Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 <3 KESÄKEIJUJEN VKO 20 <3 <3

11.05.2009 |

Uusi viikko taas aluillaan:) Me aletaan olla jo kovin aktiivisia kirjottajia...läheneehän toi meidän oma kuu jo huimaa vauhtia, jee <3

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (70)

1/70 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meevi/LA 31.5.09/K-HKS

Annikko/LA 1.6.09/TAUS

tr02/LA 1.6.09/PHKS

tonttis/LA 1.6.09/K-SKS

Katzi/LA 1.6.09?/ OYS

Selmiina/LA 2.6.09/SatKs

Winnie74/LA 3.6.09/TAYS

catry/LA 3.6.09/LPKS

minnaht09/LA 4.6.09/OYS

Trash/LA 5.6.09/TYKS

heltsu-tytöt/LA 5.6.09/PHKS

April82/LA 6.6.09/K-SKS

Valtteri1/LA 6.6.09/K-HKS

Heinukka/LA 6.6.09/TYKS

Pioni75 LA 6.6 / TaYs

Carme/LA 6.6.09/PHKS

Tari/LA 6.6.09/KYS

AnumaamunA/6.6/ KYS

m_maitoparta/LA 7.6.09/TAMMISAARI

Heinäminkki/LA 8.6.09/KYS

Pluu/LA 8.6.09/HYS

juille /LA 8.6.09/NKL

Fayfiorina/LA 8.6.09/OYS

Fanny81/LA 8.6.09/SATKS

jara69/LA 9.6.09/SKS

Rainy/LA 9.6.09/ KOS

Tuitsu2/LA 10.6.09/TAYS

Helmi79/LA 10.6.09/KOS

miiba/LA 10.6.09/LKS

caro/LA 11.6.09/TAYS

-Ruu-/LA 11.6.09/VAS

emmariina77/LA 11.6.09/KOS/H tai TAMMISAARI

ellu153/LA 12.6.09/PKKS

Minä80/LA 13.6./TAYS

cassis/LA 13.6.09/KOS

mie_82/LA 13.6.09/LPKS

Tuittu35/LA 13.6.09/LKS

äitiliini74/LA 13.6.09/OYS

Candy78/LA 14.6.09/OAS tai OYS

myy09/LA 14.6.09/KASS

Tiik-tii/LA 15.6.09/TAYS

tinky/LA 15.6.09/ ?

tilorra/LA 16.6.09/HYS??

pipatti/LA16.6.09//khks

mami1706/LA 17.6.09/OYS

Elise/LA 17.6.09/SEKS (?)

shadegrown/LA 17.6.09/PHKS

Hippiainen/LA 17.6.09/SATKS

Helinä-78/LA 18.6.09/PKKS

Sinniäinen/LA 18.6/K-SKS

Kanervankukka/LA 19.6.09/TYKS

NorthStar/LA 19.6.09/NKL

kissankello84/LA 19.6.09/KOS?

Hanna83/LA 20.6.09/HUS

Siiili/LA 22.6.09/TAYS

typsy/LA 22.6.09/KOS

Sirunen/LA 22.6.09/ NKL

Rölli-II/LA 23.6.09/KHK-S

Pepca/LA 23.6.09/K-PKS

soya/LA 23.6.09/KOKS

vendi09/LA 25.6.09/SatKs

annimari/LA 26.6.09/KYS

viivioskari/LA 26.6.09/LUS

Qtamo/LA 26.6.09/K-HKS

M@zurka/LA 26.6.09/HUS

Luuk@/LA 26.6.09/NKL

g_u_i/LA 27.6.09/HUS

lintsu23/LA 27.6.09/SatKs

Anneh/LA 28.6.09/KOS

BabyBumb/LA 29.6.09/KOS

divinity/LA 30.6.09/SAS

Milla157/LA 30.6.09/OYS

sasa79/LA 30.6/OYS

2/70 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tullut paljon kirjoituksia mun poissaollessa...lueskelin kyllä yhtenä yönä teidän kirjotuksia, mutta en jaksanut alkaa vastailemaan...!! Eli tästä voi nyt sit tulla joku pienoisromaani;)

tonttis: Kuten moni onkin jo todennut niin oot enemmän kuin tervetullut tänne valittamaan ja purnaamaan jos siltä tuntuu!! Jos pystyt meille avautuu ja se helpottaa sun olos edes hitusen niin anna tulla vaan, kyllä me jaksetaan sun juttujas lueskella!!! Oot kyllä vahva nainen, ei voi muuta sanoa! IHAN HURJAN PALJON TSEMPPIÄ SULLE!!!!!! <3 Niin ja kun luin vielä myöhemmin noista sun taustoista....kyllä sua on elämä koetellut....ja oot varmasti joutunut oppia pärjäämään...!! Paljon voimahaleja täältä!!!!

tr02: Sulla pikkunen vetää sitten vielä rallia perä- ja raivotilan välillä...aikas moista! Onko nyt pysynyt jommassa kummassa?!

-Ruu-: Meidän neuvolassa ei kyllä ainakaan ole ultraa..

Fanny81: Kiitos toivotuksista näin jälkikäteen:) Nyt reissu on tehty ja on ihana olla taas kotona!!

Luuk@ ja muut: On tosissaan hassua että kukaan kesäkeijuista ei ole saanut nyyttiä kainaloonsa...(tai ehkä just ne palstahiljaiset sitten?!?), mutta eiköhän tässä muutaman viikon päästä sitten ala tapahtumaan, päästään päivittelemään myös syntyneiden listaa, jihaa!!:)

Niin mä oon tosissaan siellä kuun loppupuolella vasta itse sitten lasketunaikani kanssa...mä kyllä mieluusti voisin synnyttää vaikka siinä juhannuksen tienoolla, mutta mun tsägällä käynnistellään sitten heinäkuun puolivälissä;))

AnumaamunA: Äitienpäivästä....meillä ei vietetty vielä äitienpäivää mun osalta...mies sanoi, että joudut vielä odottamaan vuoden, että pääset juhlimaan tätä päivää;) (Kyllä mä masuasukille juttelin ja se varmasti juhlisti siellä äitienpäivää olemalla extra-vilkas murunen<3)

Täällä tosissaan takana reissuviikonloppu. Yöt mun vanhempien luona meni huonosti nukkuen... =( Päivisin oli paljon tekemistä ja iltaisin ei sit taas väsyttänyt..höh. No onneksi se tasaantui vähän kun tuli kotiin, koska viime yönä olen nukkunut jopa suhteellisen hyvin:)

Oli sukulaispippalot ja moni sanoi et veljen avovaimol on isompi maha ku mul...mä olin silleen et no joo, on se vähän isompi, mutta sil on la viikon päästä ja mul 7 VIIKON PÄÄSTÄ, et mun mahal on vielä aika paljon aikaa kasvaa, et oisko lie ihan hyvä, ettei mul oo ihan samankokonen masu nytten;)) Muuten viikonlopun aikan oli aikas paljon liitoskipuja, viils muutaman kerran kovaa mahasta, et ajattelin et meinaako tää lapsi tulla nyt pihalle, mutta ne meni sit ohi. Supisteli myös jonkin verran, osa jopa vähän kipeitä....! Mut kaikkiaan oli mukava viikonloppu ja sen kruunasi kyyti kotiin, ettei tarvinnut bussissa körötellä!!!

Masussa on ollut tosissaan vilkas meno...jopa pikkuveljet ja muutama muukin sai tuntumaa kaverin liikkeistä. Pienin pikkuveli totes, oi,oi, vähän siistii;)

Onko muuten muilla kun ainakin meevillä tulemaan maitoa? Mulla ei oo vielä merkkejäkään siitä ja oon miettin, et tuleeko se sitten lähempänä vaiko mahdollisesti vasta synnytyksen jälkeen?!?!? (Kuulostaapa pöhköltä kysymykseltä...=/ )

Mutta joo, kaipa tässä nyt oli kaikki tällä erää...ollaanhan yhtä aktiivisia kuin viime viikolla! Kiva lueskella teidän juttujanne:))

Anneh ja muru 33+1 <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/70 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meevi/LA 31.5.09/K-HKS

Annikko/LA 1.6.09/TAUS

tr02/LA 1.6.09/PHKS

tonttis/LA 1.6.09/K-SKS

Katzi/LA 1.6.09?/ OYS

Selmiina/LA 2.6.09/SatKs

Winnie74/LA 3.6.09/TAYS

catry/LA 3.6.09/LPKS

minnaht09/LA 4.6.09/OYS

Trash/LA 5.6.09/TYKS

heltsu-tytöt/LA 5.6.09/PHKS

April82/LA 6.6.09/K-SKS

Valtteri1/LA 6.6.09/K-HKS

Heinukka/LA 6.6.09/TYKS

Pioni75 LA 6.6 / TaYs

Carme/LA 6.6.09/PHKS

Tari/LA 6.6.09/KYS

AnumaamunA/6.6/ KYS

m_maitoparta/LA 7.6.09/TAMMISAARI

Heinäminkki/LA 8.6.09/KYS

Pluu/LA 8.6.09/HYS

juille /LA 8.6.09/NKL

Fayfiorina/LA 8.6.09/OYS

Fanny81/LA 8.6.09/SATKS

jara69/LA 9.6.09/SKS

Rainy/LA 9.6.09/ KOS

Tuitsu2/LA 10.6.09/TAYS

Helmi79/LA 10.6.09/KOS

miiba/LA 10.6.09/LKS

caro/LA 11.6.09/TAYS

-Ruu-/LA 11.6.09/VAS

hilehile/LA 11.6.09/TAYS

emmariina77/LA 11.6.09/KOS/H tai TAMMISAARI

ellu153/LA 12.6.09/PKKS

Minä80/LA 13.6./TAYS

cassis/LA 13.6.09/KOS

mie_82/LA 13.6.09/LPKS

Tuittu35/LA 13.6.09/LKS

äitiliini74/LA 13.6.09/OYS

Candy78/LA 14.6.09/OAS tai OYS

Tiik-tii/LA 15.6.09/TAYS

tinky/LA 15.6.09/ ?

tilorra/LA 16.6.09/HYS??

pipatti/LA16.6.09//khks

mami1706/LA 17.6.09/OYS

Elise/LA 17.6.09/SEKS (?)

shadegrown/LA 17.6.09/PHKS

Hippiainen/LA 17.6.09/SATKS

Helinä-78/LA 18.6.09/PKKS

Sinniäinen/LA 18.6/K-SKS

Kanervankukka/LA 19.6.09/TYKS

NorthStar/LA 19.6.09/NKL

kissankello84/LA 19.6.09/KOS?

Hanna83/LA 20.6.09/HUS

Siiili/LA 22.6.09/TAYS

typsy/LA 22.6.09/KOS

Sirunen/LA 22.6.09/ NKL

Rölli-II/LA 23.6.09/KHK-S

Pepca/LA 23.6.09/K-PKS

soya/LA 23.6.09/KOKS

myy09/LA 24.6.09/KASS

vendi09/LA 25.6.09/SatKs

annimari/LA 26.6.09/KYS

viivioskari/LA 26.6.09/LUS

Qtamo/LA 26.6.09/K-HKS

M@zurka/LA 26.6.09/HUS

Luuk@/LA 26.6.09/NKL

g_u_i/LA 27.6.09/HUS

lintsu23/LA 27.6.09/SatKs

Anneh/LA 28.6.09/KOS

BabyBumb/LA 29.6.09/KOS

divinity/LA 30.6.09/SAS

Milla157/LA 30.6.09/OYS

sasa79/LA 30.6/OYS

Vierailija
4/70 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa alkanutta viikkoa.

minä olen täs nyt sit maannu eilisen terveyskeskuksen pedillä kun olo meni niin huonoksi. Tästä on nyt kaksi viikkoa aikaa kun mä olin niitten myyrän läjien kanssa tekemisissä. Saas nähdä kuin käy. Nyt just olin verikokeessa. Just pääsin kehumasta meidän terveyskeskusta niin eilen oli kyl varsinainen käynti. Odotin lääkäriä kolmetuntia..onneksi sain maata sen aikaa ja sitten sieltä tuli huono suomi- puhuva lääkäri joka ei ymmärtänyt mitä tarkoitin kun silmissä tuntuu valo pahalle. Piti etsiä oikeat sanat jotta ymmärsi etten nää valopalloja silmissä vaan silmät on valolle arat. No nyt jos menee olo huonommaksi niin täytyy lähteä suoraan sairaalaan päivystykseen. Katsotaan miten käy.

anneh kyllä tuo junnu vielä pyörii. Äsken oli poikittain mutta sitten tunsin kuinka taas muljahti ja nyt taitaa olla pääalaspäin. Toisaalta mulla on sellainen pienen pieni toive että tää kaveri olis sen verran pieni että juuri sen takia mahtuu kääntyilemään eikä siis se että mulla vaan on iso kohtu. Tämä toive siis siksi että synnytys olisi helpompi. Yleensähän toinen on suurempi kuin ensimmäinen ja mulla esikoinen painoi 3660g joten hyvässä lykyssä tämä on neljäkiloinen.

Minulta ei vielä tule maitoa. Rinnoissa on sellaista kuivaa töhnää mutta ei mitään varsinaista maitoa kuitenkaan. Mulla alkoi maitoa tulemaan esikoiselta vasta sitten osastolla kun oli synnytyssalista siirretty eli tod näk käy nytkin niin. Kyllähän sitä maitoa silti riitti keskosille asti puolisen vuotta. Minun piti pumpata rinnat ennen kuin rupesin syöttää omaa lasta sillä muutenolis tukehtunut maitoon. Ostin myös sopivan kokoisia muovipusseja jotta pystyin keräämään maidon toisesta rinnasta toistatissiä pumpatessa. Nämä kauppojen maidon kerääjät kun ei oikein riittänyt. Eli maidon tulon kanssa ei kannata olla ns huolissaan.

Nyt en kunnolla muista kelle kaikille piti vastailla, mutta palailen jos tulee jotain mieleen.

t. tr02 36+6

Vierailija
5/70 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh: Mulla ainakin on tiputellu maitoa jo pitkän aikaa. Joskus varmaan 7.-8. kuulla jo alkoi. Tippoja löytyi päivän päätteeksi rintsikoista ja yön jälkeen lakanoista. Joskus oikein lammikoina. Se oli hämmentävää:)

Nyt ihan lähiviikkoina on ollut meijerissä hiljaisempaa. Just sellaisia kuivia kokkareita vaan välillä tulee. Mut eiköhän se tästä ala kohta taas aktivoitumaan, ainakin kuppikoon kasvusta päätellen. (A>D, juhlaa;) )

Kamala väsymys ollu täällä kyllä tänään, johtuneeko sitten tuosta matalapaineesta vai mistä...muuten kaikki hyvin.

Mukavaa viikon alkua,

AnumaamunA ja meijerin tuleva asiakas 36+2

Vierailija
6/70 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pika kuulumisia laitan:

Tervehdys täällä ollaan kotona nipin napin. Äitipolilla käyty siis tänään.

Viime yön supisteli kovasti, heräilin vähän väliä niihin suppareihin.

Ja koko päivän kanssa välillä suppaillut.

Paineet oli ok,mutta sitten mikään muu ei olekkaan niin ok taas.

Pitkäaikais sokeri koholla,albumiinit 219 eli lievästi koholla,virtsikseen täytyis lääkkeet hakea apteekista.Kohdunsuu 1cm auki ja pehmeä ja kanavaa vajaat 3cm. Vauva on rt ja painoarvio 3kiloa niin rv 36+2 tänään.Sanoi että tuskin päästään rv 39 asti vaan syntyy aiemmin ja sitten sokerirasitukseen täytyy mennä vielä tällä viikolla.Kauheet menkkajomot kokoajan selässä ja yöllä lähti limatulppaa.

Siinäpä tiivistettynä kaikki.Nyt jännittää milloin lähtö tulee.

Vierailija
7/70 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tari:

Paljon onnea ja tsemppiä sinulle tulevaan synnytykseen! Me olemme kaikki hengessä mukana! :x

Vierailija
8/70 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea kuulumisia, olen niin laiskasti vaan kommentoinut, että en uskalla lähteä siihen kahden viikon kerralla-kommentoitiin! Jotain päällimmäistä:

Anneh: Mulla on kanssa sellaista kuivaa maidonkaltaista ollut, ja sitten kun olen sitä vähän rapsutellut pois, niin ihan oikeaakin maitoa on tullut. En usko, että on silti mikään huono merkki, on sitten tullut tai ei, kaikki vakuuttelee, että ne pienet tipat laitoksella riittävät vauvan pikkiriikkiseen vatsalaukkuun, ja maidon noustessa harvalla siitä on enää pulaa:) Toivon näin itsekin. Mua on jostain syystä jännittänyt melkein koko raskauden, kun olen pienirintainen, että miten imetys onnistuu (tiedän, vaikka sanotaan ettei ole koosta kiinni, ennemmin nännistä), ja pelko on hellittänyt vasta viime viikojen kuluessa. Nyt olen ihan että kyllä se tulee onnistumaan! Aina ei ole pelot rationaalisia, ja näköjään ne voi myös poistua.

Sitten, pääkaupunkiseutulaiset, puhukaa avoimesti Tammisaaren sairaalan puolesta: sitä ollaan TAAS lakkauttamassa. Se on aivan ainutlaatuinen luonnonmukaisten synnytysten paikka koko maassa, ja edelläkävijä monessa mielessä. Olisi iso menetys, jos lakkautus todella tulee. Itse äänestän mahdollisesti jaloillani ja ajetaan sinne synnyttämään! Ollaan menossa miehen kanssa keskiviikkona tutustumaan.

Mistä tulikin mieleen, että ensimmäistä kertaa meinasin raskauden aikana todella räjähtää appivanhemmille,kun ne alkoivat kommentoida meidän synnytyspaikkavalintojamme ("Minä sinuna menisin Naistenklinikalle!!!")- näin ihan punaista! Meillä on tuon suhteen eri näkemykset, ja onneksi sain mieheni puolustamaan mua, että meillä on oikeus valita meidän mielen mukainen synnytyspaikka. Ja koska olen joogaaja, ja kaiken mahdollisen vaihtoehtoisen kannattaja, olisi juuri NKL minulle viimeisin vaihtoehto. En ollenkaan sano tätä pahalla, tämä on puhtaasti minun mielipiteeni. Onneksi sain tuossa tilanteessa hillittyä kielenkantani, ettei tullut sammakoita suusta. Oli hyvää harjoitusta tulevan varalle, jos sitten saa kasvatusneuvoja.

No joo, sairaalakassi on liki pakattu, vain kempparit puuttuu (shamppoo ym), ja verkkarit, jotka on kovassa käytössä vielä. En tiedä, vaikka kalenteri näyttää, että viikkoja vielä olisi jäljellä,on ajatukset jo niin vauvassa, että en malttaisi odottaa enää, vaan haluaisin jo ponnistamaan!:) ja pitämään omaa lasta sylissä, voi että.

Oletteko te kyselleet äidiltänne kuinka hänen synnytys/-kset ovat sujuneet? Entä onko se antanut teille jo synnyttäneille osviittaa siitä miten itsellä on mennyt?

Mainiota viikkoa kaikille kesäkeijuille,

toivoo Emmariina

Vierailija
9/70 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin lyhyesti kuulumisia.

harjotussupistuksia tulee aika ahkeraan ja alavatsaa hieman jomottaa.. onneksi ei alaselkää muuten olisi lähtö lähellä tai ainakin näin oli esikoisen kanssa.

muksu potkii ja möyrii ahkerasti.

perjantaina olisi taas äiti-poli aika ja siellä täytyy tällä kertaa kyllä mainita siitä että mahtuuko muksu tulemaan normaalisti pihalle. äidilläni oli liian ahdas lantio synnyttämään joten leikkaus piti tehdä ja me olemme suhtkoht saman kokoisia joten pieni pelko elää siinä että mahtuuko tämä muksu nyt ulos normaalisti. esikoinen mahtui helposti. olihan hattu koko muistaakseni 32,5 ja paino 1710.

-hetki lähestyy ja vähän jänskättää että mihin aikaan vuorokaudesta se lähtö tulee? miten synnytys menee? leikataanko väliliha toisen muksun kohdalla?

onko muksu varmasti terve? saanko muksun kotiin samalla kun itsekin pääsen? pärjäänkö ilman kipuaineita tälläkin kertaa (toiveissa olisi)?

mutta nyt touhuumaan esikoisen kanssa

rv 36+4

Vierailija
10/70 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmariina77: Voi, olisitte menneet tutustumaan vasta ens keskiviikkona, oltais nähty ;) Me siis tullaan vasta ens viikolla, sillä mies kotiutuu Suomeen vasta maanantaina ja halusi ehdottomasti mukaan tutustumaan. (Ja kyllä liputan itsekin TOSI kovasti Tammisaaren puolesta :)

tonttis: Ihan kamalasti voimia teille koko perheelle! Kyllä sä rutista saat, ihan niin paljon kun sielu sietää.

AnumaamunA: Äitienpäivästä.. Mun paraskaverini ja Soman tuleva kummitäti toi mulle äitienpäiväruusun, mutta mies oli sitä mieltä että juhlitaan vasta kun on vauva ja mä oikeesti olen äiti :)

Maidon tulosta: Mulla ei maitoa tule, niin että mitään näkisi, paitsi että mustiin rintsikoihin jää toisinaan sellaset tuhrut nännien kohdalle. Jotain ne siis tuottaa..

Ihanaa oli lukea paljon kuulumisia! Huomaa, että mä oon tullut kotiin kunnen enää ehdi sohvalla istua ja hengata täällä kaikkea aikaa :)

Olin lauantaina polttareissa ja oli tosi mukavaa! Hyvin jaksoin, vaikka ensin sitä epäilinkin kovasti. Äitienpäivän makasin mummon sohvalla ja otin takasin edellisen päivän vouhkaamisen. Tänä aamuna kun heräsin, mun jalkojen tilalle oli joku vaihtanut puupalikat! Hirveä turvotus siis nilkoissa ja itse jalkaterissä. Ei ne kipeät ole, mutta rumat..

Kävin muuten (flunssan kadottua) hipeltämässä vajaan viikon ikästä kaverin vauvaa. Mä en yhtään muistanut, että ne on niin kamalan pieniä. Meidän kaikki vaatteet on siis liian suuria :( Mutta kaveri lohdutti, että mä saan sitten niitten 50cm vaatteet lainaan, ettei tarvii lähtee ostamaan mitään.

Sitten kävin penkomassa mun ja serkkujen vanhoja vauvanvaatteita ja löysin pari 70-luvun potkaria! Aika makeita. Ja äiti oli ommellut mun äitiyspakkauslaatikkoon sellaset fyllingit, siis ettei se näytä niin laatikolta.. Ja ne oli kaikki tallessa! Samoin löytyi harsoja vaikka kuinka paljon, osa ihan käyttämättömiäkin. Oli niin kun olis ollut joulu :)

Supistellut on muuten aika paljon, ehkä se kertoo että täytyis vähän rauhottua.. Huomenna sitten ajattelin keskittyä kotihommiin.. jos maltan.

Ja näin sain taas pitkät tekstit aikaseksi :D

Iloista mieltä ja aurinkoa kaikille! (Ja mä voin ilmottautua vapaaehtoiseksi sen synnytyksen kanssa, mun puolesta Soma sais tulla viikon etuajassa, jotta olis vähän suurempi automatkalle Eurooppaan.. Mutta varmana joudutaan käynnistämään, kun tälläin toivon :)

maitoparta ja Soma 36+1

Vierailija
11/70 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh: Toi on muuten aika ärsyttävää, kun jotkut alkaa arvostella mahan kokoa verrattuna johonkin toiseen raskaana olevaan. Mulla on käynyt tämän raskauden aikana usein niin, että mua on verrattu johonkin toiseen, joka on ihan eri viikoilla. Täytyy varmaan vaan pistää ajattelemattomien ihmisten piikkiin, kaikki kun ei aina osaa olla niin kovin hienotunteisia. Jollekin tollaiset kommentit saattaisivat nimittäin olla kovin arkojakin, varsinkin jos olisi itse epäillyt, että oman mahan koko ei olisi esimerksi ihan normaalikäyrillä.

Siitä maitoasiasta: Mulla ei oo tullut missään kohtaa vielä yhtään maitoa. Eikä mulla oo kyllä rinnatkaan yhtään vielä kasvanut, ei edes turvonneet. Kai ne sitten kasvaa vasta sen synnytyksen jälkeen ainakin meikäläisellä. :)

Tro2: Voi ei, toivottavasti sulla ei nyt oikeasti oo sitä myyräkuumetta! Selvisikö koetuloksista vielä mitään?

Tari: Sulla saattaa olla lähtö tosiaan aika pian, jos limatulppakin jo irtosi. Eikö sitä niin sanota, että limatulpan irtoamisen jälkeen voi mennä pari päivää-viikko, niin synnytys yleensä viimeistään käynnistyy. Vai muistaako joku paremmin, en ole ihan varma? Joka tapauksessa onnea koitokseen! :)

Emmariina77: Mä oon keskustellut jonkun verran synnytyksestä äitini kanssa, mutta loppujen lopuksi oon kuullut niin monelta, ettei äidin ja tyttären synnytyksiä kannata kauheasti vertailla keskenään, koska kuitenkin kyseessä on jokaiselle yksilöllinen juttu, eikä kaikki asiat periydy vaikka "läheistä sukua" ollaankin. Kroppa saattaa äidillä ja tyttärellä olla täysin erilainen, jos ei ulkoisesti, niin ainakin sisältä, ja muutenkin siitä on jo niin kauan aikaa kun meidän kaikkien äidit on synnyttäneet, että lääketiedekin on kehittynyt huimasti noista ajoista. Lisäksi synnytyksen kokemiseen vaikuttaa tietty aina myös luonteenpiirteet, eli joku kokee synnytyksen ihan kamalana kokemuksena, ja toinen ei välttämättä ole moksiskaan koko asiasta. Omalla kohdallani voin sanoa, että mun äiti on aikamoinen dramatisoija luonteeltaan, joten en ole ihan hirveän tarkkaan halunnut edes kuulla hänen synnytyskertomustaan, koska siinä olisi todennäköisesti ollut mukana "vähän lisädramatiikkaa"...;)

Mun piti kommentoida jotain muitakin juttuja, mutta nyt en millään enää muista mitä. Omassa olossa ei muutoksia, mitä nyt jotain alavatsavihlontaa tuntuu aika voimakkaasti aina silloin tällöin. Luulisin, että se johtuu vauvan liikkumisesta, joka on ajoittain aika rajua. No, keskiviikkona olis taas neuvolakäynti, ehkä sen jälkeen on taas jotain lisää kerrottavaa! :)

Nyt öitä kaikille!

Fanny 81 +salamatkustaja (rv 36+0) jes! Jo näin paljon! :) Ihquu!

12/70 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, jospa sitä taas rustailisi jotakin ja kommentoisi ainakin teidän juttujanne, ettei sitten kerralla ole sellasta kymmentä asiaa muistettavana;)

tr02: Voih sun kanssasi...mikä sun olosi on nyt?! Toivottavasti ei ole mennyt huonompaan suuntaan ainakaan!! Ilmottelehan miten voit...!!

Toivottavasti sulla ois siellä masussa sellainen pikkukaveri, joka vaan mahtuu kääntyilemään miten tykkää;)

Niin ja oli kiva kuulla sun kokemus tosta maidon tulosta...!

AnumaamunA: Kiitos myöskin sun kokemuksesta tosta maidon tulosta...Vaikuttais et se on hirmusen yksilöllistä sekin! Toivottavasti täällä alkaa sitten maitoa tulla viimestään synnärillä!!

Tari: Kiva kuulla sun kuulumisia, vaikkakin ne ei ehkä ollut parhaita mahdollisia! Onneksi sulla on jo noin hyvin viikkoja kasassa!!! Tsemppiä kovasti tulevaan....<3 Ootkohan sä sitten ensimmäinen kesäkeijun lunastaja meidän ryhmästä....????;)

emmariina77: Kiva kuulla kuulumisia!! Mäkin olen kyllä jännittänyt imetyksen onnistumista aikapaljon, kun kovasti tahtoisin ainakin pikkuista imettää...! No toivottavasti maitoa alkaa sitten tulla ja imetys onnistuisi:)

Synnytyksestä...mä oon jutellut äidin kanssa jonkun verran siitä miten sen synnytykset on mennyt, en tosin kovin tarkasti...mutta lähinnä kestosta ja sellasesta. Muuten meidän raskaudet on ollut hyvin erilaisia...mä oon kärsinyt liitoskivuista ja supisteluista, mitä äidilläni ei missään viidessä raskaudessa ole ollut. Mutta mahat on molemmilla alkanut näkymään aika aikasessa vaiheessa ja on ollut isot (mul siis eka raskaus)! Mut toivon et kestoltaan vois mennä äidin kanssa samoihin...sillä mun synnytys(esikoinen) kesti 8h. No katotaan mitä tuleman pitää... ;)

Pluu: Onko sulla ollut täs välis mitään painoarvioo tästä tulevasta, vai saatko sen nyt perjantaina sitten?!

m_maitoparta: Hyvä et olet parantunut flunssasta ja pääsit kattomaan pikkusta vauvaa... :)) Mä odottelen kokoajan uutisia, et koska musta tulee täti ja pääsisin kattomaan sellasta pientä palleroa:)

Fanny81: Joo, vähän ärsyttävää kun vertaillaan ja varsinkin kun mulla on vielä se 7 viikkoa edessä....et jos mulla nyt oli vähän pienempi maha niin mitä mulla sitten on seittemän viikon päästä!!!! No mä heitin sen kyllä sitten vähän vitsiksikin ja just et kelaatkaa, et jos mul ois nyt samankokonen maha, niin mitä se sit ois 7viikon päästä;)) Enhän mä pääsis millään edes ylös;))

Täällä kaikki lähes kuten ennenkin...liitoskivut oli eilen taas erityisen kovat:( Ja siihen lisäksi alkoi sellanen menkkamainen selkäkipu...ja se jatkuu näköjään tänäänkin...!! =/ Onko kellään kokemusta, tarviiko olla huolissaan?!

Eilen sain myös ihan mega-itkukohtauksen...sitä ei oo kyllä tapahtunut piiiiitkään aikaan!! Alko pienestä asiasta, mistä loukkaannuin miehelle ja sitten vaan itketti niiiiin hulluna. No helpotti, kun pääs taas vollottamaan oikein kunnolla,heh;) Et tämmöstä tänä aamuna;)

Nyt on lähettävä laittaa jotain aamupalaa!! Aurinkoista päivää kaikille=)

Anneh ja muru 33+2 <3

Vierailija
13/70 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olo helpottumaan päin. Vielä on lihas heikkoutta mutt voitonpuolella ollaan. Olin just neuvolassa ja sain kokeiden tulokset eli ei ollu myyräkuumetta mutta jotain kyllä kun tuloksissa oli monetkin arvot hieman rajojen ulkopuolella. Ehkä jokin tulehdus.

Anneh kyllä juu neuvolan tätsy sanoi että vauva ei ulkopuolisesti mitattuna vaikuta mitenkään suurelle eli se taitaa olla syy suureen liikkumiseen. Nyt oli raivotarjonnassa onneksi mutta aamulla oli vielä kyllä poikittain. Sf mitta oli kuitenkin laskenut sentillä eli oli 35 nyt joten vissii alkaa jannu pikkuhiljaa kääntymään oikein päin ja kiinnittymään.

Supistuksia on tullut säännöllisesti. kolmen päivän aikana on ollut n 20 sek supistuksia minuutin välein niit tulee noin viis peräkkäin ja sit lakkaa. Nyt alkaa olee jo aika napakoita. Hyvä vaan jos kohta tulis mut mun säkäl menee viel monta viikkoo.

Fanny olet oikeassa siinä että äidin ja tyttären synnytykset ei aina ole samanlaisia. Itse olen kuullut äisin synnytystarinat ja kaikki kolmen lapsen tarinat on erilaisia ja toiseksi minunkin äidilläni on tapana muokata tarinoita suuntaan tai toiseen. Olen huomannut että aika kultaa muistoja sillä kuulemma minun synnytykseni ei sattunut yhtään ja hän ei kuulemma edes huomannut että pääni oli jo tullut ulos kun kätilö oli tullut huoneeseen ja huomasi asian.Hänellä ei siis ollut mitään kivunlievitystä käytössä. Ensimmäisen lapsen kohdalla tämä sai tuntemaan itseni huonoksi kun joku on noin hyvä asioissa ja minä olen huutanut tuskaisena ilman mitään puudutuksia..pitihän minunkin olla yhtähyvä kuin äitini. Nyt on asiat toisin ja sanoinkin jo vanhemmilleni että älkää pahastuko jos jossain vaiheessa näytän teille ovea et on siis aika lähteä. Tämän vauvan kanssa en kuuntele kenenkään sankaritarinoita.

Hyvä ystävänikin soitti kerran kun oli saanut juuri vauvan ja kertoi nolona että hän ei pystynyt imettämään vauvaa kun maitoa ei tullut tarpeeksi. Kysyin että mitä noloa siinä on jos lapsi tarvitsee enemmän ruokaa ja jos ei luonto maitoa ole tarpeeksi suonut niin sen takia kaupasta saa lisää. Hän kertoi että kaikki ympärillä kuitenkin patisti häntä imettämään ja se meni jo stressin puolelle koko touhu. On vaan tosi ikävää että kaikki luokitellaan samaan kategoriaan niinkuin tulee mieleen tästä anneh mahavertailustakin.

Anneh eikö ollutkin ihanaa päästää itku valloilleen. se helpottaa kummasti. Miehet sitä vaan ei aina ymmärrä ja joutuvat pieneen paniikkiin ja ei ne kyl ymmärrä sitäkään et se itkukun loppuu niin mieli on jo ihan toinen sit voi rupee tekee jo ihan jotain muuta....tai näin ainakin meillä.

Nyt täytyy rupee hommiin

t. tr02 37+0

14/70 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla vaan kirjottaa tr02:lle, et toi on just niin totta et miehet menee paniikkiin eikä oikein ymmärrä mistä se itkukohtaus johtuu. Mäkin eilen ku kävin itkee ja mies kyseli et mikä on ja blaablaablaa ja sanoi, et ehkä on parast et hän menee vaik olkkariin, niin sittenhän se itku vast kiihtykin ja mikään ei ollut hyvä, heh! Ja sit kun oli tarpeeks itkettänyt, niin mikään ei enää harmittanut;)) Kyllä siinä mies oli ihmeissään.... ja hetken päästä mentiin jo yhdessä testaamaan uutta aurinkovarjoa puutarhapöytään=)))

Et näin=)

Hyvä muuten kuulla ettei ollut myyräkuumetta!!

Palaamisiin!!:)

-Anneh

Vierailija
15/70 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelen illalla tarkemmin teidän kuulumiset!=)

Iski nimittäin kauhea vimma vaihtaa tapetit meidän makkariin, joten raahaan kohta kaiken pois sieltä ja revin vanhat seinältä! Käyn ostaa uudet ja vähän tykötarpeita, ni mies saatöistä tullessaan alottaa laittaa uusia:)Tilasin jo uudet verhot ja päiväpeiton..tekee mieli vaihtaa jotain vaaleaa ja hempeää..tästä kohtauksesta syytän kyllä maha-asukkia!!! Ja isi parka on ihan ihmeissään=)

Mutta siis..neuvola oli eilen...muutaman vuorokauden supistelut ja alamahan repimiset oli tehny tehtäviään..vauva oli laskeutunut ja pääkin jo kiinnittynyt=)

Että lähtökuopissa ollaan jo! Neuvolatäti sanoi että yleensä ne lähtee kiinnittymään siitä 36 viikolta eteenpäin..tai ei välttämättä ennen synnytystä ollenkaan!? Mulla tulee tällä viikolla se 35 vk täyteen. Tässä taas yksi syy toivoa että la mulla heittää sen pari viikkoa..eli nyt tuliskin täyteen 37vk..en tiedä..tieten kulkee mahan kanssa tuskissaan vielä koko piiitkän kesäkuun=) Miksihän sitä pitääolla niin malttamaton!

Onko muilla vauvan kasvu huidellu kasvukäyrän yläpuolella koko raskausajan?

Nyt lähen pojan kans raksahommiin!

Sinniäinen

Vierailija
16/70 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulin viimeisestä neuvolalääkäristä, ja kaikki kunnossa! Painoarvio tällä hetkellä vauvalla 3000g, ja neljän viikon päästä laskettuna aikana 3800-4000g. Eli aika hyvän kokoinen kaveri on tulossa. Tuntuu tosi hyvältä, ja nyt ei muuta kuin malttia vaan hattuun. Minäkin kovasti olen vauvan kanssa jutellut, että jos tuohon kuunvaihteeseen sitten tulisit meille:) Saapa nähdä ottaako äidin toiveita huomioon... Kohdunsuu on kiinni (puolipehmeä), ja kohdunkaula lyhentynyt 2 cm:n. Mutta sain uintiluvan ens viikon lopulle, kun ollaan miehen kanssa menossa kylpylään kaksin oloajan loppuhemmotteluihin.

m_maitoparta: voi että, olisipas ollut mukavaa tavata ihan oikeasti. Mutta muistaakseni meillä on niin läheiset LA:t, että saatetaan osua muutoinkin samaan aikaan:) Tammisaarestahan ei ketään ajeta pois ennen kuin kokee itse olevansa valmis (esim. maidontulon voi hyvin odotella siellä).

Kiitos kommenteista äitienne kokemuksista. Kiva saada tuntumaa, että onko ne ollenkaan samankaltaisia sitten.

Aurinkoa kaikille, palaillaan taas!

Emmariina 35+5

Vierailija
17/70 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpä on aikaa kirjoitella täälläkin, kun ei enää tarvitse mennä töihin. Olikin jo ilmeisesti vierähtänyt aikaa viime kerrasta, kun salasanaakin sai koitttaa useamman kerran ennen kuin onnistoui.

tr02: toivottavasti olo paranee, ja onneksi ei ollut myyräkuumetta

tari: Onnea matkaan jos/kun lähtö on sulla kohtapuoli tulossa. Jossain luki, että 1-10 vuorokautta menee limatulpan irtoamisesta synnytyksen alkamiseen.

Emmariinan aiempaan viestiin täytyy kommentoida, että minä myös olen saanut kommentteja synnytyspaikan valinnasta. Ollaan kylläkin menossa Kättärille, mutta siihenkin äitini muittamutkitta totesi, että "voisikohan sen vielä vaihtaa, kyllä kai nyt naistenklinikka parempi on jne..". Miten voi ulkopuolisille olla niin väliä mihin sitä on menossa?? Ja toisen kerran oli tosiaan mennä hermot eilen hesaria lukiessa kun se HUS:n ylilääkäri ilmoitti että synnytyksiähän tehdään sairaaloissa ihan vaan "ylimääräisenä" palveluna ja että se kaikki on oikeilta sairailta pois. Ei voi olla totta, että tuossa asemassa kehtaa sanoa moista. Aika alas täytyy yhteiskunnan vajota, jos synnytyksiä ei pidetä tärkeänä ja ylläpidettävänä terveydenhuoltopalveluna. Toivotaan että päättäjiltä löytyisi muitakin asenteita ja lakkautusuhan alla olevat paikat vielä selviäisivät.

Ja sinniäinen: Kylläpäs sulla on tarmoa! Tuu vaihtamaan meidänkin tapetit! :) Mulla on ollut se projekti mielessä jo iäisyyden, mutta en vaan saa aikaiseksi.

(.) Mulla oli käsittämättömän huono olo viikonloppuna. Tuli kauheat "menkkakivut" ja siihen päälle meni vatsa sekaisin ja supistuksia heti jos yritti vähääkään liikahtaa. Kaiken lisäksi olin kaupungilla, josta piti selviytyä omin jaloin pois. Olin aika paniikissa, että mitä oikein tapahtuu, mutta onneksi olotila meni levolla ohi. Supistuksia on kyllä alkanut olla aika runsaasti, mutta onneksi ei noita muita kipuja sitten kuitenkaan sen enempää. Tuleeko teillä muillakin supistuksia nimenomaan liikkuessa? Ihmettelen, kun joka paikassa lukee, että harjoitussupistuksen menevät ohi jos liikkuu tai vaihtaa asentoa. Ei ainakaan mulla!

t. wilmaL 35+0

Vierailija
18/70 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mahtuu mukaan kesäkuun odottajiin? Voitteko uskoa että olen yli 31 viikkoa taustaillut? On ollut mukava seurata muiden raskauksien etenemistä. Tänään olotila muuttui NIIN uskomattoman tylsistyneeksi että päätin vihdoin osallistua keskusteluihin.

Esittäydyn. Olen kolmekymppinen kolmen lapsen (-01, -03 ja -05) äiti. Joten neljättä nyt sitten odotellaan. Olo on tähän asti ollut suht siedettävä eikä mitään kummallisia tuntemuksiakaan ole ollut. Tänään tuntuu vaan kaikki niin tylsältä. Ei jaksa tehdä MITÄÄN! Onneksi lapset ovat super herttaisia ja antavat äidin levätä. Raskausviikkoja on takana 35+3 joten vielä olisi matkaa. Kaksi ensimmäistä lasta syntyi tasan 35 ja kuopus syntyi 39+3. Toivon kovasti että tämä neljäs pysyisi mahdollisimman lähelle laskettua aikaa masussa. Vaikka meidän lapset ovat olleet ennen aikaisina kolme kiloisia niin on se vauva aina "valmiimpi" mitä lähemmäs laskettua aikaa pääsee.

Jaahas. Taidan siirtyä sohvalle hieman lepäilemään ennen kuin vanhin tulee koulusta.

Aurinkoista päivää kaikille!

Fimpula 35+3

Vierailija
19/70 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello taas kaikille, aika kärsimättömän kuuloista porukkaa, varsinkin tietty vaikuttaa kun on lomiakin jo alkanut. Itsellä vielä kaksi päivää ja sitten saakin ihmetellä miten sitä päivänsä saisi kulumaan :)

Siitä hiukka töykeästä neuvolatädistä kerroin jonkun aikaa sitten ja nyt oli viime viikolla sitten toinen aika hänelle. No. Sokerirasituksissa olin kaaaaaukana rajoista, eli olikohan joku raja esim 10 ni mulla jäi viiteen. Oli tädillä HIEMAN eri ääni kellossa, vaatteista ja rasvoistaki juteltiin eikä kyselly enää mitää antamansa kuntokortin jne. perään. Että ihan hyvä näin :)

Tuosta mahojen koon vertailusta, itelle lähinnä tulkut yllätyksenä kun kaikki sanovat mun mahasta heti että ompa valtava. Ja tätä saa sitten kuulla tosi usein. sf-mitta on kuitenkin 30-34 riippuen mittaajasta ja itse en näe tätä mahaa mitenkään epätavallisen valtavana. Tietty alkanut hiukka jännittää että onko siellä oikeasti sitten joku kuuskilonen kaveri *kop kop kop*.

Meillä ei neuvolassakaan anneta mitään painoarviota, sanoivat vaan että siellä synnytyksessä sitten kätilö arvioi, ei ennen sitä...kuulostaa vähä oudolta. Ainakin kun täällä on muille annettu jonkun sortin arviota.

Rinnoissa ei ole tainnu tapahtua mitään muutosta mihkään suuntaan :D ehkä millin kasvaneet. Maidosta tai mistään sen suuntaisestakaan ei mitään puhettakaan. Saattaa hyvinkin tietty olla että sitten loppuaikana tai synnytyksen jälkeen pelmahtaa valtaviksi. Se tietty vähän pelottaa että kun yhtäkkiä turpoaa niin meneekö kokonaan sitten arville, nyt kun ei ole ollenkaan. Alavatsassa muutama.

Muuten on aika outo olo sinänsä, että yhtäkään supistukseen viittaavaakaan tunnetta en ole kokenut, ei ole turvotusta, ei mitään särkyjä missään. pitää tietty olla ihan tyytyväinen vaan, mutta kun tuntuu että kaikilla jotain vaivaa :D täällä on vaan tuo alivuokralainen joka mekastaa ympäriinsä niin että koko maha heiluu. eilen onnistui potkaisemaanki niin lujaa, että se kohta kyljestä oli koko illan kipeä!

Tavallaan outoa oli myös kun perhevalmennuksessa oli n.15 itseni ikäistä (23-28) ja kaikki ensisynnyttäjiä samalta alueelta. Ja KAIKKI menossa kättärille, itse naistenklinikalle. Tuli vähän sellanen olo, että onko jotain mitä mulle ei ole kerrottu... :D

Mutta jatketaan ihmettelyjä, kyllä se eka keiju kohta tulee :)

Vierailija
20/70 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, allekirjoitukseni unehtui, Sirunen ja nyt menossa rv35