Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä sopimatonta, jos mies ja nainen (työkaverit) käyvät kahdestaan lounaalla?

Vierailija
08.05.2009 |

Minusta ei todellakaan. On paljon mukavampaakin käydä joskus ihmisten kanssa syömässä kahdestaan, jolloin tulee eri tavalla juteltua kaikenlaista. Porukassa oleminen on usein jotenkin väsyttävää.

Tuntuu kuitenkin, että moni mies työpaikallani jotenkin kammoaa kahdenkeskistä lounasta kanssani (olen siis ainoa nainen täällä). Jos esim. kysyn joltakin heistä että lähdetkö syömään, niin he alkavat heti kysellä muita mukaan. Ja onpa muutaman kerran käynyt niinkin että päätös lounaasta on jo tehty, mutta kun mies tajuaa että pitäisikin lähteä kahdestaan minun kanssani, niin hän yhtäkkiä peruu koko homman!

Minusta tämä on oikeasti aika ärsyttävää. Ja ei, en todellakaan ole mikään keimaileva misu enkä kaakattava kana, vaan ihan tavallinen, mukava nainen.

Niin ja tarvitseeko edes sanoa, että keskenään miehet kyllä käyvät syömässä kahdestaankin.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja useimmiten kahdenkesken ei työpaikalla käydä syömässä vaan milloin milläkin "porukalla". Joskushan toki voi käydä niin, ettei muita ole lähdössä, ja sitten on ihan ok mennä sen ihmisen kanssa, joka sattuu mukaan lähtemään.

Nimimerkillä kokemusta on vuosisadan työpaikkaromanssista, joka lähti juuri lounaspyynnöistä.

10:stä ukosta sen mieleisensä? Kun kaikkien kanssa on kaksin tullut lounastettua.

Vierailija
22/24 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta henkilökohtaisesti en ymmärrä, mitä ajattelemista jossain lounaassa on. Töiden lomassa on kuitenkin käytävä syömässä - miksi sitä ei saman tien voisi tehdä jonkun työkaverin kanssa? Minä en ainakaan ajattele lounastavista ihmisistä mitään. Illallinen töiden jälkeen olisi jo eri juttu.

Useimmiten meilläkin käydään syömässä porukalla, mutta välillä myös kahdestaan. Työpaikan ainoana naisena minulle kahdestaan käyminen on mukavaa siitäkin syystä, että silloin lounaalla voidaan puhua jostain muustakin kuin autoista tai tietokoneista. Miesenemmistössä kun puhe liikkuu poikkeuksetta tuolla akselilla ja minulla on hiton tylsää! ;)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisi ihanaa saada lounastaa rauhassa... ihan sama kuka olisi seurana. Vauvavuotena olisin kyllä hormoni-tunnekuohuissa varmaan saanut kohtauksen jos olisin kuullut mieheni lounastavan ihan kenen kanssa vaan. Hän teki pitkää päivää eikä sitä näkynyt paljon apuna, joten sitä oli mustasukkainen mitä ihmeellisemmistä asioista mitä toinen sai vapaasti tehdä. Ehkä joillakin miehillä on jäänyt joku pelko päälle jostain vastaavasta etteivät uskalla ottaa enää "riskiä". Lounas on kuitenkin vain lounas. Itse sain josku exäni kiinni siitä et oli järjestänyt naistyöntekijälleen salaisia punaviini-illallisia... se oli jo vähän eri juttu.

Vierailija
24/24 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja miten ahdistava on toisten ihmisten näkemys elämästä. Että jos menee syömään lounasta miespuolisen työkaverin kanssa, on kyseessä automaattisesti iskuyritykset. Kuulkaa kaikki suomen työpaikat, nyt on tosi kyseessä! Av:n vainoharhaiset mammat ovat päättäneet että jos eri sukupuolta olevat syövät keskenään, on seksiaikeet mielessä!

Juu....Että tällaista tänään. Aika vaikeata varmasti ois monella jos parin tähän ketjuun osallistuneen puheita ois uskominen. Ikävää ap että susta tuntuu tuolta. Ehkä nuo miehet oikeasti pelkäävät toisten puheita. Kertoo kyllä niin paljon tästä suomalaisten suhtautumisesta kanssaihmisiin..

Itsekin olen törmännyt vastaavaan. Olin todella hämmästynyt, kun miespuolinen työkaveri humalassa (firman pikkujoulut) kertoi, että oli saanut kuulla aika monelta taholta siitä, että meillä olisi keskenämme jotain vipinää. Ei todellakaan ollut, ei ainakaan minun puoleltani. Kävimme syömässä kahdestaan, kun nyt satuimme olemaan about saman ikäisiä (siis nuorempia) ja vielä samalla osastolla töissä. Minäkin pitkässä suhteessa, eli ei tarvinnut töistä sellaista etsiä.

Pelottavaa, että oikeasti on näin mustasukkaisia ihmisiä olemassa. Ei minua ainakaan haittaa se, että tiedän miehen lounastavan miesten ja naisten kanssa, yhdessä ja erikseen. Miehen tiimi koostuu pääosin naisista, että kai mun pitäis itkua vääntää ja komentaa ettei saa lounastaa niiden kanssa töissä......:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi