Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoishaaveilijoiden toukokuu :)

02.05.2009 |

edellinen pino -->

http://www.perhe.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Tervetuloa uudet ja entiset odottamisen odottajat. :)

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Ihanaa, onnea Vanilla84:lle (meniköhän nimimerkki varmasti oikein) plussan johdosta! Toivotaan nyt kovasti, että pikkuinen pysyisi kyydissä! Aika ihana ajoitus, kun sait äitienpäivänä tietää....

Joku täällä kirjoitteli (mimmi85 muistaakseni), että on järkevää valmistua ennen pikkuisen saamista. Hui, tuli heti mieleen, että olenkohan minä sitten ihan väärässä...:) Ei kai tässä pinossa ihan kaikki ole niitä "ura ensin, lapset sitten" -immeisiä? Kun minä olen aina ajatellut, että lapsien saaminen ei ole itsestäänselvyys, mutta opiskella ehtii myöhemminkin - ja varmasti tekemään töitäkin! Ymmärrän kyllä myös sen näkökannan, että ammatti ensin, lapset sitten. Kukin tietenkin tavallaan, eikä minun ole tarkoitus mollata kenenkään näkökantaa.

Opiskelen yliopistossa toista vuotta, mutta olen jo jonkin aikaa sitten huomannut olevani aivan väärällä alalla. Kandin paperit ajattelin kuitenkin hankkia (enää ei montaa kurssia ennen sitä, ja kandin työn ajattelin vääntää syksyllä), mutta sitten olisi edessä alan vaihto. Olen päätynyt siihen tulokseen, että haen syksyllä ammattikorkeaan. Tiedän kyllä, että yliopisto-opiskelussa on helpompi joustaa, kursseilla harvoin pakollista läsnäoloa jne. Tämänhetkinen haaveammmattini vain sattuu olemaan sellainen, että sitä voi opiskella vain amk:ssa. Sitä paitsi opiskelujeni myötä mielikuvani yliopisto-opiskelusta on kärsinyt...

Välillä on käväissyt mielessä, että jospa sitä lukisi edes pari vuotta amk:ssa (jos nyt suoraan pääsen sinne), ennen kuin alkaisi sitä vauvaa miettiä. Vaavikuume kuitenkin on kova, ja kuten tässä on jo huomattu, vauva ei välttämättä tule heti, kun sellaisen haluaisi.

Mieheni kanssa ollaan oltu yhdessä viisi vuotta, ja kesällä vietämme yksivuotishääpäiväämme. Yrityksen aloitimme periaatteessa jo vuodenvaihteessa, mutta (siitä rokotteesta johtuen) taukoa on ollut jo kuukauden verran. Mene tiedä sitten, miten niitä yrityskertoja pitäisi laskea - ja onko sillä niin väliäkään. :)

Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille!

Vierailija
42/85 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmi85: Ollaan seurusteltu avomiehen kanssa kohta 5½ vuotta, yhdessä asuttu vajaa 4 vuotta ja kihloissa oltu vajaa kolme vuotta. Naimisiin ollaan menossa 8/2010. Ehkäisy jätettiin pois 8/09, ja siitä asti ollu jonkinlaista yritystä, mutta yk en ole edes jaksanu laskea, kun niin sekavat nuo minun kk olleet, ja nytkin pysyvät kurissa vaan Terolutien avulla. Siis lapsettomuuspolille joskus syksyllä aika tulossa.

Niin, ja Vanillalle oikein paljon onnea!!! :D

Täälläkin pitäis tässä varmaan muutaman kuukauden sisällä valmistua, kun sais vaan lopputyön tehtyä. Eli pitäis vaan saada itteensä niskasta kiinni, että sais sen loppuun pakerrettua... ;) Minusta on ihan sama onko ammatissa vai ei siinä vaiheessa kun alkaa lasta yrittämään/lapsen saa, jotenkin minusta tuntuu, että aina saa opiskelunsa ja muut asiat myöhemminkin järjestymään, on vaan itsestä kiinni, miten asiaan suhtautuu.

Mutta aurinkoista viikon alkua kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielipide on että lukio tai ammattikoulu edes pois alta. sitten on tarpeeksi ikääkin että voi harkita lapsien saamista. yli 20 v jos lapsia tulee ja opinnot kesken mun puolesta antaa palaa. ehtii sitä opiskella myöhemminkin. tuo opinnot ensin minulla koskee vain toisen asteen opinto. en kannata lasten saantia ennen toisen asteen opintojen päättymistä koska on niin nuori vielä.

Vierailija
44/85 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin kommentoida keskusteluun...Me ollaan pidetty miehen kanssa yhtä "vasta" reilut kaksi vuotta. Mies käy töissä ja minä opiskelen viimeistä vuotta. Joulukuussa häämöttää edessä valmistuminen. Molemmat haluamme lapset nuorina (olemme -87 ja -86 syntyneitä) ja tähän väliin lapsi olisi tervetullut.

Itse kun en ajattele, että ensin ura ja kaikki opinnot ja sitten vasta perhe. Mielestäni perhe on tärkeämpi kuin ura, jota kerkeän luoda myöhemminkin. Kahden vuoden yhdessä olo tuntuu meistä hyvälle. Osa on ollut täällä jo vuosikymmenen yhdessä, mutta uskon, että kahdessa vuodessa oppii toisesta jo paljon, kun yhdessä on asuttu lähes yhtä kauan. Pikaista etenemistä siis, mutta minkäs teet, kun toinen hyvältä vierelle tuntuu.=)

Vierailija
45/85 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deeli86: Juu, en mä sillä! ei tietenkään lapsi ole itsestäänselvyys! Olen vaan huomannut että joiltakin se ammatin hankkiminen sitten jää jos ei edes amista suorita.....Mun äiti oli 16v kun se synnytti esikoistyttärensä ja rupesi muksuja tehtaileen urakalla! :D Nyt meitä tyttäriä 8kpl ja minä toiseksi nuorin! Mutta aina on siskoista seuraa saanut ja turvaa ollut kun on elämän myrskyt tuivertaneet! ;)

Vierailija
46/85 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään remmiin mukaan. Täällä ollaan vasta aloittelijoita eli yk2 menossa ja ovis nurkilla. No, onneksi ainakaan peittojen heiluttelusta ei ole tullut vielä pakkopullaa, joten ovista odottelen innolla. Jotenkin on vaan tullut tosi kyyniseksi, kun kavereilla on kestänyt niin kauan raskaaksi tulo ja sittenkin saatu useita keskenmenoja, että yrittää pitää jäitä hatussa (vaikka se onkin välillä vaikeaa), eikä toivoa liikoja näin alkuyrityksillä.

Me ollaan oltu yhdessä mun miehen kanssa vasta reilut kaksi vuotta, mutta koska ikä keikkuu molemmilla jo kolmessakympissä, ei haluttu odotella, vaan aloittaa yrittäminen, koska kumpikin tuntee löytäneensä puoliskonsa. Siitä varmaan kertoo se, että mun mies sanoi kun alettiin seurustella, että ei halua lapsia, mutta nyt odottaa vauvaa tulevaksi kuin kuuta nousevaa :x

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
47/85 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kirjoiteltu opiskelusta ja lapsista. Mulle olisi saanut lapsia tulla vaikka kesken opikelujen jos vaan olisi ollut sopiva isä. Niin ei kuitenkaan ollut vaan valmistuin ja nyt vasta muutamia vuosia sen jälkeen olen löytänyt sellaisen miehen jonka kanssa lapsia haluan. Mielestäni opiskelu ei ole este lapsille tai toisinpäin.

Sitten täällä joku kyseli kuinka kauan ollaan puolison kanssa oltu yhdessä. Mei ollaan seurusteltu 6kk ja yhdessä asuttu ja kihloissa oltu kohta 3kk. Naimisiin 2011. Yk 3 on menossa tällä hetkellä.

kp 22/28 (?) , yk 3

Vierailija
48/85 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taallahan on ollut vilsketta! Itsellani oli tuossa vahan hiljaisempi jakso, mutta nyt taas mukana kuvioissa!

Onnea Vanilla84 plussasta! Hieno homma! :)

Taalla oli galluppia suhteen ja vauvan yrityksen kestosta... Me ollaan oltu mieheni kanssa yksissa reilu nelja vuotta ja naimisissa reilu vuosi. Yk 3 on tassa menossa.

Mulla on ollu oikein kunnon ovis tassa kierrossa ja alamaha tosi hellana! Peittojakin on heiluteltu, etta katellaanhan tassa nyt... :)

Tinttis

Vierailija
49/85 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana tervetuloa uusille. Onnittelut plussanneille ja vauva-10: olen niin pahoillani. Tuo on kauheinta mitä voi tapahtua. Voimia.<3

Palasin nyt takas, mutta koska on niin paljon uusia kannattaa varmaan esittäytyä. Olen 19-vuotias mies 22. Olemme olleet yhdessä reilut kome vuotta ja vauvaa on yritetty 8/08 asti eli 10 kuukautta. Ja tänne olen kirjotellut varmaan jo puoli vuotta. Läkäriinhän tässä varmaan pitäis mennä lapsettomuustutkimuksiin, mutta en vaan pysty. En kestä kuulla, että olette liian nuoria hankkimaan lapsia, yrittäkää vaan vielä.

Pieni poissaolo teke hyvää, mutta ei tää kuume minnekkään kadonnu. Ainut vaan, että odotukset katos. Hyvä vaan niin. Ei tarvii enää pettyä tai tuntuu ainakin nyt, että opin hyväksymään tän tilanteen..

Reetu1

(kiertopäivistä ei mitään hajua, mutta kuitenkin yli puolen välin on kierto)

50/85 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea vanilja84 tuhannesti <3 nyt vain vauvaliimaa ja tarrasukkia mukaan kovasti <3

olipa kiva tulla käymään täällä ku näin paljon oli tullu viestejä jo... :) ovistesteillä pääsee kohta ekan kerran testailee, onpa jännä nähä toimiiko ne... :)

ainiin ja näinhän se piti mennä muuten, sori ku laitoin väärälle ihmiselle aluksi:)

vauva10:

mun miehellä on kans 5-vuotias tytär ja ollaan kyllä pysytty ihan hiljaa näistä vauvahommista ettei pieni pettyis sitten ku ei olekaan vielä tulossa. Se ei toki ookkaan meillä oikeastaan koskaan ku asuu toisella puolella suomea, mut nyt tulee pariks viikoks niin jää varmaan ne vauvantekohommat sit siksi aikaa siihen... kannattaa varmaan sanoa sille vaan ihan selkeesti että sitä vauvaa ei nyt vielä ole tulossa että kerrotte sitten myöhemmin kun se on varmasti tulossa ((tai et haikara erehty osotteesta)) :) hmm.. varmasti hankala tilanne..

*MonnY* yk4, kp 8/28-30

51/85 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea vanilja84 tuhannesti <3 nyt vain vauvaliimaa ja tarrasukkia mukaan kovasti <3

olipa kiva tulla käymään täällä ku näin paljon oli tullu viestejä jo... :) ovistesteillä pääsee kohta ekan kerran testailee, onpa jännä nähä toimiiko ne... :)

ainiin ja näinhän se piti mennä muuten, sori ku laitoin väärälle ihmiselle aluksi:)

vauva10:

mun miehellä on kans 5-vuotias tytär ja ollaan kyllä pysytty ihan hiljaa näistä vauvahommista ettei pieni pettyis sitten ku ei olekaan vielä tulossa. Se ei toki ookkaan meillä oikeastaan koskaan ku asuu toisella puolella suomea, mut nyt tulee pariks viikoks niin jää varmaan ne vauvantekohommat sit siksi aikaa siihen... kannattaa varmaan sanoa sille vaan ihan selkeesti että sitä vauvaa ei nyt vielä ole tulossa että kerrotte sitten myöhemmin kun se on varmasti tulossa ((tai et haikara erehty osotteesta)) :) hmm.. varmasti hankala tilanne..

*monny* yk 4, kp 8/28-30

Vierailija
52/85 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun reissu meni??

Itteani arsyttaa, kun mies meni sairastumaan just oviksen aikoihin.... ;) Vain kerran ollaan ehditty petipuuhiin, joten tuskinpa tarppas tallakaan kerralla. Mulla vielakin oviskivut vaivaa! Nyt jo ainakin neljas paiva!

Tinttis

Vierailija
53/85 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon suhde ym.juttuun eli ollaan oltu yhdessä vasta elokuusta asti, mutta ollaan oltu yhdessä ennemminkin, niin tunnettiin toisemme hyvin ja silloin ennemmin tarvittiin vain vähän aikaa, että sai mennä, kun niin nuorena aloitettiin seurustelu. Mutta nyt siis vauvalle vain oli sopiva aika:) Ja itsellä se, että en liikaa alkaa kyllä aikailemaan vauvan teon kanssa kun tiedän ettei välttämättä helpolla tule(suvussa ollut lasten saanti vaikeaa)ja ei varsinkaan enää vanhempana.niin ja yk5 meillä menossa

Ja vielä opiskelusta, että olen sitä mieltä, että olisi hyvä olla 1 ammatti ennen kuin vauvaa alkaa yrittää(tai ainakin pian valmistua), muut opiskelut ehtii sitten myöhemmin. Niinkuin itselläkin suunnitelmissa vielä opiskella. Mutta jos jostain syystä ei tule enää lähdettyä opiskelemaan niin onpahan ainakin jokin ammatti:)

On:tällä hetkellä siis vain odottelua, Jos kierto olisi sama, kuin viimeksi niin tasan viikon päästä pitäisi kuukautisten alkaa. Mutta tosiaan kierto on kokoajan lyhentynyt eli nytkin odotan tätiä jo ennemmin. Tosin yleensä on kipuja jo viikkoa ennen alkamista ja nyt ei vielä ole ollut minkäänlaista kipua eli pieni toivo voipi olla;)koska en usko, että kierto taas pidentymään alkaisi, mutta eihän sitä tiedä.Mutta sitä taas odotellessa mikä lopputulos.

Vierailija
54/85 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meni reissu. Sain sitä omaa aikaa ja etäisyyttä asioihin mitä kaipasinkin. Eli kaikinpuolin onnistunut reissu.

ON: nyt kun on ollut keskustelua tuosta opiskelusta niin myö mietittiin sillon viime elokuussa, että nyt olis hyvä sauma tulla lapsi kun just lopetin koulun nyt keväällä. Nyt kuitenkin kun se vauva ei ole antanu kuulua itsestään niin hain kouluun. Joten nyt onkin sit ongelma, että menenkö sinne vai en. Jos menen pitäis asuntoa ruveta kattelemaan kun olis toiselle paikkakunnalle muutto edessä jne. Ja toisaalta en haluis enkä aio jättää tätä lapsen yritystä sen koulun takia. Mutta toisaalta en haluis jättää sit sitä kouluukaan kesken. Eli en mene sinne jos nyt tulen raskaaks, mutta mitä hittoa mie sit teen sen 9 kuukautta?! Nykyseen työpaikkaan en voi jäädä, koska se ei sovi raskaana oleville ja ei kukaan palkkaa ihmistä joka aikoo jäädä mammalomalle 9 kuukauden päästä. Tulis nyt se vaiva niin ei tarviis miettiä kymmentä eri varasuunnitelmaa. Ku nyt näissä meijän tulevaisuuden suunnitelmissa on aina se JOS.

Tulipas taas omaa napaa. :D Sori.

Reetu1 kp n.19/30-

Vierailija
55/85 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan vähä ollut sellaista oloa, että voi tulla kipeeksi ja en ny tosiaan haluaisi vloppuna olla kipee kun on juhlatki. Niin eli sitten asiaan, että oletteko käyttäneet normi buranaa tai sellaista mitä ei raskaus aikana saisi käyttää? Siis siltä varalta, että jos onkin raskaana? Kun itse ostin findrexiniä ja ajattelin, että eikai tässä voi liian varovaiseksi ruveta, ennenkuin tosiaan tietää olevansa raskaana...Tuli sekavasti, mutta jos joku ymmärsi niin mielipiteitä?

Vierailija
56/85 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

have: ei ainakaan miun mielestä tarvii ruveta liian varovaiseksi. Mutta oli raskaana tai ei niin Panadol on Buranaa parempi. Ei ärsytä massua ja tosissaan sitä saa raskaana olevatkin syödä. Taitaa se olla vähän kalliimpaa, mutta Burana on sellanen, että se pilaa vatsakalvot tosi nopeesti. Niin ja jotkut ihan peruslääkkeet, kuten allergialääkkeet saattaa joskus vaikeuttaa raskaaksi tuloa joten siltä kantilta kannattais jättää kaikki ylimääräset lääkkeet pois ku ruvetaan vauvaa tehtailemaan. Mutta jos on just tuolleen kipee olo niin ihan turha miun mielestä on kärvistellä, että eiku annat mennä vaan.

Reetu1

Vierailija
57/85 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa takaisin, Reetu! Mukavaa, kun ehdit taas kirjoitella tänne. :) Ja kovasti onnea siihen yritykseen, toivon todella, että tärppäisi, kun niin kauan olette jo saaneet odottaa...

Mitä siihen kouluusi tulee, niin toivottavasti löydät oikean ratkaisun. Onhan tuo vaikeaa, mutta - opiskelupaikasta tietysti riippuen - vauvan ja opiskelun yhdistäminen onnistuu joskus mainiostikin. Eihän sitä töitäkään voi juuri paiskia, jos pikkuinen tulee. Ja jotkut taas (kuten kaverini, joka sai lapsen loppuvuodesta), onnistuvat hyvinkin suorittamaan muutamia kursseja vauvan ollessa ihan pieni. Mene ja tiedä sitten, millaista se on käytännössä.

have: Minä olin ihan yrityksen alussa ainakin todella varovainen kaikkien lääkkeiden suhteen. Sitten tuli jotenkin "realiteetti" vastaan. Tai siis vieläkin, jos tarvitsen johonkin lääkettä, pyrin valitsemaan (ja pyydän lekuria kirjoittamaan reseptin) sellaisen lääkkeen, joka sopii raskaana oleville. Hyvä esimerkki on tuo reetun mainitseman burana vs panadol. Itse olen ruvennut muutenkin käyttämään panadolia, juuri sen vatsaystävällisyyden takia. Mutta joissain tilanteissa on vaikeaa löytää sellaista lääkettä, joka sopisi. Parastahan olisi olla käyttämättä lainkaan lääkkeitä, mutta etenkin jos on todennäköistä, ettei vielä ole tärpännyt, niin ei nyt ihan tuskissaan kannata kärvistellä.

Minulla on sellainen ongelma, että kärsin näin kesäisin allergiasta. Olen siihen syönyt Loratadinia, jota ei suositella raskaana oleville. Kysyin terkkarilta ja apteekistakin vielä, ja olivat sitä mieltä, että kannattaa käyttää sitä ja lopettaa vasta, kun saa tietää olevansa raskaana, Mutta jos se pienentää todennäköisyyttä tulla raskaaksi, niin kurja juttu... Toisaalta minulta menee allergian takia kurkku välillä niin tukkoon, että joidenkin ruokien nieleminen tuottaa vaikeuksia, ja täytyy rykiä jatkuvasti. Niin että kai minun on pakko kuitenkin käyttää sitä lääkettä.

Ei tämä aina helppoa ole, ei... Mutta kaikille kovasti plussatuulia ja hyviä vointeja muutenkin!

Vierailija
58/85 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä aika koukkuun jääny tähän sivustoon:D

Mutta niin tuosta lääkeasiasta, että joo itse olen ajatellut vältellä liikaa hysteriaa lähinnä ajattelin kysellä kuinka muut on toiminut, mutta eipä sitä kannata liian varovainen olla kai. Sitten vasta jos tärppää:)

Mutta paljon plussatuulia täältäkin kaikille!

Vierailija
59/85 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku kyseli särkylääkkeistä. Mä olen käyttänyt nyt viime aikoina vallan Para-Tabsia. Kun kerran tarkoitus vauva saada niin en halua ottaa mitään riskiä. Onneks ei ole paljon särkylääkkeitä viime päivinä tarvinnut.

Eilen kävin mittauttamassa hcg:n. Itse en halua vastausta soittaa joten mies lupas sen ystävällisesti tehdä tänään.

On: Menkkamaista kipuilua on ollut eilen ja tänään. Uskon siis vahvasti menkkojen viikonlopulla alkavan ja se masentaa jo nyt. Mutta sitten vaan uutta yritystä ens kuulle.

Kp25/28 ,yk 3

Vierailija
60/85 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli sitten saanut sen mun hcg: vastauksen ja oli 4. Menkkoja siis odotellaan. On kyllä mahakin niin kipeä, että ei yllätyksenä tuo tulos tullut. Mieli on paha ja olen tosi pahalla päällä ollut nyt pari päivää. Pomokin oli tänään miehelleni sanonut, että olin pahalla tuulella.

Mistäs te niitä ovistikkuja olette ostanut? Onnistaako niillä helpommin raskaaksi tulo?