Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko viranomainen koskaan olla väärässä?? Voiko terkka olla ilkeä, paska, väärässä - koskaan??

Vierailija
03.05.2009 |

Onko tällä palstalla vain ja ainoastaan terveydenhoitaja-koulutuksen käynteitä valtaosa?

Tai äitejä, joilla on vain ja ainoastaan hyviä kokemuksia terkkareista tai muista ns. viranomaisista?

Voiko olla mahdollista, että terkkarit ja nämä muutkin kaikki viranomaiset ovat oikeasti vain ihmisiä, jotka - tekevät myös virheitä tai vääritä arvioita toisista ihmisistä? Jotka ovat omien astenteidensa vankeja myös viranomaisroolissa?

Onko olemassa aiheetonta lastensuojeluilmoitusta?

Onko äidillä, perheellä, oikeutta loukkaantua, jos heistä tehdään sellainen? Ilmoitus, joka aiheettomaksi todetaan ja joka sisällöltään on täyttä puppua?

Saako siitä kirjoittaa tänne? Saako puhua ääneen - missään?

ja JOS, tuleeko vakavasti otetuksi, vai pidetäänkö heti ja automaattisesti pimahtaneena? Että "sinustahan on tehty ls-ilmoitus, eikä aiheettomia ilmoituksia olekaan, sinun itsesi täytyy olla kiitollinen, että kanssaihmiset ovat huolissaan ja välittävät sinusta, kaikki muut tunteet tai asian pyörittäminen (strssireaktio) on merkkinä että olet hullu hullu hullu ...." ??

Saamme kyllä kertoa, miten kätilö kohteli huonosti, synnyttävä äiti saa empatiat ja ymmärryksen.

Kukaan ei vastaa, että HEI, se kätilö on ammatti-ihminen ja hoitanut satoja synnytyksiä ja äitejä ja sun suhtautumises ja reagoitisi olivat vääriä, kyllä synnyttävälle saa sanoa tai kohdella miten vaan..

Ei.

Mutta jos kerrotaan, että joku taho teki lastensuojeluilmoituksen - että neuvola kohteli huonosti äitiä, että terkka teki täydellisen väärän arvion, että terveydenhoitohenkilöstö valehtee ja kirjaa vääriä tietoja, tietoja jotka eivät pidä paikkaansa ja jotka eivät edes perustu mihinkään oikeaan ja todelliseen, vaan omiin näkemyksiin tai arvailuihin...

n iin silloin äiti onkin se hullu joka tarvitsee hoitoa?!

Miksi ette pysty uskomaan, että tälla palstalla kokemustaan jakava, terkkarin toiminnasta ja lastensuojeluilmoituksen kohteeksi joutuneesta äidistä on terkkarin taholta tehty virheellinen, valheellinen ja väärä ilmoitus - ilkeyttään, ei auttamismielessä? Ja että ko. äitin kertomus on totta? Ja että hänellä on oikeis näihin tunteisiin ja kokemukseen?

Että keino päästä niistä eroon ja selviytyä, on purkaa se asia tänne?

Ja mitä te teette?!

Eivät äidit tue toisia äitejä - koskaan. Jos, niin yhtään yksinäistä, lyötyä, uupunutta äitiä ja lasta ei olisi, yhtään kiusattua lasta ei olisi.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyviä ja huonoja tyyppejä. Toivottavasti ap:n asia saadaan selvitettyä asiallisesti.

Kiitos paljon. Mitähän meiltä selvitetään. ?

Mutta ainakin vastasit kysymykseeni. Ja sitten teit oman johtopäätelmän, että minä ap ja se toinen ap olemme sama henkilö. jaaha.

Vierailija
22/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se nyt ole kaikille selvä. Ei tuosta sekopäisestä tyylistä voi erehtyä. Tämä ihminen on S A I R A S. : (

Itse kun on terve, huomaa noin sairaan ihmisen tekstiä lukiessaan, että itsellekin tulee ohikiitäväksi hetkeksi jotenkin paha ja ahdistunut olo. Onneksi tämän ap:n asia ei liikuta minua millään lailla, mutta jotenkin vain käy mielessä, että olisi kamalaa olla henkisesti noin huonossa kunnossa ja sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan taattuna.

Vierailija
24/46 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ls-ketjun ap

Vierailija
25/46 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tänään tulleen ketjun, ja kerran aikaisemmin osallistuin hänen aloitukseensa tästä aiheesta. Siis sen ap.n josta on tehty ls.ilmoitus.

Sen syvällisemmin en tunne enkä tiedä ja jos te luette sellaista, luette omianne.

t. tämän ketjun ap.

Vierailija
26/46 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei kiinnosta, ja silti luet ja kommentoit.

eiköhän se nyt ole kaikille selvä. Ei tuosta sekopäisestä tyylistä voi erehtyä. Tämä ihminen on S A I R A S. : (

Itse kun on terve, huomaa noin sairaan ihmisen tekstiä lukiessaan, että itsellekin tulee ohikiitäväksi hetkeksi jotenkin paha ja ahdistunut olo. Onneksi tämän ap:n asia ei liikuta minua millään lailla, mutta jotenkin vain käy mielessä, että olisi kamalaa olla henkisesti noin huonossa kunnossa ja sekaisin.

Vierailija
27/46 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea koko viestiketjua, kuten en ole sitä toistakaan lukenut kokonaan. Sen verran kommentoin, että jos minusta tehtäisiin lastensuojeluun ilmoitus, niin se suututtaisi tietenkin, mutta ei minulla olisi sitä mitään vastaan, koska ei lapsellani ole mitään hätää ja kaikki asiat ovat meillä kotona hyvin. Joten mitä väliä vaikka joku sitä tutkisi.

Vierailija
28/46 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoisin että toisivat lapselle ruokaa. En ainakaan ketään haastaisi oikeuteen tai tekisi kantelua.

Vierailija
29/46 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea koko viestiketjua, kuten en ole sitä toistakaan lukenut kokonaan. Sen verran kommentoin, että jos minusta tehtäisiin lastensuojeluun ilmoitus, niin se suututtaisi tietenkin, mutta ei minulla olisi sitä mitään vastaan, koska ei lapsellani ole mitään hätää ja kaikki asiat ovat meillä kotona hyvin. Joten mitä väliä vaikka joku sitä tutkisi.

Sinusta tehdään ilmoitus, jossa henkilö, jota et tunne, mutta jonka tiedät - naapuri, jonka kanssa et edes tervehdi, tai lapsesi kerhokaverin vanhemmat - tekevät lastensuojeluilmoutuksen, jonka mukaan sinä hakkaat lapsiasi kotona. Henkilö kertoo sinusta olettamuksia: hän kertoo, että on huolissaan, koska teillä on rahaa niukalti, koska sinä olet kotona äitiyslomalla, riittääkö rahja lapsen ruokaan ja huolestui viimeistään siinä vaiheessa, kun lapsellasi oli kerhossa rikkinäiset sukkahousut ja liian pienet kengät, ja näki sinut kirpputorilla ostoksilla, ja tuolloin lapsesi oli huutanut isoon ääneen nälkäänsä, ja sinä olit vastannut, ettei ole nyt ruokaa.

Ja sinä suhtautuisit tähän tyynesti?

Ok. Hyvä niin.

Ilmoituksen sisältö oli kuvitteellinen, mutta se voisi oikeasti olla tälläinen.

Vierailija
30/46 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoisin että toisivat lapselle ruokaa. En ainakaan ketään haastaisi oikeuteen tai tekisi kantelua.

Vierailija
31/46 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ei voi sanoa monen muun vastauksista täällä.

Vierailija
32/46 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysty muuta kuin "ota iltalääkkeesi" -argumentointiin. He edustavat kuitenkin yhteiskunnan "alinta" kastia, joilla ei ole kykyä ajatella asioita eri kanteilta. Heille tällaiset keskustelut tuovat mahdollisuuden kokea ylemmyyttä, kun he saavat päivitellä ja suoltaa näppikseltään näitä nerokkaita "hakeudu hoitoon" -kommentteja. Mutta sellaisten kanssa on täällä nettimaailmassa elettävä, mutta heidän kommentinsa voi jättää täysin huomioimatta. Kannattaa kiinnittää huomiota vain kommentteihin, joissa sanoma ja perustelut.

Vierailija
33/46 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse th ja taatusti olen joskus väärässä, saatan joskus olla vittumainenkin jos on oikein huono päivä tms.

Ihmisiä mekin vain olemme kuten te muutkin. En kuitenkaan usko, että yksikään th tai lastensuojelun työntekijä tehtailee ilmoituksia tai kirjaa vääriä tietoja ihan_vain_vittuillakseen.

En tiedä oletko tuon toisen ketjun ap tai jos et, niin teitkö tämän aloituksen sen pohjalta, mutta jos siihen nyt pitää kantaa ottaa, niin ko henkilö ei vaikuta kovinkaan tasapainoiselta.

Nämä kaikki aloitukset mitä aiheesta on tehty ja mitä ko henkilö on kommentoinut, antaa selvästi aihetta huoleen.

Vierailija
34/46 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuitenkin huono arvioimaan asiaa, sillä minusta tehtiin perheneuvolan kautta lastensuojelu ilmoitus. Pyysin apua kasvatus asioissa. Halusin neuvoja mitä tehdä missäkin tilanteessa erittäin uhmakkaan esikoiseni kanssa.

Neuvoja en mielestäni saanut. Lasta tutkittiin ja edes niiden tutkimusten jälkeen ei mitään minulle kerrottu. Kyselivät vaan koko ajan minulta asioita. Lopulta kun jouduin lastensuojelun asiakkaaksi, niin perheneuvola ilmoitti, että täällä ei tarvitse enää käydä, saat avun perhetyöntekijältä.

Vieläkään en tiedä miksi edes olen lastensuojelun asiakas. Edelleen perhetyöntekijä jatkaa samaa tutkii lasta ja kyselee minulta asioita. Vuoden on meillä käynyt ja mielestäni en ole mitään apua saanut.

Kaikki sukulaiseni ja tuttuni jotka tietää asiasta ihmettelevät miksi perhetyöntekijä käy meillä. Heidän mielestään olen ihan tarpeeksi hyvä äiti lapsilleni. Esikoinen pärjää loistavasti koulussa ja kuopus päiuväkodissa. Meillä sujuu arki ihan hyvin. Toki on huonoja hetkiä, mutta eikös kaikilla ole joskus lasten kanssa niitä. Tarkoitan huonoilla hetkillä lasten tottelemattomuutta. Kuitenkin aina saan tahtoni läpi, eikä tarvitse periksi antaa.

Tavallisen neuvolan terveydenhoitaja jolla käymme on aivan ihana ja on aina vaan kehunut lapsiani.

Vierailija
35/46 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Ehkä olet jollainlailla kykenemätön ottamaan sitä vastuuta mikä vanhemmalle kuuluu? Annat muiden ohjata ja viedä ja kuljet vain perässä?

Eikö sinun tehtäväsi äitinä olisi selvittää

- miksi perhetyöntekijä käy teillä

- mitä johtopäätöksiä lapsen tutkimuksista on vedetty

Anteeksi vain, mutta tämäkin juttu kuulostaa täysin uskomattomalta. Oletko aikuinen ollenkaan?

Vierailija
36/46 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin ollut todistamassa tällaista tapausta.

On normaalia, että aiheettoman lastensuojeluilmoituksen jälkeen loukkaantuu ja kirjoittaa kiukkuisen viestin av:lle. Mutta ei ole normaalia kirjoittaa asiasta päivittäin uusia ketjuja. Normaali ihminen purkaa kiukkunsa yhteen viestiin (ja kenties rikosilmoitukseen) ja pääsee sitten asiasta yli.

Vierailija
37/46 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Ehkä olet jollainlailla kykenemätön ottamaan sitä vastuuta mikä vanhemmalle kuuluu? Annat muiden ohjata ja viedä ja kuljet vain perässä?

Eikö sinun tehtäväsi äitinä olisi selvittää

- miksi perhetyöntekijä käy teillä

- mitä johtopäätöksiä lapsen tutkimuksista on vedetty

Anteeksi vain, mutta tämäkin juttu kuulostaa täysin uskomattomalta. Oletko aikuinen ollenkaan?

Vierailija
38/46 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärässä!

Vierailija
39/46 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen kysynyt ja sanonutkin, että mielestäni en tarvitse perhetyöntekijää.

Perhetyöntekijän ja lastensuojelun mielestä tarvitsen. Jotta arkemme sujuisi paremmin. Olen yksinhuoltaja ja se on yksi syy. Lasten pitäisi totella ilman äänen korottamista ja kaiken pitäisi sujua ilman huonoja hetkiä. Lisäksi lasteni suhde ei ole keskenään hyvä, koska välillä riitelevät ja jopa tappelevat.

Näin minulle on kerrottu. Lisäksi pitää katsoa miten vanhemman lapsen koulu alkaa sujumaan(hienosti sujuu).

Niistä tutkimuksista ei ole kuulemma mitään ilmennyt ja jäivät kuulemma kesken.

Miten voi asioita selvittää, jos niistä ei suostuta kertomaan ? Ympäripyöreästi saa vain vastauksia. Pyysin kerran nähdä kaikki meitä koskevat paperit lastensuojelusta. En saanut nähdä niitä. Tiedän, että minulla on ne oikeus nähdä.

Se on totta, että olen ehkä liian kiltti ja en tunne itseäni kauhean aikuiseksi. Lastensuojelua vastaan vaan ei kauheasti kannata alkaa tappelemaan.

Vierailija
40/46 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain sellaista, että se saa jokaisen täysjärkisen epäilemään sun tarinaasi. Tässähän nimittäin on vain sinun sanasi, ei toisen osapuolen kuultavana ollenkaan.

Etkä sä sitäpaitsi mitään asiasta ylitse pääsemistä täältä hae, sä vaan haluat velloa vihassasi ja katkeruudessasi ja haluat että kaikki muutkin haukkuisivat sun meille täysin tuntematonta terkkariasi.

MÄkin uskon, että sä olet tyypillinen masentunut ihminen, joka on sitä mieltä, että olet " paras mahdollinen äiti", vaikka oikeasti et edes ajattele lastasi, vaan ainoastaan omaa napaasi ja hienoja kulissejasi, joita haluat pidellä pystyssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi