Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MARRASMURUJEN viikonloppu***

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt eilistä pinoa...

Pakko on päästä hieman valittamaan eilisiestä lääkärineuvolasta joka oli taatusti nopein kokemani =(. Ensimmäiseksi terkkari ilmoitti ettei näillä viikoilla saa vielä valittaa kun " pahemmat viikot vielä edessä" ja lääkäri totes että olet vasta " puolivälissä" (juu rv 29 lähti käyntiin...). Olisin valittnut hengenahdistuksesta, mutta vedin heti kiireestä niin herneen nenään että ajattelin että tämä tyttö ei ruikuta mistään!!!

Sf oli 27cm ja lääkäri ei edes osannut sanoa mitenpäin vauva on kun " on niin korkealla ettei tunnu" . Sykenopeuttakaan en ole kuullut KERTAAKAAN tähän päivään mennessä, tiedän vain et sydän lyö. Jäi vähän paha maku suuhun koko reissusta, yleensä neuvolaankin varataan aikaa 30 min, myt tosiaan nla ja lääk. kesti yhteensä 15min! Taidan varata viel privaattiajan kun olisin halunnut puhua siitä sektiosta, mut ketään ei tunnu sekään kiinnostavan vielä " näin ajoissa" . Itse koen että mulla on vaan 10 vkoa aikaa saada tietää kaikki ja valmistautua asiaan, lääkäri totesi että kerkee sitten viikolla 36...

No vali,vali,vali...

Kaikesta huolimatta vaavi tuntuu jakselevan hyvin =) =). Eli eikun puuskutetaan innolla eteenpäin.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
2/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas eppuliina sulla ikävä kokemus. Kannattaa varmaan käväistä yksityisellä, jos ottaisivat siellä vakavammin. Tuosta voisi tehdä jo valituksen. Ja kyllä neuvolassa saa valittaa, mulla ainakin on jo ihan riittävästä vaivoja.

Itselläni on omasta neuvolasta vain hyvää sanottavaa. Nyt oli oma terveydenhoitaja palannut lomilta, ihanaa. Sf oli 27, verenpaineet edelleen alhaiset, vauvan sydänäänet tasaiset ja hyvät. Pää on alaspäin, mutta vielä on tilaa liikkua, ei siis kiinnittynyt vielä. Painoa ei ole paljoa lisää tullut, painan vähemmän kuin silloin, kun aloin odottamaan esikoista. Eli mulla toimii raskaus ja imetys hyvänä painonpudottajana, heh. Eka neuvolakäynnistä painoa tullut 4,4kg, vaikka syönyt olen ihan kunnolla.

Toivoin, että enää ei tarvitsisi tuota rautaa popsia, mutta jatkettava kuulemma on. Vaikka ensi kerralla vasta otetaan Hb. Issiakseen neuvoi kylmäpakkausta, jos jomottaa kovasti illalla. Pitänee kokeilla. Sain jo vkon 36 lääkäriajankin. Seuraava neuvola on kolmen viikon kuluttua.

Kyllä tää olo vaihtelee, eilen olin ihan vakuuttunut, että pyydän sairalomaa. Mutta tänään olo on taas ihan hyvä, ainakin näin aamusta.

Nyt pitää siirtyä työtehtäviin, kun vielä lähden tuntia normaalia aikaisemmin kotiin (ja mökille). Harvinaista, että edes kirjoittelen näin työaikana.

Rv 29+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppuliina oli käynyt neuvolalääkärissä ja saanut huonoa palvelua. Täytyy kommentoida omalta osalta myös... Itsellä oli sama tapahtuma viikko sitten ja sain kylläkin ihan hyvää palvelua. Mullakaan tuo lääkäri ei osannut tunnustelemalla sanoa vauvan asentoa eikä saanut edes sydänääniä kunnolla kuulumaan. Veikkasi, että vauva on perätilassa, mutta tuntia myöhemmin mulla oli ultra yksityisellä ja ihan raivotarjonnassa vauva oli! Eli aika haparointia tuntui olevan, vaikka lääkärin kuulemma pitäisi olla hyvä. Mullekaan ei ole sanottu sykelukemaa, kuin että se on siinä 140 paikkeilla...

Täällä on puolipilvistä, aamulla tuli vettä kaatamalla ja nyt paistaa aurinko osittain! Mulla on aika tylsää, kun töissä aika kuluu matelemalla (10 työpäivää enää jäljellä) ja kotona taas on niin hiljaista ja yksinäistä. Mies on työmatkalla ja tulee vasta kahden viikon päästä kotiin. Ajattelin jokun päivä, et mahtaakohan vauvakin olla ihmeissään, kun on niin hiljaista koko ajan. En oikein osaa jutella yksinäni tai lauleskella hänelle... Viikonloppu taas edessä ja mulla ei ole mitään ohjelmaa. Olen siivonnutkin niin kauheasti, ettei siitäkään oikein tekemistä enää riitä. Pitää jättää jotain äitiyslomallekin... Työkaverit just aamukahvilla sanoi, et nauti nyt siitä joutenolosta ja rauhallisuudesta... Ehkä se näin on! Kai mä jotain tekemistä keksin viikonlopuksi, kaupungille en ainakaan lähde shoppailemaan kun käsiin tarttuu väkisin nuo vaaleanpunaiset nutut=)

Olen muuten huomannut viime viikon aikana, että vauva on liikkunut tavallista vähemmän vatsassa. Viime viikolla oli vielä kova meno päällä, mutta nyt tunnen selvästi vähemmän liikkeitä. Mutta viime viikolla ultrassa kaikki oli ainakin hyvin, joten tuskinpa mulla on syytä huoleen. Tunnen kuitenkin liikkeitä useasti päivässä. Rupesin jo pelkäämään, et olikohan sillä vaikutusta kun söin jauhemaksapihvejä kerran viime viikolla, mutta tuskinpa yhdestä kerrasta haittaa on?

Ja muuten, mulla on ilmestynyt navan alle ns. " poikaviiva" . Ja tyttö on siis tulossa! Ei ole kovin näkyvä ja mulla kun on hyvin ruskea ihokin vielä, mut kyllä sen erottaa. Onneksi ei ole vielä ainakaan (kop kop) noita raskausarpia ilmestynyt. Rasvailen ihoani hyvin joka ilta ja toivottavasti tuottaa tulosta;)

Hyvää viikonloppua kaikille! Ja toivottavasti aurinkoista...

Rv 28+4

Vierailija
4/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo olipa ikävä asenne tolla eppuliinan lääkärillä, ettei sais " vielä" valittaa, kun ei olla ihan loppuraskaudessa. Ei kai sitä sais synnytyksessä tai muussakaan sit valittaa, kun jossain päin maailmaa jollain menee varmasti kurjemmin kuin itsellä...?! ;-)

Mulla on tosi kiva th, reilu viisikymppinen, kokenut ja mukava nainen. Lääkäri on sitten hieman harvasanaisempi. Esikoisen kohdalla tarkastuksissa ei paljon paljon puhunut tai selittänyt, ja olinkin sitten vähän epätietoinen esim. siitä, että mahtuuko se vauva nyt sieltä tulemaan. Kai se on niin, että kun on peräjälkeen paljon asiakkaita/potilaita, niin ei viitsi tai jaksa alkaa selittämään itsestäänselvyyksiä tyyliin " kaikki on ok" , vaikka ehkä odottajat juuri sen haluaisivat kuullakin.

Kyselin eilen pojan 2-vuotisneuvolassa, että pääsiskö kohdunkaulan pehmenemisen takia kontrollikäynnille. No, vakiterkka oli palannut lomilta ja oli sitä mieltä, että kohdunsuun tilanne on mulla täysin normaali ja että kaikilla uudelleensynnyttäjillä on (tässä vaiheessa?) ulkosuu sormelle auki. Voin kuulemma elää ihan normaalisti eikä tartte ottaa rauhallisemmin niin kuin lääkäri kehotti tekemään. No, tiedä häntä mikä on totuus, mutta vähän rauhallisemmin kyllä aattelin ottaa, sillä sen verran toimelias oon viime aikoina ollut. Pitäis muistaa levätä eikä ajautua maaniseen tekemisen vimmaan... :)

Kaksostenrattaiden metsästys on meillä meneillään, ja ajatukset ovat alkaneet liikkua yhä enemmän myös synnytyksessä. Lähinnä toivon, että synnytys ei alkaisi yöllä, jolloin ei oikein saada/viitsitä pyytää ketään lähtemään hoitamaan esikoista. Mulla oiskin tilauksessa sellainen synnytys, joka alkais vesien menolla klo 8 ja kestäis viitisen tuntia. Ei vaan mahda tilaus ihan tällaisenaan toteutua... ;-)

tosca ja masuasukki 27+4

Vierailija
5/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa perjantai ja virallinen karkkipäivä :) Esikoinen on päikkäreillä ja meikä tyttö mussuttaa jäätelöä ja kahvia onnellisena netteillessä :)

Eppuliina: Olipas tyly käynti. Ton takia mäkään en jaksa mennä neuvolan lääkärintarkastuksiin. Esikoisen aikana kävin kerran ja sai riittää. Mun neuvolatätikin on useimmiten ihan pahvi ja sen tavoitteena tuntuu olevan saada mut vaan äkkiä ulos huoneesta. Vähän hän on inhimillistynyt sitten esikoisen odotuksen, mutta paljon olen kuullut hänestä valituksia. Mulla ei myöskään oo koskaan puhettakaan, että sykkeistä mitään kerrottaisiin ja välillä haluaa luistaa myös verenpaineen tai Hb:n mittauksissa. Mutta en oo jaksanut sen kummemmin avautua, niin kauan kun vauvalla (ja itsellä) kaikki on hyvin...Täällä Porissa on varmaan viisainta turvautua yksityisen puoleen, no ei vaiskaan, ei kai saisi yleistää...

tosca: Täällä on samat " ongelmat" :) Tuplia ei tahdo löytyä kirveelläkään, siis käytettynä. Ja myös tuo synnytys alkaa jo pikkasen mietityttää tai lähinnä just se, että mihin esikoinen laitetaan jos alkaa yöllä. Ja taatusti on juuri silloin mies yövuorossa. No, turha näitä on etukäteen panikoida, mutta mukava sitä on päätään vaivata jo hyvissä ajoin :)

Oikein hyvää viikonloppua kaikille marraspalluroille :)

Vierailija
6/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppuliinalle: Tosi inhottava nl-lääkäri käynti. Itse sain yllättävän hyvän kohtelun ja näin pikkuisen kun ultrasi:) Toivottavasti saat yksityiseltä parempaa kohtelua!

Mitä paino arvioita on teillä ollut? Mulla oli nyt rv 28+1 paino arviona n. 1360g ja siksi menen maanantaina sokerirasituskokeeseen.

rv 28+2

Vierailija
7/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas kotikone reilassa niin pääsee netteilemään useammin.

Saatiin tuossa pinnasänky miehen siskolta ja sitä olen nyt paripäivää maalaillu. Sänky muuten ok, mut oli vihreä, joten maalia kiitos. Nyt se on sit valkoinen. Ehkä oon tylsä ihminen mut en halua vihreitä huonekaluja kotiini, korkeintaan tekstiilien muodossa. ;) Nyt on sitten kaikki isommat hankinnat tehty. Enää puuttuu vanna ja patja sänkyyn.

Minun serkku oli synnyttänyt toissapäivänä tytön. Tuli maailmaan rv 31 ja pienokaisella painoa alle 2kg. Pelottava ajatus että tästä itsekin lähtisi 4vk päästä jo synnyttämään, mutta voihan siinä niinkin käydä. Onneksi pienellä on kaikki kuitenkin hyvin, vaikka tehohoidossa vielä onkin.

Huomenna ois serkun häät ja huomasin tuossa eilen kun häihin ostamiani vaatteita sovitin, että maha on kasvanut yli paidasta. Miten tämä on mahdollista? Äitiysmalliston paita ja jo nyt on pieni? Monet normi paidatkin menee vielä päälle... Kyllä potuttaa kun käyttämättä jäi kokonaan. Eikai se auta kun epätoivoisesti etsiä kaapista jotain vanhaa päällepantavaa... MIks noi äitiysvaatteiden mitoitukset pitää olla niin pieniä, hyvä jos alkuraskauden maha niihin sopii, vaikkei tämä mikään jättiläinen mulla olekaan. *kehittää raivoa*

Sanle ja Dj 27+3

Vierailija
8/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, miten ikävänkuuloinen kokemus tuo [b]Eppuliinan[/b] neuvolalääkäri! Toivottavasti saat jatkossa parempaa palvelua, julkisella tai sitten yksityisellä puolella!

[b]Sanle[/b] harmitteli äitiyspaidan jäämistä pieneksi. Itse en ole oikeastaan äitiyspaitoja ottanut vielä edes käyttöön, vaikka masu reilun kokoinen jo onkin. Mielestäni tavalliset paidat näyttävät paremmilta päällä, masun muoto näkyy suloisesti. Eniten inhoan pitää kaikenlaisia juuri rintojen alta leveneviä mammakolttuja. Saa nähdä sitten, olenko venyttänyt kaikki paitani käyttökelvottomiksi masuni kanssa... Saanpahan hankkia uusia sitten ensi kesänä! ;-) Alaosissa ei tavalliset vaatteet ole enää käyneet aikoihin. Äitiyshousut ja -hameet ovatkin sitten olleet ainoita mahdollisia viikosta 13 lähtien...

Tällä viikolla olen kokenut olevani todella

raskaana

. Kesälomalla masu ei tuntunut olevan niin kovasti tiellä ja helteitäkin pääsi helposti pakoon. Nyt ähisen ja puhisen joka kumarrusta ja hiki virtaa koko työpäivän ajan. Tunnen kuitenkin olevani aivan työkuntoinen, mutta raskaus sana on alkanut tuntua nimensä veroiselta.

Eilen alkuillasta aivan hätäännyin, kun en muistanut tunteneeni vauvan liikkeitä koko päivänä. Hirveä paniikkitunne! Mutta sitten vihdoin pieni muksaus sai kyyneleet virtamaan. Lopun iltaa ja tämän päivän mahassa onkin sitten käynyt taas normaali mylläys :-)

RvaRuljanssi ja Nuu rv 25+4

Vierailija
9/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks esittäisin kysymyksen että onko teillä muilla ollu öisin lihaskramppeja jaloissa ja jos on niin mikä siihen on auttanu?

mulla ne alko tos pari viikkoo sit ja nyt tuntuu et joutuu joka yö herään siihen että pohkeet kramppaa, tos toissa yönä meni niin jumiin että ei o viäkään lihakset auennu kunnolla ja kun istuu vähän aikaa niin lihakset on tosi jumissa. Tukisukkia oon töissä käyttäny jo hyvän aikaa kun joutuu oleen jalkojen päällä 8h ja on muuten kyllä auttanu mut nyt tuntuu et noihin kramppeihin ei auta, sukat jalassa en pysty nukkuun kun meijän talo on kun sauna öisin jos on ollut kuuma päivä.

Voi toki olla et noi heltetki pahensi asiaa.

joo, muuten on kyllä noi vaivat ollu aikas vähäsiä (ainakin vielä), mitä nyt joka päivästä närästystä mutta siihenkin löysin avun kun rupesin juomaan maitolasillisen joka ilta ennen kun meen nukkuun.

Masuasukki tuntuu olevan kovin vilkas, ei siedä yhtään et istun kauan ja rauhottuu heti kun nousen ylös touhuaan jotain, raukka saa nukuttua kun mamma vaan laiskottelee :)

ostettiin sittenkin ihan omat vaunut, käytetyt toki mutta todella siistissä kunnossa olevat ja kevyet työntää ja väriltään sopii sekä tytölle että pojalle. Meijänhän piti eka saadamiehen siskolta vaunut lainaksmut ajateltiin sittenkin ostaa omat. Nyt puuttuu enään turvaistuin niin sitten kaikki olis kasassa. Kohta saa hakee kehdon kotiin kun ollut miehen isällä säilytyksessä, kun meillä tota säilytystilaa tuntuu olevan liian vähän vaikka asutaankin omakotitalossa (liikaa rojua...)

Tilasin H&M:ltä aivan ihanan haalarin, siinä oli korvat ja häntä ja ihan pehmosta ainetta, mies naurokin että miten maltan olla käyttämättä sitä kun se on kokoo 62cm niin alukshan se on kovin iso,mut kyllä se siitä.

jaahas saa vissiin ruveta tekeen ruokaa kun mies ja sen poika tulee kohta kotiin ja miehethän on tunnetusti kovin nälkäsiä, tuleva isoveikka tulee taas piristään ja viihdyttään meijän viikonloppua, saadaan viä yks hoitopoika tohon niin sitten ei taas puutu menoo ja meininkiä meijän huushollista :)

möhö ja tuleva potkunyrkkeilijä rv 27+1

Vierailija
10/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

meilläkin oli neuvolalääkäri eilen... ihan ok-kokemus. Pelästyin viime viikolla yksityisellä ultrassa, kun lääkäri arveli lapsen olevan yli 4,9 kg laskettuna päivänä. Tietysti aikaa on vielä paljon ja arviot heittävät, mutta kyllä se masensi. Silmiin sattui vauvalehdistä kaikki tarinat isojen vauvojen synnytysvaikeuksista ja miten vauvalle voi tulla vaurioita, kun ei mahdu syntymään. Neuvolalääkäri arvioi eilen vauvan olevan normaalikokoinen ja oma painoni on lääkärin mukaan noussut normaalista. Huhhuh... Hemppa ei vaan ota noustakseen, vaikka yhden rautatablettikuurin olen melkein jo saanut loppuun ja muutenkin yrittänyt tsempata ruokavalion kanssa. Joku kirjoitteli lihaskrampeista... sama vaiva täälläkin riesana öisin. Muutenkin harvoin enää saa nukuttua koko yötä yhteen menoon.

Iloista viikonloppua kaikille...

t. Mammamiina Rv 26+5

Vierailija
11/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

möhö-82:

Koitahan noihin jalkakramppeihin magnesiumia, sen pitäisi auttaa. Muista myös juoda reilusti vettä päivän aikana! Moni käyttää myös villasukkia taikka säärystimia öisin.

Vähän omaa napaa.

Vointi on erinomainen. Vatsa tosin alkaa jo olemaan ISO ja onkin tiellä monta kertaa päivässä. Tuntuu että vatsa on nyt sen kokoinen kun esikoisesta oli jossain ihan loppuviikoilla. Kääk! Vielä pitäisi kolmisen kuukautta kasvatella sitä.. Mutta, niinhän se kuulemma on, että kun on useamman jo saanut niin vatsa kasvaakin nopeampaa. Kolmatta siis odottelen =) Joku sanoikin, että jos odottaisin neljättä, vatsa olisi vielä isompi. Tiedä sitten pitääkö paikkansa.

Beibi on vilkas tyyppi, usein öisinkin herättelee =)

Tiistaina on mullakin lääkärineuvola. Kun malttais odottaa! Kurja eppuliina että sulla oli noin inhottava kokemus tänään sieltä lääkärineuvolasta =( Mäkin muuten olen menossa suunniteltuun sectioon sitten marraskuussa!

Nyt hilppasen nukkumaan.

Yaz rv 26+1 ja beibi

Vierailija
12/19 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulppa: Olin ultrassa tällä viikolla, eli 27+5 ja painoarvioksi sain 1,3 kg. Lääkärin mukaan ihan keskikokoinen vaavi tällä hetkellä.

Esikoinen oli samoilla viikoilla saman painoinen.Syntyessään 40+1 painoi 4,115 kg eli oli melko kookas, mutta myös tosi pitkä 55 cm. Tämä syntymäpaino ei ollut vielä peruste sokerirasitukselle tässä raskaudessa. Muistaakseni edellisen pitää olla n. 4,5 kg. Mutta toki yritän kiinnittää huomiota syömisiini jonkin verran. Tosin tuskin noin pitkä vauva voisi hirveästi vähempää painaakaan...Rakenneultrassa kätilö ainakin lohdutteli mua ja sanoi, että riippuu täysin geeneistä, ei kannata stressata. Juu enpä :)

Liiruli rv 28+1

Vierailija
13/19 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Liiruli! Ehdin jo huolestua että minkälainen jättiläinen meille on tulossa, kun lääkäri sanoi että ihan on yläkäyrällä kasvaa. Pituus arvio oli siis pää-perämitta yli 27cm. Ensimmäistä odotan....

Sanlelle: Olet ahkerasti laittanut jo kaiken valmiiksi. Meillä on vielä paljon laittamista ja ostamista. Saas nähdä milloin ehtii... Meille tulee miehen entinen ( 30-vee) pinnasänky ja se on vihreä väriltään ;)

Koko viikonloppu menee töissä ja sitten on kolmen päivän vapaa!! Varmaankin pyörin täällä koko viikonlopun:)

-tulppa ja hiplaaja-

rv 28+3

Vierailija
14/19 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin koneen äärellä ajan kanssa. Olimme " evakossa" kesäloman, kun meille tuli se vesivahinko (joku ehkä muistaa). Majailimme vanhempieni luona ja olimme kesälomamatkalla, eikä nettiä ollut kuin kirjastossa. Nyt olen viikon ollut töissä, mutta sieltä en ole viitsinyt kirjoitella, kun on niin paljon hommia muutenkin.

Sen vain sanon, että vaikka uusi lattia on hieno, niin vähän vähemmällä stressillä olisin toivonut pääseväni tämän loman. Tuntuu kuin olisi muuttanut, kun on pitänyt tyhjentää monta huonetta tavaroista. Huoh. Nyt se on yhtä makuuhuonetta lukuunottamatta ohi. Onneksi.

Neuvolasta on ollut puhetta. Mulla on ihana noin 55-vuotias neuvolantäti. Kehuu aina miten hienosti on mennyt, vaikka ei se totuus vaikka painon suhteen ihan sellainen olekaan. Hän on sellainen kannustava. Nytkin vain totesin, että supistelee välillä kipeästikin (liekö tuo lomaltapaluustressin ja tavaroiden purkamisen takia tullutta) niin heti varasi neuvolalääkärin, vaikka meille uussynnyttäjillä ei paljon neuvolakertoja muuten ole. (Viime ja edellisen käynnin väli oli 8 viikkoa.) Se lääkäri on ensi perjantaina.

Hb oli 118 ja sain määräyksen aloittaa rautakuurin, jos alkaa väsyttää. Verenpaine oli pysynyt aisoissa, kun viime raskaudessa alkoi nousta (ja tulikin se raskausmyrkytys). Nyt olen kyllä lopettanut kahvin juonnin kokonaan, mutta en usko sen yksinään vaikuttavan. Vauva potkii kovasti ja vessassa pitää ravata varsinkin öisin.

T: Rila ja Hippu 27+1

Vierailija
15/19 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nyt työharjoittelussa terveyskeskuksessa. Työnkuvaan kuuluu sairaanhoitajan vastaanotto yms. Ihan mielenkiintoista. Ilmat vaan ovat olleet kuin lehmän henkäys eli ei ole paljoa ilma vaihtunut. Olen paljon jalkojen päällä ja niitä onkin pakottanut illalla. Olen hierotuttanut niitä ja laittanut kylmän pyyhkeen niiden päälle. En ole uskaltanut kokeilla jäägeelejä kuten ice poweria. Onko kellään kokemusta ja tietoa niiden turvalisuudesta raskausaikana?

Eilen vauva muljahti toiselle kyljelle ja samalla työnsi päänsä häpyliitosta vasten. Kohta saa rueta juoksemaan vessassa tosissaan. Häpyliitos oli jännän tuntuinen. Toivottavasti ei kipeydy. Samalla vauva meni alemmas. Maha on toisen muotoinen.

Ei sen kummempaa. NIIN. Joku oli huolissaan vauvan painosta. Minulla oli lääkärinla 27+4 ja vaivan painoksi arvioitiin 1.3 itsellänikin kävi mielessä että nyt tulee iso neiti jos painoa tulee vielä 1kg/kk. Mutta toivottavasti ei sentään.

Jahas esikoinen ei anna kirjoittaa rauhassa. Palailen asiaan toiste.

germit ja perhonen rv 28+6

Vierailija
16/19 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole käynyt lukemassa kuulumisia viikkoon kun olimme kesälomareissulla kalajoella. Eilen tultiin kotiin ja kyllä maistui uni omassa sängyssä. Eihän tässä olla kuin pari tuntia oltu hereillä...heh.

En ole vielä jaksnut selailla noita vanhoja pinoja, joten olen aivan ulkona keskusteluista. Pikkuhiljaa sitten...

Germit: kyselit kylmägeeleistä. Mulle lääkäri sanoi, ettei niitä edes luokitella lääkkeiksi, joten niitä voi ihan rauhassa käyttää. Niitä ei edes kuulema löydy pharmaca fennicasta, jossa siis tiedot kaikista lääkkeistä. Vaikutus niissä on kuitenkin niin pinnallinen.

Eilen hain sitten äitiyspakkauksen kun oli viikon aikana tullut lappu kotiin ja voi ihanuus niitä pieniä vaatteita. Mä olin ihan innoissani niistä. Alkaa olla jo aika lähellä h-hetki tavallaan....ihanaa!!!

Nyt pitää alkaa siivoomaan kämppää kun täällä on pölyä niin paljon...

Dragondream 29+3

Vierailija
17/19 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kehenkään iskenyt väsymys uudestaan?? Minua on taas jo viikon verran väsyttänyt kuin alkuraskaudesta konsanaan. Eilen oli ihan pakko ottaa puolentoistatunnin päikkärit (tosin kello oli jo 17) ja silti illalla sain ihan helposti unen päästä kiinni. Nyt väsyttää taas ihan penteleesti. Kun mies saapuu töistä kotiin, taitaa taas olla päiväunien aika. Hb pitäisi olla ihan hyvällä tasolla (132) eli ei väsymyksen siitäkään pitäisi johtua.

Päivällä haettiin huonekaluliikkeestä meidän nuorimmille miehille uudet koulupöydät ja tuolit, kun muuttivat viikko sitten yhdessä isoon huoneeseen. Toivotonta, miten kaikki myydään nykyään ihan pieninä osina eikä mitään saa enää valmiiksi koottuna. Pahvilaatikkoja odottaa nyt iso kasa, että mies ehtii alata niitä kasaamaan. Veikkaan, että ärräpäitä tulee kuultua muutama. Miehiseen tyyliin käyttöohjeita katsotaan vasta sitten, kun umpikuja iskee...

Itsekin pitäisi jaksaa alata siivoamaan, kun meidän siivooja ei päässytkään viikolla tulemaan sairastumisen vuoksi. Seuraava kerta on vasta puolentoista viikon päästä, joten ei tätä sotkua viitsi katsella erkkikään. Voi olla, että päiväunet jäävät kuitenkin vaan haaveeksi, kun pitäisi vielä laittaa ruokaa ja leipoakin tekisi mieli...

Viikkoja 28+6 eli huomenna vaihtuu taas viikko!

Vierailija
18/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reviisori: Et ole ainut joka potee väsymystä! Nukun mahdollisuuksien mukaan päiväunet että jaksan. Yleensä tulee pari tuntia tai jopa kolme tuntia nukuttua päivällä. Työpäivinä ei tule nukuttua kun ei ole aikaa. Meilläkin on kauhea siivo, mut yritän sinnitellä vielä muutaman viikon niin sitten alkaa luutu heilumaan kun pääsen lomalle.

Menisi tämä työpäivä nopeasti niin pääsis ansaitulle kolmen päivän vapaalle. Käyn sitten ostamassa laatikkolipaston vaavin vaatteille ja olkkariin pitäisi ostaa myös joku parempi kaappi stereoille ja koriste-esineille. Ovat niin lattian rajassa että pienet tykkää;)

Mulla on tummat silmänympärykset tullut nyt raskauden aikana. Onko jollekin muulle tullut samalla tavalla? Ärsyttää kun on sen näköinen kun ei olis nukkunut vuoteen!

Jep, mut nyt pitää jatkaa hommia...

-tulppa ja hiplaaja-

rv 28+4

Vierailija
19/19 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin tänään iltapäivällä tyttöjen kaa kotiin mun vanhempien luota. Oltiin siellä pe-su ku mun isällä oli työreissu. Mies käivi kanssa eilen siellä syömässä ja meitä moikkaamassa. Samoin mun veli kävi perheensä kaa. Oli ihanan rentouttavaa ku sai valmiit ruoat ja jälkkärit eikä kotihommia tullu taas ajateltuakaan :)

Lauantaina käytiin Lastentarvikkeen ale-myynneissä ja sieltä tarttu mukaan Emman-sitteri hintaan 19,90¿. On aivan ihanan värinen vihertävä jossa kuvia ja kiva perusmalli, sellai mitä ollaan etittyki. Käytiin myös yhellä pihakirppiksellä ja sieltä ostitn Britaxin turvakaukalon vauvalle hintaan 20¿. Nyt on sit ostettu ekat tarpeelliset tarvikkeet äippäavustusrahalla :) Joku päivä pitäis täs soitella niitä Oran renkaita...

Tänään on tullu kotona taas tohellettuu eli pestyy pyykkii, vaihettuu lakanoita, vähän siivottuu ja järkkäiltyy paikkoja. Olo on ihan väsy ja jotenki itkunen: kai tää väsy tekee sen! Pakko päästä tänään ajoissa nukkuu.

eppuliina: Olipas sulla tylsä lääkärineuvola! Kyllä se ärsyttää jos tässä vaiheessa vielä sanotaan et ei vielä tarvi miettii sitä ja sitä mut eihän meillä enää oo kovin kauaa ni vauva on jo sylissä. Muutenki pitäis ottaa aina asiakkaat ja niiden vaivat todesta eikä kohautella olkia!

tosca: Mullakin on synnytys käyny mielessä ja se et jos ei tuukaan sektioo ni mihin saadaan tytöt hoitoon ku lähtö synnyttämään tulee. Jos tulee sektio ni varmaan mun äiti voi ottaa vapaapäivän ja kattoa tyttöjä.

Mulla tuntuu jalat puutuvan öisin joten kylkeä on vaihdettava usein. Tosi katkonaisia yöt onki ku välillä on vaikee löytää hyvää nukkuma-asentoo.

-Yazmin-: Mullakin on vatsa hurjan iso ja jotkut päivitteleeki et oikeesti vieläkö 3 kuukautta jäljellä. Kyllä se masu vaan tuntuu raskaus raskaudelta olevan isompi mitä edellisessä raskaudessa samoilla viikoilla ja mulla siis nyt 4 raskaus (2. pääty kaavintaan viikolla 14 keskenmenon takia).

Reviisori: Mä ainaki väsyn nykyään helpommin ja aina ku pääsen istumaan ni tulee niin hyvä olo ku saa hetken hengähtää. Energisyyttäki kyl riittää mut väsymys iskee vähän niin ku arvaamatta.

Nyt todella väsynyneenä

Tarald ja tiitiäinen 27+1