Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat, käytättekö paljon omaa rahaa luokan sisustukseen ja materiaaleihin?

Vierailija
02.05.2009 |

Mä olen ostanut tähän mennessä omilla rahoilla toimistotarvikkeita, lokerikkoja, mappeja luokkaan, jotain muovitaskuja oppilaille ja sitten kukkaruukkuja, kukkia yms. pientä sisustukseen. Videoihin (Yleltä) on mennyt rahaa aika paljonkin. Samoin kirjoihin, tosin yritän pitää niistä suurimman osan kotona, mutta ne mitkä olen ostanut juuri opetusta varten, pakkohan ne on pitää työpaikalla.

Niin ja tietysti "kausikoristeet" (serpentiinit, ilmapallot, jouluvalot yms.) olen ostellut itse, samoin esim. joulun alla askartelumatskuja oppilaille (eihän koululla ole kiilleliimaa yms. tietystikään).

Tää on tuntunut vielä suht normaalilta, vaikka tietysti on ärsyttävää, jos itse ostat jotain ja sitten joku vielä ilkivallalla tuhoaa tai pöllii.

Mutta nyt olen niin tympääntynyt siihen, ettei luokassa ole tarpeeksi säilytystilaa. Kehtaanko ostaa jonkun hyllyn omilla rahoillani vaikka Ikeasta luokkaan? (Onkohan sellainen edes sallittua? Täytyisi varmaan kiinnittää seinään eli ihan porata jne. Saako opettaja porata luokan seinään vai joudunko pitkään byrokraattiseen anomusprosessiin.) Ja jos ja kun vaihdan työpaikkaa, vienkö sitten mukanani? Siinä vaiheessa ei tietysti kukaan enää muista, että oli oma hankintani. (Samoin kyllä videoista pelkään, että kun vien omat mukanani, taatusti jotkut jäävät juoruilemaan, että vein koulun omaisuutta.)

Mutta mitä mieltä olette, ostaisitteko itse omalle työpaikallenne hyllyn/lipaston omilla rahoillanne? Plussana olisi se, että helpottaisi järjestyksenpitoa tosi paljon, miinuksena sitten se, että menee omaa rahaa ja että kollegat voi pitää outona.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan käytä omaa rahaa! Koululla tehdään joka kevät kirja- ja tarvikehankinnat ja listaan silloin kaikki toimistotarvikkeet yms. joita tarvitsen. Uuden työtuolin pyysin esimieheltäni selkäkipuihin vedoten ja sain sen. Myös askartelumateriaalit kuuluu laittaa tuohon toimistotarviketilaukseen. Muutaman tyhjän dvd:n olen käyttänyt, kun olen ylen ohjelmia nauhoitellut, mutta ne aion viedä mukanani jos työpaikkaa vaihdan.

Eli menepä juttelemaan rehtorillenne, että tarvitsisit lisää säilytystilaa ja kysymään muistakin hankinnoista, että missä vaiheessa vuotta niitä tehdään ja onko jotain budjettia jonka turvin voi kesken vuotta ostaa puuttuvia tarvikkeita.

Vierailija
2/13 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et todellakaan käytä omia rahojasi. jos koululla ei ole varaa kustantaa kouluun liittyviä juttua niin sitten ollaan ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppikirjat kiertävät repaleina, teipataan kokoon ja taas kierrokselle...

Mappeja kun kyselin, vinkattiin, missä varastossa olisi. No, olihan niitä, mutta pahvisia ja haisivat voimakkaasti (homeelta?)

Että näin meillä.

Vierailija
4/13 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joskus jotain tarjoiltavaa, myös viherkasveja olen vienyt

mutta asiaan, hyllyä et valitettavasti saa ostaa, huonekalut pitää ostaa virallista reittiä kaupungin kilpailuttamalta sopimustoimittajalta ja niiden pitää olla paloturvallisesti hyväksyttyjä

Vierailija
5/13 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koota jotain halpis Sotka/Ikea-lipastoa luokassa ja sitten olisin kuullut, että jo paloturvallisuus moiset kieltää.

Vierailija
6/13 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta omaa työtäni ajattelin helpottaa sillä säilytystilan lisäämisellä. Itseänihän eniten kiusaan, jos asiat työssäni ovat mielestäni rempallani.

Vierailija
7/13 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

motivoituneelta opettajalta :)) Tsemppiä ja iloa työhösi :)

Vierailija
8/13 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole opettaja, mutta puheterapeutti. Itse olen ostanut aika paljon terapiamateriaalia työpaikalle omilla rahoillani. Kunnan budjetti on niin pieni, etten millään saa mielekästä tekemistä lapsille niillä rahoilla.

Aion muutaman vuoden sisään perustaa oman firman, joten kerään tässä samalla materiaalia sinne.

Vierailija
9/13 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osti kyllä aina jotain pientä aikanaan. Esimerkiksi pikkupalkintoja erinäisiin kilpailuihin vaikka vuoden viimeisellä tunnilla. Nuo kilpailut olivat siis sellaisia, että kuka vaan voi voittaa eli puhtaita arvauskisoja. (tyyliin: kirjoitan paperille jonkun luvun välillä 0-100 ja sitten arvataan vuoronperään) Samoin toi luokkaan aina hirveästi kukkasia, joita hoitivat porukalla ja kouli poikia, jotka haluasivat mädättää kukkaset jatkuvalla kastelulla...:)

Vierailija
10/13 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään ostaa omilla rahoilla tavaroita jotka ovat seuraavalla viikolla rikki.2400

Vierailija
11/13 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen seinävaatteen, jossa olisi eri kokoisia ja taskuja ja laittaisit sen seinään.

Vierailija
12/13 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostanut omilla rahoilla verhot ja viherkasveja. Sellaisiin ylimääräisiin ei koululla ole varaa. Olen myös keväällä viennyt oppilaat omasta pussistani jäätelölle. Toimisto- ja askartelutarvikkeet koulu hommaa. Ei nyt mitään erikoisuuksia, mutta kivoja juttuja ollaan saatu aikaiseksi koulun aineksia ja ilmaisia (vessapaperirullia, munakennoja jne.) yhdistämällä.

Vierailija
13/13 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin rehtorin puheilla aikoinani, kun tarvitsin lisää kappitilaa. Ostamiseen ei ollut rahaa, mutta kunnantalolta sain jostain varastosta vanhoja kaappeja ja hyllyjä, jotka tuotiin luokkaani. Kävin ne toki ennen katsastamassa ja hyväksymässä.

Kysy siis, jos jossain olisi jotain vanhoja, jos uusiin ei ole rahaa.

Terv. yläkoulun ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi