Sanokaas nyt, ikuiset kitisijät, mitä ostan vaimolle äitienpäivälahjaksi?
Jotta menisi kerrankin oikein. Tässä vähän perustietoa:
Ikä: 42
Naimisissa: 5-v.
Lapsia: 2
Mistä pitää: ei aavistustakaan
Mitä ostin viimeksi: en mitään
Kommentit (33)
mutta anna omaa aikaa!
Vie lapset viikonlopuksi pois ja anna vaimosi nauttia kodin hiljaisuudesta!
Miten olisi jos varaisit teille kahdelle pöydät vaikka joksikin päiväksi, menette kaksin syömään? Ei ne kultakorut vaan se aito tunne siitä että toinen haluaa olla minun kanssani ja välittää. Itse myös arvostaisin kovasti sellaista lahjakorttia, esim. jalkahoitoon tai hierontaan. Ne on aina tarpeellisia ja ihania. Intialainen päähieronta ei ole myöskään kallis ja on varsin rentouttava!!
en odota mieheltäni mitään, enhän sen äiti ole! viime vuonna vinkkasin, että ostaa sellanen minttu-viennetta jäätelökakku, ni ei tarvi leipoa :)
Tässä omaa listaa mitä haluaisin, tosin ikää 10 v vähemmän:
mariskoolin (keräilen eri värejä, puuttuu uusin)
Uusi kesäsesonki muumimuki ja kulho
omenanvihreitä iittalan kartiolaseja
kesä crocksit
lähinnä olen siis astiafriikki. Tykkäiskö vaimo jostain iittalan tai arabian jutusta? Kalevala korusta? Kirjasta tai lehdestä?
En mäkään miehelle keksi koskaan mitään, mutta itelle ois selvät sävelet :)
piti kysyä vielä, että ostaako se sulle isänpäivälahjan? tai siis miten muistaa?
Jos et muuta keksi, niin lahjakortti vaikka stockalle ja ja kielto ettei sillä sitten osteta muille mitään :)
Täytyy kyllä sanoa, etten ollenkaan tajua miten voi olla parisuhteessa jonkun kanssa ilman että tietää mistä tämä tykkää...
Äitienpäivänä lapset muistavat äitiään joten jos vastasit kieltävästi otsikon kysymykseen niin unohda koko juttu ja anna lasten hoitaa muistaminen. Lähinnä sun kannattaisi muistaa omaa mutsiasi jos hän vielä on elossa.
Huonosti menee, jos et tiedä, mistä vaimo tykkää.
Mutta olisko esim. joku hemmotteluhoito vaikka kosmetologilla, vai onko se teillä arkea? Myös esim. viikonloppumatka olisi ihana. Entä siivous tai ikkunanpesu? Voisit pestä itse lasten kanssa tai ostaa siivouspalvelun. Näistä ei jää myöskään sitä krääsää nurkkiin.
Itse saan tänä vuonna hiustenpidennyksen äitienpäivälahjaksi. Jee!
Mutta tässä jotain:
- lahjakortti johonkin hemmotteluhoitoon
- kaunis koru (vaikka snö:n, niistä monet tykkää)
- yöpaita / pyjama (jos käyttää sellaista)
- lahjakortti vaikka stockalle
Lisäksi ehdottomasti:
- kukkia
- aamiainen valmiiksi
ja mielellään:
- ravintolaan lounaalle
- tai ainakin kakkukahvit kotona
:)
aamulla teet aamupalan valmiiksi. Mielellään jotain vähän speciaalimpaa kuten shampanjaa/kuoharia mukaan. Myös kukkasia saisi olla pöydällä. Voi olla vaikka pihasta poimittuja.
Menet sitten herättämään vaimon paketin kanssa jossa voisi olla vaikka korvakorut, yöpaita, teatteriliput taikka lahjakortti kasvohoitoon. Rouvasta riippuen tietenkin.
Suureen ääneen kerrot häntä rakastavasi ja arvostavasi. Ja tottakai pidät huolen siitä, että lapset ovat omat korttinsa väsänneet.
Plussaa olisi tietysti, jos vielä viitsisit tehdä päivän tiskit.
Näin ei tule rouva pettymään ja uskon ettet sinäkään.
Kysytään nyt sitten samaan syssyyn, mitä mies sitten haluaisi lahjaksi. Kun meitä naisia on kerran näin helppo miellyttää, selvällä reseptillä. Mun mies ei lue, kuuntelee vain radiota, ei katso juuri telkkaria, ei urheile. Lähinnä samoille metsissä ja nikkaroi. Mitä ihmettä tollaselle?
Joka vuosi kaksi kertaa tuskassa mietin, isänpäivänä ja synttärinä.
mutta pidä huolta siitä, että lapset muistavat äitiään. Eli pidä huoli, että lapsilla on kortit valmiina. Mahdollisesti käytte hakemassa äidille kimpun valkovuokkoja tms.
Aamulla olisi hyvä jos mies heräisi aamulla lasten kanssa ja minä saisin jäädä nukkumaan. Mies voisi auttaa lapsia laittamaan aamiaista ja kortit esille (tiedän että lapset ovat niitä tehneet) ja tulla sitten herättämään minua suukkojen kera.
(Todennäköisesti minä taas herään normaalisti eli klo 6 ja mies jatkaa nukkumista 11 asti. Mur, mur...)
Jääkö silloinkin heidän vastuulleen että jotain on äidille hankittu? Vai saako äiti viettää äitienpäivää vasta sitten kun lapset ovat tarpeeksi isoja jotain järkkäämään???
Eipä tietenkään, mutta minulle on itsestään selvää, että juhlistan itsekin isänpäivää, koska mieheni on MEIDÄN PERHEEMME ISÄ. Hän on myös minun lasteni isä, ja se on minulle tärkeä tärkeä asia.
Samoin olen iloinen siitä, että mieheni aina järjestää ihanan äitienpäivän minulle. Minä olen tämän meidän perheemme äiti, ja sekin on minulle tärkeä asia.
Itse saan aamupalan sänkyyn, lasten tekemän kortin ja mieheltäni usein jotain puutarhanhoitoon liittyvän lahjan, uusia kasveja tai työvälineitä. Puutarhanhoito on harrastukseni ja ajankohtakin lahjoille sopiva : ) Tämän minä äitienpäivästäni haluan ja muu ohjelma sovitaan erikseen eikä enää niin tavattomasti juhlistella.
Ap, anna aamiainen + kukka. Lapset antaa kortin. Ja kysy hyvissä ajoin, mitä vaimosi toivoisi äitienpäivänä.
Illalla vielä kunnon pano.
Ei siinä mitään ostettua tartte. Paitsi jos vaimosi on ikuinen kitisijä, niin ostat kukat, suklaata ja kultakorun (ja kuuntelet kitinän rahanmenosta).
IPodiini sellaisen zeppeliinin muotoisen kajarin. Olen samaa ikäluokkaa. Matkaliput kahdestaan esim. toukokuulle tai syyspuolelle jollekin kaupunkilomalle olisi myös ihana juttu. Joku upea aito laukku esim. Lancelilta.
Halvemmista lahjaideoista tykkäisin upeasta ISOsta kukkakimpusta tai illallisesta kahdestaan esim. seuraavana viikonloppuna.
Lahjakortti kosmetologille?
Laitat aamiaista
esim
Patonkia, juustoa, kinkkua ja kurkkua + maitokahvi ja tuoremehua
hajuvettä, kylpytakin, CD:n, DVD-boksin jne. Niitä perinteisiä. Nyt sovittiin, että vie meidät ulos syömään. Mä tykkään sellaisista yhteisistä lahjoista nykyään, joista voidaan koko perhe nauttia kuten vaikka kylpyläreissu tai juuri tuo ravintolaruoka.
Noo... Kukkapuska, jos et tiedä, ettei inhoaa kukkia. Lahjakortti johonkin kivaan ravintolaan (ja tietysti lupaat hoitaa kodin sinä iltana, jos haluaa mennä syömään ystävän kanssa). Lahjakortti levykauppaan tai kauneushoitolaan, kylpylään? Joku koru?
Kirjoja tai vaatteita on turha ostaa, jos on ihan pihalla puolisonsa mausta (miten voi olla?)