Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoishaaveilijoiden toukokuu :)

02.05.2009 |

edellinen pino -->

http://www.perhe.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Tervetuloa uudet ja entiset odottamisen odottajat. :)

Kommentit (85)

21/85 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin päätös ainaki aika nopeasti, ku tajuttiin vain että kummatki haluaa samoja asioita tulevaisuudelta. Kun aloin sitten yks kaunis päivä puhumaan että en jaksais kahta vuotta odottaa ennen ku aletaan touhuilee lasta, ja korostin että en halua kuitenkaan millään tapaa painostaa ja että ei tässä mikään kiire ole. Ja mies sano että no eiköhän sitä tässä lähiaikoina... ja ajattelin ite että se tarkottaaa jotain puolta vuotta tms, mutta olisko viikko menny niin mies laukes ekan kerran sisälle ilman ehkäisyä :D Mulle ainaki se eka kerta ilman ehkäsyy (sisäänlaukeaminen) tuntu niiiiiiiin hyvälle, se ajatus siitä että tuo mies rakastaa minua niin paljon että haluaa mun kanssa lapsia. <3

Jos ootte kummatki varmoja että haluatte ja ajankohta on hyvä niin eihän se auta ku alkaa touhuilee :) kivaahan se hommailu on vaikkaki välillä raastaa hermoja jos ne menkat sieltä alkaa!! :D

plussatuulia kaikille toivotellen

MonnY

Vierailija
22/85 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei esikkoa meille luvattu ainakaan. helmikuulle menee seuraava toive. jos synttärilahjan saisimme :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on 5- vuotias tytär edellisestä suhteesta. Hän on meillä joka toinen viikonloppu. Hän sai tietää, että meille on tulossa vauva. Tulee nyt viikonloppuna ja hänelle pitäisi kertoa, että vauvaa ei olekaan tulossa. Miten asian voisi hoitaa? Kertokaa te joilla jo lapsia kuinka kerrotte ikävän asian heille? Onko sellaisia joilla lapsi/lapset vain viikonloppuisin. Kaivattais pikaisia neuvoja.

Vierailija
24/85 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tenttikiireiden keskeltä ajattelin pari riviä kirjoitella. Perjantaina vika tentti (mikäli ei joudu uusintoihin), ja sitten alkaa kolmen viikon loma. Ah!

Te olettekin olleet ahkeria, kiva kun oli taas lukemista...:)

MonnY: Kyselit niistä vitamiineista, ja ajattelin vastata, vaikka joku niistä taisikin jo kirjoittaa. Olen monestakin eri lähteestä lukenut/kuullut, että foolihappoa suositellaan, jos yrittää raskautta/on jo raskaana. Sitä saa tietääkseni joistain tummista hedelmistä, mutta käytännössä kukaan suomalainen ei saa sitä tarpeeksi. Eihän se toki raskautumista estä, se sen puute, mutta eipä se sitä ainakaan haittaa. :)

Samalla kun hain tuota luontaistuotekaupasta niin kyselin muista vitamiineista. Olen talvella syönyt kalanmaksaöljykapseleita, mutta myyjä sanoi, että niissä on joissain liikaa A-vitamiinia (jota ei raskauden aikana suositella). Tyrkkäsi minulle sitten käteen purkin e-vitamiini-kalaöljykapseleita, joissa ei ole sitä a-vitamiinia. Ja niitä olen nyt sitten jonkin aikaa napsinut. Ovathan vitamiinit muutenkin hyväksi, eivätkä nuo niin kukkarolla käy (180 vrk:n foolihapot maksoivat jotain viisi euroa).

Joskus vannoin, etten rupea mitään ravintolisiä nauttimaan tai tee muutakaan höperöä. Kummasti sitä vaan...etenkin kun opintojen yhteydessä on kuullut, miten ensiarvoisen tärkeää märehtijöille on juuri oikeanlainen ruokinta tiinehtymisen aikana. Tiedän, että ihmisen fysiologia eroaa merkittävästi märehtijöistä :), mutta aika paljon on nykyään tutkittu sitä, että myös immeisillä oikeanlaisilla ruokatottumuksilla voidaan edesauttaa raskaaksi tulemista.

Huh, tulipas taas asiaa... Jotenkin sitä vain käy näin, että piti kirjoittaa muutama lause, ja sitten taas eksyy sivuraiteille.:)

Tinttuliina kyseli koiramme vointia: kiitos kysymästä, se voi jo paremmin. Vielä ei olla ihan selvillä vesillä, mutta näyttää jo paremmalta. Mies on hyvinkin positiivinen hoidon suhteen, ja tunnen, etten voi olla tässä se "realisti". Mutta kahtellaan ajan kanssa.

Vanilla84: voi, vaikuttavatpa lupaavilta, nuo sinun oireesi! Pidän peukkuja pystyssä... Tulethan heti tänne kertomaan, kun olet testaillut!

Joku kyseli täällä, että missä vaiheessa päätös vauvan yrittämisen aloittamisesta tuli... No, me menimme viime kesänä naimisiin, ja niihin aikoihin päätimme, että ehkäisy jää pois syksyllä 09. Sitten kuitenkin...no, minulta poistettiin kohdusta polyyppi syksyllä, ja sen yhteydessä kävi selväksi, että jatkossa se voi haitata lasten saamista (jos se uusii). Ja muutenkin on elämässämme tapahtunut kaikenlaista, jonka tuloksena päädyimme jättämään kumiukot nurkkaan jo tammikuun alusta. Mutta nyt siis tämä kuukausi taukoa, kesäkuussa alkaa taasen,

Mitäs muuta sitä sitten.... Kamala vauvakuume taas vaihteeksi, ei paljon muuta mielessä. :) Sänkyhommat eivät oikein kiinnosta meitä kumpaakaan, nyt kun tuloksena ei voikaan olla pientä nyyttiä...Hassua, miten sitä käykin näin.:)

Mutta nyt tuli jo paljon enemmän kuin pari riviä. Plussatuulia kaikille!

- deeli

Vierailija
25/85 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei montaa kuukautta mennyt suostuttelussa tai no ollaan oltu yhdessä ennemminki että silleen eri asia, mutta lähinnä lopullinen päätös taisi tulla jotenkin niin että ehdottelin että josko ehkäisy jätettäisiin pois ja mies siihen suostui ja sanoi, että saa tulla jos on tullakseen:) Jos vain nyt joskus olisi tullakseen...epätoivo iskee joskus,mutta eipä tässä auta muutakun odotella...

on:ollut nyt hirveesti huonoa oloa joka päivä ja oksettaa, mutta ei oksennusta tuu.En ymmärrä mistä voi johtua, kun ei kierrossakaan sellainen vaihe, että jos raskaana olisi, niin että vielä olisi pahoinvointia. Toki olen tottunut, että kroppa on vähä ihmeellinen niin voi olla mitä vain. Kun tuo keskenmenokin oli vähän omituinen ja sain ultrissa ravata ja vielä tässäkin kuussa on yksi ultra tarkistetaan, että oliko joku patti munasarjojen lähellä raskaudesta johtuva vaiko jotain muuta:/ Joo tulipa taas pitkästi ja pitkälti vain taas omaa napaa:D

yk5 kp18/31-35(mahd.alle tuon muuttuu kiertoväli)

Vierailija
26/85 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin jo ennemmin kirjoittaa mutta ei tullut että voi tulla 2 viestiä peräkkäin nyt. Orkidean kysymykseen, että me ollaan seurusteltu viime syksystä eli ei kauaa, mutta ollaan oltu ennemminkin yhdessä, että tunnetaan toisemme hyvin. Ja lopullinen päästös tuli siis niin, että ehdotin josko jätettäisiin ehkäisy pois ja mies suostui sanoen, että tulee jos on tullakseen.

on:Ollut ny monena pävivänä huono olo ja oksettaa tosi usein(ei kuienkaan oksennusta tule).En vain tiedä mistä johtuisi kun ei kierrossakaan vielä sellainen vaihe että, jos raskaana olisi, että voisi raskausoireita olla. Mutta kroppa muutenkin ihmeellinen, että voi olla mitä vain. Keskenmenokin oli omituinen ja sai muutaman kerran hypätä ultrassa, joista muuten yksi vielä tässä kuussa kun oli joku ihme patti niin tarkistetaan oliko raskaudesta johtuvaa vai jotain muuta:/

Mutta plussatuulia kaikille ja tsemppiä sellaisille,jotka testailee!;)

yk5 kp18/31-35(ja kierto mahdollisesti taas lyhenee(jos menkat tulee;))

Vierailija
27/85 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä tuo teksti siis tuli 2 kertaa, kun en huomannu kattoa, että on jo 2.sivu:D

28/85 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

deeli86 :

mie kävin kans eilen ostamassa niitä foolihappovalmisteita, eivät maksanu ku jonku 7 euroo ja 100tabl. yks otetaan per päivä. :) jostaki luin että myös miehille olis hyvä tarjota näitä ku seki auttaa jotenki niiden siittiöiden kulkemista vai mitenköhän se oli. tarjosin mun miehelle ja se vaan sano että ja vitut mie ala kyllä mitään pillereita syömään ku on yks tytär tullu jo ihan ilmanki niitä. :D ok, no ei sitten, mie ainaki syön.

pieniminä:

mun miehellä on kans 5-vuotias tytär ja ollaan kyllä pysytty ihan hiljaa näistä vauvahommista ettei pieni pettyis sitten ku ei olekaan vielä tulossa. Se ei toki ookkaan meillä oikeastaan koskaan ku asuu toisella puolella suomea, mut nyt tulee pariks viikoks niin jää varmaan ne vauvantekohommat sit siksi aikaa siihen... kannattaa varmaan sanoa sille vaan ihan selkeesti että sitä vauvaa ei nyt vielä ole tulossa että kerrotte sitten myöhemmin kun se on varmasti tulossa ((tai et haikara erehty osotteesta)) :) hmm.. varmasti hankala tilanne..

have:

mulla on kans sama homma tuon huonon olon kans!! ja ku sitä on jatkuvalla syötöllä. Oon ite kans kauheasti miettiny että johtuisko tosiaan näistä vauvantekohommista... en tiedä, voihan se olla. Ku ennen ei oo oikein koskaan ollu tolleen jatkuvasti pahaa oloa...:S

hmm... mitästä vielä ylleensä... no pitäis niitä ovis-tikkuja käydä ostaa mutta ku ei koskaan muista ku käy kaupassa. hmmh! mulla on kyllä tää vauvakuume saanu vähän yliotteen --> käyn joka päivä varmaan kymmenen kertaa katsoo täällä onko tullu jatkoa, puhun kokoajan vauvoista ja vauvakuumeesta ja viime yönäki näin unta synnytyksestä :D voi ku tää jotenki vähän lievittäis, ei oo ennää kivvaa xD

plussia nyt tähän ketjuun <3

*MonnY* yk 4 kp 5/28-30

Vierailija
29/85 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin eilen apteekis utelees foolihappo asioita ja apteekkari kehotti hakemaan lääkäriltä reseptin vahvaan foolihappoon jos on tarvis, mutta totesin nyt kuitenkin että eiköhän se vahva B-vitamiinipore oo hyvä kun tuubissa lukee että yhdessä poreessa foolihappoa 200% päivän tarpeesta! :D Otin sitten kuitenkin leiraksen Berex vitamiini purkin kun apteekkari totesi ettei se lisä pahaa tee! ;) Mulla ovis tääl käynnis kun alavatsaa juippii......Toivottavasti edes MonnYlla tärppäis jo pian ja unelma täyttyisi! :x

Vierailija
30/85 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vissiin on jo lähteny viikonlopun viettoon kun ei muita näy:) Mulle tuossa tuotiin hoitoon ihana tuleva kummilikka(ei vielä kastettu).On kyllä niin suloinen ja ihana:) Ja kuume kasvaa vaan..

Mutta kaikille aurinkoista viikonloppua:)ja toivotaan tosiaan niitä plussia paljon tänne meille kaikille:)

Vierailija
31/85 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietetään alkavaa viikonloppua hyvin rauhallisissa merkeissä. Tarkoitus on lukea jotain roskaromskuja, kun tentit ovat ohitse (ellei uusintoihin joudu).

have: Voi, varmaan ihanaa (ja toisaalta kamalaa) hoitaa ihan pientä vauvaa.. Malttaako sellaista edes palauttaa... :) Mullakin on lähipiirissä kaksi pikkuista, ovat ne kyllä ihania. Tuntuu vain, että näkee liian harvoin. Kasvavatkin niin nopeaan...

ON: Kävin eilennä hakemassa sen punkkirokotteen, ja kahden viikon päästä sitten tehoste. Ihanaa, kun ei tarvitse sen pidempään käyttää ehkäisyä, jeejee. Tosin siinä vaiheessa on varmasti jo ovulaatio ohi ja kuukautiset pian tulossa. Mutta eipä se haittaa... Vaihteeksi ihan positiivinen mieli tämän asian suhteen.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

- Deeli

Vierailija
32/85 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deeli:Joo itse kyllä ihan mielelläni hoitelen, vaikka harmittaakin kun ei sitä omaa vielä näy. Nautin kyllä niin lasten kanssa olemisesta, että mielellään niiden kanssa olen ja luulen, että oli vain apua km:n jälkeen kun lähipiirissä aika paljonkin vauvoja, että heti näki niitä sitten. Ensimmäisillä kerroilla kyllä poru tuli, mutta on varmasti auttanut ylikin pääsemään ei ainakaan tarvi kaupassa sitten alkaa itkemään kun pikkuisen näkee. Ja tosiaan on sinänsäkkin ihanaa kun monilla on lapsia. Melkeinkin enemmän kaverit on sellaisia joilla lapsia, kun sellaisia, joilla ei ole. Ja sekin vielä, että varmasti hyvä asia, kun on ollut lasten kanssa paljon tekemisissä, sitten kun se oma joskus tulee.

Kyllähän se harmittaa kun toiset saa lapsia noin vain, mutta en ole mitenkään katkera niille jotka on niitä lapsia oikeasti halunnut. Katkera olen ehkä jollain tapaa niille, jotka niitä saa vaikka ei haluais tai ei olisi mitenkään suunniteltu.

on:mulla nyt pian alkaa piinaviikko ja saa taas odotella alkaako tulla menkkakipuja(alkaa yleensä viikko ennen menkkoja). Toki siinäkin se, että raskaudesta johtuvat kivut voi olla ihan samanlaisia, kun menkkakivut.

Joo tulipa pitkä ja virallisen oloinen teksti, mutta tälläistä tänään :D

yk5 kp21/31-35

Vierailija
33/85 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MonnY:

ei tainnut tuo teksti ollut tarkoitettu minulle kun ihan yhteistä esikkoa me yritämme vasta.

loppuis jo menkat niin pääsisi taas normaaliin elämään kiinni.

koulu loppuukin minulta 3 viikon päästä. outo olo alkaa olemaan kun ammattiin valmistun. olenko mä tosiaan niin iso ihminen että töihin tän kaiken opiskelun jälkeen pitäisi lähteä. toivottavasti pian tärppäisi ei tarvitsisi kauaa työ elämässä olla kun pääsis äippä lomailemaan

Vierailija
34/85 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ollaan oltu alusta asti samaa mieltä koska ehkäisy jätetään pois. ainut vaatimus on ollut että minä valmistun ammattiin. ikääkin kun minulla on vasta 19 ei ole ollut järkeä aikaisemmin lapsia muuta kun haaveilla. lopetin pillerit viime vuoden joulukuussa. yhdessä olemme nämä suunnitelmat tehneet eikä kumpikaan ole kieltäytynyt tai sanonut ettei halua.

