.:¨' * ' ¨NELIAPILOIDEN viikot 19 ja 20 ¨' * ' ¨:.
Ja uutta pinoa pukkaa....
NELJÄTTÄ KUUMEILEVIIN KUULUVAT:
Nikki, oma ja miehen ikä, lasten iät, paikkakunta, yritys aloitettu
Axuliina, Kolme ihanaa poikaa 02/04, 06/06 ja 06/08, perheessä olisi paikka sille pikku-eerolle
El-lena, 38, mies 41, pk-seutu, t00, p04 ja p05, syksystä -08
Eltemia, 35 ja 37, Keski-Uusimaa, t+p/98, t/06, 9/2008
Hiisku84, 24 ja 25, Kymenlaakso, -04,-06 ja -08, haaveillaan yhdessä,mutta vielä ei olla tosissaan ;)
Hoppenkoija, 30 ja 31, Etelä-Eurooppa, 03/02, 10/04 ja 12/07, Aikaisintaan 2009, jos ollenkaan.
Hölppä, 33 ja 34, Pirkanmaa, -97, - 01, -05, Heti kun uskaltaa, 4. erot on ollu hyvä.
jalkkis, 33 ja 36, etelä-pohjanmaa, p-00,t-03,p-06, taas kuumeillaan ja kierukka lähtenyt(?)...
Kaksosveet, 30 ja 33, pk-seutu, pojat 03, 05+05, haaveissa vauva loppuvuonna 2009/keväällä2010
leppäkerttunen, 38 ja 40, ulkomaat, 6, 4 ja 2, 03/08 eka " yritys" pitkän pohdinnan jälkeen
maggie84, 24v ja 23v, kymenlaakso, pojat 02/04 08/05 ja 11/07, tjot:)
marjaleena, 26 ja 29, Etelä Karjala, 3/01, 2/03 ja 4/06, Yritys aloitettu: 6/08
mimmuli2010, poika 02/04, tytöt 3/03 ja 10/05, alkuvuosi 2009
minttum: T01 ja P03 + 04, tilaa olisi vielä yhdelle, miestä pehmitellessä
minä79, 30 ja 29, Pohjois-Suomi, pojat 02, 04 ja 07, heti
myllerispyy, tytöt -97, -04 sekä poika -02. Neljäs lapsukainen on "työn alla"
nani76, 33v ja 35v , Päijät-Häme, Pojat 02/95, 08/99 ja 08/07 kuopukselle pitää kaveri saada
pönttö-örvelö, molemmat 27v, kymenlaakso, pojat 06/02, 08/03 ja 08/07, ehkä joskus...
rouva77, vähän yli kolmekymppinen kotiäiti, Pirkanmaa, pojat 1/05, 3/07 ja 7/08
RvaRuusu, olen 31v. ja mies 34v., lapset poika -97, tyttö, -99 ja poika -07, Pohjois-Savo, aloitettu 14.4. 09 ;-) :x
Sintagma, 27 ja 34v, t01, p04, t08, PK-seutu, ei vielä yritetä kun mies vastustaa ;-)
susku76, 96, 01 ja 02 -tyttöjä
toukokuunäiti 25v,mies 28v poijat 05/04,11/06 ja 11/07
tölökki 36v+36v lapset 4/o3 7/o5 ja 4/o7 Uusimaa, äiti kuumeilee isä toppuuttelee
viveli, 32v ja 36v, isoveljet 07/03 ja 04/06 ja pikkuneiti 03/08
äitix3, Pk-seutu, p01, t05 ja p06
Plussanneet NELIAPILAT ;)
~mani, 26 / 28, Pirkanmaa, 02, 05, 07 Poijaat, LA 10.4.2009
~Tari, 35 ja 37, Ylä-Savo, poika -03,tyttö -04, tyttö -07, LA 3.6.09
~Helinä-78, 30 ja 29, Itä-suomi, pojat -01 ja -03 tyttö -05, LA 18.6.09
~karamelli, 35 ja 37, Etelä-Suomi, -97, -99, -03, LA heinäkuussa 2009
~Miksuliinu, 32 ja 34, Keski-Suomi, poika 10/00, tyttö 3/02 ja tyttö 8/07, LA 2.7.09
~joma_, molemmat 25v (vm83), Oulun lääni, 6v, 4v ja 1v4kk, plussattu
~sani-74, 33 ja 40, Pohjanmaa, t01, t03, t6/07, LA 31.7.09
~nelkku, 27v, Keski-Suomi, LA 10.8.2009
~maalaisomppu, 32 ja 35, Keski-Suomi, pojat 05/99 ja 03/02 ja tyttö 12/04, la 25.8.2009
~premium, 34 ja 32, Vihti, tytöt 02 ja 05, poika 07, LA syyskuun alku 2009
~maren74,Oma ikä 34, mies 29. tyttö-00, poika -02, tyttö -05. Pohjanmaa LA 10/09
~naperotx4 (ent.tytöt040507) : la 14.11.2009
~mammariini, 32v ja 36v, Satakunta, Pojat 04/03, 06/06 ja tytär 10/04 LA 25.12.09
Vauvautuneet NELIAPILAT ;)
~tytöt040507 poika 25.3.08 4800g, 52cm rv 42+1
~3_x_äippä tyttö 26.9.08 4110g, 51cm, pipo 37,5cm
~AngelEyes tyttö 6.10.08 3855 g, 49 cm rv 38+6
~AIHA poika 12.11.08 4490g, 52.5cm, pipo 37cm rv39+4
~ Helmikukka75, POIKA 12.2.09 klo. 13.54. Painoa 4300g, pituutta 51cm.
~ Zeldatar POIKA 05.03.09 (41+0) 4326g 53cm
~ Helmielina TYTTÖ 2.4 (39+6)kello 8.17 Pituutta 48,5cm ja painoa 2960g, pipa 34cm
SUURET ONNITTELUT JO PLUSSANNEILLE JA VAUVAUTUNEILLE NELIAPILOILLE!
Pahoittelut ja lämpimät lohtuhalit vauvansa menettäneille ja keskenmenon saaneille ;´(
Kommentit (20)
Miehillä on jännä peli-ilta meneillään niin aattelin ite tulla tänne aikaa viettämään...aattelin laittaa uuden pinon ku taas tais kaks viikkoa vierähtää...
mimmuli: Ihanaa kuulla ettei sieltä loop-hoidosta ole kirjettä laittaneet, ja että nyt näyttäs että se hoito ois vihdoinki onnistunut!! Toivotaan että se lokakuinen papa näyttää puhdasta! bd bd bd Jaksuja sulle kovasti aika rankalta kuulostavaan arkeen! Oot kyllä ollu tosi reipas =D Kiitos peukutuksista!
Meillä onki huomenna jännä päivä ku ootellaan Mammariinin ultrakuulumisia! Kovasti onnea vielä matkaan toivotan ja peukkuja pitelen että kaikki olis tosi hienosti!
Aivan järkyttävä nälkä...yritän tuota mahaani huijata porkkana-ja lanttutikuilla mutta aika heikolla menestyksellä...jostain syystä tuo pömppis murisee vain enemmän =DD Mää vihaan yli kaiken tätä jatkuvaa laihista...miks mää en sais joskus olla ees sellanen normipainoinen vaan aina tarttee tuota painoa kytätä...tosi rasittavaa....Mää syön muuten oikein ja oikean määrän mutta välillä aina repsahtaa noihin herkkuihin...joita ilman olen taas pystyny olemaan muutaman viikon mutta eipä se tuota painoa ole laskenut...täytyy ruveta miettimään jotaki muuta...Sorke valitukseni!
Nyt menen rääkkäämään itteäni vielä noilla koirulisivuilla....
nani kp3
Mukavaa tiistaita kaikille, eka ultra takana ja kaikki näyttäisi olevan hyvin, näkyi yksi sikiö ja syke ;) Viikkoja vastasi 6+4.. Lääkäri kysyi onko minulla paino noussut edellisissä raskauksissa ja onko sokerirasitus ollut ok vai onko siinä olut häikkäää. Rasitus onneksi aina mennyt ok, mutta kehoitti varomaan sokeria, sen visssiin todettu osittain ainakin aiheuttaneen keskenmenoja, joten sitten tein päätöksen että karkkilakko alkoi, muita paheita, kun ei ole.... hyvä tausta mulla kuitenkin kuulemma on, että toiveikas saa olla ettei tämä menisi kesken.
PLUSSATUULIA!!!!
Iloissaan
Mammariini rv+64
kun katoin ton lopun rv +64 :)
Onneks ei voi olla noin pitkä aika odottaa
siis rv 6+4
Mammariini
...onnittelemaan Mammariinia aivan ihanista ultrakuulumisista!! Nyt on sitte yks huoli hartioilta pois...mutta eipä ne huolet taida meiltä äiteiltä koskaan kokonaan loppua :) Mutta nyt oikein hyviä vointeja sulle eteenpäin ja toivon totisesti että pienokaisen saat syliisi painaa ensi jouluna!! Siis aivan ihana joululahja teille! Enkeleitä ja tarrasukkia matkaan!
tuonne ootuspuolelle nyt sitte taitaa matkasi jatkua, käyhän kuitenki meitä aina välillä täällä moikkaamassa ettei tuu ikävä! (vaikka käyhän mää vaklimassa tuolla toisellaki puolen tai melkeimpä se alkaa olemaan ittensä rääkkäämistä...mutta käyn siis seuraamassa "tuttujen" odotusaikaa erittäin mielenkiinnolla ja myötäeläen)
Aika jännä tosiaan tuo sokerijuttu...eihän tässä taida uskaltaa kauheesti sitä napsia ees nyt yrityspuolella tosin eipä siitä taida olla näillä kiloilla haittaakaan...
Mutta eipä tässä sen kummempia...tulkaahan muutki pinoilemaan!!
taidanpa mennä lukemaan vaikka uutta Pattersonia...
nani kp4
nyt kun on pihahommelit saanu alulleen =)
Mammariinillä on siis asiat enemmän kuin hyvin.. Hienoa että ultrassa kaikki hyvin.. Voi jospas sitä itsekin joskus pääsis tonne odottajien puolelle ja kokemaan sen kaiken vielä kerran mitä raskaus tuo tullessaan =) Tervemenoa mutta käyhän ilmoittelemassa välillä kuulumisia!
Nanille kiitos uudesta pinosta. Ja osanotoista, jälleen! Kyllä se nyt on niin että tämä kierto menee "harakoille", ei isäntä kerkee palailla kotiin ihan vielä kohtakaan.. ja seuraavaakin kiertoa "jännäilen", ei ole vielä seuraavat tulevat työreissut täysin vahvistuneet joten taitaa mennä taas monta monta monta aikaa ennen ku ois ees toiveissa YRITTÄÄ raskautua. Joskus tää homma tökkii sitten ihan urakalla, mutta toki, onhan se harjoittelukin todella hauskaa =)
Sulla noita oireita oli, ilmaantu ihan niinku mullakin. Luulis ettei niitä voi niin vahvasti kuvitella mutta siihen kai sitä tää pää kallistuu ku mikään vahvakaan tunne ei tuota tulosta!
Miehelle pettymystäni tilitin ja valitin, mutta onneksi on edes toinen toiveikkaana tulevaisuuden (vauvan) suhteen. Tuntuu hyvälle ja rauhoittaa mieltä kun tietää kuitenkin etten ole yksin osallisena pettymyksiin vaan toinenkin on mukana täysillä vaikkei sitä koko aikaa niin selvästi esille tuokaan. Taitaa nuo miehet monestikin olla sellaisia luonteeltaan ettei ne jaksa koko aikaa kuitenkaan asioita puida ja hehkutella.. mahdollisimman vaikeaselkoisesti kirjoitettu, mutta ehkäpä saatte selvän tai sitten ette =)
El-lena (kirjoitinkohan sen oikein) .. eli samaan aikaan on yritys aloiteltu, niinkös se meni.. olikos ne sulla otolliset ajat käsillä vai? Peukut pystyyn!!
Jaa, sokerit piiloon? Kyllä pitäis taas ottaa itseään niskasta kiinni.. Meni tuossa muutama viikko ihan ok, mutta vappu tuli väliin ja tuntuu että on ehkä tullu syötyä itsensä turvotuksen partaalle.. siis oikeesti. Sormetkin kun on melkein ku nakkimakkarat. Kumma että vaikka minäkin oon lähes koko päivän liikkeessä, millon lenkillä ja millon lapion tai muun varressa pihalla niin heti se rankaisee jos suuhus jotain laitat. Sinällään en ole ylipainoinen vaan ihan normimitoissa, mutta paluuta entiseen ei tunnu silti enää olevan.. pitäis saada jokunen kilo pois mutta jospa se tässä kesän aikaan lähtis.
jaahans... nyt on ehkä kolmannet kahvit juotu ja lähdettävä askareisiin.. Hirmusti tsemppiä ja niitä plussatuulia teille kaikille, käykäähän tosiaan kirjoittelemassa kuulumisianne.
myllerispyy
Pihahommat vieneet minutkin niin että eipä ole tullut lähiaikoina paljon koneella istuttua. Kaikki liikenevä aika on mennyt vain pihaa haravoidessa ja kukkapenkkejä sekä tuota pientä kasvimaata kuokkiessa. Aivan ihanaa tämä kevät!!!! Koko pitkä ja (toivottavasti) lämmin kesä vielä edessä päin!!!!!!!
On päässyt tämä minua pitkään ja hartaasti piinannut vauvakuumekin välillä hautautautumaan johonkin kurpitsapenkin syövereihin. Ihan hyvä sinäänsä ottaa sen asian kanssa välillä ihan rennosti ja odotella että ne menkat edes ilmaantuisivat. Toisina päivinä vaan on alkanut tuntua vähän liiankin helpolta, mukavalta ja rennolta... Lapset leikkivät pihalla ja äiti saa haravoida kaikessa rauhassa. Jaksaisiko sitä ihan oikeasti vielä kerran aloittaa kaiken ihan alusta..?
Ei mutta nyt onkin jo tosi kiire hakemaan esikoista eskarista!!!!!
pönttis
Mammariinille onnea plussasta
Täällä vappu meni ihan hyvin mutta pääsiäinen oli aivan hirvee koska koko perhe oltiin kovassa oksennustaudissa joka iskí muhun kaikista pahiten ja mitään en saanu syötyy ja juotuu kolmeen päivään ja sen takia laihduin noin 10kg.
Eilen illalla oli pakko kokeilla josko saisin kuultua vauvelin sydänäänet dopplerilla ennen nukkumaan menoa ja löysinkin pienen etsimisen jälkeen.
Jonsku+lapset sekä masu rv 11+3
On tosiaan ollut kaikkea puuhaa niin paljon, että koneella istuminen on jäänyt taka-alalle -oon tietty käyny pikana lukemassa teidän kuulumisia:)
mammariinille lämpimät onnittelut hienoista ultrakuulumisista!!! Ihanaa!
Meille ei mitään uutta kuulu. Mies on kertausharjoituksissa koko viikon, ja mä yritän suoriutua yksin kaikista lasten vimisista ja tuomisista ym, ja hyvin on tietty kaikki mennyt. Ja on ollut hyvä syy lopettaa työt kerrankin ajoissa:) Kiertopäiviä en ole laskeskellut tarkemmin, eikä ole juuri ehditty/jaksettu touhutakaan.
Mulla on nyt tosi hyvä fiilis koko kuumeilussa! Vauva ei pyöri joka hetki mielessä, eikä tarvi kuulostella oman kroppansa jokaista nippaisua tai tutkia limoja ym. Aika monta kuukautta mä ehdinkin vouhottaa...Ei ole enää paniikkia tulla mahdolisimman nopeasti raskaaksi, vaan mä herkuttelen ajatuksella, että jos tässä tän vuoden puolella vaikka onnistuis, niin olis ihanaa:) Eikö sellainen sanontakin ole, että "kiireellä tulee vain kusipäisiä lapsia"? ;) Luomusti mennään ainakin alkukesä.
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille kauhian paljon!
Eltemia
Tosiaan se on taasen perjantai-ilta! Olen kyllä niin viikonloppu ihminen ku joku voi ollakkaan...tosin en taida kyllä olla ainut! =D
myllerispyy: No voihan kurjuus ku tää kierto menee harakoille! Ihan on epistä!! No, toivottavasti ukkokultasi tosiaan ehtii saapua kotiin sitte seuraavan kierron tärppipäiviksi ettei mee kahta kiertoa hukkaan!
Kiitos osanotostasi...täti on nyt häädetty...tänään sais sitte taas pitkästä aikaa "koko hoidon" =DD eli meilläki taidetaan vain kovasti ainaki harjoitella ku tekee noin tiukkaa saada tärppiä...mutta onneksi tosiaan tuo tärppäily on mukavaa =DD
On se tosiaan ihme juttu tuo naisen yläpää...miten ihmeessä sitä voi olla joka kk valeraskaana?? Ihan on oireet ja kaikki...mutta niinhän tuo edellinenki tais olla tärppi just sellasesta oireettomasta kierrosta...joten jos siitä pitäs jotaki tajuta niin laittaa nuo "oireet" jus tädin tulon piikkiin...
Moikka Pönttis taas pitkästä aikaa! Oot sitte malttanu päästää haravan varresta irti! =DD Sulla se täti ilmeisesti antaa ootatuttaa...mutta jospa se ei tuliskaan sitte ollenkaan?! =D Noh eikö sitä monesti plussaakki ku tuolleen rennosti ottaa?!?!? =D
Samaahan sitä oon itekki miettiny....tähänkö vielä lisää, mutta kuitenki taas...joku meiltä kyllä puuttuu...
naperotx4: Hui ku hurjalta kuulostava pöpö teillä ollu! Et sitte kuitenkaan tippaan joutunu? Mutta onneksi ootte paranemaan päin! Miten ihmeessä sullaki noita viikkoja on jo noin paljon!?! Kamalan paljon hyviä vointeja sulle odotusajallesi!
Ja Eltemia! Vai että luomulla meette...noh ties vaikka se oiski just se juttu mitä tarvitsette!? Jospa se vaikka tärppäiski ihan luomuna, ois kyllä tosi ihanaa!! Joten eiku peukut vaan pystyyn! bd bd
ON: täti siis selätetty tällä erää ja kupit heitetty kaapin perukoille...jospa sitä ei tarttis sieltä pitkään aikaan taas esille ottaa (taitaa taas olla vaan toiveajattelua...)
Just sain siivottua taasen (en siis todellakaan ole mikään siivousihminen!!!)...
veli morsiammineen tulevat yöksi...ovat menossa tuonne Viron puolelle lomailemaan...jospa tää siisteys ees sen aikaa pysys ku ne tulevat...tahtoo olla niin lyhytaikasta tää siisteys tässä miestenmaailmassa ja aika rankkaa sen ylläpitäminen ku eihän nuo "naistenhommia" tee....noh ukkokullan puolustukseksi voin sanoa että kyllä se joskus pölyrättiin tarttuu...
Jospa sitä lähtis taas kirjan pariin ku ei taida muutakaan olla...Hyvää viikonloppua kaikille ja plussapuhuri puhaltakoon!
nani kp7
Nyt piti taas tulla tänne lukemaan kuulumisia ja toki kailottamaan niitä omiaan =)
Pönttis: Ihanaa todella kun ilmat ovat lämmeneet ja alkaa luontokin olla vihreänä. Uskon että pihan laitossa hommaa riittää ja ajatukset siirtyvät toisaalle välillä täst vauvan teosta....
Nani:Nyt todella peukutuksia teille, että tämä kierto olisi se tuottoisa kierto.
Minä kanssa painiskelen edelleen tuon painon kanssa ja ei meinaa porkkanat upoa enää sitten millään, mutta koitetaan jaksaa =)
mammariini: Ihania uutisisa toit sitten mukanasi ultrasta!Todella kovasti onnea toivottelen teille ja saatte kyllä maailman parhaan joululahjan.
Omaa napaa: Nyt kuume ponkaissut todella pahasti päälle ja kierukan menen poistamaan maanantaina. Minulle sanottiin ekan Loop-hoidon yhteydessä, että raskauttaa saa yrittää heti kun on kulunut tuo 4vkoa hoidosta ja vuoto päättynyt, silloin ainoastaan tuo ensimmäinen kontrolli aika siirtyy pidemmälle.
Meinaankin nyt maanantaina kysellä gyneltä, että mitkä riskit ovat jos nyt heti aloitamme yrityksen, eli lähinnä kuinka todennäköistä on että muutokset uusiutuvat ja voiko raskaus pahentaa asiaa?
No maannatina olenkin sitten viisaampi ja toki tulen jakamaan tiedon kanssanne =))
Nyt toivotan kaikille MAHTAVAA ÄITIENPÄIVÄÄ
-Mimmuli-
Nani:oisin joutunut tippaan jos ei ois parin päivän sisällä loppunu ku sinne soitin ja onneksi loppui jo ennen ku sairaalaan jouduin.Viikot tuntuu kyllä menevän hurjaa vauhtia eteenpäin enää on vaa 8 viikkoa ni ollaa jo puolessa välissä raskautta.
Nyt toivotan hyvää äitienpäivää meille kaikille!!
Olen seuraillut tätä palstaa jo yli 1,5 vuotta. Alkuun vauvakuume oli kova ja kirjoittelinkin tänne silloin eri nimimerkillä (nyt se ei enää toimi jostain syytä). Mies ei syttynyt kuumeiluun mukaan ja vuosi sitten keväällä päätin, että jos miehen mieli ei kesän aikana muutu niin unohdan itse vauvahaaveet syksyn aikana. Yritys olikin hyvä (siis siihen unohtamiseen), mutta tulos kovin lyhytkestoinen. Keskitalvi meni paremmin, muihin touhuihin paneutuessa, mutta tämä kevät on taas nostanut kuumeen pintaan...
Meillä tilanne siis tällä hetkellä on se, että lapset on 6,5v, 5v ja 3v. Vauvankaipuu on KOVA, mutta samalla järki laittaa vastaan. Itse olen aina sanonut että haluan lapset pienellä ikäerolla, ja nyt kauhistuttaa että ikäeroa kolmoseen tulisi vähintään 4 vuotta, todennäköisesti enemmän. En halua yksinäistä iltatähteä, mutta viidennestä lienee turha haaveillakaan. Ellei kaksosia tulisi, se olisi ykkösvaihtoehto :-) Myös ajan riittäminen isommille lapsille ym. mietityttää. Eilen illalla mies itse otti vauvakuumeeni puheeksi, ja sanoi että hän on valmis siihen, jos sitä tosiaan niin kovasti haluan. Sanat joita olin odottanut lähes 2 vuotta! Ja mitä teinkään itse?! Vedin hätäjarrua ja luettelin hetkessä ainakin 10 syytä miksi meidän ei enää kannata hankkia vauvaa... Lopulta siis keskusteltiin lähinnä siitä että järkisyyt ovat 95% vauvaa vastaan, mutta tunnepuoli ainakin mulla kovasti vauvan puolesta. Mies olisi hommassa mukana suurimmaksi osaksi siksi että haluaa mun olevan tyytyväinen. Nyt olen ihan pattitilanteessa; tuntuu että lopullinen ratkaisu on tehtävä pian, en enää pitkään jaksa tätä vehtaamista. Ja se ikäerokin kasvaa koko ajan...
Olen lukenut, että täällä muillakin on ollut samoja mietteitä. Tietenkään näitä päätöksiä ei voi kukaan toisen puolesta tehdä, mutta jonkinlaista tsemppiä suuntaan tai toiseen nyt kaipaisin. Ja kiinnostaisi myös niiden vauvahaaveista luopuneiden/ taukoilevien kuulumiset, jotka kuitenkin edelleen linjoilla roikkuvat. Voiko tästä kuumeesta koskaan parantua ilman vauvaa? Itse siis olen yrittänyt, mutta aina palannut lähtöpisteeseen...
tuskissaan pohtii
paritonsukka
Niin se taas alkoi uusi viikko ja uudet kujeet =)
Paritonsukka: Terve sinulle myöskin ja kantaa otan nyt tilanteeseesi siten, että minulla suht samanikäiset lapset(6v,5v ja 3,5v) ja sitä neljättä kuumeillaan. Itse myöskin tuossa jossain vaiheessi heitin vauvahaaveen romukoppaan ja kuume meni ohi mielestäni hyvin, mutta vain palatakseen entistä voimakkaampana takaisin.
Itse olen tuota ikäeroa asiaa pohtinut ja minä' taas koen että on helpompi kun ikäeroa on ehtinyt karttua jo jonkin verran ja tilanteena se taas meille uusi kun nämä kolme edellistä tullut niin putkeen.
Järjellä jos miettii niin tosiaan en ole yhtään varma onko tämä neljäs lapsi maailman paras idea, mutta sydämmessä(ja pääkopassa) niin voimakkaana se vauvan kaipuu ja ehdottomasti haluan vielä kerran sen kaiken kokea.
Tämä kirjoitukseni ei varmaankaan auttanut yhtään kun samoja asioita tunnun veivaavan itsekin,ainoastaan sillä erolla että vauvan"teko" on lyöty lukkoon.
Mutta miettikään yhdessä miehesi kanssa asioita ja pohdi mikä sinusta tuntuu oikeasti hyvältä.
Omaa napaa sitten vaihteeksi....Eilen tuli sitten käytyä gynellä, joka poisti kierukan,JIHUU!Mutta mutta,tämä koko projektin alkuun pääsy alkaa vaatia minulta kärsivällisyyttä enemmän kuin korvien välistä löytyy. Eli lääkäri oli sitä mieltä, että koska muutoksen kohdunkaulankanavassa olivat vahvat niin meidän on fiksuinta odottaa siihen asti että lokakuussa on tehty tuo eka papa ja kohdun tähystys ja siinä kaikki ok, niin sitten vauvaa tekemään. Syy tähä on se, että kun nainen raskautuu niin immuniteetti järjestelmä muuttuu kun elimistön pitää hyväksyä vieraita geenejä elimistöön ja tämä saattaisi aiheuttaa sen että muutoksia ilmaantusi ja ne "villiintyisi" Eli pillerit haen tänään apteekista ja lokakuuta odotellessa....
No tulipa tekstiä,mutta aurinkoita alkanutta viikkoa kaikille tasapuolisesti!
-mimmuli-
Myöhäiset äitienpäivä onnittelut kaikille!!!
Paritonsukka tervetuloa mukaan vaan! Täällä meitä kuule on monta jotka soutaa ja huopaa tän asian kanssa...Mukava vaan että saadaan lisää porukkaa mukaan! Meillä pojat on 14v,9,5v ja 1v9kk eli ikäerot on 4,5v ja 8v...nyt olin toivonut meille nelosta lyhyellä ikäerolla mutta eipä siitä tainnu tulla mitään...ku vähintää ois se 2,5vuoden ikäeroon mahdollisuus...ja enkä oikein usko siihenkään...Nuo ikäerot on ollu sellasia että edellinen on ollu jo iso poika eikä siitä ole enää ollu vauvan syntymän aikaan juurikaan "työtä" ja sitte mustasukkaisuutta ei ole ollu meillä lainkaan...
Mää olen kans aina haaveillu kaksosista, ois niin ihanaa saada poika ja tyttö yhtäaikaa...mies ois kaksosista varmaan ihan kauhuissaan! =D siis viis lasta on mun haavena...
Olitko millä nicillä ennen...eli siis löytyykö sua tuosta meidän esittelypinosta, siis korjaanko tietosi vai lisäänkö sut joukon jatkoksi?
mimmuli: no voi surku sentään ku joudutte vielä sinne lokakuulle oottamaan! höh! Jännä miten erilaisia ohjeita antavatkaan?! Mun serkulla löyty ekan lapsen jälkeen kolmostason muutoksia mutta melkein heti siitä tuli uudelleen raskaaksi..sen kroppa meni sellaseen "käymistilaan" eli uuden testin jälkeen lapsen synnyttyä tilanne oli sama ja käsittääkseni hälle tehtiin sitte tuo loop...ja seki tehtiin varmaan ainaki kahteen kertaan...
Pitää mennä...taapero huutaa...
nani kp11
muutamaan päivään ei oo tänne taas kerennytkään..
Ollaankohan me jotenkin toivottomia tapauksia, ku lukasin noita muita pinoja ni siellä vaan plussia ropisee ku sieniä sateella. Me täällä kuusta toiseen rämmitään samojen ajatusten kanssa =( Ei vaan, HILJAA HYVÄ TULEE, eiks se niin mee...
paritonsukka, tervetuloa! Ihan noiden edellisten sanoin, on vaikea antaa ajatusta suuntaan tai toiseen. Kyllä sitä mielialat välillä heittelee että miten päin ois parempi, olotila nykyisellään on jo niin helppo (lapset 11, 6 ja 5) että vieläkö sen kuitenkaan jaksaa kaiken alusta.. ja tulos on aina sama, JAKSAA SITÄ! Ja tahtoo sitä niin paljon. Jos edes vielä kerran sen nyytin ja vauva-ajan sais kokea, tekis melkein mitä vaan siitä edestä! Mutta vuoristorataahan se välillä on.. no ehkä itsellä nyt on se "arpominen" rauhoittunut ja tavoitteena on vain ja ainoastaan raskautua (pakkomielle? =)) mutta silloin kun mies alko väläyttelemään että mitäs jos kuitenki vielä se yksi .. silloin meni muutama unetonkin yö mietiskellessä, minä kun olin jo todella vakaasti päättänyt että meidän lapset jää kolmeen.. sekavaa mutta tosiaan monella ajatukset juoksentelee samaa rataa..
Vielä tuosta ikäerosta, minäkin olen halunnut olla nuori äiti.. no ekan sain parikymppisenä mutta nyt sitä jo ollaan päälle 30. Keskimmäinen ja pahnanpohjimmainen on suht pienellä ikäerolla ja kyllä oli monin verroin rankkaa, tosin seuraa niistä on ollut toisilleen paljon, mikä on hyvä asia. Mutta en itse (lie itsekkäistä syistä) halua ajatella että jos nyt tulisi vielä se yksi, että se olisi yksin vaikkei sillä omanikäistä seuraa välttämättä olisikaan. Monisäikeinen ajatus tietysti jos sitä alkaa liiaksi pohtimaan..
Niinpä, me päätettiin katsoa mitä luontoäiti meille antaa ja jotkin asiat menee sitten omalla painollaan (kaikki muut paitsi itse tän odotuksen odottaminen).. Itse odotin kaksosia silloin kuopusta odottaessani, mutta toinen meni kesken joskus rv 10 tai 11. Se oli aika järkytys silloin, en edes vielä tiennyt silloin odottavani tuplia vaikka oireista olisi kyllä jälkeenpäin ajateltuna pitänyt tajuta jo jotain, olo oli kahta kauheampi ku mitä ykkösraskauksissa. Niin, sekin asia tietty vielä mielessä että jos niitä sattuiskin tulemaan tällä kertaa kaksi, niin sittenhän sitä oltais suurperhe =) Näin asiaa makusteltuna se ei tuntuis ollenkaan pahalta ja kaverikin olis valmiina, heh..
mimmulille paljon kärsivällisyyttä tuleviin kuukausiin, ehkä se tietty on kaikkien kannalta parempi vielä hetki odotella vaikka tuntuukin hukkaan heitetyltä ajalta.. tsemppiä!!!
on: ehkä toivo ei ole täysin menetetty tästä kierrosta, sain varovaisen vahvistamattoman ilmoituksen mieheltäni että ehkä kotiutuu jo perjantaina, työt tehty vähän etuajassa ja jos lupa kotiinlähtöön lankee niin vois sattua ainakin melkein tärpille, ovis pitäis tulla tässä ihan lähipäivinä, nyt toivois ettei ihan vielä pariin päivään ainakaan (kerrankin näin päin).. nooh, tilanne voipi kyllä vielä muuttua vaikka niinkin päin että pikemminkin tulo viivästyy mutta sittenhän sen näkee..
mut joo, nukkumaan olis suunnattava, se aamulla taas klo soi hyvin ajoissa.. palataans jälleen
Ai herran jestas kun menee kirjaimet ja näppäimetg taas niin sekaisin kuin vain on mahdollista. Olen koko päivän näpytellut opiskelutöitäni ja ilman tuota oikeinkirjoitus ohjelmaa lähettäisin opettajille sellaista siansaksaa että tulkille olisi varmasti käyttöä =D
Mutta palaan nyt tähän normaali arkeen jota meilläkin kaikesta huolimatta koitetaan pyörittää. Tänään oltiin kokeilemassa pyöräilyä ja lapset aavistuksen liian väsyneitä. Eli käytännössä nuorimainen raivosi kun totesi että pyörää täytyy polkemisen lisäksi myös ohjata, keskimmäisen pyörä suti hiekalla(ai sitä huudon ja raivon määrää) ja vanhin päättä ettei hän ikinä koskaan milloinkaan opetelle ajamaan ilman apupyöriä ja hän ei aikuisenakaan halua ajaa pyörällä.Kokeilimme siis esikoisen kanssa tänään ensimmäistä kertaa ajaa ilman appareita ja tulos oli tämä, mutta ehkäpä se kiukku laantuu kunhan saa kunnon yöunet nukuttua.
Nyt en muista kenellä oli tilanne että mies saattaisi juuri keretä kotiin kun on tuo H-hetki käsillä, mutta peukutuksia sinne että saat miehen kainaloon ja hommaa taas pikkaisen eteenpäin.
Nanille kiitokset tsempityksestä, kyllä tämä hermoja raastaa.
Hain juuri pillerit apteekista ja hetki piti mietti että mitenkäs tämä nyt menikään =)
Ja sitten piti vielä piinata itseään soittamalla sairaalaan jossa minulle nuo hoidot tehtiin ja niinhän minä sain sieltä aivan eri ohjeet,eli heidän mukaansa saan yrittää raskautta vaikka heti!Samalla selvisi myös että tässä uudessa poistetussa palassa oli puhtaat reunat ja kaikki vaikuttaa nyt puhtaalta.
Mutta nyt sitten täällä heittää järki ja tunteet volttia ja en oikein tiedä mitä neuvoa uskoa, eli uskaltaako sitä raskautta todella yrittää ja mitäs jos tulee uusia muutoksia joita ei sitten enää voida hoitaa jne. Kyllä voi elämä sitten olla hankalaa....
No mutta kertokaa te viisaammat mielipiteitä, tämä mamma menee nyt katselemaan kauniitaunia ja oman kullan kuvia!
-Mimmuli-
Täällä sitä kukutaan kun on saanut muun porukan tajuttomaksi. Tuo nuorimmainen on kyllä hankala tapaus, kun tissiä pitää saada monta kertaa ennenkuin tulee unta pitempi pätkä. Ja omassa sängyssä ei ollenkaan... Ikää herralla 9,5 kuukautta ja juuri oppinut konttaamaan.
Vauvakuume täälläkin iskee välillä oikein tosissaan kun katselee poikien vaunuja ja turvakaukaloita ja miettii tarvitaanko niitä enää tässä huushollissa ollenkaan. Välillä meinaa tulla ihan paniikki. HALOO. Nuorin vasta noin pieni ja on sentään saatu 3 tervettä lasta alle neljässä vuodessa. Tämä taitaa olla kroonista :0) Nyt myin sentään yhdet yhdistelmät pois, mutta ostettiin heti uudet rattaat tilalle (Brion Racet, ihanat!)
Ei vaan. Oikein kun asiaa ajattelen niin jos olisi sellainen mies, joka sanoisi, että tehdään vaan niin paljon kuin tulee niin minä olisin heti valmis. Olen minä niin hullu.
Onkos teissä minkä verran kestoilijoita? Siis te joilla vaippaikäisiä? Meillä on nuo nuoremmat kaksi ja nyt olen tilannut kankaita ja aion yrittää tehdä taskuvaippoja itse. Saa nähdä missä välissä meinaan ehtiä ommella...
On aika "hassua" lukea noita teidän täti-uutisia ja kiertopäiviä kun itsellä ti täti ole viime vuosina paljon vieraillut. Viimeiset kunnon kierrot on ollu 6 vuotta sitten! Sen jälkeen kroppa sekos, täti jätti tulematta ja syötiin Teroja ja Clomeja ja sitten vaan tärppäs ilman mitään. sen jälkeen on odotettu tai imetetty tai molempia. Hurjalta tuntuu, että kun keskimmäinen oli tämän ikäinen kuin nuorin nyt odotin jo taas. Vaikka en panisi vastaan vaikka tärppäisi heti ;0). Eli jos tätiä näkyy niin kertokaa, että meille voisi tulla jo pikapuoliin.
Mites muitten ikkunanpesut ym. kevätsiivoukset? Meillä kävi niin onnellisesti, että koska mies on ikkuna-alalla hän hommasi ammattiauttajan meille ja tämä tätsy pesi meidän kaikki ikkunat kaikista väleistäkin. JEE!!! En minä sitten muuta ä-päivälahjaa tarvinnutkaan.
Loppuun vähän mainostusta, ihan pakko. Meidän keskimmäinen kisaa Seuran Päivänsäde-kisassa!!! Meidän perheen eka "kauneuskilpailija" kun jäi äipältä osallistumatta tuohon XL-kisaan. Mitat riittäis kyllä komeasti. Täällä oli joku muukin porkkananpurija. Otan osaa!
Olipahan sekavaa sepustusta, Nyt nukkumaan.
Onnea plussanneille!
Rouva
Pakko oli tulla tälle puolelle kommentoimaan mimmulille vähän minun kokemuksia. Elikkäs minullakin muutokset todettu, joita poistettiin ensimmäisen kerran joulukuussa -07. Kontrolli elokuussa -08, jossa todettiin, että jotain on, mutta lääkäri päätti "saksia" sitten helmikuun -09 käynnillä. No tilannehan oli siinä kohtaa se, että oltiin jo tukevasti raskaana. Minulle vaan sanottiin, että kontrolli siirtyy puolen vuoden päähän synnytyksestä, eikä kukaan ole kyllä sanallakaan maininnut, että tilanne voisi ryöpsähtää käsistä... Aika pelottavaa!
Elokuun käynnillä kerroin nelosaatoksistani, ja lääkäri lohdutti ettei nämä toimenpiteet vaikuta raskaaksi tulemiseen tai raskaana olemiseen. Minä kun ajattelin, että koko lapsensaanti menee mahdottomaksi. Mutta nyt on tilanne tämä ja pakko on kyllä kysyä seuraavalla lääkärikäynnillä kantaa asiaan, kyllä vähän kamalalta tuntuu ajatus, että siellä joku "peikko" mylläisi nyt, kun itse odottaa onnellisena vauvan syntymää ja sen jälkeistä aikaa.
-maalaisoo rv 25+3-
Niin ja ihan kaikille kevätpuhureita siitinpöllyjen suhteen :-) Empiville tiedoksi, että ei se helpota ollenkaan! Lähes päivittäin sitä miettii, että oliko sittenkään... Kannattaa joskus ottaa sellanen "sokkona vaan sotaan"-asenne, ainakin minusta... Mulla on joku sellanen "kohtalousko", että kyllä elämä järjestää niin kuin parhaaksi näkee eli asiat asettuu uomiinsa tavalla tai toisella. No katsotaan kuinka ämmän käy!
Kiitos kaikille rohkaisevista viesteistänne! Kiva tietää etten ole yksin ajatusteni kanssa. Vaikka eihän se varmasti kenellekään kivaa ole tälläinen puolesta- vastaan kilpajuoksu... Nopeita plussia toivottelen teille kaikille, niin ehkä se epäröintikin sitten pikkuhiljaa häviää! Vaikka Maalaisomppu muuta kertoilikin.
Meillä siis tilanne on edelleen se, että harkinnan asteella ollaan. Mulla on kierukka, ja viimeksi eilen miehelle ehdotin että voisin sen poistattaa. Tarjosin sellaista vaihtoehtoa, että mentäisiin vaikka syksyyn/ alkutalveen saakka tjot-meinigillä ja käytettäisiin vaikka kortsuja jos siltä tuntuu. Jos en siihen mennessä olisi raskaana niin sitten mietittäisiin tilannetta uudelleen. No, mies haluaa vielä lisäaikaa miettiä. On kuulemma varma että tulisin raskaaksi kuitenkin samantien niinkuin aiemminkin. Itse en ole, ikää on tullut viimeisen raskauden jälkeen 4 vuotta lisää (pian 32v) ja tässä välillä on kystiakin ollut munasarjoissa.
Ärsyttävää, kun mies ensin "lupaa", ja sitten kun itse erehdyn epäilyksistäni ääneen sanomaan niin miehenkin pitää alkaa epäröimään! Just puhuinkin, että pitäis vaan pystyä antamaan kohtalolle mahdollisuus... Ja toisaalta, miksi tämä nyt on niin mahdottoman vaikea päätös kun kolmea lasta ei ole mietitty juuri yhtään...
Mutta kyllä sitä edelleen on itselläkin ajatukset sekaisin. Välillä toivoo että saisi vauvan ihan heti just nyt, ja välillä lasten sotkuja siivotessa tai tappeluja selvittäessä kiittelee ettei näitä ole enempää. Ja miettii että tätä samaa se olisi sitten vielä monta vuotta jos yksi vielä tulisi... Vähän on tullut sellainenkin olo, että kaipaan tosiaan VAUVAA ja taaperoa, mutta en niinkään uhmaikäistä tai esimurkkua... Entäs kun se vauvakin taas kasvaa?!
Mutta nyt auringosta nauttimaan! Anteeksi näin omanapaiset (tai -päiset, kun ajatuksiani tässä lähinnä selvittelen) viestit! Hengessä olen silti mukana teidän muidenkin piinailussa ja kuumeilussa!
- paritonsukka
P.S. En ole vielä esittelylistassa, joten sinne voisi lisätä. Olen 31v, samoin mies. Lapset on -02,-04 ja -06. Ja yrityksen mahdollisesta alusta ei siis vielä tietoa. Ei siitäkään alkaako koskaan...
Eli onpahan tovi vierähtänyt siitä kun viimeksi kerkesin täällä käydä pinoutumassa! Olen nyt viime ajat lähestulkoon asustellut vuoroin töissä ja vuoroin koulussa ja kieltämättä alkaa pian askel painaa....
No jaksamista tähän "rääkkiin" tuo se, että kunhan tämän kevään paahdan läpi, niin valmistumiseni aikaistuu ja voimme rauhassa keskittyä siihen neliapilan hommailuun!
Loop-hoidosta nyt yli 4vkoa ja mitään ei ole sieltä kuulunut, eli nyt sieltä kaikki muutokset saatu tällä kertaa pois ja elämä voi jatkua!Seuraava papa sitten lokakuussa ja samoihin aikoihin ajattelimme aloitella tuota raskauden yritystä.
varsin omanapainen oli tämä teksti,pahoittelut siitä.
Kommentoitavaakin oli paljon, mutta uistini on todella surkea, joten armahtakaahan rakkaat kanssasisaret jos kommentoin väärille nimimerkeille.
rouva77?:Tervetuloa mukaan iloiseen joukkkoon!
nani ja myllerispyy?: Harmi että täti löysi luoksenne. Kovasti pitelen peukkuja, että sitten tästä jkierrosta tärppäisi.
mammariini: Tulehan tosiaan kertomaan kuulumiset ultrasta, kovasti jännitän puolestanne.
No nyt pitää taas kiiruhtaa opinahjoon, hyvää alkanutta viikkoa ja plussaonnea kaikille!
-Mimmuli-