Onko paljon lapsenlapsia, joiden äiti estää isovanhempien tapaamisia eron takia?
Vanhempien ero ei liene isovanhempien syy? Kyllähän ne isän vanhemmat ovat edelleen lapsen isovanhemmat.
Kommentit (4)
Exän vanhempiin siksi, etten enää voinut luottaa heihin. Toimivat selkäni takana, juopottelevat yms.. Lapsi on nyt tyytyväinen ja itse halusi ettei enää pidä yhteyttä isovanhempiinsa, vaikka minulla ei omat vanhemmat enää ole elossa.
Meillä hyvin suppea perheyhteisö, isot sisarukset (aikuisia jo) ovat lapseni elämässä, mutta ei isä, eikä isovanhemmat.
Ympärillä kyllä muualla on ihmissuhteita, omia ystäviäni, naapurit yms. luovat turvaa ja toimivat turvarinkinä, sillä kodin piirissä olen pyrkinyt siihen ettei suurempia muutoksia tule.
On myös paljon isovanhempia, joita ei pätkääkään kiinnosta tavata (kaikkia) lapsenlapsiaan. Aina on helppo selittää, että ei se anna tavata, mutta totuus voi olla toinen, eli ei voisi vähempää kiinnostaa.
Syitä en viitsi täällä kertoa, mutta ihan hyvät syyt on olla erossa. En voisi kuvitellakaan että lapseni menisi tämän ihmisen lähelle ilman että mä olen läsnä. Mä voin kuvitella sen manipuloinnin määrän mitä sieltä tulis.
Voisin ainakin kuvitella, että jos ero tulee niin mies saa hoitaa lasten tapaamiset oman sukunsa kanssa. En varmaan haluaisi olla anopin tai ex sellaisen kanssa tekemisissä ainakaan vähään aikaan eron jälkeen...