Vierailija
35/85 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniminä: On hyvä päätös että aikoo hommata ensin ammatin ennenkuin alkaa lapsia tekemään! ;) Mulla vaan kaksi tyttökaveria löysi "elämänsä miehet", keskeytti ammattikoulun siihen ja hups vaan molemmat oli kohta toinen toisen jälkeen raskaana ja elämä hymyili!...Niin kauan kuin hymyili! Nyt molemmat yh-äitejä, ei ammattia, ja työttömänä kun ei työtä tahdo saada.....Ovat vaan näin muutama vuosi jälkeenpäin valitelleet että kun olivat hölmöjä eikä malttaneet opiskella kun maailma houkutti.

Se siitä! Miksikäs sinä valmistut, kun valmistut? :)

Kaikille muuten yhteinen kysymys: Kuinka pitkään olette avopuolison/aviopuolison kanssa olleet yhdessä ja mones raskauden yk?

Me oltu 8 vuotta yhdessä, niistä 3 naimisissa ja ensimmäinen yk.

Toivotaan että monella olisi ensimmäinen äitienpäivä huomenna! :x

Vierailija
36/85 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tuossa onkin mun elämäni mies en voi pelkästään hänen varaan laittaa kaikkea. jos jotain tapahtuu tulevaisuudessa ero tai jopa kuolema. silloin sille ammatille on tarvetta ja omille tuloille. musta tulee parturi-kampaaja 3 viikon päästä.

yhdessä avokin kanssa ollaan oltu pian 5 vuotta, asuttu 2 vuotta yhdes ja parin kk sisään mies sekä vaimo tulossa. yk 2 menossa nytten synttäri vauveli tulis jos nyt tärppäis.

Vierailija
37/85 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun deeli sitä kyseli:) Plussasin siis tänä aamuna, sopivasti äitienpäivä!

Onnellisissa tunnelmissa, Vanilla

Vierailija
38/85 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanilla84: Onnea mielettömästi äipälle! :D Tunne varmaan sanoin kuvaamaton! B-)

Pieniminä: Kyllä mä uskon että teillä on hieno tulevaisuus yhdessä!...Huomannut vaan että mitä pidempään pari yhdessä sitä varmempaa on että tulee toisen hyviä ja pahoja päiviä ymmärtämään!

Vierailija
39/85 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea vanilla84 plussasta ja paljon tarrasukkia matkaa.

mäkin todennu et mitä pidempää on yhdessä sitä varmemmin pysyy yhdessä. ellei sitten tule jotain ihan outoa ja ihmeellistä matkan varrelle. esim pettämistä. siitäkin voi selvitä jos haluaa. ymmärrämme toisiamme hyvin joskus joskus ei ollenkaan. kuuluu asiaa :D

Vierailija
40/85 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanilla84: Onnittelut plussasta! Ihanaa, vihdoinkin ilmestyy plussia tänne :)

Mimmi85: Ollaan oltu yhdessä vajaa 3 vuotta ja avoliitossa oltu 2,5 vuotta ja kihloista ollaan puhuttu :) viimeistään kun oon raskaana niin ois kiva mennä ja häät ehkä parin vuoden päästä, ennen olin aika tiukka sen suhteen että haluan häät ehdottomasti ennen lapsia mutta nykyään en ajattele enää niin"tiukasti"..Vauva voi tulla aikasemminkin mutta naimisiin silti tahdon mennä kun lapsi ois pieni :) Meillä on yk3 menossa.

Haaveilin tuossa tänään että olisi ihanaa jos olisi nyytti ensi äitienpäivänä <3

ON: Ovis taitaa tehdä tuloaan, pieniä nipsuja alavatsassa koko päivän ja vuoto hieman kokkareista joten nyt pitäs mennä puuhailemaan..

Ihanaa äippäpäivää vielä ja toivottvasti mahdollisimman monella ois jo ens äitienpäivänä oma vauva sylissä!!

manta1 kp14/28-31