Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä eräs äiti lisää, joka pahoitti mielensä äiteinpäivänä.

Vierailija
10.05.2009 |

Tämä päivä ei eronnut normaalista sunnuntaista käytännössä mitenkään. Lapset olivat tietysti askarrelleet koulussa ja päiväkodissa kortit, lapsia jännitti kovasti ja näyttelin nukkuvaa. Mies tuli kurkkaamaan makkarin ovelta ja sanoi etteihän mulle tartte tuoda kahveja sänkyyn. No ei tarvitse, ei... Eihän mitään tarvitse tehdä. Ei niitä kahveja muutenkaan sitten keitetty.

Meillä on pihalla lipputanko, mutta lippua siihen ei laitettu. Mentiin anoppilaan kahville ja mies kävi kukkakaupassa. Osti äidilleen kukan ja kun kysyin pettyneenä miksei ostanut minulle, niin totesi vilpittömän hämmästyneenä, etten minä ole hänen äitinsä! Lapet huusi takapekiltä että äidille pitää ostaa kukka, joten mies käänsi auton viiden kilometrin jälkeen tosi vihaisesti ja kävi ostamassa mulle begonian. Sieppasi siis ensimmäisen kukan ulko-oven suusta, maksoi ja tökkäsi sen syliini. Muut osti niitä samoja kukkia haudoille.

Että näin meillä, äitienpäivänä.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ja lapsi käy aamula lähellä olevassa puutarhakaupassa, supattaavat ja häviävät ovesta sanaa sanomatta. Lapsi valitsee, isi maksaa. Suosittelen teillekin samaa käytäntöä. kerro siitä lapsille:-)

Vierailija
2/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINÄ ET OLE MIEHESI ÄITI.

tänään ei vietetä "vaimojen"päivää,vaan ÄITIENpäivää.

ihmevinkuja.

mulle,mulle,mulle,minä,minä,minä......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ukko samanlainen. Tosin ei edes kysynyt että tarviinko jotain kahvia. Itelleen keitti aamukahvit ja häipy autotalliin. lapset vielä niin pieniä ettei ne ymmärrä päivän päälle. Ja ärsyttää toi et ole miehesi äiti- lässytys. Jos on niiden miehen lapsien äiti, niin eikö hemmetti olis syytä jollain tavalla muistaa sitä naista joka ne penskat on itsestään ulos puskenut :(

Vierailija
4/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä isäinpäivänäkin isää muistettiin koko perhe, leivottiin kakku ja haettiin pieni lahja jne. Mikä siinä on että minua ei tarvitse muistaa??? onnellisena mieskin ne isäinpäivälahjat vastaan otti vaikka ei minun isä olekaan... eikä sillä että tahtoo tuntea itsensä arvostetuksi ole mitään tekemistä tuon "ihmevinkumisen" mulle minä minä ajattelun kanssa.

Vierailija
5/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannuit asiasta. Vaikket ole miehesi äiti, pitäisi mihesi opettaa lapsille äitienpäivän tapoja ennen kuin lapset ovat tarpeeksi isoja itse hoitelemaan kakut sun muut.

Ihan uskomatonta skeidaa mieheltäsi ja muilta vastaavilta urputtajilta.

Vierailija
6/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki mies voisi auttaa lapsia ostamaan _äidilleen_ kukan. Tänään tosiaan on äitienpäivä, ei vaimojen.

Jos miehesi on niin tumpula ettei tajua, että hänen tehtävänsä isänä on avustaa lapsiaan muistamaan äitiä niin kauan kunnes lapset pystyvät sen itse tekemään niin kerro se hänelle.

Meillä esikoinen (ekaluokkalainen) soitti isoisälle ja pyysi itselleen ja pikkuveljelle kyytiä kukkakauppaan. Olemme eronneet lasten isän kanssa joten hän ei ole avustamassa lapsia.

Vierailija
7/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitienpäivän tarkoitus on muistaa äitejä, ei ainoastaan sitä äitiä joka sinulla on vaan yleisesti kaikkia äitejä. Kyllähän se vaimokin on äiti jos hänellä on lapsia. Ei missään sanota päivän olevan vain sen oman äidin muistamista varten. Vai sanotaanko? Minua on kaikki kaveritkin onnitelleet kun olen kerta äiti, enkä todellakaan heidän äitinsä.

Vierailija
8/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tosiaan ole heidän äitinsä.

Ihme paskanjauhamista. Äitienpäivänä muistetaan kaikkia äitejä. Ihan niinkuin ystävänpäivänä muistetaan kaikkia ystäviä, vaikka se ei olekaan ystävien päivä...

Veteraanien päivänä muistetaan kaikkia veteraaneja eikä vain sitä yhtä isoisoisää... jne.

Vierailija
9/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei mies millään tavalla huomioi vaimoaan, eli lastensa äitiä, äitienpäivänä! En ymmärrä ollenkaan tätä, että VAIN omaa äitiä onnitellaan ja muistetaan.. Kyllä vaimokin ilahtuisi jos saisi mieheltä joskus kiitosta ja huomiota. Edes äitienpäivänä.

Eli ap, minusta loukkaannuit ihan syystä. Tietysti rakentava keskustelu miehen kanssa-sitten kun hän on rauhoittunut- voisi auttaa ajatellen ensi vuotta.. Voithan kertoa että olisit tosi iloinen jos sinäkin joskus saisit häneltä vaikka kukan ilman että pitää itse pyytää. Että se olisi jonkinlainen tunnustus siitä että hän arvostaa sinua myös lastensa äitinä..

Itse sain kyllä aamiaistarjottimen sänkyyn kermakakkuineen. Lapset olivat askarrelleet kortin ja lahjan. Mies oli ostanut lahjan ja ison ruukkuruusun.. Tämän kaavan mukaan menee joka äitienpäivä, ja siitä olen iloinen!

Mitäänhän en TARVITSISI, mutta tottahan tällainen ilahduttaa pitkään, ja osoittaa etten ole pelkkä itsestäänselvyytenä otettava piika talossa..

Ja mies saa tietysti sitten saman "kohtelun" isänpäivänä, tottakai!

Vierailija
10/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ne pienet huomionosoitukset, joita toiselle tehdään jasaadaan toiselle hyvä mieli. Meillä mies antoi eilen kukkapuskan, kun on tänään töissä ja ei tullut tänäkään vuonna kahveja sänkyyn, kun olen niin aamuvirkku (ja vauva vielä virkumpi) että oltiin ylhäällä jo klo 5, ja mies tuli yövuorosta 6.30!

Onko muuten miehille mitään samanlaista "helppoa lahjaa", kuten naisille kukat, olemassa? Muuten mies saa myös kukkapuskan ensi isänpäivänä:))

Vierailija
11/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heräsin aamulla kun ekaluokkalainen lapseni toi itsetekemiään ihania lahjoja ja lauloi. Keittelin aamupuurot (kiehui yli) mutta lopulta tuli ihan hyvää mannapuuroa. Syötiin aamiaista ja katsottiin lastenohjelmia. Sitten olenkin tänään siivonnut urakalla ku en eilen ehtinyt kokonaan. Äitini kävi miehensä kans ja kävimme ulkona syömässä. Ulkona käymme muutenkin usein syömässä. En valita vaikken saanut mitään erityiskohtelua. Olen onnellinen, että minulla on ihana lapsi. :) Iloitse siitä mitä on, älä haikaile sitä mitä ei ole...

Vierailija
12/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään mitään erityistä ollut, lapset antoivat kerhossa askartelemansa lahjat aamulla, kun olin odottanut heidän heräämistään lähes tunnin sängyssä. Mies toi suklaapatukan ja teetä vuoteeseen. Ja keitti jopa aamupuuron, mitä tapahtuu erittäin harvoin.

Kukkia tai lahjoja en mieheltä saanut. Olen pessyt tänään myös pyykkiä, imuroinut makkarin ja vaihtanut lakanat, koska sattui huvittamaan. Ihan tavallinen päivä, mutta olen yrittänyt ottaa rennosti ja antaa itselleni aikaa kivaan puuhasteluun. Illalla aion vielä katsoa eilen nauhoitetun leffan vaikkapa kun mies nukuttaa lapsia.

Vierailija
13/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies kysyi, että tarvitseeko tuoda kahvit sänkyyn, olisit sanonut, että tottakai! Tänään haluan vähän hemmottelua, kun on äitienpäiväkin.

Vierailija
14/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meilläkään sitä isä tee. Tosin lapset ovat jo sen verran isoja, että kahvin keittokin onnistuu. Aamulla vaan meinas tulla pienemmälle itku, kun päiväkodissa tehty äitienpäivälahja oli unohtunut mummolle "piiloon". Pieni tuli makkariin kuiskuttelemaan isälleen, että avaisi ulko-oven niin pääsee hakemaan lahjan mummolta (joka asuu samassa pihassa). Isä murahti että on liian aikaista, kyllä sen päivällä ehtii. Pienen äänestä kuului pettymys - tarkoitushan oli tulla herättämään mut lahjan kanssa.

KÄvin sitten itse avaamassa sen oven (ja annoin mummolle eli miehen äidille hankkimani kukan ja kortin mukaan vietäväksi) ja menin takaisin sänkyyn odottelemaan herätystä.

Tehdään lasten kanssa juhlapäivistä juhlaa ja yritän olla välittämättä sohvalla murjottavasti ukosta.

Vierailija
15/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi isänpäivänä ja jätä se kylmästi väliin. keitä itsellesi kahvit, mutta älä huomioi miestäsi. JOs kysyy jotain, sano, ettei hän ole sinun isäsi. ehkä sitten tajuaa..

Vierailija
16/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa outoa mielipidettä vastauksissa: et ole miehesi äiti. Ei vaimo olekaan miehensä äiti, mutta kyllä tämän miehen lasten äiti. Luulisi siis miehelle tulevan mieleen, että tällaisesta asiasta voisi vaimokultaa muistaa ja kiittää edes kerran vuodessa. Miten voi olla niin vaikeata tällaiset vähimmäiskäytöstavat. Juuri tällaisista perheistä sitten sikiää lisää niitä miehiä, jotka eivät lastensa äitejä muista, koska eivät ole omassa kodissaankaan siihen oppineet. Tämä olisi sellainen mukava asia, jonka isät voisivat pojilleen opettaa.

Onkohan tämä päiväkodeissa ja alakouluissa vuosikausia opetettu puuhastelu opettanut myös miehet siihen, että lapset ne askartelee ja tekee, ei isän tarvitse mitenkään muistaa.

Vierailija
17/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka äiti ei olekaan miehensä äiti niin lapset näkevät siitä, kuinka vanhempien parisuhde on kunnossa.

Jos mies kiukuttelee ja näyttää, että pitääkö tässä ja onko pakko, jää lapsille kuva siitä, ettei isä arvosta äitiä ollenkaan.

Meille ainakin on lapsille ollut aina tärkeää, että mies muistaa minua kukkasin tai jollakin muulla.

Vierailija
18/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahaa.. just joo, katkerat taas itkevät kun oma mies ei muistanut äitienpäivänä.

Ideana onkin että nainen on kyseisen miehen LASTEN äiti. Juhlitaan ÄITIYTTÄ. Normaalille miehelle on luontevaa muistaa ja arvostaa naista, jonka kanssa on saanut yhteisiä lapsia.

Vierailija
19/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitienpäivänä tai isänpäivänä tai muutenkin. Missä tälläisiä kasvaa. Mitä ap:hen tulee niin en edes ymmärrä miksi tuollaiset kuin te olette yhdessä.

Vierailija
20/47 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla niin vaikeata tällaiset vähimmäiskäytöstavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi