MIksi kukaan ei koskaan kehu minua?
OIkeasti. Huomasin sen jo lapsena ja nuorena. Esim. liikuntatunnilla, vaikka olisin onnistunut miten hienosti jossakin joukkuepelissä, niin ei mitään, muita kyllä kannustettiin vaikka millä kehuilla ja huudoilla. Sama on esim. työpaikallakin nykyisin. Olen tehnyt viime aikoina parikin tosi isoa ja hienoa juttua, mutta kukaan ei sano mitään. Kaikkia muita muistetaan kehua kyllä aina kun siihen vain on aihetta. Joskus päättelin, että pitäisi pitää melua tekemisistään, niin sitten huomattaisiin, mutta ei sekään näytä pätevän, hiljaisiakin työkavereita on nyt kovasti kehuttu.
Kommentit (11)
En tiedä, mistä tämä johtuu, koska itse kyllä tykkään kehua ihmisiä.
vaan ihan aiheesta. Jos moni työpaikallakin tekee hienoa tulosta, miksi vain joidenkin tekemiset huomataan, ja jollekin ei koskaan sanota mitään? ap
Jos olet niin kaunis tai rikkaasta perheestä..? Tai taitava vaan muuten? Kateelliset ihmiset harvoin kehuvat. (en kyllä ihan tiedä miten tämä sopii tuohon liikuntatuntiesimerkkiin, mutta...)
Olet kuitenkin epäilemättä tosi hyvä työssäsi. Ja kiva ihminen muutenkin :) Hyvä Sinä!!! :)
tein todella suuren työn yhteen projektiin, joka sitten onnistuikin yli odotusten. Projektiin osallistunutta kollegaani kehuttiin vuolaasti, mutta minua ei mainittu sanallakaan. Kyllähän tämä turhauttaa ja ei oikein työmotivaatio enää tahdo riittää.
Kaikki kuvittelevat, että tiedät itsekin olevasi hyvä, joten et kaipaa kannustusta?
Ei siinä voi julkisesti ruveta selittämään, että kyllä minäkin tähän osallistuin... tökerö kollega sulla.
Ymmärrän, että ärsyttää.
tein todella suuren työn yhteen projektiin, joka sitten onnistuikin yli odotusten. Projektiin osallistunutta kollegaani kehuttiin vuolaasti, mutta minua ei mainittu sanallakaan. Kyllähän tämä turhauttaa ja ei oikein työmotivaatio enää tahdo riittää.
Mä huomasin saman asian. Mulla on tapana kehua kaikkia (opin kotona äidiltä), yleensä jossain vaiheessa tulee vastakaikua. Kokeile auttaisko. Rupeat kehumaan muita niin maan pirusti. Mutta tässä ensiapua: Hienosti hoidit työjutut, taidat muutenkin olla ahkera ja reipas! Jatka samaa rataa!
Kehut menee töissä aina muille. En muista että kotonakaan olisi koskaan kehuttu - siis lapsena. Ei koskaan. Ja omia lapsiani muistan todellakin kehua aina kun siihen on vähänkin aihetta!
On tiettyjä kavereita myös jotka kehuu aina jotain toisten juttuja, mutta ei vahingossakaan minun. Toisten ulkomaan matkoista ollaan myös aina niin kiinnostuneita, meidän matkoista ei kysytä koskaan mitään. Olen yrittänyt ajatella että ehkä se sitten on kateutta... Mutta vaikka mä olisin vihreä kateudesta jollekin, niin silti olen kiinnotunut heidän asioistaan ja pystyn sanomaan jos heillä mielestäni on jotain kivaa.
kova tekemään töitä, ahkera, kaunis, ystävällinen ja älykäs sekä ihana ihminen.