Paljonko annatte joululahjaksi rahaa
Minkä verran annatte jouluna lahjaksi rahaa omille aikuille lapsillenne ja/tai lapsenlapsille? Annan aikuisille lapsilleni jouluna lahjaksi rahaa pienten noin 25 e hintaisten pakettien lisäksi vähän vuodesta riippun n 200-300 euroa, jolla toteuttavat toiveensa. Lapsenlapsille ja vävylle annan pakettilahjoja (jos tytär ei ole toivonut esim. rahaa yhteiseen matkakassaan tms). Kiinnostaisi tietää Minkä suuruisia rahalahjoja te muut annatte.
Kommentit (17)
Noin 500 euroa yhteensä. Saavat sitten itse ostaa mitä haluavat tai saavat vaikka maksaas sähkölaskunsa. Turhaa tavaraa on muutenkin liikaa varsinkin monissa lapsiperheissä.
Anna jokaidelle lapselleni 5000 euroa.
3v tyttärelleni lahjoitan 4999€ osakesäästötilille. Ostan jotain osinkoa maksavia osakkeita. Ensi vuonna lahjoitan saman verran mummolle, joua lahjoittaa sen tyttärelkeni. Itse kun en saa lahjoittaa kuin joka kolmas vuosi tuon summan tai muuten verottaja vie puolet.
Entä paljonko itse saatte rahaa vanhemmiltanne?
Yksi opiskeleva lapsi. Annan tonnin elämiseen.
Kukaan ei taida tarvita rahaa. Keräyksiin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Maksan luonnossa
🤭
Meillä on 13 lasta, joille laitetaan lahjat
Rahaa menee 1600 euroa ja lisäksi pikkupaketteja.
Siskojen pienille lapsille kaikille 25€ tilille ja sieltä ne sitten menevät rahastoihin
Mies36v
Joulubudjettini on n. 1500€.
Annan lapsilleni 200€ käteisenä tai tilille. Lapset ovat 16v ja 18v.
Tätähän ei kysytty, mutta sen lisäksi molemmat lapset saavat 200€ lahjakortin Sokokseen.
Lisäksi ostan molemmille muutaman lahjan, joiden yhteisarvo per lapsi on varmaan noin 200€.
Yhteensä siis 1200€ lapsille - ja muiden lahjoihin, eli puolisolleni ja vanhemmilleni, käytän ehkä noin 150€ yhteensä ( ostan kirjoja ).
150-200€ käytän osaltani ruokaan.
Laitoin pojan pojalle, 14 vuotias, 70 euroa. Asumme eri maissa, ei Suomessa kumpikaan.
Tapanani on lähettää tai antaa jos tapaamme sopivasti syntymäpäivä- ja joululahjoiksi rahaa.
Helpompi antaa rahaa vaikka se onkin persoonatonta kuin alkaa pähkäillä mitä ostaa ja lähetellä kalliita postipaketteja.