Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olinko liian ankara? 12-vuotiaan kasvatuksesta...

Vierailija
02.05.2009 |

Meillä siis on ollut 12-vuotiaalla kotiintuloaika aina klo 19. On noudattanut sitä melko hyvin. Muutama parin minuutin myöhästyminen on sattunut. Niistä olen kyllä aina huomauttanut mutta en sitten ole siitä sen enempää meteliä nostanut.

Nyt sitten vapun aikana olen kahtena iltana antanut luvan olla ulkona klo 21 asti. Ja molempina kertoina tyttö on myöhästynyt, niin että 21.20 olen lopulta soittanut, että "nyt kotiin!". Tänään sitten kyselin selitystä ja tyttö oli tosi ylimielisen oloinen eikä millään tavoin osoittanut, että asia olisi häntä harmittanut. Niinpä sitten selitin rauhallisesti, että koska asia ei toiminut näin, niin palataan takaisin siihen klo 19 kotiintuloaikaan. Siitä tyttö sitten suuttui ja alkoi nakkelemaan niskoja ja paiskomaan ovia. Kävin hetken kuluttua vielä juttelemassa ja selittämässä asiaa uudelleen. Samalla kysyin miksi tyttö kokee mielestään rangaistuksen epäreiluna. Ei hän sitä osannut selittää mutta ei edelleenkään osoittanut mitään "katumustakaan".

Mihin aikaan teillä muilla on kotiintuloajat 12-vuotiailla?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuttiinko tässä ketjussa ollenkaan kesän kotiintuloajoista? Ymmärsin, että oli kyseessä nyt olevat arki-illat ja vapun aika. Ja vaikka kuinka olisi kesä, voi vanhemmilla olla työt ja menot ja lapsilla hoitopaikat ja muut, jotkut on kesälläkin töissä katsokaas..

Ja sille, joka ihmetteli lasten heräämistä kuudelta, että eikai kukaan lapsi _halua_ herätä kuudelta: Ei varmaan halua, mutta oiskos silläkin vanhemmalla työpaikka mihin joutuu ihmiset yleensä menemään? Tuli mieleen vain..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan