Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys julkisilla paikoilla

Vierailija
29.04.2009 |

Miten hoidatte vauvan imetyksen esim. kaupungilla? Etsittekö jonkun vauvanhoitohuoneen vai syötättekö ihan "julkisesti"? Miten esim. pieni ravintola tai kahvila, jossa on vaikka vain 1 vessa? Entä käytättekö imetyspaitoja vai pärjäättekö ihan normivaatteilla?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetän melkein missä vain - ihan pientä vauvaa. Isompii ehtii jo odottamaan ja voi jo syöttää soseita jne. Ja takaan, ettei kukaan näe yhtään mitään! Rintaa näkyy vain nänni ja n. 1x3cm alue sen ympärillä (joka siis sekin on vauvan suussa). Ja paita/peitto edessä.

Mutta ilmeisesti kaikki eivät näin toimi - kerran Rossossa syödessämme (joo, ei mikään huippupaikka mutta kuitenkin) vastapäisessä pöydässä istui (ilmeisesti ulkomaalainen) pariskunta, jossa vaimo piti rintaa täysin esillä imettäessään. Kyllä jotenkin pisti mun silmään, saati sitten jonkun lapsettoman miehen.

Sehän tässä onkin ongelma; kaikki imettävät _mielestään_ hienovaraisesti. Näiden muutamien "paljastelijoiden" takia sitten loppujakin julkisesti imettäviä syyllistetään vaikkei mitään missään näkyisikään... Siksi ehdoton salliminen tai ehdoton kielto olisi selvempi (muttei siis mielestäni oikein) noudattaa.

Vierailija
22/54 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äidillä on kahvilassa kahvit kesken ja hänen pitää poistua paikalta imettämään, että sinä ja kaverisi ette häiriintyisi niin siihen menee jonkin verran aikaa, kahvit jäähtyy eikä niitä välttämättä enää edes ole, kun hän voisi tulla takaisin.

Onko pakko tuijottaa viereiseen pöytään, jos siellä on jotain "ällöttävää"?

ulkopuolisen silmin. Olen ihminen jolla ei ole vielä ollut omaa lasta ja en tiedä muuttuuko näkemykseni tähän sitten kun olen itse äiti. Mutta olisi mukavaa jos ette imettäisi vauvoja julkisesti ainakaan ravintolassa tai kahvilassa. Vaikka se onkin luonnollista, niin minusta (ja myös tuttujeni mielestä) se on myös ällöttävän näköistä silloin kun on itse syömässä. Varmasti on ihanaa imettäjstä ja herkkä hetki, mutta ulkopuoliselle se ei ole mitään kivaa katseltavaa ruokapöydässä. Ihan jo pelkkä paljas tissi (ilman imetystäkin) on mielestäni asia joka ei kuulu ruokapöytään.

Tämä oli vain minun mielipide.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäni on töissä Subwaylla, tilat on aika pienet mutta keskellä kaupunkia ja ikkunat ovat todella isot, eli sinne siis näkee ulkoakin hyvin selkeästi. Ystäväni (nainen) oli hieman yllättynyt kun joku nainen oli alkanut imettää vauvaansa ikkunan läheisessä pöydässä. Ei siis ollut mitenkään järkyttynyt tai käskenyt naista lopettamaan, ei vain osannut ennalta arvata että näin kävisi...

Ai ei ollut käskenyt naista lopettamaan :'D Voi että!

Vierailija
24/54 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva alkaa itkeä nälkäänsä bussissa eikä sitä saisi siellä imettää niin vaihtoehtoja on tasan kaksi a) jäädä pois ja imettää (missä, jos sitä ei saa julkisesti tehdä) b) huudattaa vauvaa.

Joidenkin vauvojen nälän voi ennakoida, joidenkin ei.

Ja toi sun käytös häissä oli ihan pöyristyttävää.

Olin kerran häissä ja vastapäätä oleva nainen alkoi imettämään. Kesken muitten ruokailun. Mun 70 v isäni meni muualle, vaikka paikka oli täynnä, istumajärjestys ja ylimääräisiä paikkoja ei ollut ja muutkin miehet tunsivat itsensä tosi vaivautuneiksi. Sanoin akalle voitko mennä muualle imettämään kun nähtiin ettei kukaan tästä tykännyt, valitti tämä on ihan luonnollista. Sitten kun sanoin hänen miehelleen tykkäätkö kun vaimosi vilauttelee tissejä muille miehille, mies vei vaimon pois.

Musta on todella nuijaa kun jotkut imettää kahviloissa tai jossain busseissa. Yök. Kyllä mä voin mennä oman lapseni kanssa ulos ja jos me syödään kotona, tiedän kuinka kauan pärjätään ja ajoitan menot sen mukaan. Olen äitiyslomalla ja mä pääsen vaikka joka päivä niitä asioita hoitamaan.

Ja tosi, tosi monessa paikassa on kunnon hoitohuoneet, kannattaa niistä ottaa selvää myös.

Sitä paitsi rintapumppu on keksitty, sillä voi pumpata maitoa mukaan.

Vierailija
25/54 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun heillä oli vauva.

Aina kahvilla nainen sitten veti lotkonsa esiin ja alkoi syöttää lastaan. Lapsi oli lopulta 2 vuotias ja kaiveli tissiin itse esiin.

Sitten se mimmi vielä aina hieroi niitä tissejään ja puristeli ja selitti, että "mun mies se on aina kiinni miun tisseissä".

Hirnuttiin miehen kans monet kerrat heille ja kyllä oikeastaan ällöttikin kun se iso ja valkoinen lotko venyi siinä kahvipöydässä pullalautasen edessä.

Naisen mies ei ollut moksiskaan, vaikka eukkonsa esitteli niitä tissejään kaikille.

Vierailija
26/54 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masturbointi on mielestäni hyvinkin luonnollista, mutten toivo kenenkään harrastavan sitä ruokaseuranani. En edes peiton alla.

Vierailija
27/54 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on monen pienen lapsen ainoa mahdollisuus saada ravintoa. Menisitkö itse vessaan syömään haisipa siellä tai ei. Olen imettänyt kaikki kolme lastani paljastamatta tissejäni julkisilla paikoilla sillä hekin ovat ihmisiä ja heillä on samanlaiset oikeudet syömiseen kuin muillakin!!!

Vierailija
28/54 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan imetyspainostava maa.

Imetykseen painostetaan, ja jos se onnistuu, kytätään mahdollisia virheitä. Esim julkinen imettäminen on tällainen. Suositusten mukaan pitäisi imettää 1-vuotiaaksi, eli mammat neljän seinän sisään siksi aikaa kunnes lapset kasvaa!

Vierailija
29/54 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin, ettei kukaan huomaa. Pitäisikö minun kesken ruokailun, kun kerrankin on päässyt pois kotoa ja ravintolaan ym. syömään, jättää ruoka lautaselle kylmenemään ja jättää ystävä yksin pöytään, kun pitää mennä vessaan imettämään, ettei vaan muille tule yökkäyskohtausta!?

Vierailija
30/54 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisitkö sinä syömään luonastasi vessaan? Äidinmaito on vauvan ruokaa.

Vierailija
31/54 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sekä kotimaassa, että ulkomailla. Yleensä laittanut harson eteen, mutta en aina. Olen täysimettänyt kaikkia 6kk joten ei toivoakaan, että olisin voinut imettää vauvojani vain kotona. Pienellä vauvalla nälkä voi iskeä lähes milloin vain eikä meillä ole kukaan vauvoista pullosta syönyt edes pumpattua maitoa joten eipä ole ollut muuta vaihtoehtoja, ellen sitten olisi halunut viettää kuukausikaupalla aikaa kotona.

Minusta on sairasta verrata imetystä masturbointiin. Kyseessä on kuitenkin vauvan ruokailu eikä mitenkään seksuaalinen akti.

Vierailija
32/54 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvipöydässä tai juhlissa tai ihan missä tahansa.

Jos miehenne tai vaarinne tai poikanne ei voi pitää katsettaan erossa tissistäni, se on heidän ongelmansa.

Kulkeehan mustan neekerinaisetkin tissi paljaina, pelkkä lannevaate vain edessään. Miksi sitten suomalainen nainen ei saisi kiskaista tissiään esiin kesken illaliskutsujen tai häälounalla tai ravintolassa.

Vierailija
33/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on alla imetystoppi ja päällä edestä avattava tavispaita tai trikoopaita, ei siinä tissit vilku kun imetän. Imetän siellä missä on paras paikka, jos esim. ravintolassa on viihtyisä ja puhdas lastenhoitohuone niin imetän siellä mutta saatan imettää pöydässäkin jos vaihtoehtona on kusenhajuinen vessakoppero. Halutessaan voi laittaa vielä harson tai huivin olkapäältä vauvan päälle niin on oma rauha vauvallakin.

Vierailija
34/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yritän tietysti etsiä rauhallisen paikan, syrjästä, ja pidän paitaa niin, ettei liikoja näy.

Tosin kerran muistan yhden hetken, kun vahingossa näytin rintani ravintolassa.

No yhteensä neljä vuotta olen imettänyt, niin että jos siihen yksi vahinko mahtuu, niin ei voi mitään.

Vierailija
35/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pärjäisi alkuunkaan ilman imetysliivejä ja mammapaitoja. sieltä on niin kätevä ottaa pelkkä nänni lapselle. pidän monesti myös harsoa rinnan/vauvan pään edessä jos ihan kahvilassa tms. imetän. ikinä en ole vielä vessassa imettänyt..rauhallisissa nurkkauksissa kyllä:)

Vierailija
36/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ois tullu mieleenkään mihinkään vessaan sulloutua. Mä oon imettäny puiston penkillä, kirjastossa, bussissa, kahvilassa, junassa, missä nyt vauvalle sattui nälkä tulemaan. Esim. kahvilassa käännyin vähän seinään päin, etten nyt välttämättä heilauttanu tissiä siihen pöydälle:) Imettäminen on luonnollinen asia.

Vierailija
37/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut imetyspaitaa, vaan olen käyttänyt ihan tavallisia, venyviä paitoja, ja peittänyt sen paljastuvan kyljen asettumalla niin, ettei paista ihmisille. Viileillä ilmoilla mulla on yleensä ollut t-paita ja joku neuletakki päällä, ja se neuletakki peittää kyljen. Imetysrintsikat on tietysti ihan must.

Yleensä toimin imetyksen suhteen kuten eka vastaaja, eli tilanteen mukaan mukavin ja suojaisin paikka. Kyllähän nykyään kaupungilta löytyy tosi kivoja lastenhoitohuoneita, kun tietää mistä etsii. Esim. H&M:lla on tosi mukavat tilat. Mutta ei mulla ole ollut ongelmia imettää ihan julkisestikaan. Aina löytyy joku rauhallisempi nurkka, jossa voi kääntää selän hälylle ja ihmisille.

Vierailija
38/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkopuolisen silmin. Olen ihminen jolla ei ole vielä ollut omaa lasta ja en tiedä muuttuuko näkemykseni tähän sitten kun olen itse äiti. Mutta olisi mukavaa jos ette imettäisi vauvoja julkisesti ainakaan ravintolassa tai kahvilassa. Vaikka se onkin luonnollista, niin minusta (ja myös tuttujeni mielestä) se on myös ällöttävän näköistä silloin kun on itse syömässä. Varmasti on ihanaa imettäjstä ja herkkä hetki, mutta ulkopuoliselle se ei ole mitään kivaa katseltavaa ruokapöydässä. Ihan jo pelkkä paljas tissi (ilman imetystäkin) on mielestäni asia joka ei kuulu ruokapöytään.

Tämä oli vain minun mielipide.

Vierailija
39/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli veikkaisinpa ettei moni edes tajua että imetän vauvaa. Nuo imetystopit (katso vaikka glamourmom netistä) ihan huippuja ja joku harso vielä suojana jos tarvis.

Vierailija
40/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa on hirveät kusenhajuiset vessat. Enpä itse sellaisiin koskaan törmännyt. Ehkä käyn tasokkaammissa paikoissa.

t. salaimettäjä