Voiko viranomainen koskaan olla väärässä?? Voiko terkka olla ilkeä, paska, väärässä - koskaan??
Onko tällä palstalla vain ja ainoastaan terveydenhoitaja-koulutuksen käynteitä valtaosa?
Tai äitejä, joilla on vain ja ainoastaan hyviä kokemuksia terkkareista tai muista ns. viranomaisista?
Voiko olla mahdollista, että terkkarit ja nämä muutkin kaikki viranomaiset ovat oikeasti vain ihmisiä, jotka - tekevät myös virheitä tai vääritä arvioita toisista ihmisistä? Jotka ovat omien astenteidensa vankeja myös viranomaisroolissa?
Onko olemassa aiheetonta lastensuojeluilmoitusta?
Onko äidillä, perheellä, oikeutta loukkaantua, jos heistä tehdään sellainen? Ilmoitus, joka aiheettomaksi todetaan ja joka sisällöltään on täyttä puppua?
Saako siitä kirjoittaa tänne? Saako puhua ääneen - missään?
ja JOS, tuleeko vakavasti otetuksi, vai pidetäänkö heti ja automaattisesti pimahtaneena? Että "sinustahan on tehty ls-ilmoitus, eikä aiheettomia ilmoituksia olekaan, sinun itsesi täytyy olla kiitollinen, että kanssaihmiset ovat huolissaan ja välittävät sinusta, kaikki muut tunteet tai asian pyörittäminen (strssireaktio) on merkkinä että olet hullu hullu hullu ...." ??
Saamme kyllä kertoa, miten kätilö kohteli huonosti, synnyttävä äiti saa empatiat ja ymmärryksen.
Kukaan ei vastaa, että HEI, se kätilö on ammatti-ihminen ja hoitanut satoja synnytyksiä ja äitejä ja sun suhtautumises ja reagoitisi olivat vääriä, kyllä synnyttävälle saa sanoa tai kohdella miten vaan..
Ei.
Mutta jos kerrotaan, että joku taho teki lastensuojeluilmoituksen - että neuvola kohteli huonosti äitiä, että terkka teki täydellisen väärän arvion, että terveydenhoitohenkilöstö valehtee ja kirjaa vääriä tietoja, tietoja jotka eivät pidä paikkaansa ja jotka eivät edes perustu mihinkään oikeaan ja todelliseen, vaan omiin näkemyksiin tai arvailuihin...
n iin silloin äiti onkin se hullu joka tarvitsee hoitoa?!
Miksi ette pysty uskomaan, että tälla palstalla kokemustaan jakava, terkkarin toiminnasta ja lastensuojeluilmoituksen kohteeksi joutuneesta äidistä on terkkarin taholta tehty virheellinen, valheellinen ja väärä ilmoitus - ilkeyttään, ei auttamismielessä? Ja että ko. äitin kertomus on totta? Ja että hänellä on oikeis näihin tunteisiin ja kokemukseen?
Että keino päästä niistä eroon ja selviytyä, on purkaa se asia tänne?
Ja mitä te teette?!
Eivät äidit tue toisia äitejä - koskaan. Jos, niin yhtään yksinäistä, lyötyä, uupunutta äitiä ja lasta ei olisi, yhtään kiusattua lasta ei olisi.
Kommentit (46)
henkilö, uskomattoman typerä vouhkaaja.
Voisitkos uskoa, että on ihmisiä, joista on tehty ls-ilmoitus, ja tuo ilmoitus on todettu aiheettomaksi, ja se siitä?
Mm. minulle on käynyt niin. En menettänyt viimeisikäkin järjenrippeitäni, en vauhkonnut viikkokausia keskustelupalstoilla, en tehtaillut rikosilmoituksia, en siis ylipäätään käyttäytynyt kuin sekopää, kuten sinä teet. Mä jatkoin elämääni ihan normaalisti perheeni kanssa, koska eihän mitään ollut tapahtunut.
Sinänsä sulle on turha edes vastata, koska olet niin kovaa matkalla päin seinää, että sääliksi käy. Tuollaisella mielenterveydellä varustetun ihmisen lasta käy kaikista eniten sääliksi. Vaikka mitä selität, sinä et voi olla hyvä äiti lapsellesi tuossa jamassa. Ehkä sen vielä viranomaisetkin huomaavat.
että en ole tämän ketjun ap :D Ihan oikeasti, naurattaa jo teidän vainoharhaisuutenne ja pikadiagnoosinne.
t. ls-ketjun ap
yhden ja saman henkilön kysymykseen: kyllä, uskon, että mätiä omenia löytyy jokaisesta korista. Eli kaikissa ammateissa ja ihmisryhmissä on paskiaisia.
Se mitä taas en usko, on että tämä ap olisi joutunut "paskiaisten" kynsiin. Hänestä oikeasti huokuu todella huojuva mielenterveys, ja tuo paha ja ahdistunut olo, ja se pistää surettamaan lapsen puolesta. Lapsi on liian haavoittuva elämään noin sairaan ihmisen seurassa, varsinkin kun ihminen itse ei tajua miten tuhoavaa seuransa on, eikä tajua, että pitäisi oikeasti keskittyä omaan paranemiseensa, eikä viranomaisten vainoamiseen, varsinkin kun on saanut ainakin toistaiseksi aikaa hoitaa asiansa kuntoon.
Ja tuohon ap:n kirjoitukseen sanattomasta viestinnästä: mt- ongelmainen on kyllä maailman huonoin tulkitsemaan toisten käytöstä. Olen itsekin ollut masentunut, ja silloinhan tuntuu siltä, kuin koko maailma vihaisi. Sitten kun paranee, sitä ymmärtää, että ihmisillä, varsinkin viranomaisilla on ihan oikeasti parempaakin tekemistä kuin väijyä ihmisiä ja suunnitella kaikkea kurjaa heidän päänsä menoksi.
Sen sijaan näistä kirjoituksista on aika helppo huomata miten huonossa jamassa ap. on. Ja hei ap. lopeta jo jauhaminen, jokainen joka on lukenut sun juttujasi aiemmin tunnistaa sut.
eiköhän se nyt ole kaikille selvä. Ei tuosta sekopäisestä tyylistä voi erehtyä. Tämä ihminen on S A I R A S. : (
Itse kun on terve, huomaa noin sairaan ihmisen tekstiä lukiessaan, että itsellekin tulee ohikiitäväksi hetkeksi jotenkin paha ja ahdistunut olo. Onneksi tämän ap:n asia ei liikuta minua millään lailla, mutta jotenkin vain käy mielessä, että olisi kamalaa olla henkisesti noin huonossa kunnossa ja sekaisin.
tilanteessa. Mutta meistä on tehty kerran ls-ilmoitus, ja se selvitettiin, ja kaikki on ok. Enpä ymmärtänyt, että mun pitäisi nyt kantaa loppuelämän katkeruutta ja ryhtyä tehtailemaan rikosilmoituksia.
Mä keskityin lapsiini ja perheeseeni ja onnellisena olemiseen, en tuollaiseen katkerrudessa vellomiseen ja paskan ilmapiirin luomiseen.
lukea koko viestiketjua, kuten en ole sitä toistakaan lukenut kokonaan. Sen verran kommentoin, että jos minusta tehtäisiin lastensuojeluun ilmoitus, niin se suututtaisi tietenkin, mutta ei minulla olisi sitä mitään vastaan, koska ei lapsellani ole mitään hätää ja kaikki asiat ovat meillä kotona hyvin. Joten mitä väliä vaikka joku sitä tutkisi.
Sinusta tehdään ilmoitus, jossa henkilö, jota et tunne, mutta jonka tiedät - naapuri, jonka kanssa et edes tervehdi, tai lapsesi kerhokaverin vanhemmat - tekevät lastensuojeluilmoutuksen, jonka mukaan sinä hakkaat lapsiasi kotona. Henkilö kertoo sinusta olettamuksia: hän kertoo, että on huolissaan, koska teillä on rahaa niukalti, koska sinä olet kotona äitiyslomalla, riittääkö rahja lapsen ruokaan ja huolestui viimeistään siinä vaiheessa, kun lapsellasi oli kerhossa rikkinäiset sukkahousut ja liian pienet kengät, ja näki sinut kirpputorilla ostoksilla, ja tuolloin lapsesi oli huutanut isoon ääneen nälkäänsä, ja sinä olit vastannut, ettei ole nyt ruokaa.
Ja sinä suhtautuisit tähän tyynesti?
Ok. Hyvä niin.
Ilmoituksen sisältö oli kuvitteellinen, mutta se voisi oikeasti olla tälläinen.
IHAN AIHEELLISTA POHDINTAA MIELESTÄNI, TUOSSA ENSIMMÄISESSÄ ELI KETJUN ALOITUSKIRJOITUKSESSA! Kyllähän tässä maassa viranomaisia pidetään hieman "pyhinä", myös ehkä terveydenhoito- ja sosiaalihenk.kuntaa. Todellakin, ainakin minä, lähihoitaja, olen ihminen ja teen myös virheitä ja kyllä varmaan joskus toimintaani vaikuttaa oma elämäntilanne, kotitilanne jne. Ei me mitään koneita olla.
On hyvä pohtia asioita eri kantilta ja kyseenalaistaa juttuja tässä maailmassa. Ei kannata purematta niellä.
MUKAVAA ILLANJATKOA VAAN KAIKILLE!
vouhkaaja. Mä olen sen verran monta viestiketjuasi lukenut, että en usko erehtyneeni.
Joka tapauksessa, jos ihmisen ulosanti on tuolla tasolla mitä sinulla on, niin ei ole mikään ihme, jos ihmiset pitävät hysteerisenä ääliönä.