Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAlutusten loppuviikko pe-su

17.08.2007 |

heips

En taaskaan löytänyt pinoa, joten tässäpä tämä taas.

Tukivyö tuli ja on ollut ahkerassa käytössä ja vielä ei ainakaan ole ollut aivan yhtä kamalaa päivää kuin aiemmin. Vaikka ei tämä mitenkään hirveästi purista, mutta tuo sen pienen tuen mitä ilmeisesti tässä tarvittiinkin. Toki kipuja on yhä edelleen muttei niin pahana(kop,kop)Suppareitakin, mutta nekin ovat ehkä hieman vähentyneet. Eiköhän tässä mennä laskettuun aikaan jos ei ylikin.

Neuvolassakin piipahdin ja kaikki oli ihan hyvin hb:kin oli noussut sadasta 119 ja ehkä sitä pärjää sitten jo yhdellä tabletilla. Verenpaine 60/110 ja painoakin tullut 500g/vko(hups!) Nyt siis tullut yhteensä noin 8kg.

Nämä sateet tuntuvat saavan tuon meidän neidin kamalan kiukkuiseksi. Mikään ei oikein tunnu kelpaavan tai olevan hyvin...onhan mukavaa, varsinkin silloin kun itseltä on vetopois. Mutta tänään kyllä lähdetään hieman kävelylle vaikka satais pikkuisia ukkoja =)

no eipäs taas muuta

moonshine 30+3

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummempia ei edelleenkään. Vauvan sänky on nyt kasattuna ja odottamassa käyttäjäänsä. Enää puuttuu hoitotaso pesukoneen päälle, joka miehen pitäisi nikkaroida. Nähtäväksi jää, saako sitä aikaiseksi...

Paino se vaan putoaa, vaikka syön kun pikkupossu! Ihan uskomaton se määrä, mitä syön päivän aikana ja silti näin. Tosin raskausdiabetes dietin rajoissa. Nyt yhteensä paino tippunut raskauden alusta lähtien noin 5,5kg. Saa nähdä, mitä uusi terkka on mieltä ens viikolla. Vaihteeksi taas meilläpäin vaihtuu nämä neuvolaterkat, jonkun uudistuksen myötä. Ja sit taas vauvalla on joku uusi terkka. Huh.

Mutta aamupalalle ja sitten ulkoilemaan =)

Jonskuli ja tuutikki rv 31+3

Vierailija
2/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAAAA...sadetta! Jes. En muista koska olisin iloinnut niin paljon sateesta ja viileästi ilmasta kuin nyt! Ihanaa. Alkaa olo pikku hiljaa helpottamaan.

Jalkoja särkee kylläkin edelleen ja erityisesti jalkapohjia. Olen kokeillut kylmägeeliä ja tänään menen shiatsuun, josko saisin sieltä apua. Lisäksi muutaman päivän on särkenyt häpyluun seutua, liekö sitten ne liitoskivut nyt sitten alkaneet??

Valmennus meillä alkoi tällä viikolla ja se oli ihan mukavaa. Monella tuntui olevan samaa ongelmaa, ettei oikein saa päiviään kulumaan kun mies on töissä...noh ehkäpä sieltä saisi kohvittelu seuraa sitten.

Bongasin tossa netistä, että meillä täällä alkaa työväenopistolla mammajooga. Meinasin ilmottautua. Se kestää just vaan syyskuun, joten ideaalia mulle. Olen kuullu siitä kyllä ihan hyvää ja että on ollut ihan konkreettistakin apua synnytyksen alkuvaiheessa..sittenhän se nähdään..!

Reino-herra potkii tosi kovia futasuja kylkeen ja alkaa kyllä huomaamaan tuon tilanahtauden pikku hiljaa..välillä tuntuu, että peppu tai pää on tulossa kyljestä ulos ;)

Mukavaa perjantaita ja sitä myötä viikonloppua muillle mahakkaille! :)

katarina+reino 31+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermoraunio Tintti täällä tuskailee raskausdiabeteksen kanssa. Paastoarvon pitäisi olla alle 5 ja olen yli kuukauden tehnyt kaikkeni että se laskisi, mutta tuloksetta. Arvot on jatkuvasti noin 5.1-5.3. Ruokailun jälkeiset arvot on ok. Eilen tehtiin päätös, että alan pistämään insuliinia. Ihan perseestä, jos suoraan sanon! Noin olematon ylitys ja silti piikittäminen edessä... Olen tosi piikkikammoinen ja tänään illalla joudun sitten ekaa kertaa pistämään. Pelottaa, eilen meinasin jo pyörtyä piikin nähdessäni, kun olin sairaalassa opettelemassa. Ärsyttää koko homma :(

Tintti rv 31+1

Vierailija
4/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oot tullu kirjoteltua ollenkaan. Lukemassa oon kyllä käyny ahkeraan. Viime raskaudessa kyllä kirjottelinkin ahkeraan.

Nyt ois viikkoja 29+0 (muistaakseni) ja oon ollu kesäkuun lopulta asti sairaslomalla. Sitä ennenki olin saikulla parin viikon pätkissä ja ne helpotti hetkellisesti. Loppuun asti tässä nytki ollaan. Saikun syyhyn on ollu supistelut ja todella voimakkaat liitoskivut. Nyt sit toissapäivänä alko issias vaivata!! Kävin sillon kaverin kans perinteisen aamulenkkimme ni tuli vasemman puolen alaselkä mielettömän kipeeksi päivän aikana. Toissapäivä meni hyvin ja eilinen aamupäivä. Iltapäivällä piti jo lähtä anoppilaan ku olin niin kipiänä ja 2 vuotias pojan naskali katottavana. Ulkonaki lähti autopihalle juokseen hiekkalaatikolta. Kyllä rupes pelottaan et ennenku mä pääsen sinne ni se on jo tiellä menossa. Ei onneksi, oli jääny autokatokseen kahteleen. Itku pääsi ku miehelle soitin töihin et nyt en pärjää enää. Kyllä pitää ihtesä olla ku ei voi aikasemmin apua pyytää vaikka tietää ettei pojan perään kerkee. Tietääkö kukaan mikä auttais tohon kipuun, vinkkejä kaivataan....?

Muuten on kaikki menny ihan hyvin :) Äitiyspakkausksen sain ja sitä pitäs rueta jossainvaiheessa peseenki. Sain siivottua kodinhoitohuoneesta yhen kaapinki mihin laitan kummanki lapsen vaatteet. Nyt pojan vaatteet on sen omassa huoneessa yläkerrassa ni rasittava hakia aina sieltä...

Tuplarattaitten hankkimista oon miettiny. Onko kellään kokemusta garenan (meniköhän nimi oikein...) tuplarattaista?

Jep, toi poika karkaa kohta ulos ilman ulkovaatteita ellen lähe laittaan niitä. Meinaa olla meleko ulkoilma ihminen. :)

Vierailija
5/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvolalääkäri, ja saikkua tuli syyskuun alkuun asti ja sitten varmaan jatketaan sitä äippäloman alkuun. Peruteluna oli supistelut, jalka että selkäsärky, sekä kohdunsuu kuulemma taas hiukan pehmeämpi, eikä tarttis olla.. Iisisti siis pitäis ottaa, mutta vaikeeta on ihmiselle, joka on tottunut puuhaamaan jotain koko ajan =)

Raskas se oli eilinenkin, kun imuroin matot ja vein anopille pestäväksi. Ahdistavaa seistä vieressä ja katsoa kun toinen tekee minulle kuuluvan työn. No kyllä sitten supistelikin, kun laittelin vähän mattoja kuivumaan, kun ihan toimettomana ei pystynyt olemaan.

Ilmanpuhdistin täytyisi käydä ostamassa yläkertaan ennen kuin vauva syntyy. Meillä kun on tota eläinten karvaa ja pölyä, sekä tekstiilipölyä jonkin verta, niin ajattelin että vauvalla voisi edes olla hiukan puhtaampi ilma hengitettävänä nukkuessaan..

Kai se olisi ruvettava taas pyykkiä pesemään. Tällä viikolla ostinkin jo kaupasta hajusteettomat pesuaineet, että innostuessani voin pestä sitten vauvankin vaatteet. Täytyis vaan ensin päättää, mihin ne sitten sijoitan.. paljon on vielä tekemättä, mutta tavoitteeni on, että syyskuun aikana sais kaiken hankittua ja suht valmiiksi laitettua.

Mutta ei kai tässä tämän kummempia nyt ainakaan. Mukavat viikonloput kaikille, jos ei tule enää kirjoiteltua =)

Pepiliina ja Onni 29+5

Vierailija
6/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä peseskelen vauvanvaatteita ja huokailen niiden pikkuruisten nuttujen äärellä ;) Massu on iso ja helle yhtä tuskaa, nyt onneksi vähän viileämpää. Ensiviikolla taas neuvola ja toivoa sopii että on taas tullut painonnousua, tähän asti sitä on tullut vaivaset 500g ja terkka jaksaa kysellä syömisiä, syön oikeasti kunnolla, mutta jos vauva vie kaiken niin en minä sille voi mitään. Hän onneksi on kasvanut sopivasti vaikka minä en. Kokoaikana ei ole ollut missään arvoissa mitään poikkeavaa ja ainoa asia tuo paino.

Aika tässä alkaa hiljalleen huveta ja välillä kauhistuttaa kuinka lähellä h-hetki on ja mitä vielä pitää hankkia ja laittaa valmiiksi.

Isukki odottaa innolla tulijaa ja jaksaa huokailla millon noihin vaunuihin joku ilmestyy :)

Vierailija
7/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla iloitsin jo, että mukavaa kun sää viilenee, mittarissa oli +18 astetta. Heräsin yöllä klo 01:18 kuumuuteen, hiosti kovasti oli +21 astetta, plääh! Tyttärenikin nukkui tosi levottomasti. Olo on ollut tänään hyvin väsynyt kun tuli valvottua yöllä. Vauva on varmaankin kääntynyt takaisnin perätilaan. Muutaman päivän oli hyvä olla, ei ollyt närästystä, ei yöllisiä pissireissuja. Eilen illalla puski päätään? kylkeä kohti. Närästystä ja pissityksen tunnetta taas tiuhaan esiintyy. Ensi viikolla on neuvola pitkästä aikaa.

Saa nähdä, sairastuuko tyttäreni vesirokkoon kun kaksi tarhakaveria on parasta aikaa vesirokossa. Tyttä aloitti alkuviikosta tarhassa käynnin kesäloman jälkeen. No hyvä jos meidän lapset sen nyt sairastaa. Nenä alkoi vuotamaan molemmilla eilen...tästäköhän se flunssakausi alkaa.

Olisin kyllä kiitollinen jos ilmat viilenisi hieman edes. Tällaista napinaa täältä. Hyvää viikonloppua kaikille.

Miranneli rv 29+4

Vierailija
8/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on neuvolassa käyty ja kaikki ok. Hb oli noussut 115, verenpaine normaali (siis normaali mulle neuvolassa) ja painoa oli tullut n. 80g/vko. Tosin turvotusta löytyy, etenkin nilkoista. Sellaista terkka sanoi, että vaavi on noussut ylöspäin, pää ei ole niin alhaalla kuin viime neuvolassa. Minä tietysti pelkäämään, et nyt se sit innostuu pyörähtämään perätilaan jossain vaiheessa. Terkka kyllä rauhoitteli, ettei usko sellaista tekevän... Saas nähdä.

TINTTI23: Vai jouduit sä insuliinille, mitä ja paljonko pistät? Mulla on Protaphan ja 14yks. iltaisin. Joudutaan luultavasti jossain vaiheessa nostamaan annosta. Mut täytyy sanoa, että mulla ainakin helpotti stressiä syömisestä ja vauvan voinnista. (ja oma vointi on parempi, kun pysyy verensokerit tasaisempina). Mä asennoiduin tuohon pistämiseen sillai, että mitä tahansa vauvan hyväksi. Tsemppiä sulle, kyllä se siitä alkaa suttaantumaan!!!!

GERBEDA: Tervetuloa joukkoon! Täällä kohtalotoveri, jolla meinaa kans voimat välillä loppua lasten kanssa. (minulla siis kolme, vanhin 5v.) Jos issiasvaiva ei pian hellitä, soittele lääkärille tai neuvolaan, jospa sieltä saisi apua. Ja pyydä vain rohkesti läheisiä, ystäviä ym. apuun.

SAINPAS minäkin jo jotain laitettua valmiiksi, pesin päivänä yhtenä kaukalon kankaat ja vaunun pehmeän kopan! Jospa se siitä lähtis into päälle...

PITI KYSYMÄNI, pesettekö äitiyspakkauksen toppapuvun ja sen kevyttoppapuvun + töppöset/lakin ennen käyttöä? Entäs makuupussi ja peitto?

Nellinii 33+1

Vierailija
9/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi kun olette kaikki olleet ahkeria. Mulla on kaikki pienet vauvanvaatteet vielä säilytyksessä toisella paikkakunnalla ja ne pienet hankinnat jotka tarvii tehdä niin tekemättä. Tosin mulla on viikkoja vähemmän kuin muilla kun la on vasta aivan lokakuun lopulla. Ehtiihän sitä vielä =).

Olo on kuin norsulla. Supparit kun estävät liikkumisen ja mieli on maassa niin mikähän auttaa... Herkuttelu on karannut aivan käsistä, ei mene päivääkään etten söisi jotain makeaa. Oikein odotan sitä aikaa että pääsen taas jumppiin ja lenkille. Miten aika sitten riittää kahden pienen kanssa, taloprojektin ja miehen pitkien työpäivien kanssa omaan aikaan. Sukulaisetkin asuvat toisella paikkakunnalla =(.

Näissä mietteissä leppoisaa viikonloppua kaikille!

J 29+jotain

Vierailija
10/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla muut arvot kuin paastoarvot koholla? Siksi kyselen, koska mulla oli paastoarvo 5,6, eikä muuta sanottu kuin että ruokavaliota pitää tarkkailla eli sokerit pois ja sitten kuukauden päästä uudelleen paastoarvo. Olen nyt menossa tiistaina joten saa nähdä onko arvo laskenut.

Myös edellisessä raskaudessa mulla oli samallalailla paastoarvo koholla, eikä silloinkaan mihinkään toimenpiteisiin tai edes tarkempiin tutkimuksiin ryhdytty. Ihmeellistä jos eri puolilla on neuvoloissa kovin eri ohjeet/käytännöt!?

t. Luhtavilla rv 32+0

Vierailija
11/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jatkoin tänään tuota vauvan vaatteiden pesu urakkaa ja nyt ollaan loppusuoralla :) Tosin kun aamun ramppaa portaita pyykkitupaan niin eipä tarvi ihmetellä jos jalkoja turvottaa ja kuumottaa ja mahaa kiristää..... Mulla ei kyllä rasituksestakaan supistuksia tule, ei tullut aiemmissakaan raskauksissa, mahaan vaan koskee ja nahkaa kiristää, mutta kunnollisia ' harjoitussupistuksia' ei tuu.

Minä en pessyt sitä toppahaalaria, toppamyssyä, -tossuja ja -tumppuja. Ajattelin, että ne on kuitenkin muiden vaatteiden päällä, joten eipä niitä tarvi pestä. Tuon kevyttoppiksen ja makuupussin sekä peiton pesin. Muutenkin periaatteena, että suoraan ihoa vasten olevat vaatteet pesen.

Citymarketista löysin alesta kestovaippoja, muutama tarttui mukaan. Hirveetä innostusta kestovaippailuun ei ole ja infoakin pitää vielä netistä surffata, mutta onpahan nyt muutama kestokin olemassa :)

Onko kenelläkään muuten ollut/suunnitelmissa laittaa vauvalle ' hoitopöytää' pesukoneen päälle? Meillä on vielä syksyllä hankinnassa edestä täytettävä pesukone, kun vauvan kanssa en kyllä pyykkitupaan enää ramppaa....Onnistuisikohan sen päälle vaipanvaihtopaikka? Vaatteita voi vaihtaa sitten makkarin sängylläkin. Aiemmilla lapsilla on ollut hoitopöytä, joka oli kyllä mielestäni hyvin kätevä ja tarpeellinen ja nyt epäilyttää tuo pesukone-ratkaisu....Makkariin ei vaan millään mahtuis oikeeta hoitopöytää.

myrskyruusu 30+1

Vierailija
12/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä satakunnan polilla on tosi tarkat arvot kuülemma.Olen itse mittailemassa ja kirjailemassa mitä syön.Kahden viikon päästä on lääkäri ja sen jälkeen diabeteshoitajalle aika.

Saas nähä mitä sanoo..Mulla on kyllä paastoarvot ihan ok,mut syömisestä se tunti puoltoista ei aina pysy alle sallitun joka on kuulemma täällä meillä alle 6,8.Heti vaan jos syöt jotain hedelmiä aamupalan yhteydessä niin arvo loikkii 7.3 kohdalla.

Mullakin on töissä niin kiire et ei ehdi läheskään aina ku yhen jugurtin vetäsee vauhdissa niin panostais vähän ees tohon aamupalan syöntiin..

Taas neuvoloita,ultria harvasen viikko.

Täytyy alkaa oikein sopia,et pääsee kaikkihi sovittuina aikoina.

Turvotusta usein täällä kyllä oikein vaivaksi asti.

Töissä onneksi enään kymmenkunta päivää jäljellä kun lomat ottaa pois kyllä on ihanaa päästä pois.

Kuinka helposti tota insuliinia saa, nyt jo kamala ottaa noita veriarvoja kun sormenpäät ihan kipeet jo kun kuudestikin päiväs ottaa ees muutaman kerran päivässä.

Yritetään tässä nyt sitte olla yhdessä syömättä mitään ylimääräistä..lomatkin vielä edessä..Tsemppiä vaan..

Vierailija
13/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin eilen aamulla antamassa paastopissanäytteen ja eipä näkynyt siinä enää sokeria. Onneksi. Eli terkka oli vissiin oikeassa kun sanoi että maksan toiminta hidastuu näin loppuvaiheessa ja sokeri ei häviä pissasta niin nopeasti kuin normaalisti.

Olen pessyt lähes kaikki vauvan vaatteet ja liinavaatteet :-) Ja tänään myöskin silittänyt kaikki pesemäni. Eilen innostuin maalaamaan alakerran vessan ja kyllä sen eilen illalla huomasikin että oli tullut puuhailtua jotain. Alaselkä oli kuin tulessa ja liikkuminen hankalaa. Nyt on jo parempi olo. Joku ihmeen pesänrakennusvietti taas iskenyt. No, parempi puuhailla nyt kuin sitten kun vauva on syntynyt.

Maanantaina menen pelkopolille vierailemaan aiheesta suunniteltu sektio. Menen sinne sillä mielellä että sen vaadin ja sillä siisti. Pelko tulee olemaan diagnoosi tälle sektiolle.

Mukavaa viikonloppua!

Ykä 32+6

Vierailija
14/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin saa lehdestä lukea mitään niin yllättävää ja ihanaa kuin eilen! Että maksamakkaraa saa syödä raskaanakin! Arvatkaa ken läksi suunnilleen siltä istumalta kauppaan... ;) Eipä sitä paljoa auta syödä, mutta kuitenkin... Vielä kun maksalaatikkoa saisi, niin kaikki himot olisi tyydytetty... ;)

Tänne ei muuten kummempia. Esikoisen unikoulu alkaa tänään, melkein vuoden nukkuikin tosi esimerkillisesti. Nyt pitääkin mennä sitä tuonne hyssyttelemään, joten lyhyestä virsi kaunis...

Suhni

Vierailija
15/19 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneen tilaan oiva kapistus,maksaa muutaman kympin. Meillä oli esikoisella ja otan käyttöön täl seuraavallakin,vaikka nyt mahtuisi hoitopöytäkin... Suosittelen!

Näky olleen ihan citymarketeissakin myynnissä,itse ostin lastentarvikeliikkeestä v.2003.

Vierailija
16/19 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein alko huvittamaan, kun tuossa joku päivä radiosta kuulin, että nyt taas maksaa saakin sitten syödä. En oo asiaan sen kummemmin perehtynyt, että mikä näihin suositusten muuttumiseen on vaikuttanu, mutta on vaan niin jännä, kun vielä silloin, kun iteki oon ollu vauva, odottajille suositeltiin maksaa, nyt taas meillä tämän päivän odottajilla tilanne on ollut toisin päin viime päiviin asti, kunnes kansanterveyslaitos ilmoittikin, että saa sitä maksaa sittenkin syödä. :)

HOITOPÖYTÄ/-TASO tulee meilläkin pesukoneen päälle. Tai siis laitetaan se semmonen pehmustettu hoitoalusta pesukoneen päälle tällekin muksulle. Esikoisen vauva-aikana meillä oli päältä täytettävä kone, mutta en kokenu sillonkaan mitenkään hankalaksi, että hoitoalustaa joutu nostelemaan välillä aina koneen päältä pois, kun kaikki muut vaipanvaihtotarvikkeet oli koneen yllä hyllyssä. Myös pukeminen suju kyllä alkuun ihan hyvin siinä koneen päälläki. Nyt meillä on edestä täytettävä pesukone, mutten ole vielä testannu mahtuuko se hoitoalusta siihen edes kunnolla, tuo kone kun on syvyyssuunnassa paljon pienempi kuin päältä täytettävä... Toivottavasti mahtuu, nuo hoitopöydät kun on niin älyttömän kalliita.

Onpa ollut lohdullista lukea täältä, että mie en tosiaan oo ainut, ku tuntee ittensä hikoilevaks norsuks. ;) Vaivaa löytyy täältäkin vähän joka lähtöön, mutta onneks turvotusta ei vielä ole pahemmin ollut. Ainoastaan tuolla auringon paisteessa kävellessä sormet tuppaa turpoamaan niin ettei sormukset lähde vähään aikaan pois. Kohta varmaan olisi muutenkin kyllä syytä siirtää nuo rinkulat kaulaketjuun killumaan, ettei käy niin kuin eräälle tutulleni, jolla sormukset jymähtivät loppuraskaudessa sormiin ja loppuviimeeks ne jouduttiin leikkaamaan poikki, jotta ne saatiin pois.

VAUVAN VAATTEITA olen mieki jo pari koneellista pessyt ja silittäny. Äitiyspakkaus tuli tällä viikolla ja mie kyllä tykkään siitä. Sen tossa huomasin, kun vaatteita lajittelin laatikoihin, että ei mulla paljon noita alle 60 cm vaatteita vauvalle ole. Erikoista sinänsä, koska esikoinen oli kuitenkin alle 50 cm syntyessään, mutta kai sitä sillon oli jotenkin pihi eikä kehdannu ostaa niitä pienimpiä vauvan vaatteita. Nyt voisin kyllä muutamat edes 56 senttiset bodyt ja potkarit hankkia. Ja ehdottomasti haluaisin vauvalle kotiutumisvaatteeksi jonku söpön pikkusen fleece-haalarin.

Äp-toppapuvun + muut toppavaatteet on mulla toistaseks ainaki pesemättä. Sen kevyttoppiksen luultavasti pesen ainaki, samoin peiton ja makuupussin. Ehkä nuo toppavaatteet menee sitten siinä samassa, vaikka en kyllä koe niiden pesua ihan niin välttämättömäksi, etenkin kun vauva ei sitten enää ole ihan mikään vastasyntynyt, kun nuo toppavaatteet tulee käyttöön ja tosiaan eihän ne edes tule suoraan ihokontaktiin.

Hmmm... mitähän vielä.. Tulihan tässä jo taas tarinaa, taidan jättää vähän tilaa muillekin. ;)

S rv 32+1

Vierailija
17/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala päänsärky jo näin heti aamusta, mulla kyllä migreeniäkin, joka tyttöäkin odottaessa alkoi loppuraskauden puolella tulla tosi usein.

Eileen käytiin tytölle sänky hankkimassa, eli nyt olisi pieni sinne opetettava nukkumaan, kerkeää sitten tottumaan ennen vauvan syntymää. En tosiaan tiennytkään, että lasten sängyt on noin hintavia, huh! Olin siis varautunut johonkin huomattavasti pienempään summaan.

Illalla oli tosi kovia supistuksia pitkälle yöhön, varmaankin kävelystä johtuen, pitää yrittää alkaa ottamaan rauhallisemmin taas. JA KERRANKIN JOTAKIN IHANAA TÄHÄN RASKAUTEEN, MUN SELKÄ EI OLE OLLUT KIPEÄ PARIIIN PÄIVÄÄN. Sitä en enää edes muista mitä oli olla ilman selkäkipua, niin kauan tämä on vaivannut.

Mulla on nyt tosiaan jo hetken ollut kaikki vauvan vaatteet pestynä ja laitettuna, kaikki muut on hankittu, mutta kestovaippoja vielä pitäis lisää ostella jonkun verran ja luomuharsoja, ajattelin josko sitä ihan täyskestoilisi vauvan kanssa, mutta katsotaan nyt miten alku sujuu.

Syyskuun alussa tosiaan se synnytystapa-arvio ja sitten pakkaankin sairaalakassin. Viime viikolla neuvolassa nyt sanoivat, että jos jostakin syystä vedet menee niin sitten ambulanssikyydillä sairaalaan kun perätilassa edelleenkin tuo vauva tykkää olla.

Ei kauaa ja on jo syyskuu, tuntuu että tämä raskaus on mennyt yhdessä hujauksessa esikoisen odottamiseen verrattuna. Toki silloin neuvolassa epäilivät jo viikosta 29 että lapsi syntyy hyvin pian ja ennenaikaisena, mutta syntyikin sitten 42+4 eli olipa siinä odottelua...

Mulla alkais ens viikolla ihan virallinen äitiyslomakin, eli ei enää sairaslomalainen.

Katuska ja 34+2

Vierailija
18/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ostin imetysteetä ja jotakin weledan rintaöljyä jonka pitäis auttaa maidon nousua... Eli onko kellään tietoa onko näistä yhtään mitään hyötyä, muuta kuin psykologista tukea ehkä itselleen, mutta sekin mun kohdalla aika tärkeää :o)

Vierailija
19/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä suomenlinnasta. =)

Käytiin lasten kanssa suomenlinnassa aamupäivällä kun oltiin pojalle luvattu vene kyyti jo aikaa sitten. Tänään sitten junalla hesaan ja paatilla suomenlinnaan ja sitten takas kotiin.

Kyllä olen ihan poikki. Alapäätä painaa kävellessä ihan tuhottomasti. En tiedä onko se vauva kun painaa vai mikä juttu se on kun ei aikaisemmissa raskauksissa ole ollut.

Tuntuu tuolla nivusissa ja säteilee vähän reisiinkin. Vaivaa välillä ihan muutenkin. Onko muilla samanlaista?

Keskiviikkona iski kamala virtsarakon tulehdus jota mulla ei ole ollut ikinä ennen ja kylläpä on kamala vaiva. Lääkkeet sain torstaina ja sittemmin helpottanut, mutta nyt tuntuu että lääkkeen takia olisi tulossa hiiva. Mitäköhän sitten sen jälkeen. Alkaa kiukuttaa kaikki vaivat.=)

Mahakin alkaa olee aikas pahasti tiellä ja välillä väsyttää ihan sairaasti ja tuntuu ettei jaksa mitään ja hieman sitten tuo välillä masentaa.

Toivottavasti ei nyt loppuajasta masennusta pukkaa kuten tyttöä odottaessa ja se vaan paheni sitten tytön synnyttyä.

Ilmat on viilenneet ja saa taas viimein nukuttua ja ihan jopa peiton alla. Miten ihanaa siis kertakaikkisen ihanaa. En ookkaan aikoihin nukkunu yhtä hyvin kun viime yönä. =)

Voikaahan hyvin ja hyvin paksusti. =)

Tsirppana rv 33+1