aina halusin volvo ja piti olla hyvä. Loistava ajaa, mutta jatkuvia vikoja ei jaksa. Samaa olen kuullut nyt muiltakin volvon omistajilta.
Yksi vaihtoehto seuraavaksi autoksi peugeot 308sw, ranskalaisuudestaan huolimatta.
Lisättäköön vielä, että pösön kone tuossa volvossakin vissiin on.
Vag konsernin tsi/tsfi koneisiin ei ole luottoa tippaakaan, kuten myöskään konsernin autonaattilaatikkoon. Kahdella kaverilla volkkarit (toisella dsg autom.) ja kalliiksi on tullut kun eivät kestä. Siinä sitten maahantuojan kanssa tappelemaan korvauksista kun pitäö uusi autonaattilaatikko vaihtaa 50tkm ajettuun golfiin tai kone leipooo kiinni kuten toisella.
Uusi pösön kolmiventtiilinen pikkukone osoittautunut testien mukaan reilusti luotettavammaksi vehkeeksi. Kuten myös pösön autom. Vaihteisto.
Jos tarvii jonku imagoauton niin ei muutaku aud tai volvo kaupoille. Jos taas arvosta sijoittamiaan rahoja niin pösöä on turha unohtaa autokaupoille mennessä.
Yli 300 000 km ajellut Pösöllä, ei suurempaa valittamista. Yleensä asioista kitisee ne jotka laiminlyövävt huollot ja ihmettelevät sitten kun auto jättää tielle.
Suomessa sokeat tekee harjoja, Ranskassa autoja.
Siinä olis todella edullinen Citroen, saman yhtymän merkki kuin Peugeot.
Mulla on Peugeot 207 ollut toukokuusta. Vm. 2011, kilometreja nyt vajaa 100 000, joista itse olen ajanut 12 000.
Mitään vikaa ei ole toistaiseksi ollut, bensaa syö vähän ja on mukava ajaa.
Kaunis kun sika pienenä:
https://www.google.fi/search?q=peugeot+rcz&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ve…
Kuin myös tämä:
https://www.google.fi/search?q=peugeot+rcz&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ve…
Luotettavia ovat. Mutta jos sähköissä on jotain vikaa niin tuntuu olevan aina joku saksalainen Boschin osa mikä hajoo...