Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<3 <3 KESÄKEIJUJEN VKO 20 <3 <3

11.05.2009 |

Uusi viikko taas aluillaan:) Me aletaan olla jo kovin aktiivisia kirjottajia...läheneehän toi meidän oma kuu jo huimaa vauhtia, jee <3

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas täällä ollut ahkeria kirjoittajia, kiva lukea muitten kuulumisia. Itsellä viimeinen viikko on ollut vähän hankala. Reilu viikko sitten joudun menee äitipolille supistusten takia, kun vatsatauti sai elimistön sekaisin. Makoilin sitten vuorokauden sairaalassa ja sain supistuksenestolääkkeen. Oli kyllä kauhea kokemus. En tiedä johtuko se siitä lääkkeestä vai kuumesta ja vatsataudista mikä oli itsellä päällä mutta en tolpillani meinannut pysyä. Onneksi seuraavana oli jo parempi olo, lähinnä vaan uupunut olo.

Nyt eilen illalla jouduin lähtee käymään päivystysessä kun kokopäivän ja edellisen yön oli koskenut selkään ja oli epämukava olo. Ottivat taas sydänkäyriä, ja niitten mukaan säännöllisesti supisteli. Pikkasen rupesi pelottamaan ku katseli sitä käyrää ku siinä on se arvo mikä mittaa supistusta niin se meni välillä 70:piin ku normaali arvo on noin 20. Onneksi paikat ei ollut avautunut ja pääsin yöksi kotiin. Koko yön sitten supistelikin kivuliaasti.

Tuntuuko kaikilla supistukset mahan puolella? Kun itsellä lähinnö koskee selkään, sellasta menkkajomotusta ja reidet ja pakarat on tulessa. Aamulla kävin viel näytillä eikä yön supistukset ollut mitään tehneet. Kohdunsuu on kuulemma sormella auki, mutta ultralla katsottuna se on suljettu. Eli siis kaiken pitäis olla ok?

Tosi stressaavaa ku pelottaa että vauva lähtee sieltä syntymään etuajassa. Mulla on kuitenkin viikot vasta 34+5 ja sanottiin et näillä viikoilla ei enää estellä, jos vauva päättää tulla. Loppuviikon sain saikkua ja ma pitää mennä uuten kontrolliin ja sit tietty päivystykseen jos supistukset koveneee. Tuntuu vaan, että oma pää hajoo. Tässä nyt sitten ollaan lastenhoitokuvioita yritetty miettiä, että sais vähän päivisin levättyä myös.

Täällä on ollutkin jotain puhetta vauvojen kokoarviosta. Mulla silon reilu viikko sitten sanottiin että vauva painaa 2,2 kiloa, tuntuu kauheen pieneltä, vaikka keskikäyrällä kuulemma kasvaa. Eli arvio on, että meidän vauva tulee olemaan aika pikkuinen syntyessään. Kovasti pelottaa miten tollanen rääpäle selvii, jos tilanne tästä nyt yltyy. Kellään kokemuksia pienistä vauvoista?

Tässä nopeasti omaa napaa, nyt pesulle ja nukkumaan. Viime yö meni supistuksia murehtiessa. Mieskin heräs yöllä monta kertaa paniikissa ja hyppäs pystyyn ja kysy: "Pitääkö lähtee synnyttämään". =) Toivottavasti tää yö menis rauhallisemmin,

Hanna ja masu 34+5

Vierailija
42/70 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

hanna83: Rauhallista mieltä sinulle, minä kävin kanssa päivystyksessä viime vkl:na ja kun olin supistuslaitteessa näytti välillä hurjia lukuja, eikä niistä silti huolestuttu. Minusta tuntuu, että mulla osin vaikutti myös se koko laitteessa ja tarkkailtavana olo, että pois päästyä supistuksetkin vähän laimenivat. Aikaisesta synnytyksestä, vaikken ole mikään ekspertti, on noilla viikoilla jo erinomaiset mahdollisuudet vauvalla ihan normaaleille alkumetreille, ja tuskin joudutte jäämään ylimääräistäkään sairaalaan. Näin minulle ainakin neuvolatäti jutteli suunnilleen noina aikoina. Lähipiirissämme saivat 800g vauvan, josta on kasvanut puolessa vuodessa potra poika, ja se on antanut itselle koko ajan varmuutta sen painon ylityttyä, että kaikki sujuu hyvin.

m_maitoparta: Olimme eilen illalla T-saaressa tutustumassa ja olen kyllä aikas myyty paikalle: siellä on kaikkea sitä mitä synnytykseltä toivonkin. Nyt on enää luopumistyö ja ajatusten muutosprosessi, kun oli valmentautunut menemään kättärille (haikaranpesään). Mutta sitä helpottaa se hieno ilmapiiri mikä siellä oli, ja se iiiiihana kätilö, joka meille paikkaa esitteli. Olisin maailman onnellisin, jos hän vastaanottaisi lapsemme tähän maailmaan. Eli mukavaa tutustumista! Ja minun etunimi on Riina, että sitten jos tavataan:)

Minulla on nyt viikon verran ollut oikea keskisormi totaalisen puutunut, ja nyt vähän myös nimetön: pieni, mutta kovin kouriintuntuva vaiva, kun oikeaa kättä tarvitsee koko ajan. Karpaalihermo jumissa kuulemma, ihan tavallista, ja vaiva poistunee muutama viikko synnytyksestä. Onko toisilla ollut puutumista?

Vauvan täydellistä laskeutumista odottelen, mutta eilen illalla tuntui sellaista pistelyä, että sitä se siellä taitaa puuhata, miten mahtavaa.

Jotkut kirjoitteli öisistä heräämisistä ja pahoinvoinnista. Minä luin jostain, että makuuasennon huonovointisuus loppuraskaudesta on yleistä. Että esim. korkeampi (puoli-istuvampi) nukkuma-asento voi auttaa. Ainakin voi kokeilla, yhä vaan lisää tyynyjä kehiin... Minäkin viime yönä heräsin ihan tikkana klo 3.49 ja söin aamu-aamupalaa ja luin jo tulleen lehden...sitten takaisin petiin:) Mietin siinä, että kyllä luonto on aika fiksu, koska tuo on hyvin todennäköisesti yksi tulevista yösyöttöajoista.

Iloa loppuviikkoon,

Emmariinalta 36+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä heräillään myös yöllä säännöllisin kellonajoin. Toistaiseksi on menty noin 2h pätkissä, joka oli esikoisen syöttötahti läpi yön. Saas nähdä onko tämä kakkonen samanlainen yösyöjä. Viime yönä sitten minäkin heräsin ensimmäistä kertaa tuohon närästyksen ja osittaisen pahanolon tunteeseen. Tähän asti olen selvinnyt hyvin lievillä närästysoireilla eikä nukkumista ole aiemmin haitannut ollenkaan. Mutta nyt siis heräsin siihen. Kävin sitten juomassa vähän maitoa ja söin kourallisen manteleita ja se onneksi riitti helpottamaan oloa ja nukuin normaalein herätyksin loppuyön ilman närästysoireita. Pitänee käydä kuitenkin Rennietä varalle ostamassa josko piakkoin ei enää mantelit riitä No ei tässä onneksi enää montaa viikkoa ole jäljellä.

Moni oli käynyt taas neuvolassa. Niin kävin minäkin eilen aamulla ja sitten iltapäivällä olin vielä äitipolilla synnytystapa-arviossa. Neuvolassa kaikki hyvin:

Painoa tullut 1,2 kg kahdessa viikossa (juu, vähän turhan paljon)

Verenpaine 124/86 (mulle ihan normaali)

Hemoglobiini 126

Kohdunpohjankorkeus 36 cm

Masuasukki pää alaspäin (todennäköisesti) ja sykkeet 142

Lisäksi sain maanantaina otetut sokeriarvot, paastosokeri 5,2 ja pitkäaikaissokeri 5,7 % eli molemmat normaalit. Eli sokeriarvot näyttävät pysyvän ruokavaliolla kurissa onneksi.

Äitipolilla makasin ensin jonkin aikaa sydänkäyrillä ja hyvä käyrä saatiin aikaiseksi. Vauva potkutteli välillä ihan mukavasti, mutta yllättävän vähän minä niitä liikkeitä tunsin. Eli potkii varmaan aikas paljon ylhäällä edessä olevaan istukkaan. Istukka oli kunnossa ja virtaukset hyvät. Raivotarjonta varmistui sitten ultralla ja sopusuhtainen kaveri siellä näytti olevan. Tämän hetkinen paino arviolta 3 kg, joka ennustaa lasketun ajan painoksi sellaista 3,8-4 kg vaavia. Eli aika samoissa mentäisiin sen mukaan kuin esikoisessa (syntymäpaino oli 3980 g). Koska painoa oli kuitenkin jo tuon verran niin menen reilun kahden viikon päästä käymään polilla uudestaan, tuolloin viikkoja jo 38+4. Silloin kuulemma katsastetaan vauvan koko uudemman kerran ja tarkastetaan sitten myös kohdunsuun tilanne. Ja tuosta tilanteesta riippuen saatetaan sitten alkaa harkita käynnistystä (jos siis ei ole syntynyt ennen tuota). Mitään selkeitä oireita ei kyllä ole ollut joten eiköhän sitä vielä tuossa vaiheessa olla kasassa. Uskoisin kyllä että jos käynnistykseen lähdetään niin se tapahtuu vasta sitten seuraavalla viikolla, koska tuo kontrollikäynti on perjantaina. Tuskin ne viikonloppua vasten alkavat kuitenkaan käynnistelemään. Varsinkin kun sen takia pitää vielä siirtyä Iisalmesta Kuopioon. Loppuuhan siinä jo päiväkin kesken.

Eilen pakkasin sitten jo kuitenkin sairaalakassin valmiiksi eväitä lukuunottamatta. Myös vauvan tavarat on valmiiksi katsottuna, pitää pakata ne tänään juuri illalla pestyyn hoitolaukkuun. Pinnasängyn ajattelin kasata myös illalla ja laittaa vauvalle pedin valmiiksi. Olisipahan sitten kaikki kunnossa tulevaa perheenjäsentä varten. Väsyttää kyllä nyt jo kamalasti. Pitänee yrittää saada esikoinen päiväunille iltapäivällä niin saa itsekin nukkua. Nyt aamupäivän se on purkamassa virtaa hoidossa. Pitänee kammeta kuitenkin nyt itsensä vielä pariksi tunniksi hommiin. Vaikka tekisikin kyllä mieli mennä nukkumaan.

Tulipas omaa napaa. Kaikkien kuulumiset kyllä luin mutta en taaskaan tullut paljoa kommentoineeksi. Muutamalla on jo aika jännässä vaiheessa. Taidat Tari pistäytyä siellä KYSillä ennen minua. Pitää tapailla sitten vauvojen kera. Hyvää päivänjatkoa ja leppoisaa loppuraskautta kaikille.

Heinäminkki + kaveri rv 36+3

Vierailija
44/70 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIhdoin lupaavat säätiedotuksessa että ilmat alkavat lämmetä. Ehkä se kesä sieltä vielä tulee. Odottavan aika on niin pitkä.

Anneh: laskettu aikani on 13.6.2009

Fanny81: Kertoilit kilojen kertymisestä. Minulla kertyi ensimmäisessä raskaudessa noin 25 kiloa. Seurailivat sitä sf-mittaa äitipolilla ja esikoinen päättikin syntyä 5 viikkoa ennenaikaisena ihan ilman mitään syytä. Vauveli oli 2900 g. Toinen lapsemme syntyi myös 5 vk ennen laskettua aikaa ja painoa reilut 3 kiloa. Kolmosesta olin ihan jättimäinen valas, mutta kaveri pysyi kyydissä lähes laskettuun aikaan asti ja olikin melkein 4 kiloa.

Monella on ollut tuota suolen tyhjenemistä. Kuulin eräältä lääkäriltä että raskauden loppuaikoina hormonitoiminta muuttuu ja saattaa aiheuttaa sen että vatsa menee sekaisin. Minulla suolen tyhjeneminen ennakoi ykkösen ja kakkosen kohdalla synnytystä.

hanna83: Kuten tuossa jo kirjottelin niin meidän kaksi ensimmäistä lasta syntyivät 5 vk etuajassa. Esikoisen kanssa päästiin kotiin kuudentena päivänä ja kakkonen oli sairaalassa kymmenen päivää. Ei se ole enää niin kriittistä jos vauva syntyy näillä viikoilla. Parempi kuitenkin että pysyisi mahdollisimman pitkään masussa. Kolmatta odottaessani minulle sanottiin rv 35 lähtien että saattaa syntyä ihan koska vaan ja niin siinä vaan kävi että vauva viihtyi mahassa melkein laskettuun aikaan asti.

Itselläni lääkärineuvola ensi viikolla. Mielenkiinnolla odotan että onko kohdunsuulla tapahtunut mitään. Supistuksia on tullut aika paljon ja joskus jopa aika kivuliaita. Enpä usko että vauva kuitenkaan syntyy vielä vähään aikaan.

Aurinkoista päivää kaikille!

Fimpula 35+5

Vierailija
45/70 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vierähtänyt edellisestä kirjoitus kerrasta taas muutama viikko, joten todennäköisesti tiedossa on romaani ;-) koittakaa kestää! Ihanasti porukka aktivoitunut loppua kohti mentäessä, kirjoituksia on niin paljon, etten oikein muista kuka mitäkin kyseli, joten kommentoinnit voi jäädä vähiin.

Tonttikselle voimia! Olet kyllä uskomattoman vahvan kuuloinen!

Anneh-taisit kysellä harkkamaidon tulosta. Minulla on pääsiäisestä lähtien tihkunut maitoa rinnoista, niin että liivit töhriintyy ja öisin saattaa lakanoihin tulla pienet lammikot. Hirmu paljon vaihtelua maidon tulossa kyllä on.

Itse säikähdin vimeviikolla oikein kunnolla, kun istuin töissä aamupalaverissa ja kesken kaiken huomasin, että housuni ovat aivan märät..samoin penkki jolla istuin. Paniikissa sitten nousin ylös ja menin vessaan tuoksuttelemaan..ja tuoksu oli makea..ei siis pissat lorahtanut housuun. Soittelin päivystykseen ja menin käymään polilla. Ottivat sydänkäyrän, joka oli hyvä - ja sai pojan liikkumaan mahassa vinhasti. Ultrasivat, kaikki näytti olevan ok ja lapsivettäkin hyvin jäljellä. Sitten vielä tekivät sisätutkimuksen ja testasivat tihkuuko lapsivettä (en muista testin nimeä)- kohdunsuu oli napakka ja kaulaa n 2cm jäljellä, joten kaikki kunnossa. Myöskään lapsivettä ei tihkunut, joten tulehdusvaaraa ei ollut. Minä sitten kummastuneena ihmettelin lääkärille, että mitä tuo housujen kastuminen sitten oli jos ei lapsivettä, kun ei virtsaakaa ollut ja tuoksui makealle - niin hän sanoi, että melko yleistä on, että kalvoon tulee tuolla ylhäällä pieni reikä, joka sitten lurauttaa kerralla hieman lapsivettä pois. Tämä ei aiheuta kuitenkaan vaaraa, kun kalvo ei ole puhjennut alhaalta ja vettä on hyvin jäljellä. Itse en ollut ikinä ennen kuullut moisesta, mutta myös kätilöystäväni vahvisti asian. No selvisin siissäikähdyksellä ja mikäli lisää ei tihku, niin kaikki on ok. Pomo oli ymmärtäväinen ja tein seuraavan päivän etänä, sitten olikin neuvolalääkäri ja sain loppuajaksi saikkua.

Nyt olen tiistaista lähtien ollut mammalomalla eli "gradunkirjoituslomalla" tosin gradu ei kylllä jurikaan ole edennyt..haluaisin saada kaikki paikat kuntoon pikaisesti, jotta sitten voin odotella rauhassa pienokaisen tuloa ja kuluttaa aikaani tuota gradua väsäten. Nyt en kirjoitukselle saa rauhaa, ennenkuin kaikki kämpässä on valmista. ...tyypillinen "tekosyy" minulle.

Hassua kyllä, minulla on vahva tunne, että mahanasukki ei malta kohdussa pysyä loppuun saakka. Vaikka itse kyllä toivoisin herran siellä pysyvän täysiaikaiseksi asti, että saisin tuon gradun hyvään vaiheeseen ennen syntymää. Koska pahoin pelkään, että muuten se jää roikkumaan todella pitkäksi aikaa!

Tänään meille pitäisi tulla uusi isompi sänky ja eilen käytiin ikeassa ostamassa lipasto, johon saa hoitotason sekä toinen lipasto, johon saa lisää kamaa säilytykseen. Itse toivoin, että olisimme läytäne uuden asunnon ennen lapsukaisen syntymää, mutta nyt päätettiin laittaa nykyinen kuntoon ja katsoa sitten kesän ja syksyn aikana rauhassa sitä kämppää, sillä muuttamaan emme kuitenkaan enää ehtisi. Illalla siis kokoamis talkoot ja sitten kaikki kamat paikoilleen...jospa saisin tämän jälkeen rauhan kirjoitella graua..

Tulipa melkoinen romaani tosiaan. Ei ole pakko lukea kaikkea jos ei jaksa ;-)

Hyvät loppuviikot!

Helmi + papu 35+1

Vierailija
46/70 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on taas niin pelottavan hyvin että hirvittää -seuraavaa katastrofia odotellessa... mut onhan tää outoo kun ei ees flunssaa kellään ja ukkokin taas vedossa. No, raha-asiat vois olla paremmin mut siitäkin syytän tällä hetkellä ammattiliittoa, jonottelen edelleen ansiosidonnaisiani kun sain maaliskuun alusta eteenpäin lomautuksen. Kumman vähällä sitä tulee toimeen! Ottaa huomioon että meitä on viisi (pian kuusi) henkinen perhe, mies sairaslomalla ja ite nyt mammalomalla ja maksetaan lyhennyksiä omasta talosta ja autosta -kuukausitulot verotuksen jälkeen yhteensä n. 1800 € -palkankorotus tosin on näkyvissä jahka alkaa tippua noita äitiyspäivärahoja, tällä hetkellä mun tulot siis lapsilisät ja kotihoidontuki.

Mut sit jotain muutakin löpinää :o)

Kertoilkaas arvon palstailijat, mistä nikkinne ovat lähtöisin. Vai ovatko tuulesta temmattuja.

Oma tonttis = alunperin vuodelta 2001, jolloin palstailin esikoista odottaessa nimellä Tonttuvaavin äippä, hän siis syntyi joulun aikaan. Sit pikkukakkosta osottaessa vaan lyhensin nimen. Elikkä ajatukseni ei suinkaan ole ollut stondiksessa nimeä valkatessa :D

Nyt ulos tuuleen ja tuiverrukseen, pyykit muuten kuivunu nartsalla tänää superhyvin...

t. tonttis

Vierailija
47/70 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Lupasin tulla kertomaan eilisen äitipolikäynnin jälkeen sovitun sectiopäivän. Meidän neljännen pirpanan on siis määrä syntyä 12.6. eli viikot silloin 38+2. Toivottavasti häntä huvittaa vielä neljä viikkoa viettää kohtulaisen elämää, ettei tarvitse aikaisemmin leikata. Eilen tehdyssä sisätutkimuksessa kohdun ulkosuu oli sormelle auki, sisäsuu kiinni ja kiinteä. Jospa tilanne pysyisi suht rauhallisena sillä suunnalla. Vauvan painoksi lääkäri arvioi eilen 2,3 kg ja arveli hänen syntymähetkellä painavan n. 3100 g. Tuleekin sitten tod. näk. olemaan meidän perheen pienin vauva, mitä koskaan ollut. Kaikki kolme isoveljeä ovat olleet syntyessään hieman yli tai ali nelikiloisia.

tonttis kyseli nikeistä: omani on aivan täysin tuulesta temmattu. Ei siinä hädissään muutakaan keksinyt niin tuli sitten tuommoinen jostain mieleen.

Ja lisää omaa napaa: valmistuminen edessä parin viikon päästä, viimeistään kolmen. Ihanaa, saa unohtaa opiskelun ja opinnäytetyön tekemisen vihdoinkin!

Tsempitykset kaikille! Kohta kaks vee heräs, täytyy mennä hätiin.

terveisin

myy09 ja pikkunelonen 34+1

Vierailija
48/70 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan jossain yhteydessä sektioon joutumisesta kertonutkin mut multa on menny ohi *sori* Onko kaikki lapsukaisesi leikattu vai onko kyseessä poikkeustila? Mikäli kaikki on leikattuja, niin onko missään vaiheessa arvioitu montako lasta voi sektiolla turvallisesti synnyttää?

Voi miten pikkuinen vauveli! Mä en oo ikinä pitäny sylissä alle nelikiloista ja hieman kateellisena aina hivellän niitä pikkuruisia 50cm vaatteita... meillä on jääny äippäpakkauksen liberotkin aina käyttämättä kun niitä tarviis laittaa kaks kerrallaan vastatusten jotta ylttyisvät ympäri *vain vähän liioitellen*

Eka syntymäpäivä siis tiedossa. Mä tähtään siihen 060609, se ois kiva luku henkkareissa ja tytöistä keskimmäinen on syntyny 070604 joten sais samalla kakulla juhlia molemmat *hih hih* tiedossahan on että vauvat syntyy silloin kun ne haluaa.

Mulla oli muuten tänää yks ultran mukainen LA, tais olla np-ultran antama laskettu. Ei tunnu missään....

t. tonttis

Vierailija
49/70 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin omaa napaa:

Kävn synnytystapa-arviossa tänään Tays:issa. Lääkäri oli aivan ihana! Sanoi heti alussa, että ei minun synnytystapani ole häneltä pois, eli saan ihan itse päättää mitä haluan. Teki tutkimukset: kohdunsuu 2cm ja kiinni, vauvan tämän hetken painoarvio n. 3kg, eli laskettuna aikana hänen mukaansa n. 3,8kg, normaalin kokoinen lantio, eli mahtuisi hyvin tulemaan. Kertoi asiallisesti sektion kulun ja mahdolliset riskit ja kävimme vielä alatiesynnytystäkin läpi. Päädyin pyytämään sektiota ja sain sen. Itku tuli vasta siinä vaiheessa kun kuulin lapsen tulevan syntymäpäivän: 5.6. Helpotti valtavasti kun ei tarvinnut taistella asiasta, vaan pystyi keskustelemaan ja pohtimaan vaihtoehtoja ääneenkin. Lääkäri sanoi kyllä lopuksi, että saa soittaa jos muutan mieleni.

piti kommentoida vielä muiden juttuja, mutta nyt näppäimistö ei suostu yhteistyöhön uusista pattereista huolimatta, vaan saan hakata jokaista kirjainta useampaan kertaan.

Minä80 rv 35+5

Vierailija
50/70 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kylläpä se niin on, että tuo suoli näköjään koko ajan tyhjenee täysin, kun siellä jotain on.. :P Eli varmaan synnytystä enteilee, toivottavasti menis nyt sille laskettuun edes, kerkeis sit vielä nauttia näistä päivistä kahden miehen kaa. :) Ei sen puoleen oo kiire tällä vaavilla tulla. Toki kyllähän tässä mietityttää, että minkänäköinen ja luonteinen jäppinen sieltä tulee, ihanaa! :)

Turvotus kummasti laski tänään, sormukset lähes putoaa nyt sormista kun vielä eilen tuntu, ettei saa niitä kohta enää poies. Väsyttää kamalasti, mutta ei saa unta, ja täällä myös heräillään parin tunnin välein ja aikaisin aamulla tekis jo mieli nousta. Ensi maanantaina on ultra, sitten selviää miten tuo pikkuinen on kasvanut ja minkäkokoinen sieltä olis tulossa. Päälle kolmekiloista veikkas hoitsu, eli semmosta melko pientä, mutta terveen kokoista ettei sit tulis kummempia ongelmia.

Täälläkin on jo pinnasänky, vaunut, vaatteet pestynä 50-60cm, ja sairaalakassi pakattuna. Nyt rupes stressaamaan tuo turvakaukalo, kun tuntuu että lähtö ei oo kaukana kun tuo suolikin jo tyhjenee jatkuvasti. Mutta mies lohdutti, että sen kerkee vaikka ostamaan kun olen sairaalassa jos tiukille menee. :)

Ihania kesäpäiviä kaikille, ja kirjotelkaahan yhtä tiuhaan, on ihana lukea kaikkien kuulumisia! :)

-Meevi ja Juniori 37+3-

Vierailija
51/70 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu harakoille kyllä mennyt koko päivä. Tein tyhmän virheen tänä aamuna, kun otin yhden rautatabletin klo 10 tyhjään mahaan... No, meni 45 min ja sitten aloin oksentamaan mahanesteitä. Puolen tunnin päästä sama homma. Sen jälkeen sain istua vessassa toiset puoli tuntia. Sit olin ihan poikki ja eiku nukkumaan pahaa oloa pois. Heräsin 15.30, paha olo oli poissa, mutta senkin jälkeen ollut koko päivän tosi heikko olo. Mutta miettikää, olen nukkunut ensin normaalit yöunet ja sit siihen päälle vielä käytännössä koko päivän. Päätin, että en ota enää yhtä ainutta rautatablettia, koska mua kerta muutenkin jo närästää valmiiksi, niin ei sellainen tietenkään sisällä pysy. Olis pitänyt tajuta...

Nikeistä tonttis kyseli: Mun nimi tulee siitä, että edesmenneen rakkaan mummuni nimi oli Fanny ja 81 siihen perään on sitten mun syntymäaika (jonka varmasti kaikki osasivat muutenkin päätellä). :) Eli en tempaissut nikkiäni tuulesta. Tuota salamatkustajaa puolestaan käytän oman nikkini perässä siksi, että kätilö silloin rv:lla 12 ultratessaan kutsui sikiötä koko ajan salamatkustajaksi, ja musta se oli hauska nimitys vaaville, joten aloin käyttää sitä sen takia.

Eipä tässä muuta tällä kertaa!

Fanny81 +salamatkustaja (rv 36+3)

Vierailija
52/70 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki lapset on syntyneet sectiolla. Viimeisin oli suunniteltu sectio elokuussa 07. Kaksi ekaa yritettiin synnyttää alateitse käynnistellen molemmilla kerroilla pari päivää. Sitten kummallakin kerralla kävi niin, että vauvan sydänäänet alkoi laskea ja sectioon sitten päädyttiin. Nyt siis neljän viikon päästä edessä neljäs sectio.

Viimeisimmän section yhteydessä leikkaava lääkäri katsoi kohdun kunnon leikkauksen yhteydessä. Hänen mukaansa kohtuni on toki ohentunut arven kohdalta, mutta uusi raskaus oli kuitenkin mahdollinen, kunhan vain on riittävästi kohdulla paranemisaikaa raskauksien välillä. Eli ainakin vuosi, mieluummin kaksikin. Kuopus oli 1v. 2 kk kun tulin uudelleen raskaaksi.

Tämä neljäs raskaus kuitenkin on luokiteltu riskiraskaudeksi, koska on niin monta sectiota takana. Sen takia olenkin käynyt parissa ylimääräisessä kontrollissa äitipolilla, missä on ultralla katsottu ja mitattu arven kohdalta kohdun seinämän paksuutta. Eilisen mittauksen mukaan kohdun seinämä on ohuimmasta kohdasta kyllä ohut, mutta ei vaarallisen ohut. Näillä näkymin siis kaikki ok. Toki tässä täytyy kuulostella omaa vointia ja herkästi ottaa yhteyttä synnytys-saliin jos tulee kovaa kipua arven alueelle esim. supistuksen yhteydessä. Minulle on sanottu, että se, kuinka monta sectiota kohtu kestää, on hyvin yksilöllistä. Joillekin on kahden jälkeen tullut ehdoton kielto, toisille on sanottu vielä kuudennen section jälkeen, että hyvin vielä kestää. Itse toivon, että en saisi vielä tämänkään raskauden jälkeen totaalista tuomiota. Sterilisaatiota en halua, koska se on mielestäni liian lopullinen ratkaisu. Mistä sitä tietää, vaikka se sitten kymmenen vuoden päästä alkaisi kaduttaa. Nyt kuitenkin ajatus olisi siirtyä parin vuoden sisällä työelämään, joten aivan heti ei meille vauvoja lisää puuhata. Jos koskaan, mutta kaikki mahdollisuudet on hyvä pitää auki. Paitsi tietenkin siinä tapauksessa, että lääkäri sanoisi, että kohtu ei enää todellakaan tule kestämään, niin onhan se uskottava.

hyvät yöt kaikille äideille ja keijuille :) !

toivovat

myy09 ja masussa myllertävä pikkunelonen rv 34+1

53/70 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän meidän jengistä on tullut vallan aktiivista porukkaa...kirjotuksia tulee, niin että joka kerta on jotain lukemista, kivaa!! Oikeesti tosi kiva et porukka on aktivoitunut ja asiaa riittää! =)) Nytkin on huima määrä kirjotuksia kommentoitavana...jeeeee=)

Fanny81: Tylsää et sun terkkari takertuu siihen painon nousuun, vaikka siihen löytyy syykin! Koetahan kestää sen kanssa!!!=)

Milloin sul olikaan se äitipolin aika?!(nim. lahopää;) Ja ootko miettin mitä teet jos ehdottavat sitä käynnistystä?!

Olipa kurja kuulla et sun eilinen päivä meni ihan mönkään... =( Sun pitää yrittää vaan syödä sitten sellasia asioita, mitkä sisältää paljon rautaa...=)) Ei kai sitä rautatabletteja kannata syödä jos niistä kärsii enemmän kun mitä hyöty on! Mä en oo IKINÄ joutunut syömää rautaa, enkä toivottavasti joudukaan....voin kuvitella mun herkän mahan.......

Tari: No toivottavasti saisit nyytin sitten jo syliin...onko ollut merkkejä, että vauva olisi tulossa?! Oiskohan eka kesäkeiju sitten matkalla jo?!;)

minnaht09: Parane pian siitä flunssasta!!!

-Ruu-: Kiva et sulla on jo vaatteet kaapissa odottamassa...ja muutenkin valmistelut hyvällä mallilla:))

m_maitoparta: Hyvä et neuvolassa kaikki ok! Mitkä asiat ranskassa ja suomessa esim. eroaa neuvola-jutuissa?!

hanna83: Mikäs sun vointi on ollut?! Mulla supparit tuntuu pääsääntösesti mahan puolella, mutta täl viikol on ollut paljon menkkamaista selkäsärkyä....en sitten oikein tiedä, että onko niillä yhteyttä suppareihin tai onko ne kenties juuri niitä........

Heinäminkki: Jokos on sänky kasattu ja pedattu ja kaikki valmiina vauvan tuloon?!:)

helmi79: Onneksi kaikki oli kunnossa, mutta varmasti on säikäyttänyt ja pahasti!!

Niin ja must on ainakin kiva lueskella niin pitkiä kuin lyhyitäkin juttuja!! =)) Ja itselläkin tuppaa nää kirjottelut venyä aika pitkiksi;)

tonttis: mun nikki on muunnelma mun nimestä!:) Vauvasta en oo täällä puhunut sillä "kutsumanimellä" mitä käytetään, kun on sellanen mistä sitten heti tunnistaisi...heh;)

myy09: Varmaan ihanan helpottavaa saada tietää milloin pieni tulee maailmaan! Lisäsin tohon meidän listaan sun perään sitten suunniteltu sektio 12.6.09<3

minä80: Kiva kuulla et sulle osui ihana lääkäri ja saitte käytyä läpi molemmat synnytystavat ja valita niistä sulle sen mieluisimman ilman taisteluja!!!:) Ja onnea siitä, että sait tietää lapsesi syntymäajan, ihanaa! Lisään tohon meidän listaan myös sun kohdalle suunniteltu sektio 5.6.09<3

meevi: Se on nyt vaan sitten odottelua, että milloin se pieni meinaa sieltä maailmaan tulla!!Jännää!!

Mulla oli tänä aamuna kello soittamassa klo.6.25 kun meidän uudet kaapit tulee rahdilla klo.7-9 välisenä aikana....!No täällä mä nyt sit odotan ja kyttään et koska ne tulee...mun tsägällä varmaan just ysiltä, et oon "turhaan" heränny niin aikasin! No tulipahan aamutoimet tehtyä kerrankin aikasín!;) Nyt pitäs varmaan suunnitella aamupalaa, kun alkaa mahassa kurnimaan ja vauvakin varmaan tarviisi jotain kasvumateriaalia, heh!

Täällä meininki samanlainen...olossa ei siis muutoksia!!

Mutta tässä ehkä kaikki tällä erää....

Aurinkoista perjantaita....se ois sitten taas viikonloppu edessä!!!=))

Anneh ja muru 33+5 <3

54/70 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meevi/LA 31.5.09/K-HKS

Annikko/LA 1.6.09/TAUS

tr02/LA 1.6.09/PHKS

tonttis/LA 1.6.09/K-SKS

Katzi/LA 1.6.09?/ OYS

Selmiina/LA 2.6.09/SatKs

Winnie74/LA 3.6.09/TAYS

catry/LA 3.6.09/LPKS

minnaht09/LA 4.6.09/OYS

Trash/LA 5.6.09/TYKS

heltsu-tytöt/LA 5.6.09/PHKS

April82/LA 6.6.09/K-SKS

Valtteri1/LA 6.6.09/K-HKS

Heinukka/LA 6.6.09/TYKS

Pioni75 LA 6.6 / TaYs

Carme/LA 6.6.09/PHKS

Tari/LA 6.6.09/KYS

AnumaamunA/6.6/ KYS

m_maitoparta/LA 7.6.09/TAMMISAARI

Heinäminkki/LA 8.6.09/KYS

Pluu/LA 8.6.09/HYS

juille /LA 8.6.09/NKL

Fayfiorina/LA 8.6.09/OYS

Fanny81/LA 8.6.09/SATKS

jara69/LA 9.6.09/SKS

Rainy/LA 9.6.09/ KOS

Tuitsu2/LA 10.6.09/TAYS

Helmi79/LA 10.6.09/KOS

miiba/LA 10.6.09/LKS

caro/LA 11.6.09/TAYS

-Ruu-/LA 11.6.09/VAS

hilehile/LA 11.6.09/TAYS

emmariina77/LA 11.6.09/KOS/H tai TAMMISAARI

ellu153/LA 12.6.09/PKKS

Minä80/LA 13.6./TAYS-> Suunniteltu sektio 5.6.09<3

Fimpula/LA 13.6./ ??

cassis/LA 13.6.09/KOS

mie_82/LA 13.6.09/LPKS

Tuittu35/LA 13.6.09/LKS

äitiliini74/LA 13.6.09/OYS

Candy78/LA 14.6.09/OAS tai OYS

Tiik-tii/LA 15.6.09/TAYS

tinky/LA 15.6.09/ ?

tilorra/LA 16.6.09/HYS??

pipatti/LA16.6.09//khks

mami1706/LA 17.6.09/OYS

Elise/LA 17.6.09/SEKS (?)

shadegrown/LA 17.6.09/PHKS

Hippiainen/LA 17.6.09/SATKS

Helinä-78/LA 18.6.09/PKKS

Sinniäinen/LA 18.6/K-SKS

Kanervankukka/LA 19.6.09/TYKS

NorthStar/LA 19.6.09/NKL

kissankello84/LA 19.6.09/KOS?

Hanna83/LA 20.6.09/HUS

Siiili/LA 22.6.09/TAYS

typsy/LA 22.6.09/KOS

Sirunen/LA 22.6.09/ NKL

Rölli-II/LA 23.6.09/KHK-S

Pepca/LA 23.6.09/K-PKS

soya/LA 23.6.09/KOKS

myy09/LA 24.6.09/KASS->Suunniteltu sektio 12.6.09 <3

vendi09/LA 25.6.09/SatKs

annimari/LA 26.6.09/KYS

viivioskari/LA 26.6.09/LUS

Qtamo/LA 26.6.09/K-HKS

M@zurka/LA 26.6.09/HUS

Luuk@/LA 26.6.09/NKL

g_u_i/LA 27.6.09/HUS

lintsu23/LA 27.6.09/SatKs

Anneh/LA 28.6.09/KOS

BabyBumb/LA 29.6.09/KOS

divinity/LA 30.6.09/SAS

Milla157/LA 30.6.09/OYS

sasa79/LA 30.6/OYS

Vierailija
55/70 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sitten eilen miehen avustuksella kasattua sen pinnasängyn ja petasin sitten sen päälle valmiiksi senkin äitiyspakkauksen laatikon ensisängyksi. Ajattelin siis nukuttaa vaavia ansin siinä laatikossa ja vasta sitten vähän isompana pelkässä pinnasängyssä. Vaikka järjestely kyllä menee todennäköisesti niin että kaveri nukkuu minun vieressäni yöt, ainakin jos on yhtä ahkera syöjä kuin isoveljensä. Pienen pieni ensipeitto on nyt koneessa pyörimässä, se tuolta sängystä vielä puuttuu. Oli jäänyt epähuomiossa pesemättä kun olikin eri paikassa kun muut tavarat. Lisäksi laatikon reunussomiste pitäisi silittää. Se silitys jää kyllä ensi viikkoon kun viikonlopuksi lähdemme mummolaan.

Nimimerkin alkuperästä oli puhetta. Minulla tuo alkuosa eli heinä tulee alunperin esikoisen lasketusta ajasta (käytin samaa nimimerkkiä jo silloin) ja tuo minkki taas on eläinlaji jonka käyttäytymistä työkseni tutkin. Tulevan perheenjäsenen masun aikainen kutsumanimi oli vähän hakusessa kun en samaa nimitystä halunnut käyttää kuin esikoisella ja muut eivät oikein tuntuneen kivoilta. Joten tästä nykyisestä tuli sitten yksinkertaisesti kaveri.

Ihanaa kun on viikonloppu edessä. Minä jään pojan kanssa vielä maanantaihin asti vanhempieni luokse ja sitten tulemme pariksi päiväksi kotiin. Mies tulee kotiin jo sunnuntai-iltana kun maanantaina on mentävä töihin. Ja sitten taas keskiviikkoiltana pitkäksi viikonlopuksi takaisin mummolaan (jos kunto sallii). Tuolta mummolasta on onneksi yhtä pitkä matka KYSille kuin kotoakin niin siltä kannalta siellä uskaltaa vierailla loppuun asti. Toiseen mummolaan emme enää ennen synnytystä mene, koska sinne on täältä 2,5 h ajomatka, joka on jo liikaa meikäläisen kropalle.

Nyt saa tämä romaani riittää. Hyvää viikonloppua kaikille.

Heinäminkki + kaveri rv 36+4

Vierailija
56/70 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kaikki muutkin, aloitan päivittelemällä kirjoitusten paljoutta... :D Ihana lukea kuulumisia minustaki!

Ja koska en muista koskaan, kuka sano ja mitä, kommentoin noin muuten vaan... ja teksti on pitkä koskien pääasiassa synnytyspaikan valintaa, skippaa, jos ei kiinnosta!

Synnytyspaikasta on ollu puhetta. Ja te kaikki uudellamaalla synnyttävät dissaatte nyt kamalasti tuota naikkaria! Mä oon menossa sinne... Olin siellä vuosi sitte helmikuussa ja menen mielelläni takas! Kätilö totes jossain vaiheessa avautumisvaihetta (miehen ällistellessä synnytysten lukumäärää), että "niin, tämähän on synnytysLAITOS" ja se on kyllä niiiin totta. NKL hoitaa kaikki vakavimmat tapaukset ja heillä on kiistatta Suomen paras tietotaito silloin, kun kaikki ei menekään, niin kuin olisi toivottu...

Vaikka edellinen synnytys tapahtuiki helposti (lukuunottamatta sitä, että lapsivesi vihersi, enkä voinut näin ollen synnyttää polikliinisesti), ei kukaan voi luvata, että ens kerralla kaikki menee yhtä hyvin. Siinä on mun mielestä riittävästi perusteita mennä sinne, missä osaajaki ovat! En sano sitä, ettei muissaki laitoksissa olisi osaavaa henkilökuntaa, mutta "Lihasmuisti on paras muisti" -sanotaan ja siihen mä uskon.

Ja valintaani tukee vielä se, että siskoni synnytti 2vuotta sitten rv 21+ elävän pojan, jota OYS hoiti kyllä hyvin, mutta lopulta puolen vuoden taistelun jälkeen pikku-Antti luovutti... Jotka OYS:aa tuntee tietävä, että siellä sisäillma ei ole kunnossa (ei edes lasten teholla 55) ja vauvan vointi romahti vain tunteja sen jälkeen, kun hänet oli otettu pois happikaapista huoneilmaan... (nyt meni jo sivuraiteille...) Seurasi keuhkotulehdus ja toinen puoli lakkasi kokonaan toimimasta, eikä sitä nykylääketieteen voimin saatu enää toimimaan. Mm. kaks NKL:n erikoislääkäriä lensi poikaa pohjoiseen katsomaan, mutteivät keksineet apuja... Se pitkä puoli vuotta siskon tukena ja Antin kaapin laidalla oli aika kamala... Ja kun yhtä aikaa olin raskaana odottaen tätä nyt 1v3kk poikaamme, oli päätökseni tuolloin aika selkeä !

Toinen asiaa "tukeva" juttu on viime kesänä synnyttänyt kaveri, joka halusi haikaranpesään. Vauva jäi synnytyksessä jumiin ja hänelle tuli Erbin pareesi vasempaan käteen. Vauva vietiin heti salista lastenklinikkaan (joka siis fyysisesti on naistenklinikan vieressä) ja äiti jäi kättärille... Ja sitten voinnin illemmalla salliessa taksilla katsomaan omaa vauvaa... Ei niin mukava alku. Ei olisi ollut mukava alku vaikka olisivat olleet samassa paikassakin, mutta taksimatkat potilasvaatteissa tekivät siitä kaverin mukaan vielä vähän inhottavampaa...

Syitä mennä sinne, missä suurin asiantuntijuus on löytyy monia. Syitä synnyttää luonnonmukaisesti rauhallisessa ja kauniissa miljöössä on varmasti yhtä monta. Te, joilla sukulaiset "haluaisivat" teidän menevän naikkarille juuri siksi, että siellä on "turvallista" synnyttää ajattelevat ehkä samanlaisia juttuja kuin minä?

Kukaan ei koskaan voi ennalta sanoa, miten synnytys tulee menemään (itselläni kaksi superhelppoa takana lyhyessä ajassa), mutta täällä ruuhka-Suomessa, missä valita voi valitsen itselleni mukavimman, niin kuin meistä kaikki -- ymmärtääkseni. Tammisaaren touhuun en rehellisesti sanottuna ole edes tutustunut, joten olen täysin jäävi sanomaan sen suhteen yhtään mitään.

p.s ei kukaan oikeasti ole mun mielestä "dissannut" naikkaria! Mulla on vaan vähän kummallinen tapa ilmaista asiani. Anteeksi!

Aamen.

Sitte Tonttis: On sulla kyllä reipas mieski, jos kohta suoraan sairaalasta tulee ja askartelee sulle kasvihuoneen!!! Pikainen toipuja on hänkii!!! Voimia vielä teille!

Ja mun nikki tulee esikoisen nimestä Luka venytettynä väännettynä... Tai voi siinä ajatella lukevan lontootaki sillain, et look at... Näppärää, omasta mielestäni :D

Nyt kiipee lapset jo seinille, joten ulos ulos!

Luuk@ ja Oiva 34+0

Vierailija
57/70 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt pääsin miehen koneelle toimivan näppäimistön ääreen niin jatketaan eilistä:

Maidon tulosta oli puhetta: Minulta on pari kertaa tullut jotain nestettä, joka kovettuu paitaan vaaleaksi laikuksi. Sen takia ostin liivinsuojuksia ja sitten sitä ei taas ole tullutkaan pariin viikkoon... Kotona en liivinsuojuksia pidä, mutta ihmisten ilmoille lähtiessä laitan, sillä ei ole kiva kuljeskella kaupungilla jos on paidassa näkyvät tahrat.

Sairaalakassin pakkausta en ole aloittanutkaan. Nyt kun on sektiopäivä tiedossa niin voipi olla että jää sinne viimeiseen iltaan. Pitää vain katsoa ajoissa, että haluamani kotiintulovaatteet on puhtaana. Vauvan vaatteet on pestyinä ja viikattuina kaapissa. Luotan siihen, että mies osaa hakemaan tullessaan ottaa sieltä pikkuiselle vaatteet mukaan. Jos äkkilähtö tulee, niin riittää kunhan neuvolakortin ja kameran muistaa, muita mies voi sitten käydä hakemassa kun matka ei ole pitkä.

Täällä tulee kivuttomia supistuksia melko usein, mutta onneksi ne eivät ole vielä tehneet mitään. Uskallan vielä viikonloppuna lähteä muualla suomessa käymään kavereita moikkaamassa. En halua päätyä vieraaseen sairaalaan, jossa ei ole tietoa sektiopäätöksestä...

Sinniäinen: Sulla on kyllä iskenyt todellinen pesänrakennusvimma :)! Meillä on vauvan tavarat hankittuna ja kasattuna, mutta mitään vimmaa en ole itsessäni huomannut, vaan rationaalisesti pikku hiljaa laittanut kuntoon. Tietääkö kukaan muuten mistä kaupasta voisi saada pimentäviä lasten verhoja? Siis ei rullaverhoja, sellaista ei oikein tuuletusikkunan vuoksi tuohon saa laitettua, pitäisi olla tavalliset verhot. Aamuaurinko paistaa suoraa vauvan pinnasänkyyn, joten pimentävät olisi hyvä juttu... Muistan jossain mainoslehtisessä sellaisia nähneeni n. vuosi sitten, mutta en painanut kauppaa mieleeni kun silloin ei vielä ollut itsellä tarvetta.

Raskausarvistakin joku kirjoitteli: Minulla ei mahassa ole ainuttakaan, rinnoissa muutama. Rinnat on paisuneet ihan järjettömästi: E -> J !!! Toivottavasti ei paisu enää paljoa maidon noustessa, loppuu meinaan kuppikoot kesken! Odotan jännityksellä, että pitääkö tosiaan paikkansa, ettei rintojen koko vaikuttaisi maidon määrään. Minua ei mietitytä maidon riittävyys vaan se toinen ääripää: eli millainen meijeri minusta mahtaa tulla...

Hippiäinen: Otan osaa isoäitisi sairastumisen vuoksi. Syöpä ei ole koskaan kiva juttu. Mutta eliniän jatkuvasti pidentyessä ja kun "lievempiin" sairauksiin keksitään parannuskeinot, niin se kohtalo taitaa odottaa meistä yhä useampaa. Onneksi isoäitisi on jo iäkäs ja toivottavasti hän on tähän saakka saanut elää hyvän elämän.

Fanny81: Kestämistä sinulle sen tympeän th:n kanssa! Minulla on tähän asti ollut todella mukava th, mutta nyt hän vaihtaa työpaikkaa, joten ensi neuvolakerralla onkin sitten uusi ihminen vastassa. Toivottavasti olisi edes puoliksi niin mukava. Kerroit myös yöllä heräilystä oksettavaan oloon: Minulle tulee paha olo, jos makaan selälläni. Laitan illalla ison tyynyt selän taakse, etten unissani pääse kääntymään selälleni. Jos kuitenkin onnistun pyörähtämään, niin herään pahaan oloon. Missä asennossa sinä nukut, voisiko tämä selittää pahaa oloa yhtään?

Tonttis: hienoa, että olet saanut miehen kotiin. Toivottavasti hän olisi hyvässä kunnossa sitten kun synnytykseen lähdön aika on. Kyselit nimimerkistä: 80 on syntymävuoteni ja nimimerkki on sama, jota käytän mm. suomi24 palstalla, tosin sinne en ole sitä rekisteröinyt. Vauvasta en ole täällä käyttänyt mitään kutsumanimeä, kun meillä kutsumanimestä tuli ihan oikea nimi rv 20 tienoilla kun nimiehdotuksia mietittiin. Sen jälkeen ollaan muille puhuttu vain vauvasta, jottei nimi paljastuisi liian aikaisin.

Saa nähdä kuka tosiaan on ensimmäinen jakautuva Kesäkeiju! Tari ja Hanna83 taitaa olla vahvoja ehdokkaita. Toivottavasti olisi sellainen henkilö, jolla viikkoja olisi jo riittävästi, että vauva pärjäisi hyvin!

Vaikea uskoa, että odotusta on enää 3 viikkoa jäljellä! Kovin moni ei vielä sektiopäätöksestä edes tiedä, en oikein tiedä miten sen ihmisille kertoisin. Vaikka yleensä olen todella avoin ihminen, niin jotenkin tuo pelkosektio on sellainen asia, jota en haluaisi kaikille kertoa. Jotenkin omakin asenne on sellainen, että olen jotenkin "huonompi" nainen kun en yhtä synnytystä uskalla käydä läpi... Pakko siitä on kuitenkin kai puhua, kyllä se sektio kuitenkin ihmisten tietoon tulee...

Nyt voisin lähteä kävelylle, on niin kiva ilmakin :)!

Minä 80 rv 35+6

Vierailija
58/70 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä80: Mä en kyllä lue sua huonompiin ihmisiin tuon sektion takia :)

emmariina77: Samoin kävi kaverilleni, että kun oli Jorviin kovasti menossa ja kävikin katsastamassa Tammisaarta, päätös oli heti selvä-Tammisaaren puolesta :) Ja mun nimi on Anu, toivottavasti tavataan!

Anneh: Ranskassa ei oo mitään neuvolasysteemiä, vaan oon käynyt kerran kuussa gynellä (erikoistunut odottaviin äiteihin) ja sitten sitä kätilöä tavannut (synnytysvalmennusta). Mutta kun gyne ei mitään juttuja oo mihinkään merkinnyt (esim verenpaineita) niin oli neuvolantäti ihmeissään.. Eli ei paljon ollut korttiin täyttämistä :)

Ja tää laho pää tekee jälleen sen, etten muista muita kommentoitavia. Mutta mustakin on ihanaa lukea näin paljon kuulumisia!

Nimimerkistä: Mun "vakkari"nikki oli viety, joten jotain vain keksin pikasesti. Tuo Soma on saanut nimensä, kun kaveri näki sellasta unta, että meille tulee tyttö ja sen nimeksi annetaan Soma Ainikki.. Ja siitä tunnistamisesta, että kyllä ihan varmasti mut tunnistaa, jos oikeesti tuntee :) Mutta harvat kaverit täällä pyörii, jos kukaan..

(.) Mä oon aivan turvoksissa!! Mitkään kengät ei mahdu, sormet ei toimi kunnolla ja naamassakin alkaa olla ylimäärästä. Kamala olo. Mutta kaikki tarvittava on vauvalle valmiina, lukuunottamatta kaukaloa (täytyy odottaa miehen saapumista..), joten oonkin Somalle puhellut, että kohta sais alkaa syntymään. Mutta eiköhän tässä mennä yli aikaseksi kun tälläin toivoo..

Vielä viikonloppu ja mies on kotona! Mukavaa on ollut itekseenkin olla, mutta kyllä se vaan ikävä on ollut kova. Mä olin mun yhden kaverin varannut synnytyshenkilöksi, mikäli lähtö olis tullut ennen miestä.. Soitin kaverille tänään, muuten vaan, eikä tuo vastannut. Soitti toki takaisin ja sanoi, että ensin mietti soittavansa vasta illalla, kun on niin kiire töissä, mutta olikin heti tajunnut, että nythän voi olla tosi kyseessä ja kysykin heti, että joko mennään. Ihanaa kun muutkin elää mukana :)

Nooh, nyt lähden heittämään talven kanervat pois ja hankkimaan kesäkukkia, sen verran aurinkoista näyttää olevan. Mukavaa viikonloppua keijuille!

maitoparta ja Soma 36+5

Vierailija
59/70 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äippäpolillla sit käyty taas..

proteiinit vahvasti nousussa ja verenpaineet koholla, uusi 24h näyte pitää toimittaa maanantaina taas.. jipii... maanantaina kello 8.30 pitäisi siis olla sairaalalla ja mennä päivystyslääkärille.. siellä sitten päättävät että käynnistetäänkö synnytys vai katellaanko vielä. Elikkäs raskausmyrkytys sitten on meikäläisellä. vähän jänskättää muksun puolesta että pääseekö sitten samaan aikaan kotio kun minäkin. positiivista kuitenkin että muksu voi hyvin ja kulkee käyrien mukaan omalla linjallaan :)

supistelutkin ovat saaneet jotain aikaiseksi.. kaulaa jäljellä 1-2 cm ja auki reipas sentti. katselin esikoisen neuvolakorttia ja siellä oli samat lukemat 4 päivää ennen synnytystä, että saas ny nähä si miten tässä käypi.

kaipa sitä pitää ny si katella tuo sairaalakassi valmiiksi viikonloppuna ja laittaa kotia siistiin kuntoon.

mun tuuril ne tahtoo varmaan sen käynnistää maanantaina joten ensimmäinen kesäkuinen syntyykin sitten toukokuun 18 päivä?

viikkoja kasassa nyt 37+1

Vierailija
60/70 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee taas kirjoittaa, ku vielä muistaa mihin piti vastailla ja mitä, kun jengi on niin aktivoitunu kirjottelemaan tänne, varmaan johtunee äippälomien alkamisestakin.. :)

Joku harmitteli sitä, kun ihmiset kommentoi mahan kokoa, ja vertailevat sitä muihin. Sama juttu täällä. Mulle on koko raskauden ajan sanottu, että "ompa sulla pieni maha" ja tänään taas sain kuulla kauhisteluja, että "mitä? viimeinen päivä laskettu aika?? no sä oot kyllä tosi pieni, onko sieltä tulossa ihan täysikasvuinen vauva??" Tulee sellanen syyllinen olo, että noh, kai mä sitten en syö kunnolla, vielä kun on tää crohnin tauti eikä läheskään kaikki ravinto imeydy (sitä on saanut ahdistella jo monta vuotta muutenkin...) Ihmiset kattoo kieroon ja luulee, että olen joku nipoäiti joka ei halua lihoa eikä syö kunnolla vaikka on raskaana. Hieman paha mieli tosta siis tullut täälläkin.. :/ Ihmiset vaan ei usko, että syön ku sika, mutta puolet tulee suoraan ulos eikä imeydy.. :D Sit syytetään masentuneeks ja syömishäiriöiseks ja ties mitä... Noh, se siitä.

Sit joku kyseli tuosta nikistä, mulla tulee mun oikeasta nimestä tuo, oikea nimeni on siis Mervi. Joku vanha lempinimi toi on vissiin.. :P

Tänään ollaan täällä taas supisteltu, ei vieläkään kipuja mutta maha kovana koko ajan. Oltiinkin miehen kaa koko päivä ulkona, jätskillä ja limulla. Kamala väsymys vieläkin painaa, nälkä kurnii koko ajan.. :P Jospa sitä sitten menis pitkäkseen. Söis eka.. :D

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

-Meevi ja Juniori 37+4-