Onko muita perheitä joissa käytetään jo hengityssuojaimia?
Itse käytän (kävin eilen suojan kanssa kaupassa) ja tänään pistin esikoisen kouluun hengityssuoja kasvoillaan.
En todellakaan ole valmis ottamaan pientäkään riskiä tässä asiassa vaan olen mieluummin sitten vaikka naurettava jonkun mielestä ja varmisten lapseni turvallisuuden mahdollisimman hyvin.
Täällä Lahdessa onkin jo yksi julkisesti epäilty tapaus ja ties keitä jotka eivät ole toimineet yhtä tunnollisesti oireineen!
Kommentit (28)
hygieeniasta nyt tavallista tarkemmin.
ap
Eli potilaan pisarat jää siihen suojaimeen. Toistepäin ei kauheata hyötyä näin maalaisjärjellä ajateltuna varmaan ole.
kyseisen taudin kourissa äidin huolimattomuuden vuoksi.
ap
sain hyvät naurut.kiitos!
Sairastuneita on, mutta entä kuolleita? Mielestäni ap on todella hysteerinen!!
ap
Eli potilaan pisarat jää siihen suojaimeen. Toistepäin ei kauheata hyötyä näin maalaisjärjellä ajateltuna varmaan ole.
Ylireagointia noiden suojien käyttö. Niin kuin Lahti nyt olisi sen "saastuneempi" paikkakunta kuin muutkaan.
voi jessus mitä hysteerikkoja.. kuinkas meinaat varmistaa että lapsi pitää suojaa koko päivän kasvoillaan??? Luulempa että viimeistään koulun ovella on suojat heitetty menemään..
Ei kukaan voi olla noin hysteerinen. Ei edes Lahdessa =)
liikkeellä *tappavaa* influenssavirusta! Asiantuntijat sanoivat juuri telkussa, että ihmisten tulee suhtautua sikainfluenssaa kuten normaaliinkin influenssaan. Kumpikin voi tappaa jos on oikein huono tuuri. Mutta ei ole _todennäköistä_
Laitoitko nestemäiset eväät ja pillin, jotta voi pienestä raosta imeä naamaria poistamatta. Tää on päivän hauskin! Olisit laittanut mieluummin vappunaamarin ja vienyt muksun kouluun itse myös sellanen päässä. Joo, ei hymyt TODELLAKAAN hyydy, menee enemmän reps kops puolelle.
tai sitten siihen hengityssuojaan voi maalata hauskan kuvion, askarrella viikset jne. Luulenpa että ainakin teekkarit keksivät yhdistää vapun ja hengityssuojan. Suojaa myös ulkouolisia oksennukselta!
naamarin kun koulussa on naamiaiset, joten ei edes pistä silmään. Mutta jatkossakin kyllä käytämme, jos tilanne pysyy epävarmana.
Mun mielestä pahinta pelkoa on tuo että yrittää sysätä koko aiheen pois mielestään! Kaikkialla muualla maailmassa tähän suhtaudutaan vakavasti mutta kyräilevät ja pahansisuiset suomalaiset levityttää epidemiaa tieten tahtoen!
ap
epätodennäköistä että mitään tapahtuu?
ap
opettajalle tiedotteen, pyysin puhumaan asiasta lasten kanssa ja pistämään esim. minun laatiman tiedotteen kotiin siitä miten suojien käyttö estää epidemian leviämisen jos kaikki / mahdollisimman moni niitä käyttäisivät.
ap
Laitoitko nestemäiset eväät ja pillin, jotta voi pienestä raosta imeä naamaria poistamatta. Tää on päivän hauskin! Olisit laittanut mieluummin vappunaamarin ja vienyt muksun kouluun itse myös sellanen päässä. Joo, ei hymyt TODELLAKAAN hyydy, menee enemmän reps kops puolelle.
opettajalle tiedotteen, pyysin puhumaan asiasta lasten kanssa ja pistämään esim. minun laatiman tiedotteen kotiin siitä miten suojien käyttö estää epidemian leviämisen jos kaikki / mahdollisimman moni niitä käyttäisivät.
Provo saa aina vaan mahtavampia käänteitä.
Mene kauppaan kumihanskat kädessä.
Suihkuttele kulkiessasi desinfointiainetta kaikkeen mihin kosket.
Älä missään tapauksessa pysähdy juttelemaan tuttaville (jos he tunnistavat sinut sieltä naamarin/maskin takaa.
Jos on pakko puhua jotain, lykkää keskustelukumppanille ensin suoja.
vai millä asiantuntemuksella laadit tiedotteita, joita koulussa pitäisi jakaa? netistä hankitulta tiedolla?
tai sitten ehkä tuo viestisi viimein paljasti tän provoksi..
Te ette nyt ymmärrä, että kyseessä ei todellakaan ole mikään tavallinen kevätflunssa.
En halua hysterisoida enkä olekaan hysteerinen, mutta tarpeellinen suojaus on kaikkien etu siinä missä mm. pyöräilykypärän käyttö, rokotteiden ottaminen jne.
Mikä tässä asiassa nyt on niin kummallista? En ymmärrä. Ei se nyt teiltä ainakaan pois ole jos meidän perhe suojatuu asianmukaisesti jo tässä vaiheessa (jos kaikki suojautuisivat, tauti tuskin leviäisi 1/3:aan suomalaisista).
ap
Jos tauti leviää pisaratartuntana, se tarkoittaa, että kun taudinkantaja aivastaa, pisaroita leviää ympäristöön, vaikkapa vieressä olevalle tuoliselkänojalle. Kun sitten toinen siirtää käsillään tuolia, pöpöt ovat hänen käsissään ja kun hän hieroo kasvojaan tai silmiään tai laittaa jotain suuhunsa niin pöpöt pääsevät elimistöön.