Esikoishaaveilijoiden toukokuu :)
edellinen pino -->
http://www.perhe.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Tervetuloa uudet ja entiset odottamisen odottajat. :)
Kommentit (85)
Ajattelin teiltä kysellä e-pillereiden pois jättämisestä. Miten olette pillereitä syötyänne jättäneet ne pois? Minulla on liuska kesken, viikon olen siitä syönyt. Heittääkö elimistö härän pyllyä, jos jätän liuskan kesken, enkä syö loppuun? Lapsen saaminen on meillä nyt niin maailman tärkein asia, etten haluaisi edes tuota muutamaa viikkoa enää odotella, että voisimme alkaa yrittämään...Tiedän, olen hieman malttamaton.=)
lähes jokaisella on mennon jonkun verran sekaisin kierto jos pilleri laatan kesken on lopettanut. kumminkin kun tyhjennys on vasta äskettäin ollut ei keho ole tottunut heti uutta tekemään.
minulla pysyi kierto aikalailla muutaman päivän heitolla samana mitä pillereiden kanssa kun lopetin pillerit kun laattakin loppui.
jos kierto menee sekaisin ette voita aikaa kauheasti jos ollenkaan jos jätät laatan kesken. näkemällä vain sen tietää meneekö sinun kiertosi sekaisin vai ei. jokainen on yksilö.
Itse ainakin söin liuskan loppuun ja sitten alkoi yritys ehkä parempi tehdä niin vaikka tiedän kyllä ettei millään malttaisi:)
Mun ihana toinen kummityttönikin sitten eilen kasettiin ja ihan hienosti oli pikkuinen, vaikka välillä meinasi vähän poru tulla:)
On: elelen aika jännittäviä aikoja, kun jos kierto olisi sama kuin viimeksi(lyhentynyt kokoajan)pitäisi tädin tulla kylään viimeistään tiistaina. Ja minulla on yleensä kipuja jo viikkoa ennen alkua, mutta nyt ei sitten mitään menkkakipua välillä jännä tunne alamahassa, mutta ei siis menkka kipua, että jännityksellä odottelen kuinka käy:)
yk5 kp 29/31-35
Hei pitkästä aikaa kaikille! Ei ole tullut tänne oikein kirjoiteltua, syytä en osaa sanoa. Ajattelin nyt kuitenkin pitkästä aikaa kirjoitella! Paljon on tapahtunut ja uusia tupsahtanut mukaan! :) Tervetuloa kaikille!
Meillä on menossa ensimmäinen yrityskierto ensimmäisten luomumenkkojen jälkeen, vieläkään ei ole toisia menkkoja näkynyt. Odottelen innolla jos vaikka olis tärpännyt, mutta kierto voi olla pelkästään sekaisin vieläkin siitä kun lopetin pillerit, vaikka onhan siitäkin jo 4 kuukautta... Ensimmäiset luomumenkat alkoivat todella myöhään, joten katsoo nyt sitten miten seuraavien käy. Viikon verran ajattelin menkkoja vielä odotella.
Onnea kaikille plussanneille ja plussaonnea kaikille plussaa odotteleville! :)
Hentta, kp 44/?
Liityn tänne teidän seuraan, kun tuossa toisessa pinossa jossa olen ollut on kovin hiljaista ja olen välillä käynyt täällä lukemassa teidän kirjoitteluja.
Meillä siis haaveillaan esikoista ja yritys alkoi viime kuussa...ei tärpännyt ensimmäisestä yrityskierrosta, vaan menkat alkoi torstaina. Nyt yrityksessä helmivauva. :) Josko kierto pysyy normaalina...ennen pillereitä oli meinaan todella epäsäännöllinen (välillä jopa 3kk pitkä)...ja ovis kerkeää olemaan ennen kuin mies lähtee taas töihin ja on kuusi viikkoa pois kotoa.
-camael
Ilmottelehan have kuuluuko menkkoja vai ei. :)
Niistä ovistikuista, että niitä saa ainakin mammaksi.fi tai kotitesti.fi osoitteista tilattuu. Ei ne auta raskaaksi tulemista muuten ku, että näyttää sen ajankohdan, että millon kannattaa peittoja heilutella, jos siis näyttää. Ei miulle ainakaan ole ollu mitään hyötyä.
ON:lauantaina pitäis alkaa menkat ja varmasi alkaakin. On koskenu jo pari päivää mahaan ja ei muutenkaan ole mitään odotuksia tälle kierrolle.
Reetu kp 25/30
Tervetula mukaan kuumeilemaan Camael! :)
Havella tosiaan jannat paikat, ilmottelehan miten kay!
Me ollaan tama kierto sairasteltu miehen kanssa vuoron peraan ja perati kerran ollaan heiluteltu peittoja! :O Olihan tuo siina jossain oviksen tuntumassa, mutta tuskinpa niin hyva tuuri kay, etta yhdesta kerrasta tarppaa!
Eilen oltiin juhlimassa kaverin synttareita ja olo on sen mukainen... Viela passaa ottaa paukkua, kun ei masukaan kasva! ;)
Mukavaa alkanutta viikkoa (joka muuten itsellani on piinaviikko, mutta enpa turhia piinaile, kun en usko ollenkaan raskautuneeni.. ja niin vaan taas sitten alkaa uusi yk...)! Laitelkaahan plussauutisia!! :)
Tinttis
Tein aamulla uudestaan testin kun ei menkkoja kuulu, haamu tuli. Nyt kun mies tuli töistä niin kävi hakemassa apteekista testi. Tein sen äsken ja tuli heti selvä plussa. Pelko on kyllä nyt mukana, että kauinka tässä käy. Täytyy varmaan uskaltautua siirtyä tuonne odottajiin, jälleen kerran.
Vauva-10! :) Sinun kroppa ainakin toimii hyvin. Onnea oikein paljon, toivotaan, että pikkuinen pysyy nyt kyydissä. :)
Sehan kavi nopsaan! Ei muuta kun onnea matkaan!! :) Ja nyt kaikki Vauva-10:n imussa o-puolelle!!!! ;)
Tinttis
ON: kp 19 ja edelleen ovis-haamuja testailen. Viikonloppuna jäi lämpöjen mittaaminen ja tikuttelu väliin, kun olin koko viikonlopun kyläilemässä, mutta enpä usko, että mitään plussia olis sillonkaan tullu, kun ei ole ollut normaalista poikkeavia limoja eikä lämmöt nousseet. Pitää siis jatkaa vielä testaamista, vaikka tuskin siltä enää mitään plussaa tuleekaan...
Tänään siis oli ultra, missä tarkoitus oli tarkistaa, että munasarjoissa olleet patit on hävinny ja no olihan ne patit hävinny mutta ei sielä masussakaan mitään ollut:( no hcg otettiin vielä ilmeisesti,että onko laskenut(km johtuen), mutta lääkäri sekavista puheista johtuen ajattelin, että raskauskin voisi olla mahdollinen. No kotiin päästyäni sitten hain testin, koska hcg tuloksen saan tietää vasta perjantaina(olisin tullu hulluksi) ja no negaahan se näytti:(potuttaa kyllä taas niin kovasti...mutta eipä ole menkat alkanu, että en tiedä missä neki viipyy....mutta tällästä..
Ja luulenpa, että mun täytyy pitää taukoa täältä, koska pitää yrittää olla ajattelematta koko vauvan tekohommia(tulee olemaan pirun vaikeeta), koska luulen että sitten vois tärpätäkkin. Täytyy yrittää keksiä itelleen ny kaikkia mahdollisia aktiviteetteja, että vois olla ajattelematta koko asiaa...
Mutta paljon plussatuulia kaikille!!palailen asiaan joskus tulevaisuudessa:)Jos pystyn olemaan täältä pois...
Ainiin ja onnea vauva-10!
Tervehdys taas!
Paljon onnea plussasta, vauva-10! Nyt vain toivotaan, että pikkuinen pysyy kyydissä! Ihanaa, kun meijänkin pinoon tulee viimein plussia!
have: Voi että, paljon voimia sinulle... Ymmärrän kyllä, jos et jaksa vähään aikaan kirjoitella tänne palstalle, mutta toivottavasti kuitenkin aina silloin tällöin jaksat laittaa tänne kuulumiasi.
ON: Vauvakuume on taas ihan kamala! Olen tosi innoissani, koska huomenna saan vihdoin sen tehosterokotteen, ja sitten voidaan laittaa taas peitot heilumaan... Tosin tässä kierrossa ei toiveita raskautumisesta, kun nyt on jo 22. kiertopäivä, mutta silti.... Kohta alkaa siis kesäkuu ja meijän 5. yrityskierto, luulisin. Mutta nyt siis harvinaisen positiivinen mieli asian suhteen, ihanaa!
Lähden huomenna näillä näkymin viikoksi netin ulottumattomiin (mitä luksusta!), joten palaillaan asiaan toukokuun lopulla...
Plussatuulia ja jaksamista kaikille!
Heippa!
Olen jo hetken ajan käynyt lukemassa mitä täällä kirjoitellaan ja uskaltauduin nyt mukaan matkaan. Olemme jo pitkään puhuneet mieheni kanssa vauvasta ja siitä, koska olisi oikea hetki.. Päädyimme siihen, että täydellistä hetkeä tulee tuskin koskaan. Siispä pillerit jäivät ja nyt odotellaan koska nappaa :) Söin minipillereitä, enkä tiedä koska niistä palaudun (jossain luki, että nopeasti?) ja tosiaan vasta ensimmäinen kuukausi menossa.. Jännityksellä odotan ja koko ajan pyörii nämä asiat mielessä.
Taustatiedoiksi vielä, että naimisiin menimme helmikuussa, yhdessä oloa takana syksyllä 6 vuotta, ikää 24 ja 24, molemmat yliopisto-opiskelijoita.
Apuvaa.. Iiks kun minnuu jännittää.. Puolen tunnin päästä meen sinne neuvolaan.. Apua!!
Tervetuloa mukaan kuumeilemaan, outii!
Nämä sivut olivat näköjään uudistuneet... Minusta vanhat olivat paremmat, nämä ovat jotenkin liian hailakat ja vaikeat katsoa... Ehkä tähänkin tottuuu...
reetu1: Miten kävi neuvolassa?
Kovin on ollut hiljaista tässä pinossa. Päätin vielä kerran tähän pinoon kirjoitella, ihan kuun loppumisen kunniaksi. Huomenna pitääkin sitten jo aloittaa uusi pino. Nopeasti se aika kuluu...
ON: Kuukautiset loppuivat juuri, ja viides yk alkoi. Ajattelin tässä kierrossa, että yritettäisiin noin viikon ajan heilutella peittoja vaikka joka toinen päivä, siinä välissä siis kun ovulaatio luultavasti on. Pitää yrittää saada mies mukaan leikkiin, yleensä kun emme ihan niin usein jaksa.
Huhhuh, kesä on nyt toden teolla tullut! Toivottavasti sen mukana saadaan tähän pinoon paljon plussia!
Tanne nakojaan saa nyt sitten kirjottaa ilman kirjautumista!! Ei hyva!! Siis Tinttishan tassa nyt kijottelee. Yritin kirjautua, mutta nakojaan taman uudistuksen myota en jostain syysta paase kirjautumaan sisalle!! Rasittavaa.............!! Yritan viela tutkailla tilannetta..
Kellaan muulla ollut ongelmia??
Tinttis
keskiviikkona/torstaina sitten odotellaan tätiä jos tulee. hiljaa hyvä tulee. valmistuin perjantaina parturi-kampaajaksi.
en aijo tikuttaa, laskea enkä laulaa. en halua että tämä menee varsinaiseksi yritykseksi. stressaisin vaan liikaa. nautin elämästä miehen kanssa ja jos lapsi saa alkuna olemme onnellisia.