Lapset nyt 5 ja 7 v. Onko hulluutta tehdä vielä yksi lapsi noin
suurella ikäerolla? Neljättä en haluaisi missään nimessä. Olen pakahtua vauvakuumeeseen, mutta pelottaa tuo iso ikäero...Kertokaa kokemuksia? Kiitos!
Kommentit (9)
jos haluat aloittaa yövalvomiset, itkut ym. alusta. Mullakin ikuinen vauvakuume, mutta pakko yrittää ajatella järjellä, kun nyt alkaa helpottaa niin ei enää. Lapset 13v, 11v, 4v ja 1v. Lapsistasi jo iso apu vauvan hoidossa :)
Itse asiassa varmasti paljon helpompaa kun isommat ovat jo noinkin omatoimisia ja heistä on apua vauvanhoidossa toisin kun silloin kun olet ollut 2-vuotiaan ja vastasyntyneen äiti. Tietenkään lapsella ei ole samalla tavalla ikäistään leikkitoveria, mutta enpä usko, että sekään on ylitsepääsemätön ongelma.
Ei me oltaisi jaksettu kolmea putkeen. Nyt on 8v, 6v ja 1v. Tuli vaan molemmille vielä vauvakuume ja kyllä meillä on pojat kovasti tykänny, kun saivat pikkusiskon. Nythän he olivat niin isoja, että tajusivat ultrasta ja muusta joitain. Ei esikoinen edes tainut ymmärtää kun tuo keskimmäinen oli mahassani, että siellä joku vauva kasvaa. Onhan se isommillekin iso elämys seurata pikku sisaruksen kehitystä ja innoissaan ovat kun se oppii kaikkea uutta. Tuossa isässä kun se mustasukkaisuuskaan ei ole enää niin suurta.
En näe mitään syytä miksi iso ikäero olisi huono asia. Eiköhän tuo aikanaan ne kaverit löydä ja isoveljet suojelee kiusaajilta.
työnnetään hänen hoidettavakseen.
Nimim. isosisko, joka sai vauvanhoidosta tarpeekseen kun äiti teki iltatähden ja ei oikein enää itse jaksanut sen kanssa.
jos ajattelee noin, ylipäätänsä lapsien hommaaminen on hullua hommaa, eikö totta? ;D
että isomman lapsen pitäisi olla lapsenhoitaja, mutta kyllähän tuo tilanne äidille on helpompi, voi esimerkiksi käydä vaikka keittiössä ja sanoa isommalle, että katsotko hetken, toisin kuin jos on uhmaikäinen ja vastasyntynyt niin on paljon raskaampaa.
työnnetään hänen hoidettavakseen.
Nimim. isosisko, joka sai vauvanhoidosta tarpeekseen kun äiti teki iltatähden ja ei oikein enää itse jaksanut sen kanssa.
mulla ja mun siskolla on ikäeroa 17v. Tuo on ISO ikäero.
JA juu, on samat vahemmat.
meidän esikoisen ja tokan ikäeroksi tulee 5v..
mun pikku siskon ja pikku veljen ikäero on 9v. ihan normaalia :)