Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys julkisilla paikoilla

Vierailija
29.04.2009 |

Miten hoidatte vauvan imetyksen esim. kaupungilla? Etsittekö jonkun vauvanhoitohuoneen vai syötättekö ihan "julkisesti"? Miten esim. pieni ravintola tai kahvila, jossa on vaikka vain 1 vessa? Entä käytättekö imetyspaitoja vai pärjäättekö ihan normivaatteilla?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahta lasta olen imettänyt julkisesti. Aina olen yrittänyt etsiä mahdollisimman rauhallisen paikan ja kääntyä pois muusta yleisöstä.

Kerran olin kahvilassa nurkassa selin koko muuhun kahvilaan. Kuitenkin joku ei-suomalainen mies tuli ihan äärestä katsomaan, mitä tapahtuu... juupa juu. ilmeisti häneltä ei mennyt ruokahalu. Henki oli ihan positiivinen, hän tuli vähän niin kuin kannustamaan. Varmaan sitten kotona Ranskassa tai mistä olikaan kertoili tarinaa hurjista suomalaisäideistä...?

Vierailija
42/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkopuolisen silmin. Olen ihminen jolla ei ole vielä ollut omaa lasta ja en tiedä muuttuuko näkemykseni tähän sitten kun olen itse äiti. Mutta olisi mukavaa jos ette imettäisi vauvoja julkisesti ainakaan ravintolassa tai kahvilassa. Vaikka se onkin luonnollista, niin minusta (ja myös tuttujeni mielestä) se on myös ällöttävän näköistä silloin kun on itse syömässä. Varmasti on ihanaa imettäjstä ja herkkä hetki, mutta ulkopuoliselle se ei ole mitään kivaa katseltavaa ruokapöydässä. Ihan jo pelkkä paljas tissi (ilman imetystäkin) on mielestäni asia joka ei kuulu ruokapöytään.

Tämä oli vain minun mielipide.

Olin kerran häissä ja vastapäätä oleva nainen alkoi imettämään. Kesken muitten ruokailun. Mun 70 v isäni meni muualle, vaikka paikka oli täynnä, istumajärjestys ja ylimääräisiä paikkoja ei ollut ja muutkin miehet tunsivat itsensä tosi vaivautuneiksi. Sanoin akalle voitko mennä muualle imettämään kun nähtiin ettei kukaan tästä tykännyt, valitti tämä on ihan luonnollista. Sitten kun sanoin hänen miehelleen tykkäätkö kun vaimosi vilauttelee tissejä muille miehille, mies vei vaimon pois.

Musta on todella nuijaa kun jotkut imettää kahviloissa tai jossain busseissa. Yök. Kyllä mä voin mennä oman lapseni kanssa ulos ja jos me syödään kotona, tiedän kuinka kauan pärjätään ja ajoitan menot sen mukaan. Olen äitiyslomalla ja mä pääsen vaikka joka päivä niitä asioita hoitamaan.

Ja tosi, tosi monessa paikassa on kunnon hoitohuoneet, kannattaa niistä ottaa selvää myös.

Sitä paitsi rintapumppu on keksitty, sillä voi pumpata maitoa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä julki-imettäjät haluavatkin esitellä turvonneita tissejään... saavat siitä jotain kiksejä kun porukka näkee?

Vierailija
44/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vauvalla oli kova nälkä. Vauva on sen verran pieni vielä ja täysin rintaruokinnalla, että menojen ajoittaminen ruokailujen väliin on aika haastavaa.

Minulla on käytössäni "peitto", jonka sujautan päälleni niin, ettei yhtään mitään varmasti näy. Häiritseekö tällainen teitä julki-imetyksen vastustajat. Itse ajattelen, että kun imetyksen piilossa tekee, ettei se häiritsisi, mutta miten on?

Vierailija
45/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysaika oli tosi helppoa ja ihanaa vauvan kanssa, imetin kaikkialla. En noussut estradille imettämään, mutta imetysliivien, imetysvaatteiden (tai avarakaulaisten puseroiden) ja joskus harso edessä imetys sujui aina mainiosti.

Kuten joku totesikin, en usko, että monetkaan edes tajusivat, että imetin, ei kukaan koskaan jäänyt tuijottamaan tms.

Muista lapsista imetyksen seuraaminen oli todella kiinnostavaa ja he tulivatkin yleensä aivan viereen katsomaan ja kyselemään. :-)

Vierailija
46/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvilassa.. nurkkapöydässä. harso olkapäälle ja vauvan päälle, niin ei kukaan ees pakosti huomaa että imetät

Vierailija
47/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikeastaan häiritse imetys mikä tapahtuu piilossa (esim liinan alla) mutta hirmu usein se tissi vilkkuu sieltä silti. jotenkin vaan se ei sovi ruokapöytään se homma...vaikea selittää. menee ruokahalu ja tulee pala kurkkuun.

Vierailija
48/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö voi katsoa vaikka sitä ruokaasi sitten tai MENNÄ VESSAAN SYÖMÄÄN?

Vierailija
49/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ehdotus..pitääkin ensikerralla mennä ravintolaan ja istua katse lasittuneena lautasessa, jotta mammat voi levitellä tissejänsä pöydille. niinhän se menee! on varmaan mukavaa olla pöytäseuranani kun en voi edes normaalisti eteenpäin katsoa!

voi voi

Vierailija
50/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla siis etsinyt jonkun rauhallisen nurkan, ja siellä harson suojissa sitten imettänyt vauvaa (en ravintolassa, vaan jossain ostoskeskuksen käytävän nurkassa tms).

Silti toiminta tuntui joitakin ihmisiä tosi paljon kiinnostavan, ärsyttävän tms. sillä useampi ihminen kääntyi ohikävelessään katsomaan mitä teen. Yksikin mies meinasi seinään kävellä kun niin kaula kenollaan marssi pitkän matkaa minua tuijottaen. Ja siis sitä tissiä EI TAKUULLA näkynyt vilaustakaan, kun oli imetyspaita, villatakki suojana, lapsella nassu kiinni tississä ja vielä se harsokin siinä edessä.

Vierailija
51/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi käydä niin että ne "ajoitukset" eivät täsmääkään. En minä ainakaan ala huudattamaan omaa lastani sen takia että joku pervo kyttää mitä teen. :) Piilossa itsekin imetän ja oikeasti jos sieltä näkee mitä teen, niin kyllä siinä pitää kytätä ja kunnolla.

Vierailija
52/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitäpaitsi se rintapumppukin on keksitty, jos on pakko ravintolassa syöttää. Mutta olisiko fiksuinta ajoittaa ravintolareissut niin, että vauvalle ei iske nälkä? Ellei sitten halua esitellä sitä tissiä?

Vierailija
53/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kertaa yritin sit luovutin, alkoi itkemään sit ku oppi käsiä heluttelemaan niin johan harso lähti

Vierailija
54/54 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäpaitsi se rintapumppukin on keksitty, jos on pakko ravintolassa syöttää. Mutta olisiko fiksuinta ajoittaa ravintolareissut niin, että vauvalle ei iske nälkä? Ellei sitten halua esitellä sitä tissiä?

pysty ajoittelemaan pienen vauvan ruokailuja. Juu kyllä voi syöttää just ennen lähtöä, mutta sekin riippuu lapsesta miten onnistuu. Ihme vauhkoomista.

Miksi sitä tissiä pitää niin ahkerasti kytätä että häiritsee? :) Jos kerran monilla on ne paidat ja liivit ja vieläpä joku harso tai vastaava edessä, niin kyllä sitä saa aika hyvin kytätä että sen tissin sieltä näkee :D