Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 <3 KESÄKEIJUJEN VIIKKO 19 <3 <3

04.05.2009 |

Hyvää huomenta kaikille:) Uusi viikkopino taas pystyyn ja linkki edellisviikon keskusteluihin:))

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (50)

1/50 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän olin vallan hiljaa pari päivää, heh! Mies yllätti olemalla kotona koko pitkän viikonlopun ja täten ei koneella raaskinut juuri istuskella. Paljon saatiin kyllä aikaseksikin asioita kuten pestiin pihakalusteet ja öljyttiin ne. Nyt pitäs vielä jalkaosat pestä hinkata kunnolla ja kiinnittää istuin- ja selkänojat paikoilleen. Käytiin myös vähän kaupoilla, joten ihan mukavaa vaihtelua mun kotiarkeen!!=) Paikat on kyllä ollut hullun kipeenä enemmästä liikkumisesta johtuen, mutta alkaa olee jo niin tottunut kipuihin.... =/

minä80: Ihanalta kuulosti sun metsälenkkeily...voikun sitä itsekin pääsis kunnon lenkille!!:) No muutaman kuukauden päästä sitten vaunulenkille, jee:)

m_maitoparta: Mulla on vähän turvotusta...sormet ei näytä juurikaan kovin turpeilta, mutta on jäykät ja kipeähkötkin...pitää aamuisin aina jumppailla sormia ja muistaa juoda paljon vettä, niin sillä sen aika hyvin saa "rauhoittumaan"! Niin ja tervetuloa nyt kotosuomeen:))Mitkäs on fiilikset lennon jäljiltä, sujuiko kaikki ongelmitta?!

Meevi: Sulla on enää niin vähän aikaa laskettuun aikaan...jänskää!! Niin ja onnea vuosipäivän johdosta:))

candy78: Kuulostipa inhottavalle toi sun sairaalareissu ja ihmeellistä, että mitään ei sitten selvinnyt! Voitko nyt kuitenkin ihan hyvin?!

-Ruu-: Joo, en mäkään epäile, etteikö eka vuosi varmasti ole rankkaa pienen kanssa. Mut uskon kyllä siihen et kuu vaan muistamme miehen kanssa huomioida toistamme ja puhaltaa yhteen hiileen, ni kyllä se siitä!!! Toivotaan ainakin näin ...ja sen eteen varmasti töitä tehdään!! No ehkä se oli neuvolantädiltä joku lipsahdus...tiedä häntä!

Ja vielä kivuista....toivotaan et molemmilla noi kivut jää sitten sinne laitokselle...TODELLAKIN!!!

Fanny81, m maitoparta, Meevi ja -Ruu-, I am in...toive ois kova et vauva tulis maailmaan pikkusen aikasemmin enemmin kuin pari viikkoa la:n jälkeen!!! (No mun tsägällä käynnistellään sitten 42+ viikoilla;)

tr02: Aikamoinen veijari on sulla siellä masussa!:) Ja vatsa varmasti hellänä. Täällä muksu majailee kyl pää alaspäin mut peppu on usein ihan tuolla vasemmalla ylhäällä. Eilen oli veikeen näköistä kun oltiin ikeassa ja istuin yhel sohval ku jonotettiin asiakaspalveluun, niin tyyppi sitten päätti alkaa muljuamaan mahassa oikein kunnolla ja maha siirtyili miten sattui;))

AnumaamunA: Ei oo kyllä täällä bongattu tollasia säpsähdyksiä...mä luulen et eilen ekaa kertaa tajusin masuasukilla olevan hikka. ;)

Joo, no eiköhän tossa nyt sitten ollut taas romaania kerrakseen...!!Kirjottelemisiin ja hyviä vointeja kaikille!!:)

Anneh ja pieni 32+1 <3

Vierailija
2/50 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh sinä näköjään ehditkin jo avamaan uuden viikon. Hyvä juttu. Mäkin ajattelin että tulen nyt kun sain eskarilaisen taksiin niin rauhassa kirjoittelemaan.

Mulla kone vaan tuppaa reistailee et avaaminen vie sen puol tuntia joten kivaa tää koneelle tulo ei ole.

AnumaamunA mulla on poitsu masussa välillä säpsähdelly. Ja tuntuu välillä et ihankuin se ravistais jallkaa. Hikkaa se ei ole koska sen tunnistan kyllä. Hikasta tunnistan milloin kaveri on raivotilassakin. Silloin tuntuu et peräsuolikin tärähtää (kuulostaa tosi mukavalle, mutta näin se vain on).

Candy ompa sulla ollu juu kokemus. Toivottavasti asialle löytyy selvyys.

Anneh olipa erikoinen tuo neuvolatädin kommentti. Kuitenkin parisuhteessa tulee aina ala ja ylämäkiä et miten tuo ajankohta nyt vaikuttaa parisuhteeseen. Itse olen ollut mieheni kanssa 13 ja puoli vuotta yhdessä ja tuntuu että vauva -aika sinänsä meni hyvin. Vaikka sänkypuuhat yms jäivät kyllä ensimmäisen vuoden aikan aika vähiin niin silti mies ymmärti hyvin. Nyt on vasta tullut enemmän ristiriitoja kun esikoispojan kasvatuksessa meillä on eroja. Mieheni on tiukempi kuin minä ja välillä tuntuu että hänellä ei ole siinä mitään johdonmukaisuutta. Jokutoinen päivä toista ja toisena päivänä se on taas toisin. mutta ei siis mitään pahaa vaan tällaisia näkemyseroja. Musta tuntuu että meillä menee nyt muuten todella hyvin. Ollaan rakentamisesta selvitty ni ehkä se kasvatti. No joo eihän mun pitänyt mitää parisuhde stooria kirjoittaa.

Meevi meillä on neljäviikkoa enää! Olikos muitakin kesäkuun alkulaisia.Nyt en muista siitä anneh:n listasta...joka on muuten tosi hyvä.

Tänään ajattelin siivota ja pakata tuon sairaalakassinkin vaatteiden suhteen. Täytyy ottaa kolikoita mukaan jotta saa sitten mies hakea automaatista sapuskaa jos kiire lähtö tulee.

Minä olen muuten kanssa samaa mieltä että vaavi vois tulla jo vaikka ensiviikolla. Niin on vatsanahka ja selkäkipeenä että voisin jo repusta luopua. Toki nyt mun pitäisi tästä nauttia kun on viimeisen kerran tällainen masu. Kolmatta en enää tee. Ja toki mitä pitempää vaavi on masussa sitä terveempänä se sieltä tulee.

Torstaina olis taas neuvola. Tuntuu ihan oudolle että nyt käydää viikonvälein. No kivaahan se on kun on jotain ohjelmaa näille päiville eikä vaan siivousta.

t. tr02 35+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voe voe, viikko 37 hurahti sitten käyntiin, se kyllä alkaa jo tuntumaan. Nukkuminen on melko vaikeaa jo, lonkkia vihloo niin vimmatusti kun nukkuu hetken samassa asennossa. Eikä näitä asento vaihtoehtoja nyt oo hurjan montaa.. :/

Keskiviikkona on tosiaan neuvola, olis ihana kuulla hoitajan sanovan, "sun maha on laskeutunut, ei mene enää kauaa kun vauva syntyy.." Oli sanonut noin jollekin meidän synnytysvalmennuksessa, ja sehän synnytti viikon sisään sitten.. :D Toivossa on hyvä elää, sano loinen...

Alkaa jo puskea paniikkia, kun ei oo vielä turvakaukaloa! Apuva. Olis kiva saada se asia kuntoon tällä viikolla, ettei tarvii hermota turhaan. Tulee noita harjoitussuppareitakin taas jonkun verran, kun stressaan kaikkia vauvajuttuja.. :D

Paino jumahti taas, 8kg on tullut lisää yhteensä. Vointi ihan mukava, paitsi nuo yöt. Eilen käytiin miehen kaa pelaamassa tunnin puhti biljardiakin lähikuppilassa.

Viettääkö jengi jo omaa äitienpäivää ensi sunnuntaina? :) Mä en tiedä tuunko saamaan mitään kummallista lahjaa vielä, yks söpö käärö olis kyl ihanaa.. ;)

Hyviä vointeja kaikille, yrittäkäähän jaksella niiden monottelijoidenne kanssa! :)

-Meevi ja Juniori 36+0-

Vierailija
4/50 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoa ajatella, että perjantaina oon jo äitiyslomalla... Fyysinen vointi on edelleen hyvä eli töissäkin jaksaisi. Olen jo miettinyt että mitä sitä tekisi äitiyslomalla... Suunnittelin, että jos kaivaisi talteen laitetut ruokareseptit esiin ja kokeilisi joka päivä jotain uutta reseptiä. Arkisin kiireessä sitä aina turvautuu niihin vanhoihin tuttuihin.

Meillä on masussa myllätty nyt myös alamasussa oikein urakalla, kun aiemmin tuli vain potkuja ylämasulle. En tiedä, onko sitten välillä perätilassa vai onko vain opetellut nyrkkeilemään. Inhottavinta on, kun saa jatkuvasti olla vaihtamassa pikkareita/pikkuhousunsuojia, eli kun ihan yllättäen tulee töytäisyjä virtsarakkoon, niin vaikka lantionpohjalihakseni mielestäni ovat ok kunnossa, niin millään ei ehdi jännittää niin nopeasti, vaan hiukan ehtii lirahtaa.

Harjoitussupistuksia tulee nyt melko usein. Olisi kiva saada tilannearvio, niin tietäisi kuinka paljon niitä pitää varoa. Toisaalta: en ole huomannut esim. fyysisellä rasituksella ja supistusten määrällä mitään yheyttä, joten en oikeastaan tiedä miten niitä voisi vältelläkään. Myös täällä täysi rakko aiheuttaa supistuksen - tai sitten supistus aiheuttaa vessahädän. Herään siihen tunteeseen oikeastaan joka yö vähintään kerran. Ei ole kauhean helppoa yrittää päästä sängystä ylös, kun supistaa ja yrittää samalla pidätellä :/ ... No, nämä nyt on niitä raskauden inhottavia pikku juttuja, joille ei mitään mahda ja jotka ovat hyvin pieniä ongelmia jatkuviin kipuihin verrattuna.

Toisina päivinä synnytyspelko pyörii enemmän ajatuksia ja toisina päivinä saan sen työnnettyä taka-alalle. Lääkäriaika TAYS:iin on jo ensi viikon torstaina (sain sen aikaistettua, en muista kerroinko jo) ja uusi aika neuvolapsykologille toukokuun lopussa. Toivon saavani lääkäriltä sektiopäätöksen ja riittävän aikaisen sektiopäivämäärän. Mielessä kyllä pyörii sekin, että entä jos lääkäri ei ota pelkoa tosissani ja en saa sektiopäätöstä tai entä jos vauva päättää tulla maailmaan ennen annettua päivämäärää... Yritän nyt olla ajattelematta asiaa ennen sitä lääkärikäyntiä, sillä nyt en asialle mitään voi.

Jeps, jos jatkaisi töitä. Työtehtäviä kun tuntuu tulevan koko ajan lisää, kun huomaa mitä kaikkea pitäisi tehdä sijaiselle valmiiksi ja pöytääkin olisi hyvä ehtiä siivota, niin on sijaiselle mukavampi tulla töihin. Minulla kun on huono tapa pinota papereita pöydän kulmalle, niin että tässä vaiheessa vuotta pinoja on niin paljon, ettei pöytää oikeastaan enää näe.

Vierailija
5/50 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa huomenna viikko 32. :) Jotenki tuntuu,että niin vähän,kun joillakin on jo 36 tai 37.

Vauva on ruvennut liikkuun erittäin aktiivisesti masussa. Potkut tuntuu pääasiassa ylämahalle,mutta varmaan venyttelee käsiä välillä,kun alhaallakin tuntuu jotain. Hikkakin tällä masuasukilla välillä on ja se kyllä tuntuu aina alhaalla,että kyllä siellä raivotarjonnassa ollaan.

Tämän viikon savotta on saaha talvikamppeet pestyä. Sitte vois pikkuhiljaa ruveta peseen vauvan vaatteet ja järjestään sille tilaa. Jotenki vaan tuntuu,kun me haaveillaan muutosta kesällä,että turhaa tänne raivaa paikkaa,mutta pakko se on. Eilen käytiin jo kahta omakotitaloa kattoon ja tytön päiväkodin siivooja oli ehottanut heidän taloa. Että käyään nyt sekin kattoon ennen ku päätöksiä tehhään. Omaa taloa ois mukava ruveta jo pikkuhiljaa asustaan.

Varmaan se meidän muutto menee kumminki heinäkuun loppuun niin pakko sille vauvalle on vaatteet johonki laittaa.

Mutta pitää ruveta kerholaisille katteleen ulkokamppeet ja lähtä viemään kerhoon.

Vierailija
6/50 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli äiti-poli taas ja paino arvio oli 2230g ja viikkoja nyt kasassa 35+4. vielä kun pysyisi ainakin viikkoihin 37 asti sisällä :)

muksu liikkuu aktiivisesti ja nikottelee muutaman kerran päivässä.

sairaalalla joutuu näköjään juoksemaan useammin kun on tuo munuaissairaus epäily. 24h pissaa joutuu antamaan nyt toistaiseksi viikottain JIPII. toivottavasti synnytyksen jälkeen kaikki palautuisi normaalilukemiin. koko ikäni kun olen ollut terve niin kauhistuttaa ruokavaliot ja lääkkeiden syönti.

viikonloppuna tuli siivoiltua oikein urakalla ja nyt on hyvä mieli kun on puhdasta ainakin vähän aikaa. 5 kissaa (2 aikuista ja 3 lasta) ja 4 vuotias ei kauaa anna kämpän olla siistinä. vielä kun saisi jollain keinoin nuo ikkunat puhtaiksi.

pinna on aika useasti kireällä poitsun uhma- ja kysely iän takia ja ukkokaan ei aina ymmärrä minkään päälle mitään mut kaipa se johtuu si näistä raskaushormooneista.

tuntuu hyvältä kun eräänlainen välietappi on tullut saavutettua.. poitsu syntyi 35+5 ja nyt tuntuu hyvältä kun "tietää" että tämä muksu ei huomenna synny. seuraava tavoite onkin tuo 37 viikko.

mutta nyt hetkeksi löhöilee sohvalle

ja rv siis 35+4

Vierailija
7/50 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen alkukuun odottelija, 35+2 päiviä kasassa.

Tänään oli lääkärikäynti, jossa ei mitään ihmeellistä, eli siis kaikki hyvin. Lääkäri oli tosin eri kuin normaalisti ja vähän outo... Koskaan aiemmin ei ole harotuslääkäri sattunut mutta nyt oli aika kovakouraiset otteet!

Kysyin siltäkin niistä vauvan säpsähdyksistä mutta ei se osannut sanoa muuta kuin että niin ne jotkut kuulemma säpsähtelee:) Mutta siis mukava kuulla tr02, että muillakin on ollut samanlaisia tuntemuksia!

Kuka sanoikaan siitä työpöydän putsaamisesta, sympatiseeraan. Mä olin itse 3h ylitöissä vikana työpäivänä kun siivosin pöytääni...sellaisia puolimetrisiä kasoja, jossa ei siis ollut mitään turhaa;)

Ja kenellä oli vielä kesällä muutto edessä, täällä saattaa olla sama homma tiedossa. En edes uskalla ajatella vielä mitä siitä tulisi!

Sori kun mä en aina muista kuka kirjoitti mistäkin, mutta tsemppiä kaikille pienistä vastoinkäymisistä huolimatta ja juuri siksi!

Vierailija
8/50 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vielä iltapuhteeksi kirjoitella kun ei oikein toi jääkiekko nappaa vaikka hyvin näyttävät Suomen pojat just nyt pärjäävän Kanadalle mutta ans kattoo nyt :)

Tänään oli neuvolakäynti ja kaikki on ihan ok,edelleen mennään keskikäyrällä kuten on ollu koko raskaudenajan. Pissa kuulemma kaipaa happoa lisää joten koitan tässä tankata karpalomehua jotta saatais kerrankin normaali pissatulos.

Kovasti se kaveri siellä mahassa temuaa,kyljet ja ylävatsa saa aika ajoin kunnon damagea :) lauantaina röhnöttelin soffalla kun ukko kiljas että mikä ihme sun mahaas tuli kun siitä tuli toispuoleinen möntti. Nauratti kovasti kun toinen niin huolestui kun vauveli sielä vain punki peppuansa ;D

Tänään oli neuvolan jälkeen vielä perhevalmennus jonka aiheena oli imetys. Oli mukava luento. "Tyhmänä" sanoin miehelle ettei sen varmaan kannata sinne tulla ellei halua,että tuskin siellä paljoa miehiä on paikalla mutta väärässä olin. kymmenestä naisesta viidellä oli siipat mukana. Olin positiivisesti yllättynyt että miehet lähtevät näihin mukaan. Hieno juttu!

Ens lauantaina on sitten tutustuminen sairaalaan ja saadaan infoa synnytyksen kulusta ja eri kivunlievitysmahdollisuuksista. Ollaan kuulemma viimeinen ryhmä keille tämä livenä tutustuminen järkätään koska henkilökunnan puutteen vuoksi nää synnytysvalmennukset siirretään ilmeisesti nettiin..

Väsymys jatkuu edelleen,heräilen vähän väliä ilman syytä ja sitten kun alkais taas unettamaan niin joko pitää vessa valloittaa tai alkaa alavatsaa vihlomaan kovasti,tiedä sitten onko ne supistuksia kun menevät äkkiä ohikin.Ennakoivia supikstuksia on ollu sitäkin enemmän,vatsa on ollut tänäänkin kuin kivi konsanaan mutta nyt onneksi on hieman jo pehmennyt. Ajattelin huomenna pitää kunnon siivouspäivän kun on tullut laiskoteltua pari päivää eikä noi koiran ja kissan karvat häviä itsestään ;) ja jos sitä pesis hieman pyykkiäkin kun on tuliterä kone kun edellinen sanoi sopimuksen irti pari viikkoa sitten..

Tämmöstä tällä erää! Hyvää loppuviikkoa ja jaksamisia kaikille :)

-Pipatti (rv 33+6)

Vierailija
9/50 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on sitten näköjään rytmi kääntynyt päälaelleen, kun tähän aikaan olen vielä ihan virkeänä täällä netin ääressä ja todennäköisesti huomen aamuna tuleekin sitten nukuttua makoisasti myöhään...Tänä aamuna meni myös jo vähän tuo herääminen pitkäksi. Mulla tuntuu kans nuo yöt olevan aivan mahdottomia nykyään: herään säännöllisesti 2 h:n välein vessaan, onneksi nukahdan suht nopeasti aina sen perään, mutta yön aikana tulee siis rampattua "muutaman" kerran vessassa. Ja lonkkia särkee yöllä joka kerta kun herään, ja siksi toiselle kyljelle kääntyminen on yhtä akrobatiaa. Vuorotellen veivaan näiden kylkien välillä, kun selälläni en ole pystynyt nukkumaan enää pitkään aikaan.

Mä ehkä (?) kuulun myös alkukuun odottajiin (tai riippuu miten lasketaan), mutta mun laskettuaika on 8.6. (Anneh, nyt kun tuli puheeksi, niin mun laskettuaika heittää siinä listassa yhdellä päivällä, mutta en ole viitsinyt tätä korjata aiemmin, kun se on vaan 1 pv eikä sillä siis sinällään ole mitään merkitystä.) :) En vain usko, että tää vaavi jaksaisi niin kauan mahassa viihtyä. Viime päivät on ollut jotenkin sen verran vaikeaa, että tuntuu että tila alkaa loppua kesken. Nyt luulisin, että mulla on alkanut olla niitä harjoitussuppareitakin jonkun verran. Ja välillä tuntuu outoja vihlontoja alavatsassa, joista en tiedä mitä ne on. Liikkeet tuntuu kovasti vähentyneen, mahtaako johtua tilanpuutteesta vai mistä?Toivottavasti pysyttelisi sisällä vielä 2 viikkoa, niin pääsisi viikolle 37. Silloin on varmasti ainakin riittävän isokokoinen jo.

Minä80: Hyvä että olet saanut ainakin ajoittain siirrettyä pelkoasi taka-alalle. Toivotaan että lääkärikäynti menisi hyvin, ja saisitte sovittua sektion riittävän aikaiseksi, niin sun ei tarvitsisi murehtia asiaa ihan niin paljon. Kannattaa olla vaan tosi tiukkana sen lääkärin kanssa, ja tarvittaessa joku itkukohtaus kannattaa vetää kehiin, jos ei lääkäri muuten usko pelkoasi.

Anneh ja muut: Meillä sanottiin muuten perhevalmennuksessa myös, että suuri osa pareista eroaa nykyään (tarkoitti luultavasti vaan tätä meidän aluetta eli Satakuntaa) ennen kuin ensimmäinen lapsi täyttää 1 vuotta, ja yhä useammin 1-vuotisneuvolaan tultaessa äiti on lapsen kanssa yksin ja isä ei ole enää mukana kuvioissa. Musta se kuulosti tosi järkyttävältä, se oli joku tosi iso prosentti vielä kaiken lisäksi. Ehkä teilläkin terveydenhoitaja tarkoitti jotain tällaista "yleistystä" tämän hetken tilanteesta, mutta töksäytti asian vaan hieman ajattelemattomasti... Tosi tyhmästi sanottu kyllä... Mut hei, meistä kesäkeijuista ei ainakaan tuu kukaan olemaan tuossa tilastossa, eiks vaan? :)

Pipatti: Olen jotenkin järkyttynyt, että onko Suomen terveydenhuolto tosiaan menossa noin huonoon suuntaan, että synnytysvalmennuksetkin ollaan jo siirtämässä nettiin resurssien puutteen ja säästösyiden takia!? Eihän siinä ole mitään järkeä, jos ei enää pääse tutustumaan esimerkiksi synnäriin etukäteen. Missä päin Suomea asustelitkaan (mikä sairaanhoitopiiri)?

No nyt tarvii varmaan koittaa sitä nukkumaan menoa, jospa uni tulisi! Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :) Palailen varmaan kirjoittelemaan kuulumisia keskiviikkona äitiyspolikäynnin jälkeen, kun on taas tsekattu lapsivesi-ja vaavin kokotilanne.

Fanny81 +salamatkustaja (rv 35+0)

Vierailija
10/50 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä miten tuo keli vaikuttaa mielialaan. Eilen olin heti aamusta ihan pirteä kun aurinko paistoi. Mutta tänään kun on sateisen harmaata niin tekisi mieli nukkua koko päivä. Onneksi olen iltapäivällä lähdössä pojan kanssa Kuopioon niin ei tartte koko päivää kotona lorvia. Olen menossa "kirjankierrättäjien" (Bookcrossing) tapaamiseen kahvila Kaneliin. Millähän siellä herkuttelis tällä kertaa, vai pitäiskö tyytyä suolaiseen ettei verensokerit hypi liikaa. Saa nähdä kuinka käy.

Mulla oli viime viikolla se neuvola ja siellä oli kaikki hyvin. Painoa oli tullut jonkin verran lisää, osin ehkä turvotusta, mutta onneksi mun terkka ei ole sen suhteen valittavaa sorttia. Saa sen painon suhteen ihan tarpeeksi murehtia ilman että joku siihen koko ajan tarttuu. Lähete siihen synnytystapa-arvioon lähti silloin myös, nyt sitten odotan kutsua tuonne Iisalmen sairaalaan. Onneksi ei sen takia tartte Kuopioon asti mennä.

Synnytyssairaalaan tutustumisesta on ollut puhetta. Mullehan niitä valmennuksia ei tällä kertaa olekaan kun on jo toinen tulossa, mutta en ole niitä kyllä kaivannutkaan. Silloin viisi vuotta takaperin kävin valmennuksissa ja myös tutustumassa KYSillä, mutta jo silloin tuo KYSin tutustuminen oli sellainen että istuttiin luentosalissa ja kuunneltiin kun joku kätilö kertoi juttuja jotka jo papereista lukien tiesin. Eli itse salissa ei päästy edes käymään. Tällä kertaa teinkin sitten tuon tutustumiskäynnin netin kautta, kun siihen on mahdollisuus ja minulle se oli ihan riittävä. Olis riittänyt jo silloin 5v sittenkin. En minä olisi ainakaan saanut sen enempää irti vaikka olisin sen salin nähnytkin jo ennen H-hetkeä.

Minullakin alkoi äitiysloma virallisesti lauantaina, mutta yritän kyllä vielä tehdän 1-2 h tutkijan töitä näin aamupäivisin ennenkuin haen pojan hoidosta. Tänään saattaa kyllä jäädä lähinnä lueskelun tasolle (korkeintaan) kun väsyttää niin kovin. Onneksi voi hyvällä omalla tunnolla levätä jos siltä tuntuu kun kerran on jo lomalla.

Viime yönä näin ensimmäistä kertaa unta synnytyksestä. Odotan jo kovasti että saan pikkukaverin syliini, vaikka parempihan se on jos hän vielä muutaman viikon tuolla masussa viihtyy. Mitään oireita ei toistaiseksi ole ollut, joten todennäköisesti viihtyykin. Ainoa mikä synnytystä ajatellen jännittää on tuo masuasukin asento, ei ole nimittäin vielä kääntynyt pää alaspäin. Viime viikon neuvolassa ei saanut asennosta selvää, epäili että on poikittain. Ja oma mielipiteeni on että asento vaihtuu tällä hetkellä vielä monta kertaa päivässä. Välillä hikka tuntuu lähes alhaalla, välillä ihan kyljessä ja välillä ylhäällä. Olettaisin että pää on siellä missä hikka milloinkin tuntuu, topakammat liikkeet kun yleensä tuntuu aina päinvastaisella puolella. Eli saas nähdä mennäänkö leikkuriin automaattisesti tuon asennon vuoksi. Vielähän tässä onneksi ehtii.

Tulipas romaani. Hyvää päivänjatkoa kaikille.

Heinäminkki + kaveri rv 35+1 (eli alkukuun odottaja täälläkin, LA 8.6)

Vierailija
11/50 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että olen tähän aikaan hereillä koska tuli vaihteeks valvottua yöllä.

Kun olin käynyt parin tunnin sisällä vessassa viisi kertaa,luovutin ja jäin sohvalle mammimaan. Ukon hampaiden kirskutus ja kuorsauskin saattoi vaikuttaa sohvalle menoon... :)

Fanny81: Taitaa olla melko yleistä nykyään nämä ns. nettivalmennukset. Itse asutaan Kanta-Hämeessä ja ystäväni kertoi tässä yksi päivä että he opiskelevat netistä suoraan. Loppui sairaalalla käynti heillä Hyvinkäällä jo tovi sitten ilmeisesti.. Sinänsä se on kätevää opiskella kotoa käsin mutta kuitenkin sitä kaipais sitä konkretiaa kun on itse paikalla. mutta minkäs teet "kehitykselle".

Vatsa alkoi supistelemaan kuuden jälkeen eikä ole kupu juurikaan pehmennyt,täytyy nyt kuulostella jos alkaa sattumaan että onko jotain kenties vialla kun en näin ensisynnyttäjänä välttämättä äkkää kaikkia oireita. Kaipa se tästä pikkuhiljaa.

Taidan lähteä koiraa pissattamaan pikaseen ja sitten alkaa tekemään hommia ennekuin taas hyydyn :)

Pipatti (rv 34+0)

Vierailija
12/50 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin kotona!!!! Voi että on ollut ihana nukkua OMASSA sängyssä (vaikkakin pissalle on joutunut nousemaan ihan yhtä usein kun ennenkin, 2-6krt/yö ja samoin täällä supistus ja pissahätä sattuvat samaan saumaan ja nouseminen on hankalaa..)

Lennot meni tosi hyvin, kiitos vaan kysymästä Anneh. Supistuksia tais tulla neljä koko päivänä, kiitos (voi olla tai olla olematta) homeopatian.

No eilen ottikin takaisin, sillä höösäsin ympäriinsä mm vanhassa päikkärissä käyden (lapset eivät mahaa noteeranneet, kyselivät vaan että koska tuun taas takasin ;) ja nautin kaupassa olosta jne. Siis supistuksia riitti.

Torstaina on eka neuvola, vähän jännittää. Ja tänään varasin synnärille tutustumisenkin, tosin mennään sinne aika myöhään, vasta kahden viikon päästä, sillä mieskin tahtoo mukaan.

Eilen myös vihdoin pääsin kurkistamaan äitiyspakkaukseen :) Enkä yhtään ymmärrä, kuinka joku kehtaa sen sisällöstä rutista, siellähän oli ihan kaikkea ja vielä "ilmaiseksi". Nyt vaatteet ovat kylppärin lattialla ja odottavat pesua. Mutta siihen tarvittaisi kotipäivä, eikä sellainen ainakaan tänään ole tiedossa...

Ai, ja kamalan yskän sain jostain. Ja eilinen kokopäiväinen juttelu vei äänen mennessään.. Saako yskäisenä mennä neuvolaan?

Nyt täytyy taas mennä, kaverit odottaa (tää on kyllä ihanaa olla kotona, jos en ole sitä vielä tarpeeksi hehkuttanut :)!!

maitoparta ja Soma 35+2 (eli alkukuussa täälläkin la)

Vierailija
13/50 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervettuloa koto Suomeen maitoparta.

heinäminkki minulla on kyllä vähän sama jännitys päällä tuon lapsosen asennon suhteen. nytkin potkii alas kylkeen eli on perätilassa tai sivuttain. Täytyy vaan toivoa että kääntyy ennen synnärille lähtöä. Mulla tuo sf mitta oli viimeksi 36 joten taitaa tuolla kohdussa olla tilaakin. juuri katselin esikoisen neuvola korttia ja kun lähdin synnyttämään häntä viikolla 40 sf mitta oli 34. Nyt on vielä vajaa neljä viikkoa aikaa ja mitta on jo suurempi. Tod näk lapsivettä on nyt enemmän.

Selkä tuntuu hajoavan ihan justiisa. Ei oikee tuo siivous houkuttele kun selkää polttaa. nyt taidan käydä hetkeksi pitkäkseni ennen kuin poitsu tulee eskarista.

Mukavaa päivän jatkoa!

tr02 36+0

Vierailija
14/50 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

m_maitoparta: Tervetuloa Suomeen! On varmaan hieno tunne olla taas kotona! :)

Vielä tuosta synnytysvalmennuksesta yleisesti: Mun mielestä parasta synnytysvalmennuksessa oli just se synnärillä käynti. En tiedä millainen muilla vastaava käynti oli, mutta ainakin Satakunnan keskussairaalassa homma hoidettiin mun mielestä tosi hyvin. Aluksi meille selitettiin kaikki olennaiset asiat, mitä pitää tietää kun tulee synnärille (ihan käytännön asioita siis), sitten esiteltiin paikkoja eli vastaanottotila, pari synnytyssalia, miesten pukuhuone ja keittiö, kylpyammehuoneet jne. Tämän jälkeen siirryttiin tutustumaan sitten sinne synnyttäneiden vuodeosastolle, jossa käytiin jälkeen oleelliset käytännön asiat läpi ja esiteltiin tiloja. Käytävillä näkyi äitejä vauvojensa kanssa kulkemassa ja käytiin kurkkaamassa perhehuoneisiin ja pariin erikokoiseen huoneeseen, joissa oli myös äitejä vauvojensa kanssa. Oli tosi ihana tuon synnärin jälkeen siirtyä tälle "mukavammalle" puolelle tutustumaan, jossa äidit oli niin onnellisen näköisiä ja vauvat tooooosi suloisia. :) Jäi tosi hyvä mieli pitkäksi aikaa tuosta synnärivalmennuskerrasta, kun tuli sellainen olo, että nyt tietää mihin paikkaan sitä sitten mennään ja kätilöt ja henkilökunta siellä tuntuivat tosi mukavilta. Että jotenkin musta on harmi, jos tällaiset käynnit siirrettäisiin nettiin, kun ei niistä saa samanlaista fiilistä ja konkretiaa. No, toivotaan ettei tähän käytäntöön siirryttäisi ainakaan ihan joka paikassa, mutta pahoin pelkään, että kehitys lähtee nopeasti muissakin sairaanhoitopiireissä samaan suuntaan...

Nyt pitää lopettaa, pakko alkaa pestä pyykkiä ja tekemään jotain muitakin kotitöitä... ;)

Fanny81+salamatkustaja (rv 35+1)

Vierailija
15/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää palsta tuntuu toimivan aika vaihtelevasti, eilen ei pelittänyt lainkaan ja usein tekee sen ettei ota vastaan kirjoitettuja vaan ilmoittelee sit että palsta hetkellisesti pois käytöstä :o/

Turkkusen reissu takana, kärsimystä mutta tosiaan TAKANA. Täytyy myöntää että tykkäsin tuomiokirkosta ennakkoluuloista huolimatta, mutta edelleenkin olen sitä mieltä ettei se välttämättä ole paras luokkaretkikohde pienille alakoululaisille...

Eilen oli lääkärineuvola, paineet vähän koholla 88/128 mut muutoin ok. Painoo tullu 14kg, sormia ja nilkkoja kivasti turvottaa. Paikat oli pehmenny ja yhdelle sormelle auki (!) tuli uintikielto. Mielenkiintoinen havainto että ed. raskaudessa supisteli paljon enemmän eikä ne saanu mitään aukenemista aikaseks, nyt suppareita harvoin mut silti alkanu aueta.... Meiltä KS-KS:aan matkaa n. 80km joten jänskätän myös sitä, pääseekö mies kätilöksi. Juniori syntyi vauhtiin päästyään SUPER-nopeasti (aukesi 5 sentistä 10 senttiin 5 minuutissa ja parilla kunnon ponnistuksella, 4 minuutissa, maailmaan) Elämme jännittäviä aikoja :o)

Tervetuloa koto-kamaralle m_maitoparta!

Nautiskelkaahan vauvattomasta ajasta kun vielä mahdollista, yövalvomiset sun muut on edessä.... mutta onhan meillä ihanat valoisat yöt, jaksaa vaikka valvoa!

terkkusin tonttis 36+ jotain

16/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin täällä on taas neuvolakäynti takanapäin...=)

Kaikki oli ihan hyvin, painoa tullut n. 650g/vko, verenpaine 117/83, pissa ok ja vauvan sydänäänet n. 150/min. Vähän oli vaikeuksia löytää sydänääniä, niitä teräviä, kun tyyppi majaili hassussa asennossa, mut kun tarpeeksi kauan metsästeli, niin kyllä ne sieltä sitten löytyi:)

Pää alaspäin on ja selkä masua vasten tuolla vasemman kyljen puolella köllötteli!! Niin ja sf-mitta oli nyt 32cm, eli kasvanut kahdessa viikossa sen 1cm, ihan hyvä, ettei mee ihan sentti per viikko vauhdilla;)

Tuun kirjottelemaan enemmän paremmalla ajalla, nyt on pakko mennä imuroimaan ja tekemään muutama synttärikortti valmiiksi!!

Sateisin terkuin, Anneh ja muru 32+3 <3

17/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meevi/LA 31.5.09/K-HKS

Annikko/LA 1.6.09/TAUS

tr02/LA 1.6.09/PHKS

tonttis/LA 1.6.09/K-SKS

Katzi/LA 1.6.09?/ OYS

Selmiina/LA 2.6.09/SatKs

Winnie74/LA 3.6.09/TAYS

catry/LA 3.6.09/LPKS

minnaht09/LA 4.6.09/OYS

Trash/LA 5.6.09/TYKS

heltsu-tytöt/LA 5.6.09/PHKS

April82/LA 6.6.09/K-SKS

Valtteri1/LA 6.6.09/K-HKS

Heinukka/LA 6.6.09/TYKS

Pioni75 LA 6.6 / TaYs

Carme/LA 6.6.09/PHKS

Tari/LA 6.6.09/KYS

AnumaamunA/6.6/ KYS

m_maitoparta/LA 7.6.09/TAMMISAARI

Heinäminkki/LA 8.6.09/KYS

Pluu/LA 8.6.09/HYS

juille /LA 8.6.09/NKL

Fayfiorina/LA 8.6.09/OYS

Fanny81/LA 8.6.09/SATKS

jara69/LA 9.6.09/SKS

Rainy/LA 9.6.09/ KOS

Tuitsu2/LA 10.6.09/TAYS

Helmi79/LA 10.6.09/KOS

miiba/LA 10.6.09/LKS

caro/LA 11.6.09/TAYS

-Ruu-/LA 11.6.09/VAS

emmariina77/LA 11.6.09/KOS/H tai TAMMISAARI

ellu153/LA 12.6.09/PKKS

Minä80/LA 13.6./TAYS

cassis/LA 13.6.09/KOS

mie_82/LA 13.6.09/LPKS

Tuittu35/LA 13.6.09/LKS

äitiliini74/LA 13.6.09/OYS

Candy78/LA 14.6.09/OAS tai OYS

myy09/LA 14.6.09/KASS

Tiik-tii/LA 15.6.09/TAYS

tinky/LA 15.6.09/ ?

tilorra/LA 16.6.09/HYS??

pipatti/LA16.6.09//khks

mami1706/LA 17.6.09/OYS

Elise/LA 17.6.09/SEKS (?)

shadegrown/LA 17.6.09/PHKS

Hippiainen/LA 17.6.09/SATKS

Helinä-78/LA 18.6.09/PKKS

Sinniäinen/LA 18.6/K-SKS

Kanervankukka/LA 19.6.09/TYKS

NorthStar/LA 19.6.09/NKL

kissankello84/LA 19.6.09/KOS?

Hanna83/LA 20.6.09/HUS

Siiili/LA 22.6.09/TAYS

typsy/LA 22.6.09/KOS

Sirunen/LA 22.6.09/ NKL

Rölli-II/LA 23.6.09/KHK-S

Pepca/LA 23.6.09/K-PKS

soya/LA 23.6.09/KOKS

vendi09/LA 25.6.09/SatKs

annimari/LA 26.6.09/KYS

viivioskari/LA 26.6.09/LUS

Qtamo/LA 26.6.09/K-HKS

M@zurka/LA 26.6.09/HUS

Luuk@/LA 26.6.09/NKL

g_u_i/LA 27.6.09/HUS

lintsu23/LA 27.6.09/SatKs

Anneh/LA 28.6.09/KOS

BabyBumb/LA 29.6.09/KOS

divinity/LA 30.6.09/SAS

Milla157/LA 30.6.09/OYS

sasa79/LA 30.6/OYS

Vierailija
18/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh: Juu kiitti päivityksestä! :) Hyvä että neuvolassa oli kaikki hyvin!

Mä olin tänä aamuna äitiyspolilla siinä lapsivesi-vauvankoko-kontrollikäynnillä ja siellä selvisi, että lapsivesimäärä oli nyt hieman lisääntynyt edellisestä käynnistä, mutta onneksi myös vauvan koko oli kasvanut samassa suhteessa, joten ei mitään hälyyttävää siis. Kaksi viikkoa sitten vauvan paino oli n. 2,7 kg ja nyt se oli n. 3,4 kg. Jos kasvuvauhti jatkuu samana, painoa on siis toisin sanoen kahden viikon päästä jo yli 4 kg. Sain ajan tasan kahden viikon päähän, ja sanoivat, että todennäköisesti käynnistellään synnytys tuolloin, ellei sitten käynnisty itsestään sitä ennen. Olivat sitä mieltä, että voi kyllä käynnistyä hyvinkin sitä ennen, koska mun lapsivesimäärä painaa jo sen verran paljon. Sanoivat myös, että jos mun olo tulee kovin tukalaksi ennen tuota seuraavaa äitiyspoliaikaa, voidaan tarvittaessa käynnistää synnytys jo aiemmin. Ajattelevat tässä siis lähinnä mun hyvinvointia, kun tietty vauvan kasvaessa mun lapsivesimääräkin voi samalla edelleen lisääntyä ja aiheuttaa mulle "liian täysinäistä" oloa.

Onneksi vauva on kuitenkin noin isokokoinen, joten ei haittaa vaikka syntyisi tänä yönä. Hassua ajatella, että mun äitiysloma alkoi virallisesti vasta lauantaina 2.5. ja mahdollisesti synnytän viimeistään kahden viikon päästä. Onneksi ehdin pitää tuon kuukauden kesälomani ennen äitiysloman alkua, niin nyt on ehtinyt hyvin laittaa jo kaikki jutut valmiiksi vauvaa varten. Muutenhan tässä vois tulla jopa kiire... :) No, nyt mun pitää vaan alkaa henkisesti valmistautumaan synnytykseen, kyllä se kerta siltä alkaisi vaikuttamaan, että h-hetki lähestyy kovaa vauhtia.

Tällaista siis tänne kuuluu. Viime yönä näinkin taas unta synnytyksestä; kaikki meni unessa loistavasti ja saatiin superpieni (!) tyttövauva. Vauva oli unessa vain mun kämmenen kokoinen...:) Toi ei ehkä tuu ihan toteutumaan käytännössa, mutta hauska uni... Mistähän mulle tollanen oli putkahtanut alitajuntaan?

Nyt pitää mennä ottamaan pienet päikkärit ja sitten olis tarkoitus lähteä Tivoliin kummitytön kanssa. Hyviä vointeja kaikille!

Fanny81 +salamatkustaja (rv 35+3)

Vierailija
19/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on neuvolassa käyty ja sielä kaikki kutakuinkin normaalisti, paineet oli hieman koholla mutta muuten kaikki ok. Neuvolantäti oli hyvin ymmärtäväinen mun pelosta että vauva on perätilassa ja lupas että tutkitaan se, ja anto sitten jo ens viikolle uuden ajan, kiva ettei heti tyrmännyt niinkun vähän pelkäsin. Paino oli noussut 1100g/vko, pientä turvotusta myös havaittavissa joten olisko siitä sitten, tosin nää vappuherkut myös saattaa vaikuttaa =)

m_maitoparralle tervetuloa suomeen ja hyvä että matka meni hyvin.

tonttiksella on jännät paikat kun synnytys rupee lähestyyn, sun täytyy vaan lähtee heti kohti sairaalaa kun vähänkin tuntuu että vauva saattais syntyä, toivottavasti mies ei joudu kätilöks ja ehditte sairaalaan =).

Te joilla jo on lapsia, mihin ikään asti lapset suostuvat istumaan rattaissa?

Kun mä oon nyt ihan kahden vaiheilla että ostetaanko meille tuplarattaat kun lapsille tulee ikäeroa noin 1vee ja 4kk ja periaatteessa tuo tyttö kohta jo voisi seisoskella sen sisaruslaudan päällä mutta tuntuu että on kuitenkin ehkä jotenkin pieni vielä siinä roikkumaan, varsinkin kun vasta opettelee kävelemään. Oon käytettyjä katsellut mutta ovat aika hintavat sellaiset jotka haluaisin ja olisi sitten surku jos niitä ei tulisikaan juuri käytettyä..

Olipas siinä taas sepustusta mutta toivottavasti siitä saa selvän.

Koska suomi juuri teki maalin niin nyt on pakko mennä jännittämään peliä olohuoneeseen.

Ruu ja masuasukki 34+6 (näin äkkiä laskettuna)

Vierailija
20/50 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pitkän aikaa poissa palstalta....tai olen kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta en ole ehtinyt kirjoitella itse. Olen siis varmaan pudonnut jo kaikilta listoilta ajat sitten :(.

No, nyt kuitenkin siis täällä annan kuulua itsestäni sen verran että mukana vielä ollaan tämän pikku nelosen kanssa. Viikon päästä äitipolikäynti ja saadaan tietää vauvan syntymäpäivä eli suunniteltuun sectioon olen menossa. Hyvin todennäköisesti joko 5. tai 12. päivä kesäkuuta. La minulla on 24.6. Iso masu alkaa vähitellen jo ahdistaa ja kuopus 1 v. 9 kk tykkää olla oikein paljon äidin sylissä... Saa nähdä miten käy sitten kun section jälkeen ei saisi häntä nostella moneen viikkoon.

Voimia kaikille tähän odotuksen loppusuoralle! Tulen sitten keskiviikkona ilmoittamaan sovitun syntymäpäivän :).

Jee, kohta on meidän kuu :) :) :) !!!

Niin, ja jos joku haluaa lisätä minut sinne listalle mistä oon varmaan pompannu pois jo kuukausia sitten niin tiedot on seuraavat:

iät: minä 27v. mies 25 v.

la: 24.6.

monesko lapsi: neljäs, pojat 01,02 ja 07

alue: Kainuu

sairaala: KASS

terveisin hiljaiseloa palstailun suhteen pitkän aikaa viettänyt

myy09 ja pikku nelonen rv 33+0