Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Logopedian opiskelija vastaa muutamaan kysymykseen

Vierailija
10.05.2009 |

.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä opiskelet?

Vierailija
2/13 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet ja paljon on palkka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä opiskelet?

En halua sanoa, missä opiskelen, sillä meitä on niin kovin vähän.

ap

Vierailija
4/13 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä erityistä sinussa on, tai mitä hyviä puolia, kun pääsit opiskelemaan sitä? Tarkoitan tällä siis taipumusta ja lahjakkuutta alalle...

Vierailija
5/13 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet ja paljon on palkka?

Lähes kaikki kurssit ovat todella mielenkiintoisia, varsinkin ns. häiriökurssit, eli ne kurssit, joissa tutustutaan eri häiriöihin. Sivuaineet, eli lääketiede, psyka ja fonetiikka ovat nekin innostavia.

Olen noin 25-vuotias. Palkka valmiilla puheterapeuteilla on 2600 eurosta ylöspäin. Itse en tee siis vielä pt:n töitä.

ap

Vierailija
6/13 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä erityistä sinussa on, tai mitä hyviä puolia, kun pääsit opiskelemaan sitä? Tarkoitan tällä siis taipumusta ja lahjakkuutta alalle...

Olen kiinnostunut kielitieteistä ja psykologiasta. Lisäksi olen sosiaalinen, empaattinen ja hyvin analyyttinen ihminen. Olen kärsivällinen ja pitkäjänteinen. Koen, että nämä ovat vahvuuksiani puheterapeuttina.

ap

Vierailija
7/13 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkasi on huono siihen nähden kuinka kauan opiskelet yliopistossa ja kuinka asiantuntija tulet olemaan?

Vierailija
8/13 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme Ranskassa, lapsilla 3-8v on kaikilla vain ranskalainen kurkkuärrä vaikka puhumme vain suomea kotona. Mutta Suomi-R ei tartu. Huolestunko?

Vierailija
9/13 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.5 vuotiaan puheesta ei saa selvää? Missä välissä kannattaa hakeutua hoitoon?

Vierailija
10/13 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme Ranskassa, lapsilla 3-8v on kaikilla vain ranskalainen kurkkuärrä vaikka puhumme vain suomea kotona. Mutta Suomi-R ei tartu. Huolestunko?

Toisaalta, jos suom. ärrän oppimiselle ei ole tarvetta sinun tai lastesi mielestä, mitä suotta huolestumaan. Sanoisin kuitenkin, että varsin 8-vuotiaalla alkaa olla aika hoppu oppia suomalainen ärrä.

ap

Vierailija
11/13 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkasi on huono siihen nähden kuinka kauan opiskelet yliopistossa ja kuinka asiantuntija tulet olemaan?

Tällä hetkellä 2700 e / kk tuntuu isolta, koska olen vasta opiskelija ja tulot on noin 6000 e vuodessa.

Yksityisille puheterapeuteille Kela maksaa 60-110 euroa 45 minuutin sessiosta. Aionkin alkaa yksityiseksi (ainakin sivutoimiseksi), kunhan olen hankkinut muutaman vuoden työkokemusta julkisella puolella.

Palkka on osa työmotivaatiota, mutta olisinhan voinut hakeutua DI:ksi tai KTM:ksi, jos raha olisi se suurin motivaattori.

ap

Vierailija
12/13 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.5 vuotiaan puheesta ei saa selvää? Missä välissä kannattaa hakeutua hoitoon?

Millä lailla puheesta ei saa selvää? Onko äänteitä hukassa? Onko sanajärjestys poikkeava? Änkyttääkö lapsi?

Kannattaa pyytää lähete pt:lle, jotta pääsette tutkimuksiin. Syitä puheen epäselvyyteen voi olla lukuisia.

ap

Vierailija
13/13 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani on huono työn vaativuuten, vastuuseen ja koulutuksen pituuteen nähden. Ei tätä työtä jaksa, jos sydän ei ole mukana.

terv. puheterapeutti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä