kuinka pian kierukan poiston jälkeen raskaaksi?
Hei kaikki! Tämmöstä asiaa olen alkanut pähkäilemään että kuinka pian kierukan pois oton jälkeen " voi" tulla tärppi.. kokemuksia ..? ajatuksia..?ja kuinka monella raskaus on mennyt kesken kierukan poiston jälkeen, jostain olin lukevinani että se olisi melko yleistä.. pitäneekö paikkaansa..? vai onko ihan tuulesta temmattu juttu.
Kommentit (9)
Raskautuminen oli sinänsä ihme, koska hedelmöittyminen oli tapahtunut melkein kierron loppu vaiheessa. Laskettuaika muuttui ensimmäisessä ultrassa 2 viikkoa myöhäisempään, kun mitä oli viimeisistä kuukautisista laskettuna.
Kakkosen jälkeen minulla oli muistaakseni kolmisen vuotta tavallinen kierukka jonka poistamisen jälkeen ei tullut yksiäkään kuukautisia, joten tärppi kävi heti...
Nyt poistatin tämän vuoden helmikuussa päivälleen 5-v olleen hormonikierukan ja positiivisen raskaustestin tein 22.9 joten yritystä
kerkisi olla puolisen vuotta !!
Onnea kaikille yrityksiin ...
kiitos paljon vastanneille, oli kiva huomataa että useimmilla oli tärppi käynyt pian poisoton jälkeen! toivotaan että meilläkin, kuume on ainakin kova! ja tuntuu että vaan lisääntyy kun käy näitä juttuja täällä lukemassa ja kirjottelemassa. mahtaakohan löytyä muita jotka odottevat kierukan pois oton jälkeistä tärppiä..? olis kiva vaihdella ajatuksia!!
tosin kierukan poisto on vasta 18.10, enkä millään malttaisi odottaa...Kierukka ei tosin ehtinyt " vanheta" kuin vuoden päivät ja vuosi sitten vannoin, että lapsilukumme on jo täynnä; )
moikka happy ja kaikki muut! joo niin mäkin vannoin sillon 3 vuotta sitten ja vielä pitkään sen jälkeen että ei enää enempää lapsia.. (mulla 5 ja 7v. lapset, nykyisellä avomiehellä 11 ja 13v.) mutta jostain kumman syystä pää on kääntynyt aivan täysin! niin se aika kai kultaa muistot tai jotain.. ei malttais millään odottaa että sais taas pienen nyytin syliin..
Hormonikierukka poistettiin heinäkuun lopussa, mutta tärppiä ei ole vielä tullut. Kolmet menkat on tullut sen jälkeen, ja ovat olleet ihan kamalia, varsinkin viimeisimmät ( ja TOIVOTTAVASTI viimeiset vähään aikaan...), vuosin kuin synnytyksen jälkivuodossa! Migreenikin on lisääntynyt kierukan poiston jälkeen. Eli aikalailla on vaikuttanut ainakin minuun. Kohtu on ilmeisesti tyhjentynyt kuitenkin aika hyvin, joten nyt on toiveet korkealla..
vuma, yk 3
moikka! toivotaan tosiaan että teillä nyt jo tärppäis!! itselläni alkoi vuoto 2 päivää poiston jälkeen ja on jatkunut yli viikon. en vain tiedä onko vuoto menkka vuotoa vai kierukan poistosta johtuvaa vuotoa..? katsotaan nyt milloin seuraavat alkaa (jos alkaa) niin osais vähän laskee noita oviksia sun muita. alotin pari päivää sitten greippimehunkin lipittämisen, onko muut jo tutustunut tähän " ihme juomaan" ?
Tämä mahassa vielä oleva nelosemme on saanut alkunsa 8 päivää kierukan poistosta. Kierukka kerkesi olla 1½ vuotta, laitetiin edellisen synnytyksen jälkitarkastuksessa.
Muita muksuja meillä onkin sitten " tehty" useampia kuukausia.
piipero ja pikku-ukko rv31+6