Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tottelevatko teidän 3-vuotiaat yleensä teidän antamianne pyyntöjä/käskyjä?

Vierailija
08.05.2009 |

Meidän reilu 3v9kk ei todellakaan. Alan olla aika poikki pojan uhmaan, kun ei tottelee oikeastaan koskaan. Ei suostu esim. menemään illalla nukkumaan, kunnolla syömään, lähtemään ulos, tottelemaan ulkona ja esim. kävelemään itse (siis pois rattaista) ulkona kun sitä pyydän esim. ylämäessä. Aina pitää käskeä miljoona kertaa, suostutella ja loppujen lopuksi esim. kantaa. Usein poika pitää kantaa kiljuvana ja rimpuilevana pois kerhostakin, kun ei haluaisi lähteä. Huh huh. Nyt alkaa oma pinna selvästi olla heikossa kunnossa, mikä ei kyllä ainakaan tilannetta paranna (kotiäitinä siis olen toistaiseksi). Onko muilla tällaisia uhmailijoita? Onko tämä vaan normaalia kovaa uhmaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3v4kk, poika myös ja kova uhmaamaan. Kerta käskystä ei tottele, olen ruvennut ekan pyynnön jälkeen kysymään että onko äidin taas pakko huutaa että tottelet. Joskus sitten tekee mitä pyydetään, joskus sanoo että on pako huutaa eikä mene jakeluun sittenkään. Nukkuminen on nounou, huudolla mennään sänkyyn ja usein menee ainakin puoli tuntia ennenkuin nukahtaa. Kuulen että leikkii sängyssään. Pukeminen on kanssa nounou, paitsi silloin kun on keksinyt pukea itse päälleen, silloin ei saa auttaa vaikkei sukkaa jalkaan saisikaan ja kiukunpuuska on päällä.

Meillä ongelmatilanne ulkona on se, että sovitaan että poika kävelee kadulla (asutaan kaupungissa) eikä juokse kun autot menee vierestä kovaa ohi, mutta saan muistuttaa 10 sekunnin välein tästä. Kadulla juoksusta rangaistuksena kannan poikaa niin kauan (tai laitan siskon rattaisiin), että lupaa taas kävellä. Ja näin menee se 5 minsaa maksimissaan ja taas sama uudestaan. Olen myös tehnyt täyskäännöksen ulkona kun juoksuksi on mennyt ja on palattu kotiin, se tehoaa ehkä parhaiten.

Vierailija
2/9 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kai elämässään koskaan totellut ensi sanomasta!! Eli on todella voimakastahtoinen poika ja meillä vanhemmilla alkaa todellakin olla puhti poissa.

En voi sanoa että tämä olisi nytkään alkanut vaan on aina ollut niin voimakastahtoinen. Jos lähdemme jonnekin niin se voi mennä niin että poika menee edellä juosten pakoon ja minä perässä! Yleensä tosin auttaa että uhkalen lähdöllä ja tosiaan menenkin ovesta ulos:).

Syömään on tosi huono, leikki usein ruoalla:(. Pissalle ei haluaisi mennä kehotuksesta, yleensä joutuu pakottamaan. Ei suostu kakkaamaan potalle tai pytylle ollenkaan.

Nukkumaan mennessä vastustelee AINA, yleensä viemme sitten sinne väkisin. Joskus tulee pois sängystä vielä...

Huoh. Tämä on meidän kolmas lapsemme ja todellakin paksukalloisin kaikista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on 3v10kk. Ei usko sitten yhtään mitään.

Vielä kamalampaa oli silloin kun oli 2-3 vuotta, sitten viime syksynä homma rauhoittui ja luulin jo että oltiin voiton puolella. Mutta nyt on kuukauden verran taas ollut aivan mahdotonta.

Kiljuvaa ja potkivaa tyttöä kannan minäkin harva se päivä, voi kun tulisi jo pian joku muu kausi...

Vierailija
4/9 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlaista temppuamista löytyy myös täältäkin mitä edellä.. ainut että nukkumaan menon kanssa ei ole vielä (koputtaa puuta) ollut ongelmia.. mutta sitten kaikessa muussa onkin. suihkuun meno, pukeminen, syöminen ja yleensä kaikki mihin häntä pyytää..

Joskus kyllä hommat onnistuu kuin vetta vain, mutta yleensä saa olla houkuttelemassa. Pikku herralla on ne omat temppunsa mitkä pitää tehdä aina ennen kuin voidaan ruveta esim. pukemaan. Yleensä se on että hän juoksee ovelle ja laskee N Y T nyt ja juoksee kohti mutta just sopivan matkan päästä kääntä uukkarin. Yleensä meillä sitten ruvetaan pukemaan väkisin huutavaa lasta =( mikä ei sitten taas tunnu äidistä kivalta yhtään. Mutta olen ajatellut että jos en tee loppua tästä juoksusta niin kohta hän hölkkää maratonin ennen kuin saa sukan laittaa jalkaan.

Itseäni olen lohduttanut että tämä vaihde on ohi menevää.. tai niin ainakin kovasti toivon =)

Vierailija
5/9 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 3 v.

Vierailija
6/9 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa, että tuollaista se on. Tajusin tässä eräänä päivänä hämmästyneenä, että neljävuotiaani itseasiassa tottelee käskyjä! Vau! Ei tietenkään aina, meillä on viisivuotisuhmaa ilmassa, mutta todella usein. Tuntuu mukavalta vuosien taistelun ja rimpuilujen jälkeen. :) Kuopuksella vasta eka uhma alkamassa, joten ihan ei pääse rentoutumaan...

Vierailija
7/9 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen kalloon ei saa mahtumaan mitään pyytämällä, käskemällä tai pakottamalla. Jopa 30 vuotta pph:na ollut hoitaja on pulassa ja pitää sälliämme erityistapauksena. Viimeeksi maanantaina olimme kasvatuskeskustelussa aiheesta. Lopputuloksena kasvatustieteiden jonkun oppiarvon suorittanut ohjaaja totesi että seurataan ja jos ei rauhoitu, niin sitten tutkitaan neurologiset hommat.

Ei ihme että pääsee piiiiitkä huokaus kun poika illalla nukahtaa...

Vierailija
8/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen kalloon ei saa mahtumaan mitään pyytämällä, käskemällä tai pakottamalla. Jopa 30 vuotta pph:na ollut hoitaja on pulassa ja pitää sälliämme erityistapauksena. Viimeeksi maanantaina olimme kasvatuskeskustelussa aiheesta. Lopputuloksena kasvatustieteiden jonkun oppiarvon suorittanut ohjaaja totesi että seurataan ja jos ei rauhoitu, niin sitten tutkitaan neurologiset hommat.

Ei ihme että pääsee piiiiitkä huokaus kun poika illalla nukahtaa...

Vie todella paljon energiaa meidän poikamme. Meillä on kaksi vanhempaakin lasta ja tuntuu että tämä lapsi vie tosi paljon aikaa välillä. ON kuin tornado... Tai just se on rankkaa ettei tottele ja haluaa tehdä aina kaiken itse... No puolensa siinäkin tietty!

Mutta rauha laskeutuu kun herra vihdoin nukahtaa siinä 20-20.30... Päikkäreitä ei TIETENKÄÄN nuku enää.

Vierailija
9/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en ota asiasta ongelmaa, mutta naapurit valittavat välillä huutamisesta ym. Asumme rivitalossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi