Haltijakummitodistus
Meille tulossa yksi kummi joka ei kuulu kirkkoon. Haluaisin hänelle jonkin näköisen kummitodistuksen. Nyt olisi tähän todistukseen teksti tai jonkin näköinen runo hakusessa?
Kommentit (25)
Puhutko nimiäisistä?
Kummin tarttee kuulua seurakuntaan.
kun häntä siunataan tai osallistua rukouksiin?
siis voi tietysti siunata ja osallistua rukouksiin, laulaa ja vaikka lukea raamatun kohdan. Itse ainakin kysyn, että jos haluat niin ilman muuta voi. Joskus vastaan on tullut vakaumuksen vuoksi eronnut ja hän ei ole tietystikään halunnut siunata tai rukoilla, vaan olla vain läsnä. Muista syistä eronnut sen sijaan yleensä haluaa olla kaikessa mukana.
Kyseessä on siis vain se, että kirkon kirjoissa tätä ihmistä ei ole merkitty kummiksi. Vastaani on tullut tilanne, jossa aikuinen ihminen etsi kirkon kirjoista merkitää kummistaa, ei löytänyt ja myöhemmin paljastui ettei siis ollut tästä syystä, vaikka aina kummista oli puhuttu. Samoin lapsen kanssa tuli tilanne, jossa piti etsiä kasteen jälkeen lisäkummeja, kun paljastui, ettei kummiksi kutsuttu ollutkaan kirkon jäsen.
Onko asialla väliä, ei välttämättä ole. Mutta minä olen halunnut toimia ja toiminut näin, jotta kaikki tietävät missä mennään eikä tule väärinymmärryksiä.
t. se yksi pappi
Haltija on jonkin esineen tai muun hallussapitäjä.