hommaako teidän vanhemmat ja miehesi vanhemmat kotiin oman syöttötuolin?
kun nuita lapsen lapsia on niin mun vanhemmilla kuin mieheni vanhemmilla. Ja mieheni vanhemmat eivät hommaa kotiin syöttötuolia, vaikka ollaan asiasta kuinka monta kertaa sanottu. Ollaan myös ehdotettu, että me voidaan se käydä hakemassa ja ne tietty maksaa meille. Kun heillä ei rahasta ole puutetta. mutta eivät vaan jostain kumman syystä sitä osta! ja vielä tarkennuksena, että he ovat aikoneet sellaisen ostaa mutta eivät jostain kumman syystä sitä saa ostettua...
kertokaa nyt mitä kannattaisi tehdä, kun mummolassa olisi paljon helpompaa olla vauvankin jos saisi istua ihan syöttötuolissa!
Kommentit (45)
Ei mun mielestä niiden tarvi maksaa ja hommata kapistusta, jota he eivät itse tarvitse tai käytä. Mun mielestä oli ihan luonnollista ja toimia noin.
että kun pappa on jo nyt noin sekopäinen niin kohtahan sillekin pitää ostaa oma syöttötuoli. Semmoinen RIFFRAFF-malli Stokkella käy kaikenikäisille!
Mutta koska se ei teillä ole ilmaantunut, ostaisin itse vaikka sellaisen pöytään kiinnitettävän mallin (jos vaan sopii heidän pöytään), ja veisin sen sinne. Enkä tosiaan alkaisi pyytämään rahaa!
se on näppärä ottaa itse mukaan kun menee isovanhemmille.
Toisaalta miehen äiti kyllä sylittelee pikkuisia ja muutenkin on niiden kanssa paljon, joten ei siellä sen työläämpää ole lasten kanssa ollut sen takia käydä.
Hei!
Meillä on ollut ihan sama ongelma. Tai me emme tehneet siitä ongelmaa. Ostimme itse äveriäisiin mummoloihin syöttötuolit. Esikoiselle molempiin, sitten kaksosten synnyttyä vielä toiset molempiin. Neljänteen jäi vähän väliä ja ehdimme ottaa edellisten tripptrapit koulutuoleiksi kotiin, joten taas saimme ostaa syöttötuolit. Sanomalehden myy-palstalta ja kirppareilta olemme tuolit ostaneet. Tripptrapit ovat kestävä sijoitus.
Tuolit ovat onneksi saaneet pyöriä nurkissa mummoloissa vaikkeivat niin sisustukseen mallaakkaan. Anoppi kantaa tuolit työhuoneeseen piiloon ja äitini antaa seistä pöydän ääressä.
Syöttötuoli jouluksi on ihan ehdoton, jos haluaa itsekin istua rauhassa pöydän ääreen.
Mutta mikä ongelma teillä oikeastaan on, jos he ovat vielä lupautuneet tuolit maksamaan? Senkun haet sellaiset vaikka kaupasta ja viet kuitin kanssa perille. Jos kukaan ei suostu tuoleista maksamaan, niin voit ehdottaa että mummo syöttää lapsen sylissään.
Hyvää joulumieltä sinulle! Älä anna pikkuasioiden latistaa tunnelmaa.
Mitä helvettiä ne isovanhemmat sillä syöttötuolilla tekee?
Sun kakarat hoida itse jos haluat kullannuppusi syöttötuoliin. On sellaisia matkatuoleja joita voit kanniskella vaikka jokapaikassa mukana.
Mun vanhemmilla on kirpparilta ostettu, anoppilassa ei. Ja ihan hyvin ollaan pärjätty. Mukana ollut matkasyöttötuoli tai muksu syönyt sit sylissä tai istunut isossa aikuisten tuolissa.
Me käydään anoppilassa niin harvoin, että ei todellakaan olis tullut mieleenkään sanoa, etttä hommatkaa sellainen, eikä lapset ole siellä edes yökylässäkään koskaan.
Mun vanhempien luona taas käydään himpun verran enemmän ja lapset ovat siellä yökylässäkin, niin siellä on ihan perusteltua sellainen olla.
En todellakaan olisi lähtenyt sitä heiltä vaatimaan. Sun vaatimuksesi kuulostavat aika keskenkasvuisilta ap, anteeksi vaan. Vanhempien koti on kuitenkin heidän kotinsa, jonka sisustuksesta he saavat päättää ihan itse. Vauvan syöttäminen käy ihan mainiosti niin, että joku aikuinen toimii "syöttötuolina", jos ei sitten halua yksi aikuinen itsekseen hoitaa hommaa (mikä onnistuu sekin...). Mun mielestä isovanhempien on ihan turhaa hankkia kotiinsa syöttötuolia, ellei sitten vauvoja ole seuraavaan polveen tulossa useita ja kaikki käyvät usein kylässä. Näin on meidän suvussa, ja silloin se syöttötuoli on oikeasti jo tarpeellinen.
toisessa mummolassa on syöttötuoli, toisessa ei. emme ole sellaista "vaatineetkaan", omasta tahdosta toisessa mummolassa ovat sen ostaneet. kyllähän sitä nyt yhden vierailun pärjää ilmankin, syöttää omassa sylissä tai mummo kyllä pitää lasta mielellään sen aikaa ku lappaa ruokaa suuhun. jos ei, ostaa oman matkatuolin. sitteri tai turvaistuin myös ajaa asian. minunkaan mielestä se ei ole isovanhempien homma hankkia syöttötuoleja.
Mutta ei mikään pakollinen, mutta kyllähän sen vauvan voi sylissäkin syöttää.
ei meillä ainakaan ja lapsenlapsia on liuta!
Anopilla ei ole. Molemmissa paikossa viettävät aikaa suht saman verran. Mä luulen että suuri syy siihen saattaa ole se että, mun vanhemmilla on tilaa. Lapsilla on siellä ihan oma huone sänkyineen ja leluineen. Anoppi taas asuu pienessä kaksiossa, ei sinne varmaan halua mitään ylimääräistä jota ei kuitenkaan ihan päivittän tarvita.
ostivat heille sellaisen matkasyöttötuolin, joka menee pieneen tilaan kaappiin ja ei ollut kallis. Ja sit huutonetistä saa varmasti muutamalla eurolla ihan passeleita, jos se nyt mikään tripptrapp ei tarvi olla. Miehen äiti osti myös käytetyn edullisesti, mutta myi sen välittömästi sen jälkeen kun hänen lempilapsenlapsensa ei sitä enää tarvinnut ja meidän lapset olisivat tarvinnut... samoin myi kaiken muunkin heti pois kun lempilapsi ei enää tarvinnut ja meidän lapset olisivat tarvinnut... En jaksa alkaa asiasta naputtamaan ja ollaan ilmankin pärjätty, mutta ärsyttää vaan tuo toisten lasten suosiminen..
Mutta me ei ees ehdotettu. Syöttötuolit olivat vaan ilmaantunut.
Se otettiin uudestaan käyttöön ensimmäisen lapsenlapsen synnyttyä. Mun kotona ollaan enemmän ja syödään enemmän, joten on ollut tarpeen ;)
Anoppilassa tosi harvoin syödään yhtään mitään (koska anoppi ei ruokaa tarjoa), joten täysin rahan haaskausta oli, kun appiukko osti tuliterän syöttötuolin sinne. Vauva-aikana olisin voinut syöttää lapset sylissä, silloin piti syödä toki täsmällisesti ja omat eväät oli mukana... Nyt myöhemmin siis harvoin mitään ruokaa on tarjolla, joten tuoli on ihan tyhjänpanttina.
ärsyttää vaan kun tosiaan meillä ei tuota rahaa mitenkään yllin kyllin ole, toisin kuin anoppilassa.. ja he ovat luvanneet ostaa sen tuolin jo mieheni veljenkin perheelle(siis että ostavat syöttötuolin mummolaan) ja nyt meille.. mutta ei! Ja heille ei myöskään sopinut se, että me käydään se hakemassa..Meidän neidin syöttäminen sylissä kun ei oikein onnistu..
Mutta kysyisin vielä niistä matkamalleista, jotka kiinnitetään pöytään? että sopiiko se kaikkiin normaaleihin ruokapöytiin? kun muistaakseni anoppilan ruokapöydässä on ainakin toisella puolella semmoset laatikot, mihin voi esim laittaa aterimet...
ap
Ymmärrän hyvin ettei kukaan halua syöttötuolia jos ei ole pakko.
Ruma ja iso, itsekin olen aina (3 lasta) iloinen kun siitä pääsee eroon lapsen kasvaessa.
Miksi et itse osta jotain matkamallia? Vaikka sellaista kankaista minkä saa tuoliin kiinni?