Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvaako Kela taksimatkaa synnytyssairaalaan?

Vierailija
16.12.2008 |

Aiemmin korvasi, omavastuu oli n.9e.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei tarvitse edes mitään erityisiä todistuksia. Kelahan saa tiedon vauvan syntymäpäivästä ihan automaattisesti.

Olen itse asiaa kelasta kysynyt ja itsekin korvauksen aikoinaan saanut.

Ja jos joku ihmettelee, miksi synnyttämään pitää mennä taksilla, tässä tulee selvityksiä:

- Joskus vaan ei voi mennä synnyttämään ihan vaan kävellen, pyörällä tms.

- Kaikilla ei ole omaa autoa.

- Kaikilla ei ole sukulaisia tai muita läheisiä tai muuta luomuverkostoa, josta autokyyti synnytyssairaalaan järjestyisi.

- Kaikilla ei mene kodin vierestä julkisia kulkuneuvoja sairaalaan.

- Joka paikkakunnalla ei kulje julkisia kulkuneuvoja iltaisin tai öisin tai muulloinkaan.

- Joillakin on muitakin lapsia olemassa, usein isän pitää jäädä hoitamaan lapsia kotiin, ja äidin on mentävä muulla keinoin sairaalaan, usein äiti ei voi itsekään ajaa autoa synnytykseen mennessä.

- Jotkut on niin viisaista, etteivät tilaa ampparia, jos voivat mennä taksilla.

- Kaikki eivät ole niin varakkaita, että voisivat ajella taksilla.

- Kaikilla suomalaisilla on oikeus terveydenhuollon matkakulukorvauksiin tietyin perustein.

Minä hain aikoinaan kelalta korvauksen taksimatkasta. Minun oli ihan pakko mennä synnyttämään (suunniteltuun sektioon) taksilla, muuta kulkuneuvoa ei aamuyöstä ollut. Onnkesi sain matkasta korvauksen, sen verran köyhiä tässä ollaan.

Ai että rikkailla vain olisi oikeus tehdä lapsia? Ettei lapsia saisi tehdä ne, joilla ei ole varaa maksaa 50 euroa taksimatkasta? Huh!

Vierailija
22/30 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan yhteiskunta olis älyttömyyksiin mennyt ihmisten omien kulujen korvaamisen kanssa.

Mulla on kaverit menny esim. bussilla ja ratikalla, kun sairaalaan on lähdetty päiväsaikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omavastuu 9,25 e.

Vierailija
24/30 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan yhteiskunta olis älyttömyyksiin mennyt ihmisten omien kulujen korvaamisen kanssa.

Mulla on kaverit menny esim. bussilla ja ratikalla, kun sairaalaan on lähdetty päiväsaikaan.

En kyllä olisi itse pystynyt linkillä menemään. Ensin kävelyä kilometri, sitten linja-autolla, sitten olis pitänyt vielä suoriutua vaihtaan toiseen linkkiin.

Vierailija
25/30 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama sairaalamaksujen kanssa, kun nekin haetaan maksusitoumuksella sossusta. Ei tajua. Kyllä tuntuu oudolta, että aikuiset ihmiset, joiden velvollisuus elättää lapsensa, eivät pysty noita pieniä alun kuluja maksamaan. Herää todellakin kysymys, että ovat tälläiset vanhemmat valmiita kantamaan vastuun lapsesta? Vastuuseen sisältyy elatusvastuu myös!

Vierailija
26/30 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttämään julkisilla!

Vierailija
27/30 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa olla vaikkapa siellä missä se on pisin eli Lapissa. Ei sitä yli100km matkoja senteillä maksella.

Vierailija
28/30 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä mitä maksaa taksimatka, kun matkaa on melkein sata kilometriä. Olisi vain kohtuullista jos kela korvaisi.

Vierailija
29/30 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa älyttömästi nämä taksikorvausten byrokratiakulut. Jollakin maksaa taksimatka 12 euroa, hakee ja korvauksia vajaa kolme euroa, mutta kulut kelalle kymmenkertaiset.

Miettikääpä mitä maksaa taksimatka, kun matkaa on melkein sata kilometriä. Olisi vain kohtuullista jos kela korvaisi.

Vierailija
30/30 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kirjoittajan kavereidenkin kulmilla menee busseja ja VARSINKIN ratikoita alvariinsa, niin niitähän menee sitten joka paikassa muuallakin... *huokaus*