Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko viranomainen koskaan olla väärässä?? Voiko terkka olla ilkeä, paska, väärässä - koskaan??

Vierailija
03.05.2009 |

Onko tällä palstalla vain ja ainoastaan terveydenhoitaja-koulutuksen käynteitä valtaosa?

Tai äitejä, joilla on vain ja ainoastaan hyviä kokemuksia terkkareista tai muista ns. viranomaisista?

Voiko olla mahdollista, että terkkarit ja nämä muutkin kaikki viranomaiset ovat oikeasti vain ihmisiä, jotka - tekevät myös virheitä tai vääritä arvioita toisista ihmisistä? Jotka ovat omien astenteidensa vankeja myös viranomaisroolissa?

Onko olemassa aiheetonta lastensuojeluilmoitusta?

Onko äidillä, perheellä, oikeutta loukkaantua, jos heistä tehdään sellainen? Ilmoitus, joka aiheettomaksi todetaan ja joka sisällöltään on täyttä puppua?

Saako siitä kirjoittaa tänne? Saako puhua ääneen - missään?

ja JOS, tuleeko vakavasti otetuksi, vai pidetäänkö heti ja automaattisesti pimahtaneena? Että "sinustahan on tehty ls-ilmoitus, eikä aiheettomia ilmoituksia olekaan, sinun itsesi täytyy olla kiitollinen, että kanssaihmiset ovat huolissaan ja välittävät sinusta, kaikki muut tunteet tai asian pyörittäminen (strssireaktio) on merkkinä että olet hullu hullu hullu ...." ??

Saamme kyllä kertoa, miten kätilö kohteli huonosti, synnyttävä äiti saa empatiat ja ymmärryksen.

Kukaan ei vastaa, että HEI, se kätilö on ammatti-ihminen ja hoitanut satoja synnytyksiä ja äitejä ja sun suhtautumises ja reagoitisi olivat vääriä, kyllä synnyttävälle saa sanoa tai kohdella miten vaan..

Ei.

Mutta jos kerrotaan, että joku taho teki lastensuojeluilmoituksen - että neuvola kohteli huonosti äitiä, että terkka teki täydellisen väärän arvion, että terveydenhoitohenkilöstö valehtee ja kirjaa vääriä tietoja, tietoja jotka eivät pidä paikkaansa ja jotka eivät edes perustu mihinkään oikeaan ja todelliseen, vaan omiin näkemyksiin tai arvailuihin...

n iin silloin äiti onkin se hullu joka tarvitsee hoitoa?!

Miksi ette pysty uskomaan, että tälla palstalla kokemustaan jakava, terkkarin toiminnasta ja lastensuojeluilmoituksen kohteeksi joutuneesta äidistä on terkkarin taholta tehty virheellinen, valheellinen ja väärä ilmoitus - ilkeyttään, ei auttamismielessä? Ja että ko. äitin kertomus on totta? Ja että hänellä on oikeis näihin tunteisiin ja kokemukseen?

Että keino päästä niistä eroon ja selviytyä, on purkaa se asia tänne?

Ja mitä te teette?!

Eivät äidit tue toisia äitejä - koskaan. Jos, niin yhtään yksinäistä, lyötyä, uupunutta äitiä ja lasta ei olisi, yhtään kiusattua lasta ei olisi.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ikävä kokemus taaksesi ja muista, että joskus sinäkin teet virheitä. Se on inhimillistä. Onneksi hoitovirheen teki teidän kohdallanne terveydenhoitaja eikä esim. kirurgi. Jos takerrut yhteen ikävään asiaan, kulutat energiaasi aivan hukkaan. Nauti keväästä ja touhua mukavia lastesi kanssa!

Vierailija
2/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sinusta lastensuojeluilmoituksen tehnyt terveydenhoitaja oli kyllä aivan oikeassa. Itse olet hölmö ja omaan napasi tuijottava - tyypilinen masentunut - ihminen, joka ei ole valmis ottamaan apua vastaan. Juuri siitä sinun lapsesi kärsivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole masentunut. En ole koskaan ollutkaan.

Mihin minä apua tarvitsen? Kertokaa, kun en itse ymmärrä sitä??? !!!

Kenelle te vastaatte?

Mistä te puhutte?

Mitä te oletatte tämän kirjeen ja aloituksen perusteella - minun olevan?

Teillä on huikeita ennakkokäsityksiä, vastaatte omien olettamustenne pohjalta ettekä minkään faktan, ette edes minkään kerrotun tosiasian perusteella! Vastaatte omien olettamustenne perusteella. Kirjoituksestani päättelette - jotain - ja pidätte sitä toteta, vaikke mitään sellaista lue, enkä kirjoita.

Esitän kysymyksiä. En saanut niihin vastauksia. Sain ennakkoluuloisia kommentteja.

En ole tuo toisen ketjun ap.

Nostin aiheen omaksi otsikokseni, koska minusta te vastaatte tälle toiselle ap:lle aika ikävästi, asenteellisesti. Teistä kukaan ei osaa asettua ap.n puolelle tai ajatella, että kyseessä olisi kuitenkin sillä tavalla tavallinen ihminen, tavallinen äiti, joka huolehtisi lapsestaan - hyvin.

Ja toistan vielä: en ole tuo toisen ketjun ap. Olen täysin eri ihminen. En kirjoittanut itsestäni. Esitin kysymyksiä, joihin en saan ut vastauksia. Sain vastauksia aivan muihin asioihin.

Vierailija
4/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää kestä näitä aloituksia!!!

Vierailija
5/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin kirjoituksesi vasta tänään ensimmäisen kerran ja jo ensimmäisten lauseiden aikana mietin, että oletkohan ihan kunnossa. Nyt sitten kirjoititkin tänne toisen "sekoamis" ketjun...kannattaisi varmaan vaihtaa jo aihetta?

Vierailija
6/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai viranomainen voi erehtyä. Mutta jos asiast vouhkaa internetissä satojen viestien verran, tekee valitusta ja rikosilmoitusta joka suuntaan, väittää kaikkien ammattilaisten valehtelevan ja kostavan...mitä muuta silloin VOI kirjoittajasta ajatella, kuin että hän on pästää hieman sekaisin?

Vierailija
7/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon minun aloitukseni.

kiitos.

tämän ketjun ap.

Vierailija
8/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että jostain tehdään ls- ilmoitus ja sitä tutkitaan ei ole katastrofi, jossa tapahtuu totaalinen oikeusmurha:ls ilmoitus ei ole tilanne joka aiheutaisi normaaalissa miletilassa olevalle henkilölle niin suurta traumaa, että päivät päksytyksen siitä vatvotaan.

Ilmoitus on tosiaan vain ilmoitus-- sitten tutkitaan ja jos on aiheeton se siitä. Jos itse 100 % tietää ilmoituksen turhaksi, niin silloin ei ole kyllä mitään syytä loukkaantua. Miiten ihmeessä pitäsi olla edes oikeus loukkaantua-- kenelle ja miksi ? harmittaa ja kummastuttaa voi, mutta loukkaantumisen tarvetta en ymmärrä.

Meistäkin tehtiin lastensuojelu ilmoiuus- vauva huusi kolikkiaan ja naapurit luulivat pahoipitelyksi. Sossut kävi ... se siitä: kenelle minun olsi pitänyt loukkaantua?Naapurille- joka hätäänty lapsen itkusta? Terkkarille- jolla kävi mielessä, että tosiaan " sattuuhan sitä paremmissakin piireissä että lasta lyädään __ sekun EI näy päälle" ? vai sossuille joka uskoi terkkasria ja kävi tarkistamssa tilanteen??

Valiettavasti tuntuu siltä, että ap ei ole oikein tasapaunossa jos noin rankasti asian ottaa, ls- ilmoiyuksest pitää voida päästä yli ilman todisteluja / vakuuttelulua / vauhkoamista tuiki tuntemettomilla nettisivustoilla.

Vierailija
9/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP MENE HOITOOOOOOOOOON!!!!!!!!!!

Mutta kiitos mielellään vaikka jollekin luontaisterapeutille. Vaikka kiviterapia voisi olla sinulle hyvä vaihtoehto. Esim sellainen, jossa heitellään kiviä päähän niin kauan, että ei tee enää mieli tehdä noita aloituksia.

Vierailija
10/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä minusta silloin rupeaa mietityttämään, että onko molemmat luonnehäiriöisiä vainoajia.

Vierailija
11/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti on loukkaavaa jos tehdään ls-ilmoitus, oli se sitten aiheellinen tai aiheeton.

En kyllä ymmärrä mitä rikollista on lastensuojeluilmoituksen tekemisessä, enkä jaksa uskoa että yksikään th vainoaa yhtä äitiä ihan vaan ilkeyksissään.

Kun th huolehtii masentuneen ihmisen lapsen hyvinvoinnista on se hyvä asia, masentunuthan toisen ketju ap ilmoitti olevansa.

Noilla kirjoituksillaan ja rikosilmoituksillaan antaa kyllä oudon kuvan itsestään, siitä et voi olla erimieltä.

Vierailija
12/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä puolipsykoottisia sekopäitä on terveydenhuollossa etenkin se vähän "sosiaalisempi" ääripää väärällään. Miksiköhän kukaan järkevä, normaali ja normaalisti elämässä menestyvä ihminen ei kierrä terveyskeskuksissa ja neuvoloissa rehaamassa, että heistä kirjoitellaan valheellista tietoa järjestelmiin ja tehdään perättömiä ilmiantoja sinne tänne ja että sossut ja supo ja poliisi ja terveydenhoitaja jahtaavat heitä ja naapurikin kuuntelee salakuuntelujärjestelmällä piereskelyääniä vessan viemäriputkistoista?

Valitettavasti se nyt vaan on niin, että mitä hullumpi sekopää, sen vahvemmin uskoo omaan sairaaseen maailmaansa, ja sitä kovemmalla äänellä kailottaa sitä muille. Näkeehän sen täälläkin. Sama daiju on tehnyt 100 miljoonaa avausta omasta ahdistuksen aiheestaan, ja varmasti ainakin 100 muuta daijua on häntä uskonut.

Vierailija
13/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tiedät, minkälainen ap on.

Minua kiinnostaisi nähdä/kuulla/lukea, mitkä ovat sinun tunnelmasi, jos sinua kohdellaan kaltoin. Totta ihmeessä se nostattaa sapen pinnalle. Muutenhan me olisimme pelkästään vegetoivaa massaa, jolle millään ei ole mitään väliä. Ehkä olet itse sellainen saamaton ääliö.

Viranomainen on ihminen siinä kuin opettaja, pankkivirkailija tai ihan kuka tahansa ja taatusti he tekevät virheitä.

Istuin kerran hallituksessa, jossa korkeasti arvostettu herrasmies ei halunut perua väärää päätöstä, koska (ja näin hän sanoi): "mikä hallitus se on, joka seuraavassa kokouksessa pyörtää päätöksensä".

No, me pyörsimme väärän päätöksen, sillä olimme saaneet uutta tietoa. Mutta aina on olemassa sellaisia kapeakatseisia ihmisiä kuten tuo yksi hallituksen jäsen tai sinä, hölmö vastaaja.

Luojan kiitos te jonakin päivänä arvatenkin joudutte itsekin samankaltaiseen tilanteeseen, ja silloin minä totta vie (just, pahanilkeisenä) toivon, että saatte yhtä välinpitämätöntä kohtelua kun nyt olette itse täällä jakamassa.

se sinusta lastensuojeluilmoituksen tehnyt terveydenhoitaja oli kyllä aivan oikeassa. Itse olet hölmö ja omaan napasi tuijottava - tyypilinen masentunut - ihminen, joka ei ole valmis ottamaan apua vastaan. Juuri siitä sinun lapsesi kärsivät.

Vierailija
14/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kirjoitustyylisi ja kappalejakosi on tismalleen sama kuin tuon toisenkin ketjun aloittajalla, joten ei uppoa minuun ainakaan, ettäkö olisit eri henkilö!

Vierailija
15/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esitin kysymyksiä.

Sain vastaukseksi, että minun pitäisi mennä hoitoon ja vaikutan vaikka miltä, koska suollan aloituksia joka päivä tästä aiheesta.

En ole se ap, josta terkkari on tehnyt aiheettoman ls-ilmoituksen, ja joka on järkyttynyt asiasta. En ole tuo ap, jonka tietoja on luottamuksellisesti kerrottu viranomaisten välillä, ilman lupaa.

Jos olette sitä mieltä, että minä tarvitsen hoitoa ja olen vinksahtanut, sanon, että niin olette tekin. Ette edes ymmärrä lukemaanne. Kuinka voitte hoitaa lapsianne, kun luetun ymmärtämisessä on näin valtavia ongelmia? Kuinka voitti toimia toisten ihmisten parissa ja kuinka olette kykeneviä kasvattamaan lapsistanne - mitään muuta kuin kaltaisianne paskiaisia, - kun ette vaivaudu edes lukemaan - siis lukeaan, siis kuuntelemaan, mitä toinen ihminen sanoo, vaan hölötätte heti päälle omat olettamuksenne? !

Olen kyllä tuon toisen ap.n puolella.

Olen sitä mieltä että näitä omituisia terkkareita on olemassa.

Olen sitä mieltä, että turha iloimitus voi todellakin olla vaurioittava siinä mielessä, että siitä ylipääseminen tuottaa vaikeuksia ja vaatii aikaa.

Tämä toinen ap on depression takia hoidossa, ilmeisesti siis v arsin herkkä ihminen ja vaistoaa toisista ihmisistä tunnetiloja - kehon kieli kertoo muistaakseni 90 % siitä mitä ihminen ilmaisee ja ajattelee. Joskus ihmisten ajattelu / asenteet tulee ihan läpi, juokuu heistä, vaikkei kukaan sano mitään.. hyväksyntä tai paheksunta. Miettikää itseänne jossan vastaavassa tilanteessa, suhtautumisenne näkyy kyllä.

Entäs minä sitten?

Keskityn kyllä lapsiini, kiitos neuvosta. Nyt he nukkuvat.

En tarvitse terapiaa, koska minulla ei ole mitään mihin terapiaa tarvitsisin. Mutta kiviterapia voisi olla hauska ja mielenkiintoinen kokemus :)

En käy depressiohoitajalla, koska minulla ei ole masennusta.

ja niin edelleen...

Eli lukisitteko sen aloiutukseni ja vastaukseni UUDELLEEN ja vastaisitte ja kommentoisitte vasta sitten, ja koittaisitte samalla ajatella, että en ole tuo edellisen ketjun ap.

KIITOS.

..

Vierailija
16/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyviä ja huonoja tyyppejä. Toivottavasti ap:n asia saadaan selvitettyä asiallisesti.

Vierailija
17/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennukseni takia, siis. Osa sossuista oli todella hyökkääviä ja jopa ilkeitä, mutta uskon että tekivät sen mitä tekivät sillä olivat huolissaan lapsestamme. Saimme alkujärkytyksen jälkeen ihan asiallista apua arkeen, mm. vuorovaikutusohjausta sekä kotipalvelun, josta jäikin hyvät muistot.

Vierailija
18/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsikö sitä lääkitystäsi tarkastaa.

Vierailija
19/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kirjoitustyylisi ja kappalejakosi on tismalleen sama kuin tuon toisenkin ketjun aloittajalla, joten ei uppoa minuun ainakaan, ettäkö olisit eri henkilö!

Mutta en ole ko. toinen ap.

Jos et usko, niin ei sitten.

.

Mutta en osaa vaihtaa tyyliä, kun tämä on minun tyyli, ja kappalejako on tämmönen, jotta pitkää tekstiä jaksaisi lukea.

Vierailija
20/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet sitten ole meedio?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan