Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytysmasennusta vain nuorilla äideillä?

Vierailija
05.05.2009 |

Miksen tunne yhtään yli 30-v. äitiä, joka olisi masentunut synnytyksen jälkeen? Monia nuoria äitejä sen sijaan tunnen/tiedän...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on monia ongelmasta kärsiviä sairaalassa.

Jollain syynä hormoonit, jotka ihan sekaisin, ( todetusti ) jollain epärealistiset odotukset, huonot kokemukset jne. VARMASTI jollain puute jostain ravintoaineesta, mutta kukaan ei masennu psyykenlääkkeen puutteesta. Joskus masennuslääkkeet voi vähän auttaa, mutta eivät varsinaisesti masennusta paranna. Meillä psykiatrit / lääkärikunta on varsin lääkekeskeistä - eivätkä edes tiedä psyykelääkkeistä loppujen lopuksi kovin paljon.

Suomalaiset ovat jostain syystä masennusherkkiä ? Valon puute ? kulttuuri ? kateus ? ilottomuus ? syitä on monia .....

Se mikä ikä kenellekkin on paras lapsia saada on silloin kun se onnistuu/on ajankohtaista, ,minä en esim. luomusti enkä hoidoilla raskaaksi tullut ennen 30, jolloin onnistui hoidoilla ja 35 luomusti..... joten enpä taida olla liian vanha sitten.

Monesti ihan teiniäitiys on "pärjäämistä" ja eihän elämän tarvitsisi rämpimistä olla. Moni ex-teini äiti kuitenkin jättäisi myöhemmällä iällä miettien vähän myöhemmäksi lapsien teon - nyt puhun siis TEINI äideistä.

Vierailija
22/24 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuin synnytyksenjälkeisestä masennuksesta

ja raskauden aikaisesta riittävästä omega-rasvahappojen määrästä. en sanonut mitään "tavallisesta" masennuksesta. ja mistä tiedät että tuo "mielialalääkkeitä kaikille tarjoava" psykiatrisi joka luultavasti on lääkefirmojen kätyri, ei vain puhu ko. firmojen ja masennuslääkkeiden puolesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

repesin tällä ihan kunnolla :D

mä ainakin oon kiitollinen tosta omega tiedosta. sairastuin lievään masennukseen esikoisen jälkeen ja nyt yritetään toista ja olen pelännyt masentuvani pahemmin. nykyään syön omega 3 valmisteita säännöllisesti

tapahtuva yhden viestin perusteella leimaaminen. Minäkin olen nyt näköjään "omega-intoilija" kun yhden viestin kirjoitan omega-rasvahappojen puolesta... hohhoijaa.

Vierailija
24/24 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteellistä näyttöä tehosta ei siltikään ole, jos asia nyt ketään kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi