En aio vastata mitään neuvolan Audit-kyselyyn, vaikka olen absolutisti
mua periaatteesta vituttaa tuo kyttääminen. Teettääköhän ne sen kyselyn myös lestoille ja muslimeille, jotka tunnetusti käyttävät alkoholia erittäin vähän?
Kommentit (28)
Aina valitetaan, että lasten ja nuorten hyvinvointiin ei panosteta tarpeeksi, perhetyötä ei tehdä riittävästi, yhteiskunta ei pidä huolta omistaan ym. ym. ym. ja ihmisten pahoinvointi kasvaa.
No sitten kun meillä on neuvolajärjestelmä, joka huolehtii perheistä, niin asenne on tämä. Mä en tajua.
äitien ja vauvojen raskausajan kuolleisuus ja imeväiskuolleisuus oli aikasta paljon korkeampaa Suomessa. Suuri osa kuolemista ja vammautumisista johtui äitien tietämättömyydestä ja välinpitämättömyydestä omaa tai lastensa hyvinvointia kohtaan. Mitä itse olen huomannut ihmisistä yleensä, niin se on se, että eniten kuvittelevat tietävänsä ne typerimmät luupäät...
Ja joo, oli se kysely mustakin tyhmä, mutta ajattelin sen lähinnä siltä kannalta kuin joku aiemmin sanoikin, että se on ovenavaus sille, jos jollakin ON ongelma, ja haluaa siitä puhua.
vai haluammeko yhteiskunnan jossa lasta saa pahoinpidellä ja lapsi saa asua missä tahansa olosuhteissa ilman että mikään tai kukaan edes yrittäisi kartoittaa lapsen elinoloja... jonkun on pakko valvoa.
Suomessa ei ole mikään pakko asua! Muuttakaa muualle saatanan narisijat! Vai onko se niin, että mielellään kyllä otetaan vastaan mitä yhteiskunta tarjoaa, mutta mitään ei vastaan voida antaa, edes vastausta yhteen kyselyyn, jonka perimmäinen tarkoitus on kuitenkin luoda hyvinvointia.
Menkää nyt saatanan typerykset vähän itseenne.
turha mennä tuhlaamaan neuvolan ammattilaisten kallista aikaa jos ette arvosta sitä työtä mitä teidän ja lastenne eteen yritetään tehdä
yksityinen tekee vain sen mitä tilaat
että jokainen tietää ja hallitsee ITSE oman alkoholinkäyttönsä ja elämänsä. Audit-lomakkeen täyttö nyt ei varsinaisesti mitenkään hyödytä yhteiskuntaa.
Jos tuntee, että ei tiedä asiasta tarpeeksi tai oma alkonkäyttö epäilyttää, niin on varmasti hyvä täyttää lomake. Mutta jos asia on selvä ja ongelmaton, niin mitä niitä täyttelemään.
Samaa mieltä! En voi käsittää, mitä haittaa on vastata siihen alkotestiin, erityisesti jos vastaus on hyvä ja kannustava. Neuvolan tehtävä on tsekata kaikki perheen hyvinvointia edistävät tai haittaavat asiat. Kysely tehtiin kaikille, joten ei siinä ketään yhtä ihmistä kytätty. Ihan tarpeeksi on niitä perheitä, jossa juodaan lasten aikana niin, että lapsi kärsii. Olen yksi niistä lapsista ja toivoin aina, että jossain oltaisiin puututtu vanhempien alkon käyttöön, mutta ei. Holhousyhteiskunnan rahat kyllä kelpsivat vanhemmilleni, kun oli äitiysloma ja voitiin juoda lapsilisät kurkusta alas.
Terkkari sanoi, että yleensä ne jotka kieltäytyvät, käyttävät alkoholia liikaa tai käyttävät huumeita ja joutuvat tarkkailuun. Eli AP ja muut nerot kannattaa tosiaan kieltäytyä....