Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaaliturvan väärinkäyttäjät

Vierailija
09.05.2009 |

H*tti kun tekisi mieli parikin ihmistä käräyttää toimeentulon väärinkäytöksistä. Pari tietämääni henkilöä asuu "yksin", mutta oikeasti puolisonsa kanssa, vain siksi että saa parhaat mahdolliset tuet veronmaksajien taskuista. Moiset luuserit saavat minut raivon partaalle. Väärinkäytöksiä on muitakin, mutta tämä on karkeimmasta päästä mielestäni.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sitten mielenrauhan itsellesi.

Vierailija
2/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo neljä vuotta katsellut tällaista työtöntä 'yksinhuoltajaa', joka elää miehensä ja lapsensa isän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainoa oikea tapa saada luusereihin ryhtiä on laittaa heidät selkä seinää vasten.

Vierailija
4/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se paljoa ole mitä ne saavat rahaa ja jos tarvitsee noilla pikkusummilla elellä, niin ei ole kyllä kellään kateuteen varaa.

Vierailija
5/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerääpä pelkät helsingin seudun sos.turvien väärinkäytösten rahat yhdelle tilille, niin näet, mitä sillä saadaan aikaan. KUinka monta päiväkotia, opettajan virkaa, keskoskaappia, mitä tahansa. Veikkaan, että summa on VALTAVA.

Vierailija
6/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään pariskunnan, jossa miehellä oli (ovat siis eronneet) hyvät tulot. Asuivat yhdessä mutta olevinaan eivät asuneet, jotta opiskeleva avovaimo sai parhaat mahdolliset asumisetuudet.

Minua henk.koht. ärsytti juuri se, että tämä hyvin tiomeentuleva pariskunta, joka ei olisi oikeutettu etuihin, käytti etuuksia väärin ihan vain ahneuksissaan. Helppoa ilmaista rahaa nääs kun vähän hujestaa. Ja ihan avoimesti kertoivat itse järjestelystään, olivat olevinaan oveliakin.

Vierailija
7/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hämmästyin, kun olin työkkärissä kirjoilla, että sieltä ei nykyään enää tule edes työhönmääräyksiä kuten ennen. Kirjoilla vaan pitää olla, ja sitten senkun nostaa rahaa, eikä mihinkään töihin määrätä. Joskus puolen vuoden jälkeen varmaan tulee sitten kurssille määräys. Siihen asti voi vaan nostella rahaa ja työkkäri vain olettaa, että henkilö itse etsii aktiivisesti töitä.

Näin ainakin meillä.

Vierailija
8/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne summat on aikamoisia mitä voi nyhtää sosiaaliturvana. Tässä vaikka pieni esimerkki, exäni muutti yhteen uuden naisensa kanssa, jolla oli kaksi lasta. KIrjat exäni siirsi kotiinsa, eli ei virallisesti asunut naisen luona, joten nainen sai kelasta

2x yh-korotus lapsilisään 100€

asumistuki n. 300€

päivähoitomaksut n. 25€/lapsi (normi 230€ ja 210€, joka olisi tullut jos exäni tulot olisi ollut mukana laskuissa)

Joten tuleehan tuosta n. 800€/KUUKAUDESSA säästöä/ylimääräistä tuloa perheelle... Tiedän nämä koska exäni kertoi, mietin itsekin käräyttämistä vaan ehtivät erota ennen kuin ehdin mitään tekemään. Puoli vuotta asuivat näin, joten summa on noin 4740€

Vierailija
9/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni isä on asunut väliaikaisesti meillä, äidillään tai sisaruksillaan, koska miehellä on remontti meneillään omassa kodissaan. Remontti on edistynyt hitaasti, koska hän tekee sitä yksin oman työnsä ohella. Olen maksanut miehestä täällä meillä vesimaksun ja ilmoittanut, että hän on täällä välillä väliaikaisesti. Lapsen isällehän kuuluisi joka toinen viikonloppu, mutta hän ei ehdi pitämään lasta niin kauaa remontin takia. Siksi käy täällä välillä, että ehtii iltaisin ja aamuisin näkemään poikaa. Remontin keskelle ei voi lasta viedä. Joskus käyn siellä päiväseltään lapsen kanssa, mutta mies on metsätöissä eikä kuitenkaan ole paikalla eli ei nää lasta vaikka käymme siellä. On vähän huono tilanne...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi