En voi käsittää miksi Keskusta voittaa vaalit!
Kuka äänestää Keskustaa? Kertokaa! Tietysti suviseurakävijät ja ne, jotka ovat äänestäneet Paavo Väyrystä viimeiset 50v, mutta mistä ne loput äänet tulevat? Ihanko oikeasti uskotaan, että aivan toisin olisi tehty jos hallituksessa oltaisiin istuttu? Muut haluaa Suomen epäkuntoon?
-Kepu ei suostu vielä tässä vaiheessa kertomaan kantaansa (esim leikkauslistat). Käydään ensin vaalit ja sovitaan sitten suljettujen ovien takana asiat vanhaan malliin.
-Kepu haluaa kaljan pois kaupoista, paitsi jos asiaa kysytään suoraan, jolloin asia kielletään heti, vaikka siellä se puolueohjelmassa edelleen on.
-Vehkeily Yhtenäinen Venäjä puolueen kanssa?!
En ole muiden puolueidenkaan suuri ystävä, mutta nimenomaan tämä Keskustan ylivoimainen ennakkosuosikin asema on kiistaton, kun kuitenkin nämä olivat ne asiat, jotka minulle mieleen ensimmäisenä tulevat. "Suunnanmuutos" ...
Siis raikasta (70-luvun) tuulahdusta politiikkaan. #viimehetken loanheittoa
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 09:02"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:40"]
Niinpä. Miksi ihmiset äänestävät maalaisliittoa?
[/quote]
Koska olisi helvetin kiva ostaa halpaa ruokaa, joka on kasvatettu Suomen maan kamaralla saatana. Vitun päättäjät kun olette päästäneet näinkin tärkeän asian päin persettä. EUn sisäpiirille pitää haistattaa pitkä vittu ja sanoa uusille höpölaeille jyrkkä EI. Ranskalaiset ja Saksalaiset on kyllä vitullisen ahnetta ja kotiinpäin pelavaa sakkia siellä EUn keskuksessa. Saatanan patongin purijat ja kalja lipittelijät. Sivistys on tuollaisista ahnepaskamaista kyllä kaukana.
[/quote]
Onhan se kiva kun saa Suomessa kasvatettua ruokaa.
Halla jos vie sadon niin onhan hyvä tukijärjestelmä oltava.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 09:08"]
Mulla on muutama kaveri, jotka äänestävät keskustaa, koska "kun en mä oikein kannata oikeistoa enkä vasemmistoa, niin ajattelin että siitä keskeltä olisi ihan hyvä äänestää" :DDD t. N17 jonka kaverit täyttäneet tänä vuonna 18v
[/quote]
Hyvä valinta. 17-vuotias nuori nainen olisi aika kuumaa kamaa maaseuduilla päin ;)
Koska en halua, että kaikki ihmiset muuttavat kehä kolmosen sisäpuolelle -> asunnot kallistuu, vuokrat nousee pilviin = ei ole rahaa asua pk-seudulla. Toiseksi: haluan että Suomessa viljellään maata ja tuotetaan ruokaa -> saan syödä Suomalaisten tuottamaa, Suomessa kasvatettua ruokaa.
Äänestettiin vaimon kanssa keskustan ehdokasta eikä todellakaan mitään suviseurakäviää. Enemmän äänestettiin puoluetta, on ns. järkipuolue, ei järjettömiä ylilyöntejä kuten persuilla, vihreillä jne. Vaan tasa-arvoisesti keskellä kulkeva puolue. Samalla ajateltiin että kun äänestetään annetaan tavallaan pari miinus ääntä muille puolueille, esimerkiksi vihreät tai persut joiden ei missään nimessä toivota pärjäävän... miinus ääni siksi että jos ei olis äänestetty olis annettu tasoitusta... 74 on hyvä numero.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 09:08"]
Mulla on muutama kaveri, jotka äänestävät keskustaa, koska "kun en mä oikein kannata oikeistoa enkä vasemmistoa, niin ajattelin että siitä keskeltä olisi ihan hyvä äänestää" :DDD t. N17 jonka kaverit täyttäneet tänä vuonna 18v
[/quote] Eihh! En voi uskoa sitä! Jos ovat nuoria niin luulisi käyvän ees netistä kattomassa ketä äänestää. Ja äänestää piraatteja. Ai nii mut piraattituotteet on hei tosi väärin. Ei niit kyl sit voi.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 09:09"]
[/quote]
Koska olisi helvetin kiva ostaa halpaa ruokaa, joka on kasvatettu Suomen maan kamaralla saatana. Vitun päättäjät kun olette päästäneet näinkin tärkeän asian päin persettä. EUn sisäpiirille pitää haistattaa pitkä vittu ja sanoa uusille höpölaeille jyrkkä EI. Ranskalaiset ja Saksalaiset on kyllä vitullisen ahnetta ja kotiinpäin pelavaa sakkia siellä EUn keskuksessa. Saatanan patongin purijat ja kalja lipittelijät. Sivistys on tuollaisista ahnepaskamaista kyllä kaukana.
[/quote]
[/quote]
On tietysti oltava, mutta ei sen vitun hallanpelon takia tarvitse kaikkia maatiloja Suomesta hävittää, saatana...
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 09:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No kyllä se pitää se tuki järjestelmä olla, oletko miettinyt jos sinulta otetaan kaikki tuet pois ja alat maksamaan lääkärikäynnit, lasten hoidot ameriikan malliin, homma ei toimi ilman tukia. Keskusta puolueena tukee näitä molempia...
Itse voisin äänestää Keskustaa ihan vain protestina muiden puolueiden toimintaa kohtaan. Ilman mitään erityistä sympatiaa.
Kokoomuksen ja SDP:n hallitusyhteistyö ei todellakaan vakuuttanut minua. Tuntuu, että keskittyivät varsinkin vaalikauden lopussa enemmän toistensa kanssa riitelemiseen kuin maan asioiden hoitoon.
Persut eivät jytkynsä jälkeen tohtineet mennä hallitukseen. Vihreät ja vasurit lähtivät hallituksesta kesken kaiken pois. Tällaisesta vastuun pakoilusta en pidä.
KD ja RKP ovat minulle poissuljettuja vaihtoehtoja edustamiensa arvojen takia.
Tältä pohjalta voisin siis harkita Keskustan äänestämistä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 09:36"]
Itse voisin äänestää Keskustaa ihan vain protestina muiden puolueiden toimintaa kohtaan. Ilman mitään erityistä sympatiaa.
Kokoomuksen ja SDP:n hallitusyhteistyö ei todellakaan vakuuttanut minua. Tuntuu, että keskittyivät varsinkin vaalikauden lopussa enemmän toistensa kanssa riitelemiseen kuin maan asioiden hoitoon.
Persut eivät jytkynsä jälkeen tohtineet mennä hallitukseen. Vihreät ja vasurit lähtivät hallituksesta kesken kaiken pois. Tällaisesta vastuun pakoilusta en pidä.
[/quote]
Ääni kannattaa aina antaa... ihan jo silläkin periaatteella että se on pois siltä jonka et missään nimessä halua pärjäävän...
Kreikassa povataan Vasemmiston saavan muutosta taloustilanteeseen, saman kun ihmiset tajuaisivat Suomeskin.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 06:11"]
Kepu on ollut fiksusti oppositiossa. Kaikki muut puolueet tai ainakin jotkut niiden edustajista ovat tavalla tai toisella ryvettyneitä vaalikauden aikana.
[/quote]
Muutama syy miksei kepua kannata äänestää
- "paskalaki"
- Pekkarisen tuulivoimakytkökset, joista hyötyy oma vävy
- Keskusta käyttää lestadiolaisuutta käyttövoimanaan pohjoisessa; miesedustaja sanelevat mitä naisedustajat saavat äänestää (Miesedustaja kävi kesken Oulun kaupunginvaltuuston kokouksen ohjeistamassa naisedustajaa, joka oli äänestämässä "väärin")
- Kepu kannatti 07-11 tukipaketteja kriisimaille, mutta takki kääntyi oitis oppositioon mennessä, nyt laitetaan vaan vanha takki päälle kun mennään uudelleen hallitukseen.
Mutta älkää silti ainakaan kokoomusta äänestä. Se on vaan rikkaiden ja kansainvälisen suurpääoman asialla. Sen politiikasta hyötyy vain kv-yritysjätit jotka eivät maksa verojaan mihikään. Siinä ei paljon pienyrittäjiäkään ajatella, työntekijöistä tai työttömistä puhumattakaan!
Ihan virkistävää saada välillä Keskusta hallitukseen. Pelle--kokkareidenko pitäisi saada jatkaa? Mitä hyvää ne saivat aikaan?
Kok: Viime kausi ja haluavat kasvattaa tuloeroja
SDP: Hajuton, väritön, mauton. Epäluotettava.
PS: Eivät ole ottaneet esille taloutta koskevia aiheita.
KD: Konservatiivinen uskovien puolue.
Vihr: Vihreä pikkukokoomus. Vihreys pitää heittää nurkkaan tässä taloustilanteessa.
RKP: Suomenruotsalaisille.
Vas: Liian vasemmalla.
Kesk: ?
Mökin mummot ja papat käyvät äänestämässä puoluetta, joka loi heille sellaisen paskalain, että pitää ostaa ja asentaa tuvan nurkalle jätepuhdistamo.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 10:33"]
Mökin mummot ja papat käyvät äänestämässä puoluetta, joka loi heille sellaisen paskalain, että pitää ostaa ja asentaa tuvan nurkalle jätepuhdistamo.
[/quote]
Ja perusteena oli, että kaikki paskat valuu jostaein keskeltä Suomea peruskalliota pitkin itämereen. :D Ei saatana mitä kusettamista. Tehdäänkö eläimillekin omat huussit ja otetaan kaikki talteen?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 10:33"]Mökin mummot ja papat käyvät äänestämässä puoluetta, joka loi heille sellaisen paskalain, että pitää ostaa ja asentaa tuvan nurkalle jätepuhdistamo.
[/quote
Jan-Erik Enestam tais olla tuolloin ympäristöministeri...eli RKP
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 10:33"]Mökin mummot ja papat käyvät äänestämässä puoluetta, joka loi heille sellaisen paskalain, että pitää ostaa ja asentaa tuvan nurkalle jätepuhdistamo.
[/quote]
Niin. Toimimaton ja sellainen, jota kukaan ei osaa edes käyttää!
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 09:36"]
[/quote]
Kerrotko vielä, mitkä ne arvot on joiden takia et voi äänestää Kristillidemokraatteja, mutta Kepua voit?
Koska Antti Kaikkonen (Uusimaa) jakaa samat arvot kanssani. Siksi. Eivätkä kaikki keskustalaiset ole pohjoisen lestadiolaisia. Paljon on nuorta ja fiksua väkeä, ja soisinkin Kepun vanhemman polven haihtuvan jonnekin pois politiikasta, niin kuin monen muunkin puolueen poliittisten fossiilien...
Mulla on muutama kaveri, jotka äänestävät keskustaa, koska "kun en mä oikein kannata oikeistoa enkä vasemmistoa, niin ajattelin että siitä keskeltä olisi ihan hyvä äänestää" :DDD
t. N17 jonka kaverit täyttäneet tänä vuonna 18v