Uusi esimies vaatii sairauslomatodistuksen itselleen, aiemmin toimitettu palkanlaskijalle.
Kommentit (8)
Palkanlaskenta meillä kyllä tarkistaa koodit, mutta jos lääkärintodistus menisi suoraan palkanlaskentaan, niin mistä esimies tietäisi onko sitä toimitettu vai ei?
esimiehele voi näyttää, että todistus on, mutta hänen ei tarvitse tietää diagnoosista mitään.
Koodit saa selville netistä, ja kyllä ne täytyy esimiehen halutessa, sinne kiikuttaa esimiehelle :(
että esimies ei todistusta näkisi vaikka sen suoraan palkanlaskijalle laittaisitte?
Meidän firmassa ei sairasajan palkkaa saa jos ei todistuksessa ole minun puumerkkiä ja omalla sihteerilläni on lisäksi kopsut jokaisesta sairaslomatodistuksesta. Plaraan päivittäin sitä kopsukansiota, kun tarvitsen sieltä milloin mitäkin tietoa.
T: esimies
Minä valmistelen esimiehelle sairaslomahakemuksen, jonka liitteenä on todistus. Jos kyseessä on lyhyt sairausloma, josta ei saa Kelan päivärahoja, se todistus ei edes mene palkanlaskijalle asti. Hänelle menee vain päätös myönnetystä sairauslomasta.
t. sihteeri
Minä valmistelen esimiehelle sairaslomahakemuksen, jonka liitteenä on todistus. Jos kyseessä on lyhyt sairausloma, josta ei saa Kelan päivärahoja, se todistus ei edes mene palkanlaskijalle asti. Hänelle menee vain päätös myönnetystä sairauslomasta.
t. sihteeri
ja on byrokraattista touhua. Joka asiasta pitää täyttää joku lomake. Mutta pointti tässä oli se, että nimenomaan se esimies näkee sairaslomatodistuksen, ei palkanlaskija.
Mites hienossa puljussa ite oot, buahhahhaa?
Esimies päättää, onko kyseessä palkallinen sairausloma.