###¤¤¤###¤¤¤###¤¤¤HAAHUJEN TOUKOKUU###¤¤¤###¤¤¤###¤¤¤
Huhtikuun meriselitykset löytyvät osoitteesta
http://www.vauva.fi/keskustelut?_forum_WAR_perhe_forumThreadId=166990&_…
Plussatuulia haahujen kevääseen!
Kommentit (49)
mutta menkkamaista oloa on ja off. En ole testannut, yritän odottaa lauantaihin. Nyt jumppaan lähdössä, piipahdan täällä vielä myöhemmin illalla.
Jennuli kp29/29-32
*FANTASY* Tervetuloa joukkoon.. tai pahoittelut siitä että tänne jouduit :(
*JENNULILLE* plussasäteitä! Toivottavasti olisi tärppi käynyt.
*HERMIONELLA* olikin hyviä uutisia <3
Mitäs muuta täällä on tapahtunut ? :D
Mä treenailen ja ajan moottoripyöräkorttia, tänään meni teoriakoe läpi, vielä 4 ajotuntia ja inssi :) Prätkää siis ollaan ostamassa :D
isäntäkin on pari viikkoa ollut kotona, ja vielä 2 vkoa saa olla :) kp jotain 8/27 eli mahiksia voisi olla... noh, maltillisesti katsellaan miten käy..
Tämä on nyt pelätty toukokuu... 15.5. olisi ollut virallinen laskettuaika, ja yritän purkaa ahdistuneisuutta treeniin ja puhumalla. Kyllä on kova kuukausi nyt luvassa :( Toivottavasti tämä tästä... ei se tietty murehtimalla miksikään muutu. Onneksi mies on tuossa niin saa purkaa ajatuksiaan sille..
Tosiaan, treeniä kovasti olen tehnyt, juoksemista, pyöräilyä, spinningia ja lihaskuntoa ja alkaakin olla jo kesäkunto päällä :) Niin ja pihaa olen laitellut aina kun ehtii :)
Ei senj ihmeellisempää tänne... tärppiä toivoessa <3
T:Neiti
Plussa tuli, ja pönttö on ihan sekaisin!!
Onnesta soikea Jennuli, jooka oli laskenut kiertopäivänsä väärin!
En kestä!! Jennuli, mahtavaa! :D <3<3<3
ONNEA Jennuli! Tarrasukkia matkaan pikkuiselle <3 Aivan ihania uutisia torstai iltaan!
Katselmus omaan napaan: Ovisplussa joka oli tosi voimakas, vahvempi kuin kontrolliviiva (ei oo ikinä ollut) josko ne clomit ois avustanut ton vahvan plussan... Pupuiltu kovasti jo pari päivää ennakkoonkin (meinasi usko mennä one step testeihin -> ovis puolella keskustelua, monella ei ole näyttänyt lainkaan plussaa kierron aikana) ja tänään vielä varmistelut... Miyen pystyy odottamaan 2viikkoa, apua!
Emma
Mulle tuli ihan kyyneleet silmiin kun luin viestiäsi! Ihan hirveästi enkeleitä odotukseen mukaan. Olenkin miettinyt monta kertaa mitä sinulle kuuluu :)Toivon kyllä niin sydämmeni pohjasta että nyt saisitte vihdoin nyytin kainaloon. Ja tule tuonne o-puolelle meidän kanssa. Meitä alkupääläisiä on siellä nyt monta. Halauksia!!
Ja myös *Jennullille* paljon onnea ja enkeleitä matkalle mukaan!!
Ja vilkutuksia ja plussapuhureita teille kaikille muillekin tänne.
*Hermione & Baby-J rv 7+2*
.. Jennulin ONNELLE kokonaan uuden keskusteluaiheen :D
Ansaitun kyllä, että ei siinä mittään!!
Minkälainen olo Jennuli on, siis fyysisesti? Onko yhtään erilainen kuin aiemmissa raskauksissa? Mitenkäs muut plussanneet?
Itsellä rinnat edelleen kipeät, olleet ovulaatiosta asti, nyt kp 27/28 (ainakin oli 28 ennen km:oa), maha nippailee vähän väliä, mutta puhtaasti stressistä töiden takia, tiedän sen. Enpä edes taida tuhlata rahojani testeihin, vaan odottelen rauhassa menkkojen alkavan muutaman päivän sisään. Oletan menkkojen tulevan vielä pari päivää myöhemmin kuin normaalisti, kun km:n jälkeen ensimmäinen ovulaatio taisi tulla pari pv normaalia myöhemmin (oireet tulivat normaaliin aikaan, mutta ovistestissä tummin viiva tuli vasta pari pv myöhemmin).
Joten ensi kiertoa odotellessa :)
Väsyttää ja suoraan sanoen vituttaa, masentaa, typerä km!!!b
Kiitos onnitteluista, ovat olleet ihania :)
Vieläkin on vähän epäuskoinen olo ja vessassa käynti pelottaa kun on näitä menkka-tuntemuksia. Muuten olo on ihan hyvä, välillä juilii, jomottaa ja nippailee mahasta, tulee huono olo ja silloin vatsaa polttaa. Siitä kun tulle nälkä pitäis syödä ½ tunnin sisään, muuten alkaa heikottaa ja tulee huono olo. Näitä on kestänyt viikon verran ja Mariahille: hyvin erilainen olo kuin viimeksi, silloin saatui vähän väliä selkään ja mahaan niin kovasti etten pystynyt liikkumaan, muita tuntemuksia ei ollut. Ja ennen kaikkea, tän kaiken ja paljon enemmänkin kestän ilolla, jos saan sen nyytin syliin sillä. Tää on nyt kovin omanapaista, sori vaan :( Kyllä mä jo parin päivän päästä pystyn taas ajattelemaan muidenkin napoja!
Jennuli rv 4+3
Lueskelin tossa muitakin ketjuja ja moni on plussannut tänään äitienpäivän kunniaksi :)
Voi kumpa vuoden päästä minutkin herätettäisiin sänkyyn tuodulla aamukahvilla ja kukkakimpulla!
Mulle tapahtui jotain outoa toissa päivänä. Seksi sattui koko ajan pikkasen, tuntui, että "se" osui koko ajan johonkin. MIeskin totesi, että tunsi jotain kovaa. Sen jälkeen vuosin hieman verta. Voisko olla puhjennut kysta??? Onko kellään tapahtunut vastaavaa? Vuoto kuitenkin loppui aika lailla heti...Pitäisi varmaan käydä tutkituttamassa paikat :)
Nyt kp 29/28-30 ja voimakkaita menkkatuntemuksia on ollut koko päivän. Uhosin tuossa pari pv sitten, että en ole ostamassa testiä, mutta jollei menkat ala huomenna, niin taidanpa käväistä apteekissa :)
Ensiksi: *Jennulille* oikein paljon onnea plussasta! Olihan ne oireetkin sen mukaiset :) Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin!
Tsemppiä myös *mariahille*, sielläkin testaaminen lähellä. Olisko se "kova" voinut olla kohdunnapukka? Mulla kanssa on välillä samanlaisia tunteita, ja olen itse ajatellut että siitä olisi kyse? Ja vuodot johtuisi ihan vaan ärsytyksestä tms.
Täällä kuviteltuja oireita suuntaan jos toiseen. Perjantaina-lauantaina alkaa menkat. Lääkärille soittoaika keskiviikkona, että jospa ensi kierrossa voisi ne perustutkimukset sitten tehdä...
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
t. marjapensas kp20
Olin taas ultrassa, koska tätä alkuraskautta seurataan nyt tarkasti noiden kahden edellisen keskenmenon vuoksi. Lääkäri tutki ruutua hyvin pitkään, ei näyttänyt mulle. Itku meinasi tulla, olin ihan varma, ettei kohdusta löydykään enää mitään. Sitten lääkäri käänsi ruudun mua päin ja sanoi: "Tällaista täältä löytyy. Varmaan osaat itsekin tulkita."
NIITÄ ON KAKSI!!! molemmilla on myös sykkeet jo!
Mä en kestä, ajatukset on täysin sekaisin ja itkettää ja naurattaa. Elämä on ihanaa ja miten tällainen tuplayllätyspaketti voi tulla meille?! Aivan mahtavaa!
Onnea kaksosista, voi että miten ihana uutinen !!
- fantasy, joka edelleen odottaa jälkivuodon loppuvan joku kaunis pvä..
Kopsaan tuolta o-haahuista teille terkut;D
Nyt kuitenkin pikaisesti kurkkaus napaan ja myöhemmin sitten lisää paremalla ajalla;D
Np ultra onnellisesti takana. Napero esitteli itseään mieluusti ja mitat saatiin helposti otettua. Niskaturvoke pikkasen päälle 1mm, joten ei kuulemma huolta. Multahan otettiin se seerumiseula, eli sitä odottelen vielä... Hyvin oli kaveri kasvanut. On jo reilun 7cm pääperämitaltaan. Ihana pikkunen vispas jalkojaan ja heilutteli käsiään. Saatiin lasketuksi sormet ja kaikki=D Selvästi näkyi jo melko paljon rakenteita kuulemma sellaisiakin joita usien nähdään selvästi vasta rakenneultrassa. Liekö yrittänyt kätilö rauhoitella minua kun olin niin paniikissa ettei kaikki olisikaan hyvin ;D
Irish ihan onnesta soikeena koettaa saada kasattua itsensä iltavuoroon
Plussia toivon teille kaikille!!!
Voi kun itsekin olisin pian taas raskaana.. Tuntuu, että aika on pysähtynyt keskenmenon jälkeen :( - 2 vkoa vasta mennyt lääkkeellisestä tyhjennyksestä.. Koko ajan miettii, että nyt olisi jo raskaudessa vko 11 menossa.. Ja voi elämä tää jälkivuoto ei näytä sitten loppuvan millään :/
sori tällänen keskiviikon tilitys ;)
fantasy
Ja oonko mä edes esitellyt itseäni :O
eli olen 29v ja ihana mieskin on sekä
energinen poika -02 ja juuri kun oli vihdoin
toisen aika niin tuli kkm 0409
Kopioin tähän tuolta o-puolelta np-ultrakuulumiset =)
*(.)* Meidän pikkuinen siellä köllötteli ja sydän pumputti kuin pikajuna <3 Mitatkin saatiin helposti otettua; vähän kätilö paineli massua jotta saatiin pieni kääntymään; oli selkä edellä (yhtä kuvauksellinen kuin miekin eli juoksen kameraa karkuun :p ). Seerumiseulan tuloksia vielä odotellaan.
Pääperämitta oli 6,28cm ja nt 1,4mm joten sen puolesta ei ole huolta. La. pikkasen muutui kun rv onkin 12+5 eikä 12+0 joka oli siis varhaisultran mukaan. Uusi la on 19.11.
Minun paino oli viimeviikon maanantain neuvolakäynnistä pudonnut 600g. Hemppa pitäis vielä päästä uudestaan mittaamaan että onko siihen tullut muutosta; olen yrittänyt syödä enemmän lihaa ja täysjyväviljaa.
Eilen illalla tuli heikottava/huimaava olotila; siis vaikka vain istuin sohvalla niin rupesi tekeen pahaa, heikottaan ja huimaamaan... En sitten tiedä johtuiko liian alhaisesta verensokerista vai alhaisesta hempasta... Tänään ostin kuitenkin raskaanaoleville tarkoitettuja monivitamiineja ja käytän niitä nyt sen pari viikkoa ja sitten käyn neuvolassa mittaamassa hempan uudestaan.
Tilasin eilen Angelsounds dopplerin ja tänään tuli ilmoitus että se on postitettu, toivottavasti tulee viikonlopuksi :) Tokihan juuri eilen kävin ultrassa mutta on se silti ihana päästä kuulemaan niitä sydänääniä ihan kaikessa rauhassa; kätilö ei niitä laittanut kuulumaan kuin ihan pari kolme sekuntia :/
Danja ja pikkuinen rv 12+6
Voi DANJA80 - ihana lukea odotusjuttuja. Tuommoinen doppler olis kyllä ihana, mitä maksoi?
MAIRANNE: onnea kaksosista!!!! Upea uutinen!
JENNULI81: onnea plussasta!!!! tarrasukkia pikkuiselle ja paljon!
FANTASY: tiedän tunteen, sitä miettii koko ajan millä viikolla olisi nyt. Mulla tekee just nyt kovaa se kun jos olisi raskaus ollut oikea eikä kohdunulkoinen, olisin jäämässä töistä pois nyt, kesä- ja talviloman kautta äitiyslomalle (joudun pitää kaikki lomat lähtiessä, koska en voi palata samaan työhön). Ja töissä on juuri nyt niin hankalaa, että ihan vain senkin takia jo antaisin aika paljon päästäkseni pois, olemaan kotona ihanan esikoisen kanssa ja odottamaan hänen kanssaan pikkusiskoa/veljeä.
tuttava kertoi vähän aikaa sitten odottavansa, laskettu aika oli 3.8. mikä olis ollut mun laskettu aika. Itku meinas tulla.
Mulla on nyt loppukierto menossa ja testausinto olisi kovaa. Josko maanantaihin jaksaisi, silloin voisi ehkä olla mahdollista näkyä jos on tärpännyt.
t
Sinisini kp25/24-29, yk 5 (km:n jälkeen)
*irish* ja *danja*, onnea molemmille hyvistä ultrakuulumisista, ja onnea loppuodotukseen :)
tulin kertomaan, että mä taukoilen. menkat alkoi torstaina, ja tähän kiertoon tehdään nyt se kierron kartoitus. vähän menee säätämiseksi, kun kaikki "testi"päivät osuu viikonloppuun, mutta kyllä se jotenkin hoidetaan. Sen jälkeen alkaakin melkein jo kesäloma.
Hyvää kesänodotusta kaikille, ja plussatuulia meille jokaiselle! ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
t. marjapensas
Joo, siis ihastuttava detalji: mä en kestä enää oman pierun tai kakan hajua vessassa oksentamatta XD On ollut siis mahtavia tilanteita vessassa viimeisen vuorokauden aikana, psykopaattisinta on että tilanne naurattaa itseänikin ja hihitän sitten siinä kakomisen ja piereskelyn välissä... sairasta. Olen nyt ratkaissut asian niin että mulla on erillinen oksuastia, jotta voin rauhassa ryynäillä ja paukutella ilman housut ylös-alas-temppuilua ja kumartelua ja kyykkäilyä pöntön edessä. Arvatkaa onko miehellä ollut hauskaa mun kustannuksella :/ Kukaan ei kyllä ole varottanut tällaisesta!
Jennuli rv 5+5
Jennuli, en sano muuta kuin että IIIK! Jännää!
ja Zeria, tuuhan tuonne ootospuolelle haahuihin, jos haluat. :)
virva, ja r-ultrapäivän jänskäys.