Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 <3 KESÄKEIJUJEN VIIKKO 19 <3 <3

04.05.2009 |

Hyvää huomenta kaikille:) Uusi viikkopino taas pystyyn ja linkki edellisviikon keskusteluihin:))

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (50)

21/50 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt sitten vaikka kommentoisi vähän muidenkin juttuja...eilen kun oli kovin omanapainen neuvola-kuulumisviesti vaan...

tr02: Joo, meillä tulee yhteiseloa täyteen nyt kesäkuussa vasta/jo 4 vuotta ja siihen aikaankin on mahtunut paljon paljon onnea ja iloa, mutta myös niitä tyrskyjä, milloin on mietitty, että päästäänkö niistä yli ja eteenpäin...mutta kaikesta on tähän mennessä selvitty ja mä ainakin haluan taistella tän suhteen puolesta jos näyttää, että siinä alkaa jotain "huonoa" tapahtua! Mä odotan et tää lapsi yhdistää meitä vielä enemmän, vaikkakin varmasti myös koettelee. No mutta elämä näyttää mitä se tuo tullessaan!!:)

Niin ja ihanaa, kun sulla on LA:han vaan nelisen viikkoa....mulla vielä reilut seittemän..tuntuu toisaalta niiiiin pitkältä ajalta, mutta toisaalta niin lyhkäseltä ajalta!!

Meevi: Kyllä mä varmaan omissa ajatuksissa ajattelen et on melkein eka oma äitienpäivä, mutta en kyllä sitä vietä mitenkään erikoisemmin. Omaa äitiä ja mummoja käyn katsomassa, nyt kun on varmaan vika kerta kun olen paikan päällä...ensi vuonna haluan viettää äitienpäivää aivan rauhassa omassa kotona!!:)

sasa79: Joo, mustakin tuntuu et omat viikot tuntuu niiin vähiltä, kun moni on alkukuisia ja viikotkin sen mukaisia. Itse siellä kuun loppupuolella myöskin ja rv 32+4 menossa tänään...

Pluu: Tsemppiä sairaalassa-juoksuille ym. TOivotaan, että kaikki sun arvot palailee normeiksi synnytyksen jälkeen...

fanny81: Se la oli niin pieni homma korjata ja mielelläni tein sen:)) Ja kesäkeijujen perheet saletisti on taistelijoita...me ei haluta erotilastoihin!!!

Voih sulla voi olla sitten parin viikon päästä jo käärö sylissä, ihquuuu!!!!<3

m_maitoparta: TERVETULOA SUOMEEN!!!!:) Ja kiva kuulla et lennot meni sulla hyvin!!:)

tonttis: Teidän on siis lähettävä sairaalaan pikimmiten kun tuntuu, että synnytys käynnistyy...huih, jänskää!! Toivon mukaan ehditte sitten kuitenkin sairaalaan ilman että mies joutuu alkaa kätilöksi!!

myy09: Kiva kun kirjottelit pitkästä aikaa:)) Tossa listassa, mikä nyt on tossa edellä niin olet myöskin sinä,et ole minneen tippunut:)) tosin LA on siinä 14.6, mutta en viiti sitä nyt vaihtaa, jos se kerran muuttuu ensi viikolla joka tapauksessa!! Niinpä...ihan kohta on meidän iki-oma kuu<3

Tänne ei kuulu mitään erikoista, eilen oli oikein vilkas kaveri masussa....vasrsinkin illalla, aloitti joskus ysiltä möyrynnän ja jatkoi sitä aina johonkin puoleen yöhön saakka. Innostui vielä enemmän kun lauleskeltiin vähän singstaria;)) Ja nytkin hyvissä ajoin seiskalta alkoi pepun muljauttelu!!!;) Ihana, rakas tyyppi<3

Nyt pitäs mennä vissiin laittaa kämppä kuntoon ja suihkuun kun saan yhden kaverin kylään tänään:))

Hyvää vointia kaikille ja masuasukeille terkkuja yheltä villiltä masuasukilta;))

Anneh ja pieni muru 32+4 <3

Vierailija
22/50 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tuplat huutiksesta, tosi hyvät mielestäni (emmljungat, oli heittoaisaa sun muuta) ja maksoin 320 €. Nyt niissä on matkustellut 4 vuotias ja 1,7vuotias ja hyvin viihtyvät (erit. 4v joka hieman laiska kävelijä ;o) ja tosiaan vauveli siirtyy sit nyk. junnun kans niissä matkustelemaan. Emmaljungien hinta ei laske niin jyrkästi vaikka käyttöä ovat nähneetkin, ne voi sit pistää kiertoon kun ei enää tartte...

(Ite kyllä salaa toivoisin vielä ainakin yhden...mikäli tuo mun sonni vaan sytostaateiltaan kykenee ja toipuu....eli en ihan heti aio tuplista luopua ;o)

Seisomalautakin on ihan jees, mikäli alusta sellainen että se kulkee hyvin. Mut ei pieni kauan jaksa siinä seisoa. Toisaalta, molemmissa vaihtoehdoissa myös vaihtoehto, että päästää isomman välillä jaloittelemaan (edellyttää ettei kellään vessahätä tms...)

Kesäinen vaihtoehto laittaa vauva rintareppuun tai kantoliinaan ja isompi rattaisiin.

Odottamisen iloa, t. tonttis

Onks kellään alavatsa "tuskaisen kipeä"? Aamuisin kun nousee (=vääntäytyy) ylös sängystä, tuntuu että nyt se tulee...aivan järkky paineen tunne ja vihloo vietävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanny81 ompa jännää aikaa sinulla. Oletkohan ensimmäinen kesäkeiju joka putkauttaa pipanan pihalle. Voi kun voisin olla sinä ja tietäisin että kahden viikon päästä se tulee. Itse olen jo niin täynnä tätä mahaa kun se on niin iso.

Mulla selkä on ihan hullun kipee ja naapurin rouva esitteli mulla asentoja millä saa selän venymään...oli pakko kysyy sen jälkeen että mihin tämä maha laitetaan siksi aikaa kun teen noita liikkeitä kun se ottaa vastaan. No ajatus oli hyvä.

kohta olisi neuvola. vähä jännittää kun mulla on ollut paineet koholla nyt. Viimeksi oli alapaine yli 90.

Eilen tein kevät siivon mutta pakko oli jättää makuuhuoneet toiseen päivään. Nyt on selkä niin jumissa ettei pysty kunnolla kävelemään. Matot käytiin pesulassa pesemässä äitini kanssa ja kyllä on helppoo kun saa kaikki matot tunnissa pestyä ja puoli kuivina ulos. muutama matto jäi pestäväksi nyt kesä helteille mutta se on sitten ihan mukavaa kun ei ole koko röykkiö pestävänä.

Anneh tuntuu joo niin ns epäreilulle että joillakin vielä menee sinne loppukuulle laskettuaika. Mutta nauti nyt tästä ajasta. Itseäni kieltämättä jännittää miten selviän yösyöttö rumpasta kun esikoinen oli niin helppo. Nyt jos tämä veitikka heräileekin parin tunnin välein jaiks oon ihan hajalla. Olen itse niin kova nukkumaan.

No tulen vaikka vielä kertoilemaan neuvola kuulumisia tänään tai sitte huomenna.

t. tr02 36+2

Vierailija
24/50 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kiitos tonttis nopeesta vastauksesta. Mä olen kanssa katsellut joko noita emmaljungia tai sitten brioja kun molemmissa saa työntösuuntaa vaihdettua. Kyllä mä niitä sitten varmaan koitan huutaa, samaan hintaan niitä suunnilleen kaupitellaan. Ja mitin tuota kanssa että ne varmaan saa sitten hukattua kun joskus niistä luopuu, eli siis suunta huutikseen ja tuplat tänne =)

Piti noista sun kivuista sanoa että tunkisko pikkunen itseensä alaspäin? Mulla on sellasta kipua ollut esikoisesta..

Fanny81 piti jo eilen sanoo että sulla on sitten kohta synnytys edessä, aika jännittävää että kohta alkaa kesäkuiset jo jakautua =)

Anneh vielä noihin eroamisiin, tuli mieleeni että voisko siinä olla sellanen takana kun nykyään pariudutaan myöhään, sitten onkin jo kiire tehdä lapsia, eikä oikein missään välissä keretä elämään sitä arkea yhdessä puolison kanssa. Ja sitten vielä kun tänäpäivänä erotaan hirveän herkästi, jos tuntuu ettei tää nyt ookkaan just sitä mitä halus niin ei edes haluta yrittää vaan otetaan ja erotaan.

No joo, olipa siinä nyt taas syvällistä pohdintaa näin torstaiaamuun =)

Ai niin, mulla on tänään jo toinen äippälomapäivä =)

Ruu ja masu 35 tasan

Vierailija
25/50 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun viimeisestä käynnistä täällä on toooosi pitkä aika..on ollu niin paljon kouluhommia ettei ole yksinkertaisesti ehtinyt lukemaan ja kirjoittamaan tänne.nyt tänään ensimmäisenä virallisena äippälomapäivänäni ajattelin kertoa kuulumisia :)

kaikki on täällä niinkuin ennen.masu kasvaa ja vauva riehuu mahassa.sunnuntaina vähän säikähdettiin kun alkoi supisteleen ihan toden teolla; todella säännööllisesti ja niin kipeästi!siihen asti oli tullut vain niitä harjoitussupistuksia..sanoin jo miehelle että varaudu lähtöön :)

onneksi ne yön aikana hellittivät ja hävisivät kokonaan; vauvalle paras paikka on kohdussa vaikka sen ajattelis miten päin!

kovin malttamattomana odotan että saan oman nyytin syliin tuhisemaan.pinnasänkykin jo kaipailee asukasta :D

yöt alkavat olemaan todella tuskallisia, viime yönäkin nukkumisesta ei meinannut tulla mitään...painaa ja vihloo ja puristaa ja kiristää ja sitten jo pissattaa yms....tuttuja olotiloja varmaan kaikille?

mäkin varmaan olen pudonnut kaikilta listoilta pois, joten tässä vielä tiedot meistä:

nimimerkki: hilehile

LA: 11.6

sairaala: TAYS

ensimmäinen lapsi

minä 22v ja mies 23v

tämmöstä tänne.voimia kaikille!

aurinkoisin terveisin,

hilehile + rusina 35+0

Vierailija
26/50 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se sitten kostautui kunnei malttanut vaan olla kotona.. Se yskä muuttui kuumeeksi ja eilinen meni nukkuessa. Kuume nousi kovimmillaan 39 ja yskä oli mahtava. Ajattelin jo, kun yskiessä supisteli tosi paljon, etten millään pysty kyllä tässä teossa lasta ponnaamaan tähän maailmaan.. No onneksi ei tarvinutkaan :) Somaa ei tuntunut kuume paljon hetkauttavan, jumppasi ihan kuten ennenkin, varmaan vaan oli onnellinen, kunnen ollut koko ajan menossa.

Neuvolan jouduin sitten siirtämään ensi viikolle. Se varmaan tarkottaa samalla sitä, etten mihinkään valmennuksiin ehdi enää osallistumaan. No, onneksi oon valmentautunut pikkasen jo Ranskassa.

Kun noista suhdejutuista ootte keskustelleet.. Varasin mulle ja miehelle maistraattiajan toukokuun lopulle, niin että ollaan sitten virallisestikin perhe kun Soma syntyy! Mä oon kertaalleen kyllä ton avioliiton ihmeellisyyden kokenut, siksi maistraattiin ilman ihmeempiä odotuksia (karun kuulosta, tiedän). Mutta aina ei vaan asiat mene kuten on ajatellut. Ja onneksi meille ei eksän kanssa kerennyt lapsia tulemaan...

Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista. Kaikesta kipeydestä huolimatta on edelleen ihana olla kotona. Nyt vaan odottelen reilun viikon ja saan miehenkin taas viereen!

Laitoin muuten äp:n vaatteet pesuun tänään ja nyt kuumeisesti mietin mihin ne sitten laitan, sillä meillä alkaa olla aika ahdasta täällä. Miehen veli asustaa meillä "talkkarina" ja tietty on täällä kun mekin ollaan. Ja silläkin on paljon tavaraa.. kaikki kaapit on jo nyt ihan täynnä.. Luulis ettei pienet vaatteet vie tilaa, mutta täytyyhän ne johonkin saada, ei vaan tuolille pinoon. :)

Ja siitä babyboomista.. Kyllä se näkyy. Sellossakin tuli vastaan varmaan 10 isomahaista äitiä. Sillä silmällä kurkin, josko joku olis ollut meitä kesäkeijulaisia ;)

Oho, taas pitkästi juttua. Sori.

maitoparta ja Soma 35+4

Vierailija
27/50 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oltiin taas neuvolassa. Kaikki arvot muuten ihan kohdillaan, mutta hb taas laskusuunnassa - nyt 103.

Kätilö totesi vauvan olevan perätilassa. Kaksi viikkoa seuraavaan neuvolaan. Jos hän silloin ei ole kääntynyt, niin sitten kääntötoimenpiteisiin. Toivottavasti nyt kuitekin kääntyisi itsestään.

Muutoin tänne kuuluu ihan hyvää, lukuunottamatta joka aamuista kello neljältä ylösnousemista. Ei vaan saa nukuttua. Nukun sitten aamupäiväunet muutama tunti hereillä oltuani.

Kysyin tänään neuvolassa huonomuistisuudestani ja täti totesi, että johtuu rasvahappojen puutteesta. Mikäli vauva ei saa tarvitsemiaan happoja ravinnosta, ne otetaan äidin aivoista. :D Kävin sitten ostamassa heti omega3 happoja, jos vaikka muisti alkais taas toimia.

Olen pikkuhiljaa laittanut kotia kuntoon tulokkaalle. Kestovaippojen ja vaatteiden pesua ja siltitystä jne. Uskomatonta, että meitä on kohta kolme!!!!!

Nyt hetkeksi lepäämään ennen illan kokouksia.

Voimia!

Divinity ja toukka 32+3

Vierailija
28/50 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin äsken pitkän viestin ja kun yritn lähettää sen ni tuli taas vaihteeks "sivut hetkellisesti poissa käytöstä"... Maalasin tekstin, painoin ctrl + c ja tulin uudelleen. Mutta jostain mystisestä syystä teksti ei ollut kopioitunut.

Eli lyhyesti sama uudelleen:

Tänään vika työpäivä virallisesti. Mutta töitä tekemättä niin paljon, että mun on pakko tulla ens viikolla vielä tekemään ainakin päivä, kun en kehtaa jättää hommia keskenkään. Taidan olla vähän liiankin tunnollinen...

Tänään oli neuvola ja kaikki kunnossa. Tuntuu vähän turhalta et siellä pitää käydä jatkossa viikon välein, vaik toisaalta ymmärrän et ongelmat voi kehittyä nopeastikin. Mun paino oli jopa laskenu ja se on musta tosi hyvä! viimeks meinaan näytti siltä, et painoa on tullu yli kilo/ viikko. Nyt jos jättää sen viimekertaisen huomioimatta ni 4 viikon aikana painoa on tullu n. 200g / vko. Ilmeisesti siis viimeks oli turvotusta tms. tai sitten mun ruokapäiväkirjan pidolla on ollu jotain merkitystä. Vararavintoa on omasta takaa sen verran paljon, et sitä painoa ei kovin paljoa tarvi tullakaan.

Mut nyt takas töiden pariin.

Minä80 34+5 (muistaakseni) - ihanaa muuten et mä en oo ainoo joka unohtelee et mikä viikko on menossa :)!

29/50 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan pikaiseen moikkaamaan:) Paljon oli taas tullut uusia kirjotuksia, ihana lueskella!! Mä lähden huomenna viikonlopuksi reissuun, niin palailen linjoille varmaan vasta sunnuntaina tai viimeistään maanantaina sitten!!

Nyt pitäs vissiin lähteä pakkaamaan...argh, mitähän sitä ottaa mukaan...parit juhlat ois, eli siistiä vaatetta ja sit rentoa vaatetta myöskin...no kaipa se tarvii vaan mennä tutkailemaan tota vaatevarastoa!!

Aurinkoista ja ihanaa tulevaa viikonloppua kaikille!!!:)

Anneh ja pieni 32+4 <3

Vierailija
30/50 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikasesti tulin lukemaan kirjotukset. ja kertomaan lyhyesti että samaa rataa mennään.. vauva voi hyvin ja jumppailee kovasti.

viikot 36 tasan.

Vierailija
31/50 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...elikkä johan meni yö harakoille. Miehellä oli sytostaatti-hoidot eilen ja toissapäivänä, eilen sit alko kotimatkalla oksennella ja kotona olikin kuumetta 39 -makailee nyt sit k-s ks:ssa kunnes kuume laskenut. Tänä aamunakin ollu kuulemma 38 joten alkaa tulla sellanen mutu että vietän sit äitienpäivää lasten kanssa :o/ Mä oon niin kypsä ton sairauden kanssa! Ensin se alkuhelvetti kun sanottiin päin naamaa "miehesi elinaikaa mitataan kuukausissa, ei vuosissa". Sit oli välikatsastus, ja lääkäri ylisti uskomattoman hyvää hoitovastetta -kaik oli melkein hävinny kolmessa kuukaudessa. Mut sit noi käsittämättömät äkki-sairastumiset, siis eihän se itse niille mitään voi (bakteeritulehdukset iskee hoitojen aikaan superhelposti) Kun mitään ei uskalla suunnitella.... kohtalon ivaako, mutta eilen aamulla sanoin miehelle (joka vielä silloin täysin oireeton) että mitähän hätäkeskuksessa tehtäisiin jos soittaisin että synnytys käynnissä, kolme pientä lasta kotona, ukko makaa sairaalassa, ainoo lapsenvahti (=anoppi) on töissä.... ois varmaan heille hetkeks miettimistä.... nää ajat yksin pienten lasten kanssa on tosi rankkoja, lisänä 2 koiraa 2 kissaa ja jättipupu, eikä tää mun loppuviikkojen valas-olo mitenkään auta asiaa. Tänäänkin pitäisi sit lähtee esikkoo viemään ratsastustunneille ja eikun koko sakki mukaan -tai siis kyllä mä noi eläimet kotio jätän....

Valivali. Mut nyt ahistaa. Toivon että vauva syntyy vasta lähellä rv 42 sillä jos tällanen rumba jatkuu niin helpompi sitä kuitenkin on mahanahan alla kuljettaa kuin käsivarrella völjätä. Lapsiperheille ei ihan oikeesti oo kummosia palveluita yhteiskunnan puolesta: taannoin juttelin asiasta neuvolassa ja siellä sanottiin että voisin anoa kodinhoitajaa krt/vko käymään. Mitäpä mä sillä viikkosiivouksella teen, sen pystyn kuitenkin tekemään itsekin ja toisaalta sekin maksaa. Lähinnä apua tarviisin näihin "leski-tilanteisiin", kun olen lasten kera yksin puhumattakaan jotain varmistusjärjestelmää sille ajalle kun synnytys koittaa. Ettei tarvii koko triioo sinne synnärille mukaan ottaa.

Harmaalta näyttää aamu ja päähänkin särkee. Mutta leppoisaa viikonloppua kaikille kaikesta marmatuksestani huolimatta :o)

t. tonttis rv jotain

Vierailija
32/50 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonttis ihmettelen voimaasi joka sinusta pursuaa. Moni olisi tuossa tilanteessa varmasti ihan hajalla..vaikka marmatuksesta päätellen sinullakin silloin tällöin voimat alkavat ehtymään mutta silti vaikutat voimakkallaalle ihmiselle. Toivon sinulle voimia lisää sillä uskon että sinulla on nytpaljon järjesteltävää..siis lähinnä tarkoitan tuota synnytkseen lähtöä yms. Itse mietin kanssa että vaikka siis meillä on vain yksi lapsi 6v niin jos synnytys käynnistyy keskellä yötä niin pakkohan se on ottaa sairaalaan mukaan. Ei yksinkään voi kotiin jättää. Omat vanhempani asuvat tuossa parinkilometrin päässä mutta ovat kuitenkin työssäkäyviä ihmisiä joten saako hekään töistä vapaata sen takia kun tytär synnyttää..tuskin. Se onni minulla toki on että noin kymmenen kilometrin päässä sairaalasta asuu yksi tuttava perhe ja hätätapauksessa saamme pojan varmaankin sinne.

Eli tonttis minun puolestani saat ihan rauhassa valittaa täällä palstalla sillä sinulla todellakin on aihetta siihen.

Noniin omia juttuja sitten vielä vähän. -eli eilen olin neuvolassa ja ennen neuvolaa kaveri oli taas perätilassa mutta juuri ennen neuvolaan lähtöä kääntyi raivotilaan. Neuvolassa otettiin ultra missä terveyden hoitaja näytti kunnolla nyt kasvon seutua ja reisiä yms. Yritti kovasti minulle selittää että laite ottaa jostain kaikua kun poitsun ylähuuli törrötti kuvassa jotenkin ihan luonnottomasti, mutta en nyt mitenkään siitä hätkähtänyt onhan vauvoilla syntyessään yleensä vielä paika turvoksissa. Siellä se maiskutteli töröhuuliaan ja vissii veti samalla lapsivettä nassuunsa. Ilmankos sillä on kokoajan hikka kun oikein kuvissakin hörpiskeli.

Kaveri majailee muutenkin tosi ylhäällä vielä että sain ohjeet että jos vedet menee nyt niin ambulanssilla sairaalaan. Yhtään pystyasennossa ei saa olla tai napanuora voi luiskahtaa. Ajattelin vain että tänne landelle ennenkuin ambulanssi tulee niin kerkee synnyttää siinä ajassa jo lapsen moneen kertaan. Varsinkin jos näillä viikoilla tulee ulos niin on kuitenkin aika pieni.

muuten kaikki ok. sf oli onneksi jumahtanut siihen 36 joten ei ainkaan se ollut kasvanut.

No nyt lähden kaupunkiin ystävän kanssa kahville.

Mukavaa viikonloppua!

t. tr03 36+3

Vierailija
33/50 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttis, voit valittaa ihan vapaasti, en usko että kellään on siihen mitään sanottavaa. :) Toivottavasti miekkosesi sitten tervehtyy ajallaan, vaikka aluksi uutiset kuulosti melko lohduttomilta. Tapahtuuhan noissakin ihmeellisiä parantumisia, jos vaikka kehokin alkaa pistämään kovasti kampoihin. Joillakin on niin kova vastustuskyky. :) Jaksamista lasten ja elukoiden kanssa! Kannattaa kysyä vaikka sossusta, että saisko sieltä jotain avustusta noihin asioihin, sielläkin työskentelee silloin tällöin ihan ymmärtäväistä henkilökuntaa.. :P

ON: Yöt alkaa olemaan jo melko mahdottomia nukkua, selkää ja lonkkia särkee niin perkuleesti, varsinkin aamuyöstä. Kai tota painoa on masulla sit niin paljon, et se rasittaa. Neukkulassa oli kaikki hyvin, painoa on nyt tullut 9-10kg lisää yhteensä, vähän hoitsu huolestu kun oli noussut viikossa 1,25 kg, mutta oonkin alkanut turpoamaan kun pullataikina, kai se sitä on enimmäkseen.. :( Kamala kriisi, kun lihoo ja näin keväällä puhutaan kaikista laihdutuskuureista js siitä, miten pitää nyt päästä rantakuntoon ja dieetti sitä älä syö tota..Noh, sit kun on nyytti vaunuissa, niin pitää lähtee lenkkeilemään ja hikoilemaan viimeisen päälle.. :D Streptokokki -koe oli negatiivinen, ja pissanäytteet kans. Kuulemma ei poitsu vielä kovin alhaalla ollut, mutta olisi jo kypsä syntymään. Kai tässä vielä malttaa pari viikkoa, ihanaa vielä kun on niin rauhallista.. ;)

Hyviä vointeja kaikille kesäkeijuille! Pysykäähän terveinä! :)

-Meevi ja Juniori 36+4-

Vierailija
34/50 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin äitipolilta ja tehtiin sisätutkimus, oli 1,5cm kaulakanavaa jäljellä ja sormelle auki. Arvio paino oli 3006g. Onko kellää ollu vastaavanlaisesti että olisi ruvennut vuotamaan kirkkaanpunaista verta sisätutkimuksen jälkeen. Huolettaa että jos synnytys onki jo käynnistymässä näin aikaisin...

Minde09 36+1

Vierailija
35/50 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti suorastaan tehdä kaikkee tässä välissä kun typy nukkuu mutta jostain syystä huomaan taas kirjottavani tänne, mustahan on näin loppua kohden tulossa oikea palstaterroristi =)

Tonttikselle ensin, valita vaan rauhassa, sulla on kamala tilanne ja jos siitä saat yhtään parempaa oloo että voit purkaa ajatuksia niin anna mennä vaan. Käsittämätöntä mihin ihminen pystyy kun on pakko mutta toivottavasti helpottaa ja pääset synnyttään rauhassa ilman lapsia =). Kovasti voimia ja jaksamista.

minnaht09: Ainakin Taysissa on seinillä sellaisia lappuja joissa sanotaan että verenvuoto sisätutkimuksen jälkeen on ihan normaalia, jos sitä rupeaa tulemaan paljon niin sitten kannattaa mennä näytille mutta muuten tosiaan ihan normaalia.

tr02 oli päässyt vauvaa katselemaan ja minä täällä ihan kateellisena että onko neuvoloissa normaalisti ultravehkeet? Tää haluais vaan tietää mitenpäin vauva on mutta saa katsoa saanko ikinä ultraa vai kattooko lääkäri vaan alakautta, aika rasittavaa ettei neuvolassa oo ultraa! Olishan se toki kiva tietää myös että minkäkokoinen mötkäle sieltä on tulossa, huokaus..

No niin, nyt tää lakkaa valittamasta turhista ja suuntaa tekeen jotain järkevää, hyvää viikonloppua kaille.

Ruu, masuasukki ja rv35+1

Vierailija
36/50 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"palstaterroristille": et ole mikää palstaterroristi on kivaa kun saadaan täällä juttua aikaiseksi kun vertaa esim viime joulun tienoille niin täällä on nyt mukava käydä kun kaikilta tulee tänne juttuja. Ja nyt kun ollaan kotosalla niin on kiva kun on joku mihin voi purkaa itseään.

Tuosta ultrasta vielä sen verran että meillä täällä on ihmeellinen siis positiivisessa merkityksessä tuo terveyskeskus kun tosiaan siellä on neuvolassa oma ultra ja tuntuu että jos vaa jotain on mielen päällä niin samantien lähdetään peräkanaa kävelemään ultrahuoneeseen. Mulla on ollut nyt kolmen viimeisen neuvolan aikana ultra..mikä on tosi ihmeellistä. Eivät kuitenkaan tee mitään painoarvioita tms mutta katsotaan juuri tuota asentoa lähinnä kun mulla tää jannu on nyt välillä majaillu perätilassa. muutenkin lääkärii on päässy samantien ja nää mun kymmenet hammaslääkärireissut tän raskauden aikana on sujunut tosi hyvin. Toivon että meille ei tule mitään kuntaliitosta kun tiedän että naapurikunnissa terveydenhuolto ei pelaa.

Nyt yritän täällä istua joka hetki hajareisin että lantion saisi ns aukeamaan. Nyt kun pipana on niin ylhäällä niin pitäisi saada se alemmas. Pitäisi kuulemma istua lasten jakkaralla ja nojata reisiin.

Nyt pitää mennä rakentaa monsterille kuulemma autotallia..siis palikoista.

Heips.

37/50 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttikselle ihan ensin kauheesti jaksamista !!!

Mullakin on vauveli ryöstäny kyllä äidin aivoista kapasiteettia. Oli yks laaja tentti just äsken ja oli vähän tahmeeta...En kyllä lukenutkaan kunnolla, mutta silti tuntu että ei ollu mitään päässä. Keksin sit kaikkee fiksua Beckin moderniteettitulkinnasta ja Hitlerin johtajuudesta ja vallankäytöstä. No saapahan tentin vastaanottaja hyvät naurut...Ei vaan, toiveissa olisi että menisi edes ykkösellä läpi...Nyt jäljellä enää yks essee ja pari pientä tenttiä. Vihdoinkin mammaloma häämöttää (virallisesti se alkaa kyllä jo ens tiistaina...)

Ruu (kai?) kyselit noista rattaista jo aiemin ja taisit jo saada vastauksenkin, mutta kommentoin kuitenkin:) Eli meillä tyttö nyt 4v ja edelleen on esim. pidemmillä reissuilla rattaat mukana (vaikka neiti taitaa kyllä olla jo mennyt painorajoista ohi...) Säännöllisesti käytettiin pitkälle kolmevuotiaaks. Eli munkin mielestä tuolla ikäerolla tuplat kannattaa varmasti.

Eilen oli neuvola ja siellä kaikki ok. Kätilö tosin pelästytti mut kun kokeili vauvan asentoa ja sanoi heti että ei kai tää vaan oo väärinpäin:) No tarkemmalla tunnustelulla löysi kyllä vauvan pään osoittamassa alaspäin eli olikin sit onneks "oikein päin". Seuraavaks sitten lääkärineuvola vajaan kahden viikon päästä. Painoa vähän ihmetteli kun oli kahdessa viikossa laskenu puol kiloo, mutta ei sit sen kummempia kun sf-mitta oli kuitenkin kasvanu 29,5:een.

Ja kiva tosiaan kun on tää kirjoittelu näin vilkasta!!!

Hippiainen 34+2

Vierailija
38/50 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnaht09: On normaalia, että sisätutkimuksen jälkeen tulee verta. Mulle sanottiin viimeksi äitiyspolikäynnin sisätutkimuksen jälkeen, ettei tarvitse säikähtää, vaikka vuotaisin verta 1-2 päivää. Pieni vuoto on tässä tapauksessa siis täysin normaalia. :)

Anneh: Oikein hyvää reissua sulle!

Tonttis: Kauhean rankkaa sulla, tulee oikein huono omatunto kun itse välillä valittaa niin pienistä huolista! Toivon sulle oikein paljon voimia jaksaa kaikesta huolimatta! Toivottavasti miehesi parantuu!

Tro2: Voi, ihanan liikkuvainen vaavi sulla, kun kääntyilee vielä perätilan ja rt:n välillä! Ei malta pysyä paikoillaan. :) Kyllä se varmaan siihen raivotilaan sitten kuitenkin jää, tässä vaiheessa on vielä hyvä jumppailla edestakaisin. :)

Minä80: Tsemppiä sulle, jos meinaat tosiaan vielä mennä ensi viikolla töissä käymään, vaikkei enää tarvitsisikaan. Täytyy nostaa hattua! :)

Divinity:Toivotaan, että vaavi päättäisi vielä itse kääntyä. Toisaalta, se kääntäminenkin aina joskus onnistuu. Kaverillani ei tosin onnistunut viime kuussa. On nyt just synnyttämässä parasta aikaa perätilassa olevaa vauvaa ihan ilman sektiota. Joten sekin on silti mahdollista joissakin tapauksissa.Kaverillani tosin vauva on peppu edellä tulossa, joten jos vauva on jalat edellä perätilassa, eivät kyllä varmaan anna edes mahdollisuutta yrittää normaalia synnytystä. Mutta turhaan tässä vaiheessa nyt tästä asiasta oikeastaan edes puhun, koska tässä on vielä hyvää aikaa antaa vauvan itsekin kääntyä oikein päin. :)

M_maitoparta:Pikaista paranemista flunssasta!

Ruu ja muut: Juu, pian alkaa varmaan ensimmäiset kesäkeijut jo jakautua (toivotaan että kuitenkin vasta parin viikon päästä). Jännittää hirveästi omalta osaltani nyt tuo synnytys, jos se onkin niin lähellä, mitä antoivat äitiyspolilla ymmärtää. Paniikki kyllä alkaa iskeä...

Ei tässä muuta tällä kertaa, tulin vain nopeasti kommentoimaan kirjoituksianne! Palaillaan taas!

Fanny81+salamatkustaja (rv 35+4)

Vierailija
39/50 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että hassua muuten, ettei kukaan ole vielä saanut nyyttiä kainaloon! Kai noita ennenaikaisiakin jonkun verran kuitenkin syntyy, ei ainakaan meidän kerhosta vielä. :)

Hyvää viikonloppua kaikille! Me jatketaan potkuharjoituksia täällä Juniorin kanssa.. :D

-Meevi ja Juniori 36+4-

Vierailija
40/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun tääki ryhmä on näin aktiivinen :)

Vielä sekunti sitten muistin, kelle ja mitäki piti kommentoida, mut nyt en enää... Rasvahappojen puutetta siis :)

Mut m-maitoparta: tervetuloa keväiseen etelä-Suomeen ja pikaista paranemista!

Tonttis: Leijona-emolta kuulostat minunki mielestäni! Kovasti voimia ja osaltani toivotan sut lämpimästi tervetulleeksi kertomaan murheistasi sillon, kun paikan tuuletukselle tarvit!

Tuplarattaista: Meillä ykkösen ja kakkosen ikäero 1v5kk enkä osaa kuvitella, miten olis kauppa- puisto- ym. reissut hoidettu ilman tuplia! Nykyisinki (esikko 2v8kk) aina tuplilla mennään, vaikka esikko välillä käveleeki ja tänä kesänä aletaan opettelemaan pöyrän käyttöä... Mut tuplien perään ankkuroin seisomalaudan kauppareissuja ym varten sikäli ko vauva ei mee kantoliinassa...

Niistä jakaantumisista... Meillä kakkosen la oli helmikuussa ja ekat "helmet" synty jo marraskuussa! Mut tammikuun alusta alkaen uutisia alko tipahdella kovastikin, joten minustaki on tosi hassua, et tää porukka nyt pinnistelee näin kokonaisena sinne omalle kuulle saakka... Vai onko (tuota esittelypinoa kun kattoo) noi palstahiljaiset jo synnyttäneet ja odottelee meitä sit mukaan vauva-puolelle... Mut onneksi Anneh joka päivittää palstaa on vielä muaki perässä, ni pysyy tää Keijujen pinoki hengissä sinne heinäkuulle saakka (oon ite ajatellu synnyttää vasta heinkuun alussa) :D

( . ) Mä oon saikulla. Ei vaan oo paukkuja olla töissä... Tai siis juu, voin olla yhden työvuoron osastolla, jos mulla on mahdollisuus nukkua sen päälle pari vuorokautta... :P Ja kotonaki pitäis hiljalleen saada paikat muuton jäljiltä jo ojennukseen. Pahvilaatikoita on joka puolella ja kun puran yhden, makaan sohvalla tunnin sen päälle...

Tilanne on ihan hanurista, koska kaks aiempaa raskautta mä olen ollu elämäni kunnossa ja tehny kahtaki työtä loppuun saakka... Mut kolme raskautta kolmessa vuodessa kolmikymppiseltä vaatii veronsa... :D

Ja nyt oon saanu alkaa valmistautumaan yöheräämisiinki. Kakkosella todettiin maitoallergian ohella allerginen astma ja suihkeet menee 4:n tunnin välein... Kello soi siis klo04 joka yö! Onneksi mua on siunattu erinomaisilla unenlahjoilla, joten oma uni jatkuu aika pian suihkeen jälkeen... Ja poika ei juuri edes herää hoitoonsa :)

Kiti_kiti_nati_nati

nyt nukkumaan! Huomenna pitää leipoa itelleen kakku :D

Luuk@ ja Oiva 33+1