Luonnonkiharat omistavat! Kysymys teille.
Onko sinulla pitkät vai lyhyet hiukset? Itse pähkäilen, että kasvattaisko pidemmäksi, mutta jotenkin niistä tulee aina kuivan näköiset :/ Nyt minulla on aika lyhyt hiusmalli, mutta kyllästyttää, kun tyyli on aina sama :(
Kommentit (13)
on sellaset puolipitkät/lyhyehköt hiukset. Jos yritän kasvattaa vähän pidemmäksi, niin latvat just kuivuu..
Ootko muuten kokeillut suoristusrautaa? Sillä ainakin itse saan vaihtelua ja hiuksista tulee kiiltävät.
mutta muuten kyllä aika hienot =) pitkät siksi, että saan kiinni ja lyhyenä mulla vetää ihan sikkuralle, joten pitää olla ihan lyhyt, eikä se taas sovi naamaan
Todella kuivat, eikä kesä paranna asiaa. aina takkuisen näköiset. nuorempana pidin lyhyttä kampausta, mutta harmitti kun sivuilla taipuu kiharat eri suuntiin. Oikealla taipuu taaksepäin, vasemmalla puolella taipuu eteenpäin. Tosi harva kampaaja osaa leikata hyvin, vaikka moni vakuuttelee. polkkatukka nykyään, tarpeeksi pitkä ettei tuota sivujuttua huomaa...
suoristusrauta on ja olen kokeillut, mutta ei oikiein sovi mulle sekään :/ Nyt hiukset ovat taas ihan sikkaralla ja lähinnä afro tulee mieleen. Tuppaan hirveästi hoitoainetta näihin, mutta aina ovat vain kuivat. Rasittavaa!
Pitkät kiharat hiukset ovat upeat, mikäli ne ovat hyväkuntoiset.
Itselläni on luonnonkihara hiuslaatu. Hiukseni ovat kuitenkin niin raskaat, että pitkinä niissä ei juuri kiharaa ole. Aina kun niitä kampaaja keventää, niin kiharat tulevat esiin. Mutta sitten kun ne aikansa kasvavat niin hiukset eivät "jaksa" kihartua. Lyhyitä hiuksia en ole koskaan edes harkinnut.
Miehelläni on todellinen luonnonkihara, oikein kunnon säkkärä. On ihan tavallinen suomalainen mies. Nuoruudessaan hänellä oli olut pitkä hiukset. Nykyään hän pitää niitä mahdollisimman lyhyenä.
Suosittelen kokeilemaan pidempää hiusmallia. Takaisin lyhyeen malliin pääsee helposti :) Kun löytää oikeat hoitotuotteet, niin kuivuuden ei pitäisi olla ongelma.
on pitkät, mutta nyt oon n. vuoden pitänyt hiukset suorina chi-silkkisuoristuksella. On tosiaan mukavaa vaihtelua kun on suorat hiukset ja ne saa jopa leikkautettua johonkin malliin.
Mulla on tosi säkkärä ja tiukka kihara, joten siihen pitäs käyttää paljo aineita ja aikaa että se ois etes suhtkoht siisti, lyhyttä tukkaa en vois etes kuvitella kun se nousis sellaseksi Bianca Morales- tukaksi...
Mut suosittelen tota suoristusta kyllä, siinä tosin menee se kolmetuntia aikaa mutta ainaki minä oon tykänny vaihtelusta.
en jaksa kasvattaa ja toiseksi pitemmät hiukset kasaantuvat niskaan rumasti ja tosiaan, ovat kuivat.
kiharavoiteella, joka puristellaan pyyhekuiviin hiuksiin ja jätetään kuivumaan, olen saanut vähän eri tyyliä..
Olen todennut, että pitkät on helpommat ja paremmat. Kastelen hiukset ja laitan muotovaahtoa niin kiharat ovat kauniit eivätkä näytä hampuilta. Jos en jaksa kastella niin laitan ponnarille. Lyhenä hiukset taipuvat minne sattuu ja niitä piti olla aina suoristamassa ja laittamassa. Ostin juuri kampaajalta kiiltovoidetta ja se saa latvatkin näyttämään kiiltäviltä ja hyväkuntoiselta.
Minulla on pitkät hiukset. Olen todennut, että pitkät on helpommat ja paremmat. Kastelen hiukset ja laitan muotovaahtoa niin kiharat ovat kauniit eivätkä näytä hampuilta. Jos en jaksa kastella niin laitan ponnarille. Lyhenä hiukset taipuvat minne sattuu ja niitä piti olla aina suoristamassa ja laittamassa. Ostin juuri kampaajalta kiiltovoidetta ja se saa latvatkin näyttämään kiiltäviltä ja hyväkuntoiselta.
Samoin, mutta käytän muotovaahdon sijasta sellaista vahaa (geelin näköistä, mutta ei tee hiuksia limaisen näköisiksi). Välillä tähän lettiin kyllästyy, mutta toisaalta nämä hiukset ovat todella helpot. Siisteiksi ne saa valtavilla rullilla ja ilmakihartimella, "oman näköisiksi" kostuttamalla ja käsin haroen vahan kanssa. Hiukseni ovat siis samanlaiset kuin joskus tv:stä tulleella Felicityllä (saman nimisessä sarjassa). Lyhempinä taas sinkkuäiti-Ana -tyyliä. Joskus kauan sitten kokeilin lyhyttä mallia, mutta koska en tällä naamalla uskaltanut leikkauttaa ihan lyhyiksi tuloksena oli mummokampaus.
nyt olen pitänyt hiukset suorina chi-silkkisuoristuksella ja olen ollu tyytyväinen. Lyhyeksi en voi leikkauttaa, kun hiukset nousee pystyyn. Mulla on myös sellasta silkki nestettä, mikä antaa upean kiillon ja pehmeyden hiuksiin.
ja ne on hieman yli olkapäiden, eli ihan kivan mittaiset, lyhyenä ne on hankalammin hallittavissa ja pidempänä hieman loivemmat. Niistä tulee helposti tosiaan kuivan näköiset joten säännöllinen leikkauttaminen on tärkeää, eli kuivat latvat pois vaikka parin-kolmen kuukauden välein! Ja käytä kuiville/kiharille hiuksille tarkoitettuja hoitotuotteita, shampoot, hoitoaineet yms..kosteuttavaa hiusnaamiota kannattaa käyttää viikottain :) Ja välillä voi yöksi jättää latvoihin tai vaikka koko hiuksiin oliiviöljyä ja pestä sitten aamulla pois, tulee pehmeät hiukset ja ihana kiilto!
Ja kiharia hiuksia ei tosiaan kuivana kannata harjata ollenkaan tai mulla ainakin tulee kuivan ja villin näköinen pehko. Eli pesun jälkeen kosteana selvitän hiukset varovasti joko sormin tai kammalla, ja sit vielä suihkutan hoitosuihketta niihin. Kiharia hiuksia ei myöskään kannata värjätä jottei rasita niitä liikaa. Niin ja kaikkein tärkein vinkki! kannattaa leikkauttaa hiukset kerroksittain!!
Aikaisemmin aina pitkät, ja nyt kyllästyin niiden huonoon kuntoon ja jatkuvaan hoitamiseen. Annoin kampaajan pätkäistä oikein kunnolla, ja olen ollut todella tyytyväinen. Varmaan jonkin aikaa viihdyn nyt vähän lyhythiuksisempana.