Naurettavia sellaiset ihmiset, jotka valittaa lasten huvipuistolipuista yms. Tuntuu
etteivät raaski muutenkaan mitään maksaa lapsiensa vuoksi :(
tunnetteko tällaisia?
Kommentit (64)
Kyllä se vaan kummasti vaikuttaa ihan kaikkeen hinnoitteluun. Mietinyt vaikka tuota huvittelukauden lyhyyttä. Suomessa se kate on saatava parissa kuukaudessa, kun jo Keski-Euroopassa tivolit voivat olla auki ympäri vuoden.
Ja jos et oikeasti ymmärrä, että pohjoinen ja syrjäinen sijainti ja harva asutus vaikuttaa ihan kaikkien tuotteiden ja palveluiden hintaan, niin kuinka oppimaton sitä ihminen voikaan olla!
Jos ei ole rahaa mennä, niin sitten ette mene, sehän on niin selvä, mitä ihmettä tuosta alkaa valittamaan?? Ei kaikki voi ostella jotain bemareitakaan vaan pitää tyytyä johonkin toyotaan.
tivoliin heidän perheellään ei kuulemma ole varaa mennä! :p
mutta, jos näin on, niin aikamoisen käsittämätöntä touhua.
kommentoida. :)
t. se bemarimiehen tuttu
Jos ei ole rahaa mennä, niin sitten ette mene, sehän on niin selvä, mitä ihmettä tuosta alkaa valittamaan?? Ei kaikki voi ostella jotain bemareitakaan vaan pitää tyytyä johonkin toyotaan.
tivoliin heidän perheellään ei kuulemma ole varaa mennä! :p
Lensivät edullisesti halpalentoyhtiöllä, asuivat matkalla kälyn veljen perheen luona ilmaiseksi, heidät haettiin ja vietiin lentokentälle pitkän taipaleen takaa, saivat ilmaisen kyydin Euro Disneyyn. Siellä lippujen hinnat olivat niin kalliita (aivan yhtä kalliita ne olivat olleet Euro Disneyn nettisivujen hinnastossakin...), että portilla käytiin sanaharkka, ketkä kaikki malttaa mennä sisään. Kaikki loppujen lopuksi tulivat, mutta lanko ja käly olivat valittaneet koko ajan, kun on niin KALLISTA, vaikka isäntäväki tarjosi paikan päällä jopa syömiset. Lisäksi sääkin oli koleahko ja sateinen - ihan säätiedotuksen ja vuodenajan mukainen, mutta nämä olivat lähteneet kesävetimissä matkaan.
Vierailijoiden emännällä on pitkä pinna, mutta tämän vierailun jälkeen hänkin oli ollut jokseenkin ryytynyt.
Meillä on kaupungissa parhaillaan Suomen Tivoli. Päiväranneke maksaa 28 e/kpl ja 10 lipun sarja 26 e. Tivoli on pystytetty kuraiselle kentälle ja laitteita on melko vähän - erityisen vähän n. 3-vuotiaille.
Meillä on 3 lasta. Jos ostan 3 ranneketta, se maksaa melkein 90 e. 90 e aika mitättömästä tarjonnasta on mielestäni ihan kamala hinta. Lisäksi aika moneen laitteeseen on mentävä 3-vuotiaan kanssa myös itse, jolloin joutuu maksamaan 3 e/kerta vielä ekstraa.
Vertailun vuoksi Linnanmäellä Pikkuhupi-ranneke maksaa 22 e ja minihupi 17 ja aikuinen pääsee minihupilaisen kanssa ilmaiseksi laitteisiin.
Olen siis kamala äiti, en suostu menemään tuonne Tivoliin. Onneksi meillä on ollut jo vuosia sopimus mennä kesällä Lintsille ja skipata Tivoli.
Ikinä en ole maksanut kolme-viisivuotiaiden kanssa menosta
Minä maksan ja odotan jo innolla mihin kaikkiin mennään. Otan eväitä mukaan kun lapset ei niin välitä mitä syödään. Otetaan paljon valokuvia ja videoita mitä katsellaan ympäri vuoden. Tottakai kaikki maksaa ja en ymmärrä tätä valitusmentaliteettiä, mutta en sellaisten ihmisten kanssa edes liiku :)
Lapsethan kyllä sen bemarin muistaa sitten isona. Tivolikäyntiä ei ;D
huvipuistolippujen hinnoista, JOS kuitenkin ostelee vuoden mittaan itselleen hömppää ja turhuuksia. Sellaisia ovat vaikkapa tupakka, alkoholijuomat, elokuvat, teatteri, paljot matkamuistot, "tarpeettomat" vaatteet ja kengät yms. Kyllähän tuota listaa riittää. Eri asia on, jos ei itselleenkään ostele turhuuksia. Mutta ehdottomasti olen sitä mieltä, että lasten huvipuisto ja tivoli eivät ole turhuuksia, kyllä niihin kesäisin laitan rahaa siinä missä lomamatkoihinkin.
meillä ei ole varaa kuin muutamaan härveliin eikä edes joka vuosi.
Tosin en usko, että lapseni sen takia mitään traumoja saavat.
Huomasitteko että eilen satoi kaatamalla :) Oletteko käyneet Hippoksen parkkipaikassa sateen jälkeen...
No, onneksi Tivoli ei meillä kuulu kevääseen, ollaan asuttu täällä vasta jokunen vuosi ja panostetaan mieluummin muihin hommiin.
Ymmärrän siis kannattavuusongelman kiertävällä tivolilla, mutta ei kaikkea silti tarvitse purematta niellä. Yhä edelleen satasen panostus parkkipaikalle kyhättyyn TIvoliin on mielestäni kauheasti - ostinpa sen sitten kolmena rannekeena tai irtolippuina, ei se rahasumma siitä kauheasti muutu, pikemminkin kasvaa.
Ja juuri tuo 3 e/1,5 minuutin ajelu autoletkalla on hinta-laatusuhteeltaan huono - siitä ei pääse mihinkään. Mieluummin Lintsille siis.
, JOS kuitenkin ostelee vuoden mittaan itselleen hömppää ja turhuuksia. ..., paljot matkamuistot, .
jos kuitenkin ostaa. Se on liian kallis niin sit ei osta, tarpeeksi kun ostajat vähenee niin kyllä ne miettii että nyt pitää hintoja pudottaa tai lisätä tarjontaa
Hmm, mitenköhän se menee... Mä kun olen taipuvainen ajattelemaan niin että niillä joilla on rahaa on myös "munaa" valittaa hinnoista ja ostaa silti liput tai mitä nyt ikinä ovatkin ostamassa.
MUTTA se ei tarkoita etteikö voisi VALITTAA siitä törkeästä hinnasta!!!
Suomessa kaikki maksaa enemmän kuin muissa länsimaissa: vaatteet, asuminen, ruoka, huvitukset...mikä ihme siinä Suomi-lisän taustalla on? Verotusko?
Miksi lippujen hinnat muuttuisi kun niitä ostetaan joka tapauksessa?
meillä ei ole varaa kuin muutamaan härveliin eikä edes joka vuosi.
Tosin en usko, että lapseni sen takia mitään traumoja saavat.
mulla itselläni oli melko köyhä lapsuus, ja siitä ihan oikeasti jäi traumat. Ja silloin elettiin jotain 70-80-lukua, mieti mitä se on tänä päivänä! Monet vanhemmat aina sanoo tuota, että en usko, että lapselle jää siitä köyhyydestä traumoja, mutta kyllä siitä ihan oikeasti voi jäädä pahatkin traumat. Mutta, jos ei ole rahaa, niin ei ole, eihän sille mitään voi, eikä sitä nyt kannata stressata. Mutta ei pidä tuuduttautua siihen uskoon, että ei se meidän lapsi mitään juttuja kaipaa - kyllä ne kaikki kaipaa samaa kuin kaveritkin.
näillä tivoleilla/huvipuistoilla on ihan hirveät kulut, ja jos ihmiset ei sinne enää mene, niin ei ne hintoja laske vaan menevät konkurssiin.
huvipuistolippujen hinnoista, JOS kuitenkin ostelee vuoden mittaan itselleen hömppää ja turhuuksia. Sellaisia ovat vaikkapa tupakka, alkoholijuomat, elokuvat, teatteri, paljot matkamuistot, "tarpeettomat" vaatteet ja kengät yms. Kyllähän tuota listaa riittää. Eri asia on, jos ei itselleenkään ostele turhuuksia. Mutta ehdottomasti olen sitä mieltä, että lasten huvipuisto ja tivoli eivät ole turhuuksia, kyllä niihin kesäisin laitan rahaa siinä missä lomamatkoihinkin.
Meillä ei mene mihinkään muuhun "turhuuteen" niin paljon rahaa kuin jokakesäisiin särkänniemen reissuihin. Ihan valtava raha. Ei harrasteta matkustamista, elokuvia, baarireissuja yms. Kyllä hirvittää kun ajattelee kuinka paljon sillä rahalla saisi vaikka vaatteita, joista kuitenkin on iloa pidempään.
Itse kävin huvipuistossa ekan kerran 7. luokalla ja lapsuuteni oli kuitenkin onnellinen. Monta kesää työskentelin huvipuistossa, joten niistäkin kesistä jäi pieni inho ko. paikkaa kohtaan. Aina sai henkilökunta kuulla sitä ainaista narinaa hinnoista ;) .
Hmm, mitenköhän se menee... Mä kun olen taipuvainen ajattelemaan niin että niillä joilla on rahaa on myös "munaa" valittaa hinnoista ja ostaa silti liput tai mitä nyt ikinä ovatkin ostamassa.
Nimenomaan. Olen mielestäni kriittinen kuluttaja ja haluan rahalleni myös vastinetta. En juurikaan osta krääsää vaan panostan laatuun. Samalla periaatteella ostan myös palvelua. Jos joku huvipuisto on hintansa väärtti, maksan siitä mielelläni vaikka suunnilleen tuplasti. Itse pidän esim. Muumimaailmaa hyvänä tuotteena ja nyt myöhemmin Väskiä kun lapset ovat isompia - jonkun toisen mielestä nuo ovat ihan peestä ja toivottavasti he tuovat mielipiteensä myös julki. Vain siten asiat kehittyvät.
Se, ettei mitään hintaa saisi kritisoida eikä palvelusta ja tuotteesta koskaan valittaa, on tosi suomalaista. Se nyt vaan maksaa sen verran. Ihmisiltä on mennyt jossain määrin tolkku. Niin näissä lasten huvitusten hinnoissa kuin ihan kaikessa muussakin.
täälläkin aina kesäisin siitä valitetaan, että valivali kun se lintsi on niin kallis että meidän jenna-jessica ei nyt pääse sinne kuin kerran kesässä, kyllä meidän jenna-jessican pitäisi päästä sinne ainakin kolme kertaa kesässä.
mutta, jos näin on, niin aikamoisen käsittämätöntä touhua.