Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä eräs äiti lisää, joka pahoitti mielensä äiteinpäivänä.

Vierailija
10.05.2009 |

Tämä päivä ei eronnut normaalista sunnuntaista käytännössä mitenkään. Lapset olivat tietysti askarrelleet koulussa ja päiväkodissa kortit, lapsia jännitti kovasti ja näyttelin nukkuvaa. Mies tuli kurkkaamaan makkarin ovelta ja sanoi etteihän mulle tartte tuoda kahveja sänkyyn. No ei tarvitse, ei... Eihän mitään tarvitse tehdä. Ei niitä kahveja muutenkaan sitten keitetty.

Meillä on pihalla lipputanko, mutta lippua siihen ei laitettu. Mentiin anoppilaan kahville ja mies kävi kukkakaupassa. Osti äidilleen kukan ja kun kysyin pettyneenä miksei ostanut minulle, niin totesi vilpittömän hämmästyneenä, etten minä ole hänen äitinsä! Lapet huusi takapekiltä että äidille pitää ostaa kukka, joten mies käänsi auton viiden kilometrin jälkeen tosi vihaisesti ja kävi ostamassa mulle begonian. Sieppasi siis ensimmäisen kukan ulko-oven suusta, maksoi ja tökkäsi sen syliini. Muut osti niitä samoja kukkia haudoille.

Että näin meillä, äitienpäivänä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähinnä suuttuisin jos mies ostaisi kysymättä kukkia.

Ja että ihan suuttuisit, huu!

Vierailija
22/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että joku vaatii itselleen kukkia äitienpäivänä. Itse lähinnä suuttuisin jos mies ostaisi kysymättä kukkia. Kakun olivat käyneet eilen ostamassa, ja ällöttää kun on tullut mätettyä sitä koko päivä. Ensi vuonna toivon etteivät osta mitään. Kyllä minulle riittää että mies laittaa ruuan äitienpäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säkään et sit varmaan isän päivänä muista miestäsi mitenkään. Niin no tuskin sulla mistä edes on...

SINÄ ET OLE MIEHESI ÄITI.

tänään ei vietetä "vaimojen"päivää,vaan ÄITIENpäivää.

ihmevinkuja.

mulle,mulle,mulle,minä,minä,minä......

Vierailija
24/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat sellaiselta hapannaamalta että todennäköisesti eivät mitään ostakaan.

En oikein ymmärrä miksi pitää oikein [b] suuttua [/b] jos kukkia tuodaan!

Kyllä huomaa että äitienpäivä herättää suuria tunteita ihmisissä.

Ensi vuonna toivon etteivät osta mitään.

Vierailija
25/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ensi vuonna laita sitä ruokaakaan.

siis että joku vaatii itselleen kukkia äitienpäivänä. Itse lähinnä suuttuisin jos mies ostaisi kysymättä kukkia. Kakun olivat käyneet eilen ostamassa, ja ällöttää kun on tullut mätettyä sitä koko päivä. Ensi vuonna toivon etteivät osta mitään. Kyllä minulle riittää että mies laittaa ruuan äitienpäivänä.

Vierailija
26/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mikä vaan muistutus siitä että olen tärkeä. Laittais ruokaa, tois kukkia, tai muistais edes jollakin tapaa. Mut kun ei niin ei.

Vierailija
27/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä hirmuinen ylältys, jos lapset on jo noin isoja ja äitienpäiviä vietetty ennenkin? Tuskin. Varmaan jo eilen nostattelit marttyyrimielialaa.

Kokeilepa ensi vuonna, että kerrot miehelle lahjatoiveesi, olet iloinen ja kiitollinen "yllätyksestä". Ja illalla voit kertoa, millaisen aamupalan toivot. Teet näin elämän helpommaksi koko perheelle, myös lapsillesi.

Vierailija
28/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei mies millään tavalla huomioi vaimoaan, eli lastensa äitiä, äitienpäivänä! En ymmärrä ollenkaan tätä, että VAIN omaa äitiä onnitellaan ja muistetaan..

Kyseessä on ÄITIENpäivä, eli jokaikisen äidin juhlapäivä. Että voi olla niuhoa ja saitaa meininkiä, jos niitä onnitteluja raaskitaan osoittaa rajatusti, vain OMALLE äidille! Siis jos ihmisellä on perheenjäsenenä äiti, eli ihminen, jonka äitiyden juhlistamisen päivää tänään vietetään, ja joka on vieläpä hänen omien lastensa äiti, jo on taitavasti sumplittu sellainen ajattelutapa, että hän ei ole onnitteluja tältä lastensa isältä ansainnut! Hohhoijakkaa!

Vierailija
29/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka aikuinen mies edes haluaa VAIN omalle äidilleen viedä kukkaa/lahjaa äitienpäivänä, ja omien lasten äiti jää kuin nalli kalliolle - aivan älytöntä.

tai siis onhan toki näitä "miehiä" jotka ovat yhä omassa äidissä kiinni...

Vierailija
30/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan aloittajan mies nähnyt tällaisen mallin kotoaan, eikä ymmärrä omien lastensa äitiä muistaa ja juhlia. Todella noloa ja ymmärrän täysin tunteesi. Jokainen äiti toivoo mielessään, että häntä muistetaan erityisesti äitienpäivänä vaikka ei itseään superäidiksi koekaan. Kyllä siitä tulee niin hyvä mieli kun mies ja lapset muistavat, herättävät lauluun ja keittävän aamukahvin. Lisänä vielä ihanat itsetehdyt kortit ja lahjat sekä mieheltä myös lahja.

Vierailija
31/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi, jonka päivä oli tasan samanlainen kuin kaikki muutkin. Mies kyllä sanoi että hyvää äitienpäivää, ja siinä se sitten olikin. Lapselta sain omatekemän kortin ja se tietty oli mukavaa - ihana lapsi!

Olen kyllä tosi surullinen. Tunnen, ettei minua arvosteta yhtään. Olen täysi nolla ja välttämätön paha tässä perheessä.

Vierailija
32/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako miehesi tarkoituksella loukata ja mitätöidä sinua, vai eikö todella ymmärrä? Minusta koko episodi kertoo siitä, että parisuhteessa on pahoja ongelmia. Vertailun vuoksi, minun päiväni oli erilainen: aamulla sain mieheltä toivomani lahjan ja aamiaisen sänkyyn, ja lapsilta itse askarrellut lahjat myös. Myöhemmin mies vei minut ja äitinsä ravintolaan lounaalle, ja osti kummallekin (pyytämättä) ruukkuruusut. Ja mikä tärkeintä, kiitti siitä että olen synnyttänyt meille ihanat lapset.

Vierailija
33/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilaisemme antoi kortin, jonka oli eskarissa askarrellut, siinä kaikki. Olen todella pahoilla mielin, en edes välttämättä itseni takia, vaan sen takia, ettei miehemme ymmärrä, että siirtää saman välinpitämättömän asenteen lapsillemme. Mielestäni äitienpäivän, samoin kuin isänpäivän vietto kuuluu koko perheelle. Olenhan minä ne lapset maailmaan synnyttänyt ja olen siis äiti. Eikö siinä nyt ole jotain juhlimisen aihetta, vaikka en mieheni äiti olekaan. Olen kuitenkin hänen lastensa äiti ja niinkuin joku jo mainitsi, niin isän pitäisi ymmärtää auttaa lapsia muistamaan äitiään, niin kauan kuin tarvitsevat siihen apua.

Vierailija
34/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei voi kuin ihmetellä, että miten teillä on tollaiset miehet? Siis miksi olette niiden kanssa menneet naimisiin tai hankkineet lapsia?

Vierailija
35/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mihen pitäisi vaimoaan onnitella äitienpäivänä, en ymmärrä?

jos kiukkuaan pitää purkaa niin miksi juuri äitienpäivänä? Äiti-lapsi-akselilla tämä juhla menee... en minä mieheltäni mitään onnitteluja kaipaa, riittää ettää kunnioittaa minua suurinpiirtein muina päivinä ja muistaa välillä kiitellä jos kiittelemisen aihetta on.

Vierailija
36/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos ap toimisi miehensä kanssa seuraavana isänpäivänä samoin kuin mies hänen kanssaan nyt äitienpäivänä?

Muistat omaa isääsi, lapset muistavat isäänsä.

Pidät huolen että päivä on täysin samanlainen kuin mikä tahansa päivä. et tee kakkua etkä mitään muutakaan.

Kun päivä on kulunut eteenpäin, kerrot miehellesi että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

sen jälkeen ehdotat että sovitte yhdessä pelisäännöt miten mennään näiden erikoispäivien ja muistamisten kanssa.

Kyllä meillä isäinpäivänäkin isää muistettiin koko perhe, leivottiin kakku ja haettiin pieni lahja jne. Mikä siinä on että minua ei tarvitse muistaa??? onnellisena mieskin ne isäinpäivälahjat vastaan otti vaikka ei minun isä olekaan... eikä sillä että tahtoo tuntea itsensä arvostetuksi ole mitään tekemistä tuon "ihmevinkumisen" mulle minä minä ajattelun kanssa.

Vierailija
37/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juhlin hänen isyyttään. Tosiasia on se että mies joka ei halua juhlistaa ja kunnioittaa lastensa äitiä äitienpäivänä on jälkeenjäänyt tunnevammainen juntti. Ja heitähän riittää. ja heidän katkeria vaimojaan jotka purkaa oman paskaelämänsä muiden naisten niskaan.

Kyllä äitiys vaan on sen verran hieno asia ja lapsi sille miehellekin niin suuri lahja, että sen lapsen äitiä kannattais edes äitienpäivänä pidellä hyvin.

Sääliksi käy teitä äitiensä helmoihin henkisesti jääneiden sovinistiääliöiden vaimoja. Jotka vielä luulette että on ihan ok vetää äitiytenne vessasta alas.

Ja pahoitteluni heille, jotka ovat erheensä huomanneet. Ansaitsette paljon parempaa:(

Vierailija
38/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska heillä on äitienpäivä:) ja he ovat toivottaneet mulle hyvää äitienpäivää. Ilmeisesti olisi pitänyt kävellä mykkänä ohi. Mieskin uisti iohanasti, sanoin, ettei missään nimessä tarvii mulle ostaa lahjaa, mutta halusi tietysti ostaa, olenhan hänen lastensa äiti. Meillä on tapana että aina kun on joku merkkipäivä aamulla on kahvit sänkyyn- se on perinne ja lapsille todella tärkeää.

Jotta perhe vois voida hyvin, sen miehenkin pitäis ymmärtää osuutensa ja se että minkä teet yhdelle perheenjäsenelle sen teet koko perheen hyvinvoinnille. hyvässä ja pahassa. Miehet on vaan uskomattoman typeriä.

Vierailija
39/47 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhla. Jos nämä äijät eivät osaa arvostaa vaimojaan äiteinä saati ymmärrä muodostavansa OMAA perhettä vaimonsa & lastensa kanssa, niin muuttakoot takaisin lapsuudenkotiinsa, menneisyytensä perheeseen. Miten naurettava ajatus että aikuinen, perheellinen mies muistaa ainoastaan omaa äitiään äitienpäivänä, vaikka oma vaimo on jo tehnyt saman suuren urakan lasten synnyttämisessä, kodinhoidossa ja lasten kasvattamisessa. Äitienpäivän muistaminen on kiitos siitä työstä, jonka vaimo on äitinä vuoden aikana tehnyt. Muistamisen ei tarvitsisi olla mitään sen kummempaa kuin sana "kiitos" ja halaus.

Vierailija
40/47 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miten se oli. Kyllä äitien- ja isänpäivä on yksi keino todentaa missä kunnossa se suhde taas olikaan... Meillä kotona niitä ei paljon juhlittu ja vanhempani ovat edelleenkin lähinnä riippakivinä toistensa elämässä.