Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksaa pianotunnit lapselle? Paljonko teillä maksaa, ja missä asutte?

Vierailija
29.04.2009 |

Me asumme Vihdin suunnalla, mutta varmaan voisi keskiarvoa arvioida muualtakin Suomesta olevista hinnoista.

Entä minkä hintaisella käytetyllä pianolla pääsisi alkuun? Pianojen hinnat tuntuvat vaihtelevan tosi paljon.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi 13 v, soittanut 6 vuotta. Nyt 50 min. 40,- ja opettajan luona käy. Pienempänä ope kävi kotona ja yleensä opetusta puoli tuntia, silloin hinta oli muistaakseni jotain alle 20,-. Meillä siis kotona piano, mutta se tuli mun vanhemmilta, joten pianojen hinnoista en osaa kertoa. Viritys maksaa kerran vuodessa/kahdessa vähän päälle satasen (olikohan 110,- viime kerralla).

Vierailija
2/8 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran viikossa soittamassa 30min kerrallaan.

maksaa noin 350e/lukuKAUSI eli olisko jotain 22e/kerta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa opetusta 10 kertaa 30 €:lla. Tiedän, halpaa on mutta sillä pääsee ihan hyvin alkuun ja sitten voi siirtyä musiikkiopistoon. Heidän hintojaan en tiedä.

Hyvällä tuurilla voi saada hyvän käytetyn pianon 500 €:lla. Ruotsissa kuulemma heittävät niitä jatkuvasti pois, joten halvemmallakin voi saada sieltäpäin. Eivät kuulemma sovi sisutukseen kun vievät niin paljon tilaa:). No itse ostaisin sähköpianon, vie vähemmän tilaakin ja saa kuulokkeet korville:).

Vierailija
4/8 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojan harrastus maksaa 880 e vuodessa ja sisältää puoli tuntia viikossa. 2000 eurolla saa jo hyvinkin pianon.

Vierailija
5/8 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmentava soitonopetus 85 euroa / lukukausi.

Vierailija
6/8 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 euroa tunti tai 880 euroa lukuvuosi kuulostaa aika kovalta hinnalta. Mitä kaikkea näillä tunneilla tehdään? Opettajat lienevät korkeasti koulutettuja?

Itse kävin pianotunneilla vuonna miekka ja kivi. Silloin hinta oli 40 markkaa 60minuutilta. Tunnilla ei kylläkään erityisesti opetettu mitään. Soitin soittoläksyn, sitten ope soitti uuden kappaleen ja minä perässä. Yläasteella olin mielestäni parempi soittaja kuin opettajani : )

Vierailija
7/8 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi ylistää liikaa mun pojan piano-opea - hän on viittä vailla valmis sibiksestä oleva pianonsoitonopettaja, joka vetää myös bändejä ja säveltää ja sanoittaa ja itse levyttää. Mutta yksi mikä tekee hänestä aivan erityisen on se, että hän saa jopa tämmöiset pojan jukuripäät innostumaan. Poika menee aina hymyillen pianotunnille ja tulee suu korvissa takaisin.

Niin ja suhteudentajuisuuden vuoksi voisi mainita, että esim. firmat saa usein konsulteista palkkaa 100e tunti. En halua mitenkään väheksyä konsultin hommia, mut ei mielestäni ammattitaitoisen piano-opettajan ammattiakaan saa väheksyä. Yksityisopetus tapaa olemaan kallista, jos ja kun siitä maksetaan kaikki oleelliset välillä olevat maksut (työntekijän palkka, tellilt lellit ja muut ja laskutukset ja firman pyörittämiseen menevät rahat ja tilavuokrat). Olen ollut itse pitkään musiikkikoululla töissä, joten jotenkin vähän ymmärrän sitä bisnestäkin. Silloin 880 vuodessa ei tunnu niin pahalta.

Vierailija
8/8 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen tytöistä käy tunneilla musiikkiopistossa 225 euroa lukukausi. (hänellä pianotunti 45 min, yhteismusisointi kerran viikossa ja teoria kerran viikossa tuohon hintaan) Toinen tytöistä käy kansalaisopistossa 120 euroa lukukausi, mutta lukukausi kestää kuukauden vähemmän kuin musiikkiopistossa (ja yksi oppitunti kestää 30 min., teoriassa saa käydä samaan hintaan jos haluaa)

Meillä piano maksoi käytettynä noin 1000 euroa, todella hyvä piano. Viritetty noin viiden vuoden välein, ja hyvässä vireessä pysyy tuon ajan. Viritys on maksanut noin 100-150 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi