Naurettavia sellaiset ihmiset, jotka valittaa lasten huvipuistolipuista yms. Tuntuu
etteivät raaski muutenkaan mitään maksaa lapsiensa vuoksi :(
tunnetteko tällaisia?
Kommentit (64)
Ei me siitä konkkaan mennä vaikka kerran kesässä mennään kahteen huvipuistoon. Meitä on 5 henkeä. Parisataa € siihen menee. Ei suuri summa jaettuna yhdelle vuodelle ja lapset odottavat aina KOVASTI. Muistavat myös varmasti aikuisena että saivat mennä eikä kukaan valittanut hinnoista.
Emme tod ole rikkaita, pikemminkin köyhiä, mutta lapsiin meillä riittää aina rahaa.
Se raha on ruokaan, vaatteisiin, taloustavaroihin.
Eli meillä ei lapset pääse huvipuistoihin.
On ne liput vaan ihan helvetin kalliita jos se raha pitää ottaa ruuasta pois!
meillä ei ole varaa kuin muutamaan härveliin eikä edes joka vuosi.
Tosin en usko, että lapseni sen takia mitään traumoja saavat.mulla itselläni oli melko köyhä lapsuus, ja siitä ihan oikeasti jäi traumat. Ja silloin elettiin jotain 70-80-lukua, mieti mitä se on tänä päivänä! Monet vanhemmat aina sanoo tuota, että en usko, että lapselle jää siitä köyhyydestä traumoja, mutta kyllä siitä ihan oikeasti voi jäädä pahatkin traumat. Mutta, jos ei ole rahaa, niin ei ole, eihän sille mitään voi, eikä sitä nyt kannata stressata. Mutta ei pidä tuuduttautua siihen uskoon, että ei se meidän lapsi mitään juttuja kaipaa - kyllä ne kaikki kaipaa samaa kuin kaveritkin.
Mulla oli itselläni todella köyhä lapsuus. Harvoin sain tehdä yhtään mitään. Vaatteita sain uusia pari kertaa vuodessa MAX. Enkä saanut ikinä sellaisia tavaroita kuin muut lapset saivat. Ja ajatelkaa miten vähän siihen aikaan lapset saivat tavaraa verrattuna nykypäivään!!!
Kyllä siitä on jonkinlainen katkeruus jäänyt. En ainakaan aio omille lapsille valittaa jatkuvasti miten köyhä olen, ja miten vähän rahaa meillä on ja syyllistää sitten heitä suurinpiirtein että ovat olemasa ja maksavat mulle rahaa:(((.
ja vielä isolla. Eli ei koskenut sinua.
Sulkevatko ne toisensa pois?
Me käymme joka kevät tivolissa ja kesällä yhdessä huvipuistossa (Linnanmäki tai Särkänniemi). Lisäksi Ähtärin eläinpuistossa, Korkeasaaressa, Muumimaailmassa, Puuhamaassa tms. Yhteensä 1-2 kohteessa per kesä.
Syksystä kevääseen perheen elämä on arkista, emme juurikaan matkustele tms. Minusta ei ole ollenkaan liikaa satsata vuosittain sekä tivoliin että 1-2 kesäkohteeseen. Ne tarjoavat lapsille ihania muistoja ja tuovat mukavaa vaihtelua tavalliseen kotona ja mökillä lomailuun.
Rahaa saa palamaan paljon turhempiinkin asioihin! :)
8
Meillä periaatteessa sulkee. Käydään 1-2 kohdetta kesässä. Meillä on 2 kesämökkiä (tai siis molempien vanhemmilla on), joilla molemmilla tykätään olla ja puuhata kaikenlaista, mm. veneillä. Yhtenä vuonna lapset saivat valita lähdetäänkö Särkänniemeen vai ajetaanko suoraan mökille - täysin uskomatonta mutta lapset halusivat mökille. Ei ole niinkään kustannuskysymys, mutta en oikein edes ymmärrä mitä lapset saavat siitä, että joka kesä juostaan kaikki paikat läpi. Muumimaailma on ihan kiva, mutta käynti parin vuoden välein on ollut ihan riittävä. Mutta tää on kesän kynnyksellä ihan vakioväittelyn aihe ja kaikilla ei tietenkään ole edes mahdollisuutta esim. lomailla mökkeillä. Veneretki saareen telttailemaan on kuitenkin lapsille varmasti yhtä suuri elämys kuin jokavuotinen käynti Puuhamaassa. Nuo vaan ei meillä arvoasteikossa ole niin kauhean korkealla, joten ehkä siksi ne tuntuvat kalliilta panostukselta siihen nähden mitä siitä saa.
Eli kyllä mustakin 1-2 kohdetta per kesä on ihan ookoo ja niinj toimimme itsekin.
Mutta siis usein täällä on "normina" käydä joka ikisessä landiassa joka ikinen kesä :)
Meillä siis periaatteena yksi huvipuisto joka on Lintsi, Särkänniemi tai Vaasalandia ja sit juuri joku eläintarha, Muumimaailma, Junibacken tme.
T: Edellinen lukihäiriöinen mökkeilyyn panostaja :)
Mutta kyllä se mökki myös maksaa. Ellette mene ilmaiseksi sukulaisille.. Ja me viemme tuliaiset jos käymme toisten mökillä ja hyvät ruoat, niiden summaksi tulee myös maltaita!
käytiin kerran kesässä Linnanmäellä ja sitä odotettiin kovasti. Tämä siitä huolimatta, että olimme köyhä perhe ja lapsia oli seitsemän. En usko, että kovin monilla voi jäädä siitä rahasta kiinni, jos vaikka koko vuoden säästää siihen. Eri asia sitten, jos kukaan perheestä ei halua Lintsille.
Oman lapseni kohdalla en todellakaan pidä Lintsiä tai muita huvituksia turhana. Päinvastoin, kierrettiin jo ennen lasta miehen kanssa Euroopan huvipuistot läpi ja nyt olen suunnittelemassa samaa lapsen kanssa, kunhan vähän kasvaa.
Meillä ei olisi mitenkään rahaa laittaa 200 euroa johonkin huvipuistoon, sille rahalle on tasan tarkkaan muuta käyttöä. Ruokaa sillä ostaa jo kahdeksi viikoksi.
Onneksi on näitä halvempiakin huvituksia lapsille, tuntuu että joka paikasta vain nyhdetään rahat pois. Ja kyllä ne lapset muistelevat ja arvostavat oikeasti ihan tavallisia juttuja, joita tehtiin lomalla vanhempien kanssa, enemmän kun huvipuistoretkiä.
Huvipuistot ovat oikeasti aika stressaavia paikkoja.
silloin ne ei olleet liian kalliit. Ainut millä hintoihin voi vaikuttaa on kuluttajan käytös. Menee halvimpaan huvipuistoon, jos pakko on mennä; niinhän sitä ostetaan muutakin halvinta.
Minusta tuntuu että lapsille jää suurimmat traumat siitä kun ne viedään huvipuistoon ja vanhemmat koko ajan kitisee miten kalliit liput... ja nyt pitää käydä niin ja niin monessa vatkaimessa kun kerran rannekekkin ostettiin. Nauti siinä sitten syyllisyydessä...
32, siinä olikin sana JOS ja vielä isolla. Eli ei koskenut sinua.
Eli minua ei koskenut se että saa valittaa (kuten teen) jos ei muutenkaan käytä rahaa "turhuuksiin". Kiva tietää.
luuletteko että noi yritykset tekee tuota ihan vaan hyvää hyvyyttään? Jos ei ole rahaa mennä, niin sitten ette mene, sehän on niin selvä, mitä ihmettä tuosta alkaa valittamaan?? Ei kaikki voi ostella jotain bemareitakaan vaan pitää tyytyä johonkin toyotaan. Ne menee, joilla on varaa. Jos juuri teillä ei ole varaa maksaa noita hintoja niin mitä ihmettä te valitatte? Ei ne paikat silloin ole teille edes tarkoitettu!
Muutenkin pienituloisilta lapsiperheiltä nyhdetään rahat pois, jotta saataisiin kierrätettyä ne rahat minne?
Jos hintoja pudotettaisiin, niin asiakkaitakin olisi paljon enemmän. Ei ole kiva tulla nyhdetyksi, silloin yleensä äänestääkin jaloillaan.
eikä todellakaan mennä montaa kertaa kesässä. Ja minusta siitä on oikeus sanoa, lapsillekin, että sen hinnan takia ei kovin moneen juttuun mennä. Ei minusta lapsia tarvitse suojella sellaiselta ajattelulta, että eletään sen mukaan mitä on. Ja kyllä lapsiin kuluu meillä rahaa. Soittotunnit ja muut harrastukset maksavat, vaatteita menee meidän laumalle ihan kiitettävästi, samoin urheiluvälineitä, polkupyöriä jne.
Emmekä aja bemarilla.
Ymmärrän häntä tavallaan, koska on ns. köyhä, vaikka käykin töissä. Lapsia on 2 ja mies työtön.
Toisaalta taas välillä ärsyttää hänen tapansa koska, rahaa löytyy kyllä alkoholiin ja tupakkaan, mutta ei lapsien huvituksiin.
Mä itse olen huomioinut että jos lähdetään vaikka lintsille, niin kyllähän siellä rahaa saa menemään ja sitä menee paljon, mutta ei mua se sinänsä häiritse, sinne on menty pitämään hauskaa ja se huvi maksaa. On sen arvoista, jälkeenpäin lapset jaksaa monta päivää vielä hekumoida laitteista ja muusta hauskasta mitä koki.
jota referoit. Miksi käännät ja väännät asian päinvastaiseksi? Siinä oli nimenomaan ajatus, että turha valittaa, jos samalla ostaa hömppää.
En jaksa joka asiaa mitata rahassa. En tarkoita että tuhlata pitäisi, mutta miksi ruoskia itseään jonkun kahvikupin tai huvipuistolipun takia?
8
Muistakaa, että meille monilapsisille perheille yksi tai kaksi ranneketta ei riitä, joten kyllä siitä lopputuloksesta tulee ihan iso summa.
rahaa olisi lippuun mutta katson sen hintavaksi suhteessa minun kiinnostukseen. Joten en mene, mutta en valita.
Tämä hinnoista valittaminen on suomalaisten perisynti.. huonoa omatunto podetaan jo kupillisesta kahvia.. se on niin kallis, kotona olisi saanut paljon halvemmalla.
Minä ajattelen asiaa niin että kun minä käytän palveluita, huvipuistoja ja kahviloita. Siitä hyötyy kaikki, tulee työpaikkoja ja verotuloja, ja minäkin saan arkeen pieniä iloja..
En jaksa joka asiaa mitata rahassa. En tarkoita että tuhlata pitäisi, mutta miksi ruoskia itseään jonkun kahvikupin tai huvipuistolipun takia?
Sulkevatko ne toisensa pois?
Me käymme joka kevät tivolissa ja kesällä yhdessä huvipuistossa (Linnanmäki tai Särkänniemi). Lisäksi Ähtärin eläinpuistossa, Korkeasaaressa, Muumimaailmassa, Puuhamaassa tms. Yhteensä 1-2 kohteessa per kesä.
Syksystä kevääseen perheen elämä on arkista, emme juurikaan matkustele tms. Minusta ei ole ollenkaan liikaa satsata vuosittain sekä tivoliin että 1-2 kesäkohteeseen. Ne tarjoavat lapsille ihania muistoja ja tuovat mukavaa vaihtelua tavalliseen kotona ja mökillä lomailuun.
Rahaa saa palamaan paljon turhempiinkin asioihin! :)
8