Käyttäydy kuin aikuinen nainen. Mitä tämä teistä tarkoittaa?
Näin unta jossa pappi sanoi minulle: Käyttäydy kuin aikuinen nainen. Loukkaannuin ja kysyin miten hän voi sanoa noin, koska teen kaikkeni muiden eteen. Herätessä mietin asiaa ja pohdin, voiko tarkoitus olla että otetta pitäisi hellittää ja olla tekemättä niin paljon muiden eteen ja vaatia itsellekin jotain. Ottaa sillä tavoin vastuuta itsestään, että viheltää pelin poikki ja alkaa elää omaa elämää eikä vaan olla perheen palvelija.
Kommentit (14)
Miksi tuohon sanaan tartuit, unohda se ja elä omannäköistä elämääsi
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, kun oikeasti koen että en elä niinkuin pitäisi, ainakaan omalta kantilta katsottuna ja nyt haluaisin tietää miten käyttäytyä kuin aikuinen nainen. Ap
Jos intuitio kertoo että uni tarkoittaa jotain, se yleensä tarkoittaa sitä.
Ei sellaista käytöstä olekaan sukupuolitasolla, sen sijaan voi sanoa että käyttäydy kuin aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, kun oikeasti koen että en elä niinkuin pitäisi, ainakaan omalta kantilta katsottuna ja nyt haluaisin tietää miten käyttäytyä kuin aikuinen nainen. Ap
Pukeudu siististi, älä meikkaa överisti, opettele kuuntelemaan muita, ole nöyrä, osoita mielenkiintoa muita kohtaan, hyväksy muiden erilaiset mielipiteet (vaikka et niitä kokisikaan omaksesi), älä postaa selfieitä someen ja poista aiemmat ankannokat,...
No joo, aikuinen ottaa vastuun itsestään. Se on iso osa asiaa. Toki aikuisuuteen liittyy muutakin (usein vastuuta muista), mutta se muu voi tulla vasta tuon itsestään vastuun kantamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukeudu siististi, älä meikkaa överisti, opettele kuuntelemaan muita, ole nöyrä, osoita mielenkiintoa muita kohtaan, hyväksy muiden erilaiset mielipiteet (vaikka et niitä kokisikaan omaksesi), älä postaa selfieitä someen ja poista aiemmat ankannokat,...
Ehkä sinun pitäisi opetella hyväksymään muiden ihmisten erilaiset ulkonäköpreferenssit eikä varsinkaan olettaa että naisten ulkonäön kontrollointi olisi jotenkin "aikuisen naisen" mitta.
Hoida valittamatta lapset, teinit, vanhukset, miehet, työt, paskat, kuset, kissat, koirat, talo, piha, rahat.. eiks se oo se perinteinen malli?
Vierailija kirjoitti:
Hoida valittamatta lapset, teinit, vanhukset, miehet, työt, paskat, kuset, kissat, koirat, talo, piha, rahat.. eiks se oo se perinteinen malli?
Tätähän minä olen aina tehnytkin. Lapsena huolehdin myös sisaruksestani sekä vanhemmistani. Siksi minusta tuli ylivastuullinen ja kadotin lopulta itseni. Sen sijaan että puolisoni kannustaisi minua omaan elämään, hän vaatii juuri noita mainitsemiasi asioita ja vielä valittaa kun "en tee mitään". Ap
Vierailija kirjoitti:
No joo, aikuinen ottaa vastuun itsestään. Se on iso osa asiaa. Toki aikuisuuteen liittyy muutakin (usein vastuuta muista), mutta se muu voi tulla vasta tuon itsestään vastuun kantamisen jälkeen.
Tämä on jännä juttu. Olen aina huolehtinut muista ja ottanut muista vastuuta. Olen pelastanut ihmishenkiä. Silti tuntuu jotenkin kuin en olisi itse oikeasti olemassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän minä olen aina tehnytkin. Lapsena huolehdin myös sisaruksestani sekä vanhemmistani. Siksi minusta tuli ylivastuullinen ja kadotin lopulta itseni. Sen sijaan että puolisoni kannustaisi minua omaan elämään, hän vaatii juuri noita mainitsemiasi asioita ja vielä valittaa kun "en tee mitään". Ap
Mutta jos olet aikuinen, vastuun kantoon ktsestä kuuluu myös se, että ymmärrät ihan itse hankkineesi lapset, teinit, vanhukset, miehen, työt, paskat, kuset, kissat, koirat, talon, pihan ja rahat. Joten niiden hoitaminen kuuluu sun omaan elämään. Et voi jättää sitä tekemättä. Mutta ehkä sulla on joku, jonka kanssa sen voi jakaa? Ehkä osaa näistä ihmisistä voi myös vastuuttaa itsestään? Ehkä jostain voi hankkitua eroon? Myy talo ja piha, muuta kerrostaloon. Pane teinit hoitamaan eläimet. Tai mitä se sitten sun tapauksessa onkaan. Etvoi jättää noits hoitamatta, kun olet ne kerran hankkinut, mutta voit vastuuttaa heitäkin, siltä osin kuin he ovat tarpeeksi aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Ota vastuu itsestäsi.
Suomeksi syytä miehiä kaikesta.
Eikö kukaan tosiaan tiedä mitä tarkoittaa että käyttäytyy kuin aikuinen nainen?