Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haltijakummitodistus

Vierailija
10.05.2009 |

Meille tulossa yksi kummi joka ei kuulu kirkkoon. Haluaisin hänelle jonkin näköisen kummitodistuksen. Nyt olisi tähän todistukseen teksti tai jonkin näköinen runo hakusessa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haltija on jonkin esineen tai muun hallussapitäjä.

Vierailija
22/25 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko nimiäisistä?

Kummin tarttee kuulua seurakuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun häntä siunataan tai osallistua rukouksiin?

Vierailija
24/25 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis voi tietysti siunata ja osallistua rukouksiin, laulaa ja vaikka lukea raamatun kohdan. Itse ainakin kysyn, että jos haluat niin ilman muuta voi. Joskus vastaan on tullut vakaumuksen vuoksi eronnut ja hän ei ole tietystikään halunnut siunata tai rukoilla, vaan olla vain läsnä. Muista syistä eronnut sen sijaan yleensä haluaa olla kaikessa mukana.

Kyseessä on siis vain se, että kirkon kirjoissa tätä ihmistä ei ole merkitty kummiksi. Vastaani on tullut tilanne, jossa aikuinen ihminen etsi kirkon kirjoista merkitää kummistaa, ei löytänyt ja myöhemmin paljastui ettei siis ollut tästä syystä, vaikka aina kummista oli puhuttu. Samoin lapsen kanssa tuli tilanne, jossa piti etsiä kasteen jälkeen lisäkummeja, kun paljastui, ettei kummiksi kutsuttu ollutkaan kirkon jäsen.

Onko asialla väliä, ei välttämättä ole. Mutta minä olen halunnut toimia ja toiminut näin, jotta kaikki tietävät missä mennään eikä tule väärinymmärryksiä.

t. se yksi pappi

Vierailija
25/25 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi